A hardcore játékosokra fókuszál majd a PS5

  • Írta: Shifty
  • 2019. július 1.
  • Hír
A Wall Street Journal beszámolója szerint a Sony elnöke, Kenichiro Yoshida egy befektetőknek tartott előadáson megerősítette, hogy a következő generációs PlayStationnel is a keményvonalas játékosokra fognak koncentrálni.

A Wall Street Journal jelentése szerint Kenichiro Yoshida, a Sony elnöke egy befektetőknek tartott előadáson megerősítette, hogy követik a PlayStation jelenlegi generációjával kikövezett utat, azaz a következő generációs PlayStation is a hardcore játékosok igényeire igyekszik koncentrálni. Az írásból kiderül, hogy a japánok belsős stúdiói már most dolgoznak a különböző AAA-játékokon, de a Sony nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a független, külsős stúdiókra is, akik minden eddiginél nagyobb szabadságot kapnak majd ahhoz, hogy a lehető legjobban kiaknázzák a PlayStation 5 erejét.

Természetesen nem feledkezik meg a Sony a kisebb költségvetésű játékokról, így az indie címekről sem, de ezek ebben a generációban még kisebb reflektorfényt fognak majd kapni. A WSJ beszámolója szerint Yoshida a beszámoló alkalmával kiemelte, hogy ők továbbra is a Microsoftot tekintik legnagyobb konkurensüknek, miközben a Nintendo Switch miatt nem aggódnak, a japánok szerint ugyanis főleg a fiatalabb korosztályt célozza meg a konzol. Szó esett a Google frissen bejelentett streaming szolgáltatásáról, a Stadiáról is, amit egyelőre szintén nem tekint konkurenciának a Sony, de Yoshida azért figyelmeztetett, hogy figyelemmel kell követni, hogyan alakul a sorsa a technológiának.

63.
Nyarlako
#62: Tegnap meg a Horizont. The ride never ends.
62.
Ps fanboy
#61: Láttam, hogy platináztad te kocka.)
61.
Nyarlako
#60: Én platináztam, de valahogy nem jött át egy bossnál sem a nagy epikusság. Talán majd a következö részre fejlödnek.
60.
Ps fanboy
#59: Szerintem az új GoW ban az első bossharc a játéktörténelem egyik legfantasztikusabb összecsapása akárhonnan vizsgáljuk, a sárkányos bossharc meg az egyik legepicebb, ezekhez képest az alfheimi boss a visszafogottsága ellenére az egyik legtaktikusabban harcoló boss, amit GoW ban valaha láttam, és akkor még ott vannak a walkyriek, akiknek némelyike olyan reflexeket igényel, hogy az már egy ilyen játékban számomra túlzás. Ezek tükrében az utcsó boss valóban nem nagy szám ezt elismerem, na de nem is rossz. Egyébként én már végigvittem vagy hatszor az tuti, szóval van akinek azért bőven van benne újrajátszhatósági faktor. A platinától modjuk igen messze vagyok, ilyen magasságokra eleve nem hajtok, ahhoz béna vagyok és lusta, hogy ereklyéket keresgéljek meg hollókra vadásszak.
59.
Nyarlako
#55: Odaadtam volna az összes...karakterek közti erőviszony meg komplex lófaszt egyetlen tisztességes bossharcért az új gowban. Nem volt rossz de így nincs újrajátszhatosagi értéke szinte az elődökhöz képest.
58.
Nyarlako
#56: Kitoltam a souls játékokat szintlépés nélkül is, de azt mondom az igazi hardcore az a platformer meg a bullet hell műfaj tud lenni singleben.
A Cuphead experten, Touhou akar easy is vagy a Super meat boy na ott kezdődik a kurvavilág.
57.
Ooorky
#56: Hardcor gamer az aki 1-1 címet tol évekig, casual meg mindenre lecsap, mint gyöngytyúk a takonyra.
56.
br1Koo
#7: A multit játszó lenne a casual? Hmmmmm.. Pont hogy az a casual aki moccanni nem tud egy játékban training meg quest marker hiányában. Single-ben az lehet hardcore aki a souls játékokat tolja például,mert azok nem vezetik kézenfogva a kocákat.
55.
Ps fanboy
#16: Nézd, az, hogy művészi szempontból is fejlődtek a gamek szerintem egyáltalán nem baj. Például egy GoW ma már nem csak arról szól, hogy öt percenként kaszabolj le egy hadseregnyi ellent, hanem a karakterek közti viszonyokról, a relatív komplexebb történetről, a művészi részletességgel megtoldott és beszédes helyszínekről. Ha neked ez nem jön be az szerintem az már ízlés dolga. De ha egy pillanatra megfeletkeznél a sztereotípiákról, amit szerettek állandóan a Sony fejéhez vágni és tiszta fejjel néznéd a dolgokat, akkor láthatnád, hogy a mai gamek sem mások, mint a régiek, a technológia fejlődést és a művészi fejlődést leszámítva, de azoknak meg csak örülni lehet, hacsak nem vagy egy üres fejű vérpista, aki nem fogékony az ilyesmire, csak azt nézi kit lehet még kinyírni. Engem például az sokkal jobban zavar, hogy ezek a játékok elkezdtek kicsit háttérbe szorulni, és a multiplayer játékok pedig egyre nagyobb teret hódítanak, ami nem baj, amíg nem próbálják a singleplayer játékokba is beleeröltettni azért, hogy a már multiplayer játékokon nevelkedett gamereknek kedvezzenek. És szerintem erről beszélt a Sony is, hogy ők továbbra is olyan gamereknek gyártják a játékaikat, akik képesek akár felnőtt fejjel is olyan dolgokra rácsodálkozni, mint a jó történet, meg például az a sok apróság, amire a Sony címekben odafigyelnek, például az Uncharted4 ben ha bokáig mész bele a vízbe akkor csak bokáig lesz vizes a ruhád, vagy ha sáros leszel és vízbe mész a sár lemosódik a karakterről, vagy a karakterek aprólékosan kimunkált mozgás és beszédanimációi, amit a Sony egy csomó utómunkával ér el, hogy minnél tökéletesebb legyen, vagy a játékipar legbrutálissabban megrendezett jelenetei amikben a Sony címek szintén bővelkednek... stb...stb...stb. Szóval az olyan gamereknek akarnak kedvezni, akik a játékot élményben mérik, és gondolkodás nélkül képesek kicsengetni egy 8 órás kalandért akár 20 ezer forintot. Nem úgy, mint a legtöbb multiplayer játékos, aki az élményt számokban méri, vagyis akkor érzi egy játékról, hogy megérte az árát, ha már beletett vagy 1000 órát.
54.
Oldman
52#
Igen ezek tènyek amiket ìrtàl.
A lènyeg, hogy kiemelt jàtèkoknàl ne legyenek olyan gondok ami azt eredmènyezi amit megemlìtettem. A gamereket nem igazàn èrdekli, melyik stùdiònak mekkora az alkalmazotti lètszàma, ők a kèsz jàtèkokra kìvàncsiak.
51.
Oldman
Szerintem a Sony èrtelmezèsèben azok a hardcore jàtèkosok, akikről majd a legtöbb bőrt szeretnèk lehùzni anyagi èrtelemben, vagyis azok, akik a legtöbbet költenek. Aztàn lehet elemezni, hogy e rèteg kikből is tevődik össze. Remèlem a minősègi irànyvonalat tovàbbra is megtartjàk/tàmogatjàk, viszont a kezdőnek minősülő stùdiòkkal jobban vigyàznak, főleg technikai èrtelemben kell jobban figyelni ràjuk. ( BEND )
50.
Kawada
#48: Látom sikerült a fontos részeknél lemaradni... "ha a testi, lelki és szociális hatása annak kimutatható". És de, egyébként pl. a saját testi higiéniád mellőzése bármilyen okból, az pl. egy nagyon szép és nyilvánvaló jel, sajnálom, ha ebből magadra ismersz. De ha valakinek van 3-5-8-10 órája arra, hogy gép előtt üljön, de nincs 3 perce, hogy letusoljon, az basszus, baj...

Egyébként kb. bármilyen függőség ezekre a hatásokra osztható (esetleg a szociálisan túl van egy társadalmi hatása is, ha van), és szerintem ha "ráguglizol" az alkoholizmusra, hogy mikor tekinthető valaki annak, ezek a "faktorok" meg lesznek említve. És nem, nem akkortól alkoholista valaki, ha hagyja a házat leégni és ő közben iszik.
48.
Sei89
#45: Ez hogy ,,asszony meg barátok rovására + nem fürdesz" ez abszolút nem ismertetőjegy, és nem betegség. Csak akkor lenne igaz ha az egész világon ez lenne az elfogadott norma hogy a szociális élet az kimerül az ,,asszonyban, barátokban", ami nincs így. Online is ugyanúgy más emberekkel játszol és építesz kapcsolatokat, ugyanúgy részt veszel szociális interakcióban.. akkor vagy beteg ha nem eszel, nem iszol, és hagyod hogy leégjen a házad miközben játszol, mert nem szeretnéd hogy wipe legyen egy raiden.
47.
Sei89
Hardcore gamereknek: olyanoknak, akik minden nap nagyon sok időt fektetnek bele a játékokba, kiaknázzák a lehetőségeket, utánaolvasnak napi szinten guideoknak. A kihívásokat szeretik / más játékosokkal versengeni, akik szeretik ha vannak olyan funkciók amik megkönnyítik a streamelést (és egyéb funkciókat amikkel könnyen elérnek pl eszköztámogatással kapcsolatos lehetőségeket). Szeretnek tennivalókat találni a játékaikban, elérni és leküzdeni a játék által nyújtott különböző nehézségeket. Aki egy héten egyszer játszik az nem hardcore gamer, aki a szabadidejében játszogat pár órát az sem hardcore gamer, aki egy hónapokig azon törekszik hogy 100%-osan teljesítse egy játék összes kihívását (legyen az multiplayer, singleplayer, akármi), az hardcore gamer.
46.
Nyarlako
#45: A WHO szerint ha le akarod vágatni a farkadat nem betegség, innentől...
44.
DeKor
A hardcore magyarul kemény magot jelent, és ezt a kifejezést használjuk itthon is, nyugodtan lehet a hazai szóhasználat szerinti jelentésében (is) használni.
Ebben az értelemben a kemény mag az a csoport, amelyik mindig ott van, mindig csinálja, mindig lehet rá számítani.
Szóval ebben az értelemben aki rendszeresen vásárol AAA játékokat, tájékozódik a várható megjelenésekről, egy viszonlyag biztos vásárlói réteget képvisel, egyszóval akinek a játék hozzátartozik a mindennapjaihoz, az hardcore játékos.
Ez nem jelenti azt, hogy folyamatosan a kihívásokat keresi, azt sem, hogy multiban naponta kioszt 500 fejlövést, de azt sem, hogy akár napi szinten 5-6 órát játszik.
Aki napi 1 órát játszik, vagy mondjuk csak hétvégén játszik, de azt rendszeresen, az ebben az értelemben már hardcore játékosnak számít.
42.
Rezsidémon
Röviden: HC gamer, akinek nincs élete

Tehát nekem szól PS5 :D
41.
Neotechtr
#30: Mai értelmezésben véve, ha te mondjuk nem is minden nap játszol, valamikor egy hét is kimarad, de amikor igen, akkor rendesen beülsz pár órára egy mondjuk Days Gone elé (legyen 50 óra összesen, nem tudom)... Beleéled magad, tolod pár órát és utána másnap, harmad nap folytatod... Vagy mondjuk belőtted a Tomb Raidert nehéz fokozatra és végig viszegeted úgy egy belátható idő alatt (legyen 50 óra). Vagy fogod a Forzát és tolod két órát, utána meg vereted multiban pár órát minden hétvégén,

akkor te hardcore játékos vagy.

Ennyi. Ezeket hívja a Sony hardcore játékosnak, akik ezekkel játszanak. És van igazságuk benne egyébként. A napjaim legnagyobb részét a meló teszi ki, mellette meg megy ugye a család, meg az autó pimp, meg a youtube. De ha egyszer beesek egy játék elé, akkor az nem a parti cucc lesz és véletlenül végig csapatom a szombat estét+éjjelt, aztán vasárnap reggel azon agyalok, hogy leverjem-e még ezt a gonoszt, vagy aludjak ... ez hardcore-nak számít ma. Casual az, ha mondjuk jön a csajom barátnője és megy velem egyet a CTR-ben és nyihogunk itt egy órát. Akkor ő casual. Ha annyit játszok én is, mint ő, akkor casual vagyok. Ha viszont égig tolom az éjjel a CTR-t, akkor HC. A lényeg itt az lenne szerintem, hogy a játékokhoz való hozzáállás hogy alakul. Ha valaki komolyan vesz egy játékot és foglalkozik vele hobbija szintjén, az HC. Ha azt sem tudod, mi a címük, csak lehet telón gyémántokkal tetriszezni szarás közben, vagy valami, az casual.
40.
Darksiders84
#38: Ügyesen kell ezt bizony mert hamar gondok lehetnek..
39.
Fontos 96
Az mit jelent? Egér bill támogatás, minimum 60 FPS minden játékban és Freesync?
38.
FARKAS
#31: Azt hogy mikortól függőség egy játék mindig a család nőnemű egyedei mondják meg! :) :)
37.
Neotechtr
Szerintem ugyan úgy hardcore játékosnak lehet nevezni azt a függőt is, aki a keleti kávéházban éjjel nappal tolja (legalábbis őket nem nevezném casual-nak), meg azt is, aki leül és több időt tölt komolyabb játékokkal. Tehát nem csak alkalmanként nyom egy Guitar Hero-t, egy parti játékot, egy menetet a lövős játékban. Ebben az értelmezésemben ugyan úgy lehet HC játékos az a karakter, aki Playstation-ön napi pár órát játszik és letolja a Dark Souls-okat (higgyétek el, ezt casual nem csinálná), vagy viszi a D:OS1-2-t, Deus Ex-et, bármit, ami nem ilyen fél órás vacak.

Tehát, ha az illető napi pár órát játszik, vagy adott esetben naponta nem is, de hétvégén sok+ órát és mondjuk egymás után tolja ki PS-en a Days Gone, Spiderman, GoW, TLoU címeket, az az én nézőpontom szerint egy hardcore gamer. Meg a Sony szerint is.

Mert a casual max azt csinálja, hogy alkalmanként fél órát elvan valami játékkal, amihez nem kell érteni, nem kell bele merülni, bármikor el lehet kezdeni és abba is lehet hagyni. Nyomsz minden nap fél óra COD/BF/Fifa-t, más nem is érdekel, alkalmi. Negyedik napja tolod a Baldur's Gate-et, napi 4 órában, tanulod meg a rendszert, jegyzetelsz füzetbe, az hc.

Szerintem.
36.
Nagyerecsakide
Jelenleg a Resi Rev2-nek már 3x állok neki de nemám hardon, hanem normálon. Ebből is látszik, hogy nem hard vagyok, hanem normális :)
35.
kryszisz
#20: Az én értelmezésemben is ezt jelenti a hc gamer.
34.
Nyarlako
#33: Hát...az odabasz túlzás. Nem volt rossz, de frászt kaptam a láthatatlan falaktól, hogy Kratos nem tud leugrani fél métert ha úgy van és azért keress kerülöutat.
Van hova fejlödni a folytatásban. A Valkyrie queen harcnál az is megmutatkozott hogy nem feltétlen szerencsés a kameranézet mint olyan.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...