A Cyberpunk 2077-fiaskó tegnap érte el a mélypontját, amikor a CD Projekt RED és a Sony bejelentették, hogy felfüggesztik a játék árusítását a PlayStation Store-ban, a vételárat pedig - a japánok szigorú szabályzatától függetlenül - minden vásárlónak visszatérítik, aki kéri.
Noha azóta azt is megtudtuk, hogy a Microsoft nem tervez hasonló lépéseket, azt a redmondiak is megerősítették, hogy a Cyberpunk 2077 visszaváltására vonatkozó kérelmeket rugalmasabban kezelik majd, és ők is visszatérítik a játék árát a vásárlóiknak - igaz, állításuk szerint az igénylések nagy részét így is jóváhagyták.
Fontos megjegyezni azonban, hogy fentiek csak a digitális példányokra vonatkoznak - mi a helyzet a dobozos kiadással? A CD Projekt RED ezzel kapcsolatban is kiadott egy közleményt, amiből kiderült, hogy a lengyelek a PS4-es és Xbox One-os átirat lemezen vásárolt kópiáira is visszaváltási programot indítanak.
Amennyiben valaki nem tudja visszakérni a pénzét abban az üzletben, ahol megvette a játékot (a Best Buy például jelezte, hogy nyitott erre), írjon emailt helpmerefund@cdprojektred.com email címre, csatolja a vásárlás nyugtáját, és várjon, amíg a csapat értesíti a teendőkről. A CD Projekt RED jelezte, hogy erre csak december 21-ig van lehetőségünk (ezt követően számíthatunk válaszra is tőlük), és "ha kell, saját zsebből" gondoskodik a visszaváltásról.
Természetesen a visszaváltás nem kötelező, és hiába vették le például a PlayStation-verziót a PlayStation Store-ból, a játék játszható marad, és a támogatása sem szűnik meg. A minap meg is érkezett konzolokra az újabb hibajavításokat és teljesítményproblémákat orvosló hotfix, a kampány elejét érintő változtatások listáját erre találjátok - az ígéretek szerint hamarosan a PC-sek is megkapják a maguk frissítését.
Eközben a Bloomberg arról cikkezik, hogy a lengyel csapatnál házon belül is áll a bál, egy csütörtöki konferenciahívás alkalmával a munkavállalók számon kérték a menedzsmentet a kötelező túlórázás és az irreális határidők kapcsán is.
Egy konkrét példa szerint az is felmerült, hogy januárban, az első halasztás alkalmával miért mondta Adam Badowski vezető és Marcin Iwinski társalapító, hogy a játék készen van és játszható, amikor egyértelműen nem ez volt a helyzet - erre az igazgatótanács minden konkrétum nélkül csak annyit válaszolt, hogy vállalja a felelősséget a történtekért.
-Nem vagyok Fan, a Witcher játékok nem tetszettek, egyszerűen nem voltam kibékülve a harcrendszerrel egyik részben sem.
- Megvan a Cyberpunk 2077 előrendeltem és találkoztam benne nem egy buggal. Nálam ez főleg Grafikai glitchek , néha idiótán viselkedő MI, valamint azt hiszem 1 crash formájában mutatkozott. (77 óra játék alatt, PC-n Ultra beállításokon egy RTX 2060-al Ray Tracing nélkül) Dühítő? Igen néha nagyon az volt! Kijavíthatatlan? Rohadtul nem. Ha ezen viszont túl teszi magát az ember, szerintem egy nagyon jó RPG-t kapunk, rengeteg emlékezetes karakterrel, és minőségi küldetésekkel, jól felépített fejlődési rendszerrel, és nem utolsó sorban egy nagyon jó sztorival.
Az egészből csak azt akartam kihozni, hogy igen a CDPR megérdemli a kritikát a játék állapotával kapcsolatban, de ne csináljunk már úgy mintha ezt nem lehetne kikalapálni maximum 1-2 hónap alatt főleg, hogy már most 11 nappal a megjelenés után sokat javítottak rajta.
Nyilván habzó szájjal neki menni a fejlesztő stúdiónak sokkal könnyebb, mint várni pár hetet, hogy rendesen kikalapálják a még meglévő hibákat, de ez a mai társadalomra nagyon illik szóval nem is vártam többet, főleg az ezelőttiek fényében amikor a CDPR fejlesztőit érték halálos fenyegetések, mert el merték tolni még egyszer a megjelenést. Ezért nem is tudok sajnálni senkit, nem véletlen volt a folyamatos tologatás, messziről érezhető volt, hogy a játék még nem áll kész teljesen a bevetésre : )
Ettől függetlenül én PC-n szerencsésnek érzem magam, hogy többé kevésbé zökkenőmentesen megvolt az első végigjátszásom aminek ha voltak is idegesítő pillanatai, de magát a játékot élveztem. Most pedig várok ameddig kikalapálják, és neki ugrok egy új karakterrel.
Illetve volt a megjelenesekor, mert azota mar ki is adtak +2 patchet, a legutobbit tegnap es allitolag mar most fenyevekkel jobb a regi konzolon is a jatek, mint durvan 1 hettel ezelott volt
"Grafika elmegy"
Konzolon lehet.
Mondjuk én úgy játszom,hogy a fő történetre csak akkor megyek rá,ha feltétlenül szükséges!
Okosan!
Ha van valami amit undorítónak tartok a világon az az önkéntes cenzúra. A vásárlók elnémítása amikor felvetik a vélt vagy valós problémákat a termékkel kapcsolatban és a gyártó válasza nem kommunikáció hanem ezen emberek elnémítása. Na ez zajlik most a CDPR fórumokon amit undorítóbbnak tartok annál mint ahogyan a konzolos verziókat kezelték. Az emberek rengeteg dolgot felrónak vagyis felrónának képekkel cikkek linkelésével amiket az elmúlt pár évben a készítők és fejesek beígértek amikkel bereklámozták a játékot és ami végül nincs vagy teljesen más lett benne.
Minden ilyen topikot törölnek 1-2 percen belül és még van pofa figyelmeztetést illetve ban-t is kiosztani ha megkérdőjelezed ugyan miért lett a topik vagy komment törölve.
Azért ehhez más pofa kell, hiába tartom jó stuffnak a játékot a hibái ellenére, hatalmasat zuhant minden téren a fejlesztő a szememben.
RDR2-ben is pont ezek tetszettek, hogy lelőtted, megnyúztad, megsütötted, megetted.
Ezek apróságok de pont ezektől jó egy játék.
Ha a reflexet kimaxoljuk akkor lehet csúszva tárazni meg lőni, de tényleg nem ad hozzá annyi pluszt a teljesítményhez.
18+ -os téma sincs kimaxolva finoman szólva, tele a város prostival, nem csak a kínai negyedben , és csak annyi hogy billegnek az utcán, le se xarnak, ha ezekre ügyeltek volna, akkor a hibák ellenére tényleg szuper játék lenne, mondjuk nekem így is bejön, de ugye nem így harangozták be ez a bibi.
(ezért is nem fedik a valóságot az összevágott bugvideók)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.