TGA 2019: Xbox Series X néven fut majd az új Xbox

  • Írta: fojesz
  • 2019. december 13.
  • Bejelentés
Alighanem a The Game Awards legnagyobb meglepetését szállította a Microsoft, amely leleplezte a következő generációs Xbox végleges elnevezését és dizájnját is. Xbox Series X néven keressük majd az új masinát!

A hardverbemutatók nem igazán voltak jellemzőek a The Game Awardsra eddig, de ezt is el kellett kezdeni valahol: a díjátadó színpadán az Xbox-csapat vezetője, Phil Spencer jelentette be a Project Scarlett végleges elnevezését, és egyúttal lehullott a lepel a konzol dizájnjáról is.

Az új masina Xbox Series X néven kerül majd boltokba jövő karácsonykor - azt hiszem, nem sokan tippeltek volna erre. Furcsa elnevezés ide vagy oda, Spencer a GameSpotnak adott exkluzív interjúban már elismerte, hogy az megadja nekik azt a rugalmasságot, hogy a későbbiekben új modellekkel rukkoljanak elő a márkanév alatt.

Spencer szerint az Xbox Series X az eddigi legerősebb Xbox, a GPU-ja nyolcszor erősebb az Xbox One-énál és kétszer az Xbox One X-énél, míg a CPU megnégyszerezi az elődök teljesítményét. Az ígéretek szerint az új hűtésnek hála a Series X olyan csendes lesz, mint az Xbox One X volt.

Az viszont kétségtelen, hogy ehhez furcsa dizájn dukál; a Series X háza lényegesen vaskosabb, mint az elődöké, de a videó ellenére fektetve is használhatjuk majd. A kontroller is változik valamennyit, de úgy tűnik, a Microsoft nem bolygatta meg a jól bevált dizájnt, mindössze arról van szó, hogy a Sony és a Nintendo után a redmondiak is beadták a derekukat, és külön gombot kaptak a megosztások az irányítón.

Spencer végül a visszafelé kompatibilitásra is kitért: az ígéretek szerint az Xbox Series X mind a négy Xbox-generáció játékait képes lesz futtatni, továbbá az Xbox One perifériáival és előfizetéses szolgáltatásaival is kompatibilis lesz. Úgy tűnik, az Xbox One-osokat sem hagyják hátra: a Halo Infinite-tel kezdődően a first-party játékok cross-gen címek lesznek, a mentéseink és az achievementjeink meg is oszthatók majd a különböző konzolok között.

Az Xbox Series X a 2020-as év karácsonyi szezonjában landol a boltokban.

92.
crytek
#91: Top über AAA-val ami 0 day 300ft-os game passba nyit te sosem fogsz konzolháborút nyerni ,úgy hogy NEM CSAK konzolra jelenik meg az adott cím.
És a pc-s eladások túl jók ahhoz ,hogy a ms ezt meg merje lépni újra mint 360-as korszakban

91.
Nyarlako
#90: Inkább valami újat mutassanak mert ha nem nextgen megint körberohogi a konkurencia.
90.
crytek
Xbox Series X backwards compatibility will support every generation of Xbox

https://www.gamesradar.com/xbox-series-x-backwards-compatibility/
89.
Nyarlako
#88: Ez a kreatív deficit névadás terén azért már szanalmas,
És valaki ezért kapja a fizetését.
88.
Kawada
#87: Pedig az xbox szex tök jó...
87.
Nyarlako
https://www.businessinsider.com/microsoft-only-using-xbox-name-going-forward-2019-12
86.
Nyarlako
https://www.businessinsider.com/microsoft-only-using-xbox-name-going-forward-2019-12
85.
Yami
#73: Azt látjuk, töki, mert még mindig itt vered a nyálad...
84.
Ultimate
#82: Nem csak próbálom reálisan kezelni ahogy ezt a gent is az árhoz viszonyítva, a fogyasztáshoz és hőtermeléshez.
Eleve az amd-nek asztali szegmensben nincs olyan kártyája ami hozná egy 2070s/2080 szintjét (avagy nem full ref 1080ti). Ami közelít ezekhez komolyabban az a radeon VII. Ami drága,zabál,kályha. A két nagy navi lemarad bőven. Az eddigi infók alapján pedig a sima 5700 lebutított ugyanakkor magasabb órajelen ketyegő verziója lesz bent ami bizony inkább van a 1080 felé mintsem feljebb... De még ha egy az egybe betennék az 5700XT-t ami nyilván nem fog megtörténni mert nem hiszem hogy beférne az árba egy komoly cpu sok ram, m2 verő ssd és egyéb mendemondák mellett, plusz zabál, hőt termel, az a kártya is alkalmatlan arra a mesére amit tolnak folyamatosan a vásárlók irányába.
Persze van több lehetőség is hogy ezt megugorják, ha árat emelnek, ha a fogyasztást figyelmen kívül helyezik a köv genben, illetve egy olyan navi kerül be amiről még nincs hivatalos inf (pl 5800), de ezt kétlem.

De mindez lényegtelen csak legyenek jó játékok és ne az legyen a cél hogy arra alkalmatlan hardverre erőltessék a 4k 60 fps-t a látvány rovására.... A gond csak a kommunikáció ami megint egy hatalmas vetítés mint a jelenlegi generáció megjelenése elött. Konkrétan bullshitcunami áramlik a gépek erejéről, meg kvázi hülyének nézve a usert a bw comp is úgy van kezelve nextgenre mintha maga lenne a megtestesült csoda holott ugye architekt és os ugyan az marad..
Nyugodtan lehet számítani 3-4 év múlva a Ps5 Pro és az Xbox SeX X -re.....
83.
Kawada
#82: Na látod... Teljesen más dolgokról beszélsz mint én abban a kommentben, amire reagáltál.
82.
Stranger
#77: #76
Ki mondta, hogy másik game-nek kellene kinéznie? Ki mondta, hogy elképedve kell bámulni? Arról volt szó, hogy látjuk-e a különbséget vagy hogy mennyit hazudtak a 4k-ról. Látjuk, hazudtak. Pont.

#77
Ezt most annyiban nézted be, hogy totál ellenkező a lassításnak, kinagyításnak egy ilyen videó. Ez egy átlagos asztali monitoron, 700p széles ablakos módban és 1440P-be rakva is különbségeket mutat. Szerinted akkor a 120 centis TV-n mi jönne le, natív 4k-ban?

"És egyértelmű, hogy egy 1080p egy 1440p és egy 4k között nagyobb a különbség"
Én a video felbontásáról beszélek. Ha 1440P-be állítod youtubeon, akkor a PC-s tartalom is hiába lett natív 4k-ban felvéve, le van butítva a video álltal.
Ennek ellenére még mindig élesebb a PC-s verzió, tehát a konzolos az 1440P natív minőséget sem éri el.
Szóval ennyit a checkerboard renderingről, mert simán látni a különbséget egy pici videóban is és még csak a natív 4k sem kell hozzá.
Jó volt egy generációban elhitetni az emberekkel hogy ők most 4k-ban csapatják, én csak ennyit akartam leírni.

#81
Te már túl keveset vársz a konzoloktól.
81.
Ultimate
#79: Ok, csak figyelj majd.:)
80.
Neotechtr
#79: Sok fog múlni az első feature játékok készítésénél a programozókon is. Illetve a processzoron is és egyéb megoldásokon is. Hiába a One X 6 TFlops-ra képes grafikai szinten, ha van hozzá egy olyan proci, ami elviekben mindenhogyan jó, csak éppen a 60 FPS-t nem tudja meghajtani egy adott felbontáson. Ilyenkor lehet fecsérelni a plusz grafikai erőt mondjuk részecskékre. De ez mind szituáció függő is lehet egy játékban vagy egy jelenetben. Éppen ezért számolnak már most sokan előre nem látható, de vélhető gyengeségekkel korábbi tapasztalatok alapján.
79.
ADMlN
#62: Ha a One X az egy 1060 és az 1080 70-80% jobb nála akkor a Series X az 20-30% jobb az 1080-nál, nem? Már ha abból indulunk ki, hogy a 12 tflops az pont 100%-kal jobb mint a 6 tflops. Ekkora különbség szerintem még barátok között is legalább 1 kategóriás ugrást jelent a GPU piacon. Plusz ennél a példánál is használod a tflops-os logikai bukfencet, mert ha jól tudom a One X és a Series X más GPU architektúrát használ, ergo nem tudod azt használni kiindulási alapnak.

Ehhez még azt is megjegyezném, hogy bár papírforma szerint a One X az 1060-nak feleltethető meg, a valós játékteljesítmény alapján az az elfogadott PC-s körökben, hogy aki legalább One X élményre vágyik az 1070-et vegyen.

Illetve azt leszögezném, hogy nekem fogalmam sincs, hogy a Series X mekkora teljesítményre lesz képes, mert még túl kevés az adat, és itt csak arra szeretnék rávilágítani, hogy még így is szinte borítékolható, hogy az 1080-nál többet fog tudni. A kérdés az, hogy mennyivel.
78.
greenmelon
https://i1.wp.com/metro.co.uk/wp-content/uploads/2019/12/ELo3_rLWkAABNRr-e657.jpg
77.
Kawada
#74: De megint egymás mellé rakott, videó, amit lelassíthatsz, kinagyíthatsz, stb. Nem erről beszéltem... Hanem arról, hogy leültetlek egy szék elé, berakom neked egy tv-n a Detroitot mondjuk és te nem tudod melyik verziót látod, milyen felbontásban... Akkor mondd meg... :) És egyértelmű, hogy egy 1080p egy 1440p és egy 4k között nagyobb a különbség, amit itt említettünk elsősorban, az a natív 4k vs checkerboard volt. Legalábbis innen indult ki az alapvelvetés.
76.
delphijos
#74: “Ott a Detroit”

Én pl. nem mondom hogy nincs különbség, de őszintén, ki az aki egymás mellett játszik , sőt, még ki is merevít képkockákat ? Akkora különbség meg azért nincs, hogy az ember elképedve nézze, mintha egy másik game lenne...
75.
Kawada
#71: Lehet keverem bizonyos játékbejelentésekkel. De az biztos, hogy niylatkozott olyat Phil, hogy a project scarlet játékok esetében a cél 4k 60 fps. Megnézem majd én is, 2017-es E3-ról rémlik ilyesmi OneX-el kapcsolatban.
74.
Stranger
#69: Ott a Detroit.
https://www.youtube.com/watch?v=T92rhOFzuEQ

Már 1440P-ben élesebb a PC-s verzió, 1080P-s monitoron nézve. 4k-ban pedig egyértelmű. És semmi extrát nem kapott a PC-s verzió, ugyan azok a textúrák. Egy 120 centis TV-n nehogy ne lásd már meg...

#67
Ezt mindig előveszi valaki. Meg hogy grafikabuzi vagyok. Eközben én napi szinten játszok 10-20 éves játékokkal, ti meg a legújabb őrületbe vetitek magatokat és rá sem tudnátok nézni egy régi pixelhalmazra. 2 különböző témáról beszélünk, attól még nem kell hazudni és attól még vannak tényleges különbségek hogy közben ugyan úgy eljátszunk vele.
73.
KRAT0S
#42: Igen a nyálamat!!!
hogy te milyen testnedveket törölgetsz a monitorodról azt tartsd meg magadnak senki nem kíváncsi rá!
72.
Ultimate
#69: Pro-n rdr2-ben el van konkrétan baszva a checker...Rockstar meg szarik rá máig nem javították. Azért is jön ki annyira hogy one x-en pofánvág a látvány, pro-n meg a homály....
71.
delphijos
#60: Hát bocs, de én nem emlékszem olyasmire hogy az X-et “rock solid 4K/60”-al hirdették volna. A 4K, meg a “NATIV 4K” az ment, de még ott se mondták hogy mindennel ez lesz. Arról meg hogy a milyen minőségbeli ára van a 4K-nak, senki se beszélt. Ugye, az unalmas rész, hogy a felbontás nem minden minőség szempontjából. Hülye példa, de épp most nosztalgiázom egy összeverbuvált gépen a Jedi Outcast-al, és az megy 4K-ban. De ettől még nem lett erőmű a gép, és a grafika se változott fotórealisztikussá :) De a grafikai reszletesség marketing szempontból piszok nehéz dió. Mint a digitális kameráknál. Aki nem fotós annak nehezebb eladni hogy kisebb a felbontás, de cserébe kevesebb a képzaj. De azt hogy csillió megapixel azt igen....
70.
Kawada
#67: Sajnos ezt hozta a Digital Foundry éra, ahogy azt frappánsan valaki megfogalmazta. Tisztelem a munkásságukat egyrészt, nagyon sok érdekes dolgot lehet tőlük megtudni, de eszméletlen toxic is valahol a hatásuk. Persze nyilván az ő szándékuk jó volt alapvetően, és csak az éretlen gémer közösség számára bizonyult olajnak a munkásságuk egy bizonyos tűzre.

Egyetértek amúgy, játszani kell és nem méricskélni. És én sem ezeket figyelgetem. Másrészt viszont érdekes ez a vonal is. Amiért én felhoztam, hogy "elég-e, nem-e?", az inkább arra vonatkozik, hogy hosszú távon mennyire fogja tudni tartani a lépést az esetleges megjelenítő/játék fejlődésen. Sajnos megint úgy fest, hogy ráállunk majd fölösleges faszságokra, mint a ray tracing, ahelyett, hogy valós tartalom kerülne több vagy minőségibb. Na de ne legyen igazam.
69.
Kawada
#66: Egymás mellett oké. Úgy bármikor megmondom én is, vagy bárki. De ha bemész egy random szobában, ahol mondjuk egy 120 centis 4k-s kijelzőn leültetnek mondjuk egy AC:Origins elé (azért mondom ezt, mert a RDR2 esetében a PS4-en érzékelhetően elmosottabb a kép, de nem a felbontás miatt szerintem), kétlem, ha megmondja bárki, hogy épp checkerboard, one x, vagy egy pc-s verzió előtt ül. Én ilyesmire értem.
68.
Ultimate
#67: Nem lenne méricske ha nem kamuadatokkal kápráztatnának. De ssd killer megoldás, meg 4k60fps, 120fps meg 8k....
Kutya nem foglalkozna vele ha nem ezt tolnák az arcodba.
Azért van a csúcs pc-vel mérve mert amit mesélnek az kb a csúcspcszintje,bár néha még a 2080ti is képtelen kompromisszum nélkül a 4k 60 fps-re...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...