Nem érdemes a Pillars of Eternity III-ra várni

  • Írta: szlav
  • 2019. november 11.
  • Biznisz
Habár a Pillars of Eternityt hatalmas örömmel fogadta a keményvonalas szerepjátékokra éhes játékostábor, az azt követő Deadfire már nem teljesített valami jól a kasszáknál. Az Obsidiant ez kellően el is tántorította a folytatás ötletétől.

A Pillars of Eternity egy olyan játékpiacon jelent meg, ahol komoly űr tátongott a Baldur's Gate és társai nyomán. Kevés stúdió merte megkockáztatni azt, hogy a D&D-re, a Pathfinderre, vagy egyéb asztali szerepjátékokra emlékeztető, igazán keményvonalas programot készítsen. Valószínűleg épp ez okozta a Divinity: Original Sin és a Pillars of Eternity kirobbanó sikereit is. Ez a piaci rés azonban hamar befoltozódott, a Pillars of Eternity II: Deadfire-t pedig már közel sem érte olyan nagyszerű fogadtatás a kasszáknál. A kritikusok és a játékosok szuperlatívuszokban dicsérték a nagyszerű játékot - a bökkenő ott volt, hogy mégsem sikerült belőle eladni túl sokat.

Ezt pedig maga Josh Sawyer tollából olvashatjuk, hiszen a játék rendezője a blogján világosan bevallotta, hogy a Deadfire üzleti teljesítménye jókora pofonként érte az Obsidian csapatát. Ez a pofon pedig akkorát csattant, hogy teljesen megingatta a széria jövőjét. A jelenlegi állás szerint valószínűtlennek tűnik, hogy a fejlesztőcsapat egy harmadik részre adná a fejét, ha pedig mégis így lenne, akkor komolyan át kellene értékelniük a játék formátumát - úgy tűnik, hogy a klasszikus RPG-kre emlékeztető játékmenet már nem tud elég széles réteget magával ragadni. Sawyer így fejtette ki a gondolatait a második rész üzleti bukásáról:

"Lehet, hogy azért [teljesített rosszul a Deadfire], mert az első játék kielégítette a közösség igényeit, de a folytatás már nem érdekelte őket? Lehet, hogy azért, mert kevesebb figyelem jutott a második rész megjelenésére? Lehet, hogy a jó kritikai fogadtatás és az első rész üzleti sikerei ellenére az emberek úgy igazából mégsem szerették annyira a játékot? Lehet, hogy ezek közül egy kicsit minden közrejátszott."

7.
Freeser
nekem se a divinity original sin 1, se a 2 nem jött be, mert az user interface valahogy annyira taszító és egyáltalán nem fantasys (pl olvasni se volt kedvem bennük, annyira nem tetszett ahogy a felület kinéz). ezzel a szemben a poe 1-el 140 órát játszottam és a mai napig is játszok vele
6.
Korio
#4: Én először a divinity 1-el kezdtem, Utána a POE teljesen más kávéház volt.Nagyon nem jött be. Lehet ha POE 1-el kezdem más lenne a véleményem, de így nagyon nagy különbséget látok a 2 játék között.
5.
poeady
axodox
A POE 2 is szinkronos. Ráadásul van körökre osztott opció is benne, ha úgy szeretnéd játszani.
Szerintem pedig mind az Original Sin, mind pedig a a POE baromi jó játékok. Teljesen felesleges itt osztályozgatni, mert aki szereti az rpgket (márpedig én csak rpgkkel, illetve a Total War sorozattal játszom) biztosra veszem, hogy hasonlóan gondolja.
4.
axodox
#1: egyet kell értsek, legalábbis abban hogy a Divinity egyszerűen jobb lett. Szerintem a fő különbség az, hogy a Pillars a régi játékokat tűzte ki mint cél, minden téren (pl. harcrendszer, grafika). Bár sokszor mondják régen minden jobb volt, ez nem igaz. Voltak régen jó dolgok, és vannak most is jó dolgok, nem feltétlen ugyanazok (lásd: TV sorozatok).

A Divinity arra összpontosított hogy a jó dolgokra fókuszáljon, vette azt ami régen jó volt (történet mesélés, összetett RPG rendszer, többféleképpen megoldható küldetések), és keverte új vívmányokkal (modern, körökre osztott harcrendszer, 3D grafika, minőségi zene és effektek, szinkron). Pl. a szinkron egyik előnye, hogy meggátolja azt hogy végtelen hosszú dialógusok legyenek, így aztán jobban meg kell írni a dolgokat.

Eközben Pillars harcrendszere nevetségesen béna Divinityhez képest, a grafikát, a szinkron hiányát, a béna hangeffekteket és zenét meg végképp hagyjuk. Lehet mondani hogy ez felidézi a régi emlékeket, de igazából az történik hogy ami akkor pl jónak tűnt, az ma már kevésbé mert láttunk jobbat.

Én kb 40h-t öltem Pillarsba, hátha megszeretem, de nem sikerült. Így ott porosodik a ki nem játszott GOG játékok közt. Ezzel szemben Divinity-t mindkettőt kivittem, egyiket majdnem kétszer is már.
3.
SLi
#1: egy jó 8-9 hónap különbség volt a két játék között és azért elég komolyan különböztek egymástól, egyébként sem gondolom hogy ilyen egyértelműen jobb lett volna a dos 2
2.
DarkLord
Nekem az első része is tetszett, mert mikor kijött tényleg volt egy kis hiány ezekből a játékokból és nagyon pozitív lett nálam. És a második része, amúgy meg még jobban tetszett nekem. Szóval szerintem csak arról van szó hamar akarták meglovagolni a sikert és ugye másodszor már a többségnél nem ütött akkorát a dolog, mint kiéhezve az első. De, amúgy nem baj, mert várjuk helyette a Baldurs Gate 3-at, ami biztos ütni fog meg nagyobb név is a szakmában, mint ez :)
1.
Korio
Vagy talán azért, mert a Divinity Original Sin 2 jobb lett. 2 ilyen játékot nem bír el a piac.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...