A Facebook felvásárolta a Ready at Dawnt

  • Írta: gorien
  • 2020. június 23.
  • Biznisz
A Ready at Dawn olyan játékokért felelt, mint a God of War: Chains of Olympus, a The Order: 1886 és a Lone Echo. Mostantól a Facebook istállójában folytatják, és az Oculusszal együttműködve főleg VR-címekre fognak koncentrálni.

Épp csak elkezdődött a hét, és a Facebook máris nagyot kaszál. A Mixer beszántása után a Facebook Gaminggel társul a Microsoft, ezzel próbálva erősebb streaming-hídfőállást kiépíteni a Twitchcsel és a YouTube-bal szemben. Most pedig egy fejlesztőstúdióval lett gazdagabb a techóriás, méghozzá a Ready at Dawnnal.

A Ready at Dawn olyan játékokat készített, mint a PSP-s God of War: Chains of Olympus és Ghost of Sparta, a 2015-ös PlayStation 4-exkluzív The Order: 1886 vagy az Oculus Riftre megjelent Lone Echo, amelynek a folytatásán jelenleg is dolgoznak.

A Facebook a bejelentésben azt írja, a Ready at Dawn megmarad független csapatnak, és még elköltözniük sem kell a működő stúdióikból. Habár jövőbeli projekteket még nem jelentenek be, a csapat marad a Lone Echo-franchise körül, és tovább folytatják a VR-technológia lehetőségeinek kiaknázását.

41.
grindcore
#39: Tavaly játsztottam végig a Half-Life 2-, és bár minden érdemét elismerem, de számomra felejthető alkotásként marad már meg. Ez természetesen azért van, mert nem 15 éve nyomtam, mint a Doom-okat, meg a többit, amik nagy hatással voltak rám, és valóban nagyon sok fps ami azóta megjelent felejthető, de sajna önmagában a half-life sem ad nekem sokat, de hát van ilyen. Van akinek meg egy Halo borzalom, és nem érti hogy miért szeretik, na nekem ilyen a Half-Life 2. Némely résznél egyszerűen vártam, hogy hadd menjek már tovább a végkifejlet felé, legyen már vége :D
40.
PaprikaJancsi
#39: Értem, hogy korszakalkotó játék volt, és mai napig jobb mint az elmúlt években megjelent FPS játékok nagy részénél. Kiállok amellett, hogy a sok év várakozás után ha ilyen színvonalban jelent volna meg 2020-ban egy akkoriban mérföldkőnek tekinthető játék nem nagyon kapna 50+ pontszámokat. (feltételezve azt, hogy az 50 pont a közepes játékot jelenti)

Az pedig, hogy milyen lett volna ha nem VR lenne, hanem egy nagy folytatás, meg egy teljesen más téma.
39.
kryszisz
#37: Mondjuk hiába 16 éves lassan a Half Life 2, az azóta megjelent FPS-ek egy igen nagy szelete kb. a nyomába sem ér, úgyhogy ez a 40 pontos dolog egy nagyon-nagyon meredek becslés. Másrészt ha nem VR címként jön értelemszerűen nem ilyen lett volna, hanem járművekkel, nagyobb összecsapásokkal operáló rendes FPS játék.
38.
manderel
#33: A Lone Echo elsősorban nem PC játék, hanem VR. Persze, mivel ez a VR platform amire megjelent csak PC-vel használható, össze lehet mosni őket. Csak nagyon erős csúsztatás lesz a vége, ha aztán non-VR PC-játékokkal kezdjük el hasonlítgatni.
37.
PaprikaJancsi
#32: Mondjuk amit bedobott, hogy a metacritic szerint a top 5 játék között van PC-n, pont igaz, de mindegy.

Az már más dolog, hogy azért a legtöbb ember (köztük én is) nem említeni egy lapon a VR játékokat és a "rendes" játékokat. Az egész technológia és a mögötte álló játékfelhozatal annyira béta, hogy ha egy játék már nem olyan szar, azt rögtön agyon dicsérik. Ott van erre jó példának a Half-life Alyx. Nem sokkal nyújt többet, mint a második rész, de mivel VR és fun, ezért adtak neki 93 pontot. Ha ez VR nélkül jött volna ki, sok év várakozás után, ennyi fejlődéssel, a 40 pont is túlzás lett volna.
36.
delphijos
#35: El kell ezt engedni szerintem. Ez olyan mint a csóka az 5G-s sugárzással.
35.
Kawada
#33: Írd be gugliba, hogy "best pc games of 2017", nyomj egy entert, és majd szólj, ha elértél egy olyan cikkhez, ahol megtalálod a Lone Echo-t. :) Ellenkező esetben kérlek szépen keresd fel az összes sajtóorgánumot és add elő nekik is ezt az agyrákot, amit itt lenyomtál a "tényeiddel". Köszi. Jó keresgélést, és sok sikert a elektrokonvulzív kezelésedhez. :)

Egyébként elmagyarázod nekem kérlek, hogy miért vagy f*szfej pl. velem? Hol mondtam, hogy szar a játék, vagy dilettánsak a fejlesztők? Vagy bármi, ami a kis jóllakott óvodás testedet bunkóskodás felé döntötte? És tulajdonképpen mi akkora faszság van abban, ha azt mondom, kezeljük már külön platformként a VR-t PC-n belül? És miért kell vitatkozzak erről valakivel, akinek elvileg saját VR oldala van?
34.
grindcore
A hirhez visszaterve akkor roluk ennyit, tobbet nem hallunk, akar tetszett az Order, akar nem, es a Sony meg hulye volt hogy miert nem vasarolt be, lehetett volna egy ps5 cime az order folytatasaval amiben sokkal tobb a gameplay es jottek volna mar a vampirok is bele...szegyen.
33.
abydos
#32: Hogy ne lenne igaz, ott van feketén-fehéren releváns statisztikákkal alátámasztva. Az, hogy most a mérési módszerrel nem értetek egyet az már egy másik kérdés.
Mondjuk haladtok, egészen a témánál maradtatok és nem jöttetek a hajam színével meg azzal, hogy szénszavas vagy szénsavmentes ásványvizet szeretek és ezért nem lehet igazam.
32.
delphijos
#30: Én sem értem. Bedobták valamit, ami egyszerűen nem igaz, aztán jöttél itt a halmazos marhaságokkal. Kawada jól írta, a PC és a VR KÜLÖN HALMAZ ( úgy látszik csak ezt érted ), vagyis ha egy VR játék top5 lett, akkor az nem egy top5-ös PC játék. Ha egy játék megjelenik Tizen-re, és ott top5 lesz, nem lesz top5 mobil játék... csűrheted csavarhatod ezt napestig...
30.
abydos
#29: Figyelj, én most csak szórakozom rajtad, hogy mennyit tudsz pörögni egy egyszerű állításon és miket tudsz összehordani, hogy tereld a témát :D
A tényállás egyszerű, nem volt igazad, jó játékokat csinálnak és beleestél a gyenge általánosítás hibájába.
Elhiszem, hogy nehéz beismerni a tévedést, de azért megpróbálhatnád néha és nem terelni a dolgokat.
29.
Kawada
#27: Remek. És akkor rajzold már le -ha már VR-os oldalad van- azt a halmazt, ami kiadja azt, hogy te miért kimondottan VR cuccokkal foglalkozol a szaros oldaladon, és amikor értékeled őket, mi alapján és mihez hasonlítva értékeled?! :)
28.
Kawada
#24: Hát ha már itt tartunk, az állítás is faszság, mert az, hogy metactitics-en mi a helyzet, az még nem egy globális igazság. :) Gondolom letesztelte a Lone echo-t 10 kritikus, amiből 6 valami kifejezetten VR oldal, és te ezt állítod párhuzamba mondjuk azzal, ha megjelenik egy non vr, pc-s játék, aminek mondjuk van 78 értékelése kritikusok által... :) Azt sikerül megérteni, hogy mivel VR, ezért más platform? :) Attól, hogy az a nyamvadt VR headset csak PC-n elérhető, attól az még egy elsősorban VR, huszadsorban pedig PC-s játék... :)
27.
abydos
#22: Rajzoltam is neked: https://ibb.co/Q9J21nj
26.
kryszisz
#25: Tudom, azért írtam, hogy csak viccűtem:) Mondjuk az, hogy Oculusra fognak dolgozni a srácok-lányok éppenséggel teljesen irrelevánssá teszi a nagygépes középszerűségüket, gondolom a Face sem az Ordert vette alapul, mikor felvásárolta őket. Magyarán megint a semmin vitatkozik itt a nép, de ezért is szeretem a GK-t:D
25.
Kawada
#23: Hát nem is véletlen az, hogy a multiplatform címeknek sem egységes az értékelése a metacritics-en se, hanem platformokra le van bontva.

Amúgy szerintem félreértettél, se pro, se kontra nem mondtam véleményt egyik vagy másik (vr vs nem-vr) platform mellett, egyszerűen kurva más a kettő és nem lehet direktbe összehasonlítani őket. Más szempontok működnek az értékeléskor. más a mérce, más a mezőny, mások az elvárások és a lehetőségek.
24.
abydos
#21: Az állításom az volt, hogy "2017-ben a TOP 5 PC-s cím között. Pl. egy Ready at Dawn cím" volt.
Ezzel "vitázol", amikor még linket is adtam te szerencsétlen nem csak a tananyaghoz, hanem a forráshoz is :D
Ezek képzeld hasznos tudáshoz vezetnek, mármint a halmazok. Így tudni fogod, hogy a rezsibe nem csak a villanyszámla, hanem a gázszámla is beletartozik meg hasonló csodák.
A Skyrimes példád már haladás, mert legalább egy halmazból vettél ki elemeket és hasonlítottad össze. Meg kell dicsérjelek, ügyes vagy, de a kérdés amin elkezdtél hisztizni továbbra sem ez :D
23.
kryszisz
#21: A Valve dolgozói testületileg elsírták magukat ettől a kommenttől:( Just kiddig, tény, hogy van különbség a 2 platform között, de erre én meg azt mondom, hogy egy FPS is sokkal élvezetesebb PC-n, mint konzolon, aztán mindjárt nekem ugranak vagy hárman, hogy egy béna gyökér vagyok:D
22.
Kawada
#21: Ha úgy jobban tetszik a halmazfetisiszta fejednek (most tanultátok a halmazokat suliban és élvezed, hogy érted amúgy?) : a vr és a nem vr cuccok 2 olyan halmaz, amelyionek nincs metszete.... :) nem véletlen, ha elolvasol egy Resident Evil 7 tesztet, határozottan kiemelik, hogy vr-ban, vagy anélkül játszották-e.
21.
Kawada
#20: Na jó... Mivel sokat dolgozok sérültekkel adok neked is egy esélyt, hogy megértsd... SKYRIM... Menj és csekkold le a meta pontszám különbségeket a "sima" és a "víár" verzió között... A ligák közötti eltérő mércét talán sikerül vele szemléltetni... Egy 10 pontos kurva jó mobil gémet ha átültetsz konzolra, jó eséllyel kapsz egy kalap szart. Pont ennyi a különbség a vr mint platform és a non-vr dolgok között...
20.
abydos
#18: Neked is tudom javasolni a halmazokat, hogy tessék átnézni. TOP 5 PC gém 2017-ben.
Hátha ebből menni fog, még szöveges példák is vannak: https://youtu.be/A6VFVpzXoGI
18.
Kawada
#12: És én mit mondtam? Ez egy VR játék... Nem baj ha fogyatékoskodsz, de legalább ne legyél arrogáns. VR járéknak biztos kurva jó, csak épp más ligában indul és mint VR játék értékelik, nem úgy mint egy tipikus multiplatform címet.
17.
Neotechtr
#15: pffft ezt nem ehhez a hírhez akartam.
15.
Neotechtr
Kifizetett a Micro pár hónapja két rakás pénzt egy csomó streamerért, most meg odamentek hozzájuk és azt mondák, hogy egy élmény volt.
12.
abydos
#11: Legalább annyi eszetek lenne, hogy rákerestek, mielőtt okosan beszóltok: https://www.metacritic.com/game/pc/lone-echo
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...