Brandon Sanderson írja a FromSoftware új játékát?

  • Írta: szlav
  • 2022. április 3.
  • Pletyka
Az Elden Ring az élő példa rá, hogy remekül tud elsülni, ha egy nagysikerű fantasy regényíró is segédkezet ad a FromSoftware íróinak. Úgy tűnik, George R. R. Martin után Brandon Sanderson teremtheti meg a következő soulsborne-világot.

Az Elden Ring rejtélyekkel teli világa hatalmas, egy ilyen grandiózus univerzumhoz pedig dukál a mesterien kiagyalt háttértörténet is. A FromSoftware legutóbbi játékában A tűz és jég dala írója, George R. R. Martin nyújtott segítséget Hidetaka Miyazaki csapatának, most pedig úgy tűnik, hogy a japánok újabb nagysikerű regényírót szemeltek ki a következő projekthez. A minap nem más, mint Brandon Sanderson, a Kozmerum-univerzum atyja árulta el, hogy a játék kiadója megkörnyékezte őt egy esedékes soulsborne-kollaboráció kapcsán.

Sanderson a saját livestreamjében mutatta be azt a jókora Elden Ring-szeretetcsomagot, amelyet a Bandai Namco küldött neki, a dobozban a sok memorabília mellett helyet kapott egy levél is. A Ködszerzet és a Viharfény Krónika írója nem rejtegette, hogy mi áll a papíron: a japán stúdió közös munkára hívta őt Miyazaki következő játékához, Sanderson pedig hozzátette, hogy nagyon is érdekelné őt egy efféle projekt.

"A helyzet az, hogy már van is egy ötletem, úgyhogy lehet, hogy elküldöm nekik, aztán meglátjuk, hogy mit gondolnak róla" - mondta Sanderson, aki a saját bevallása szerint rengeteg ötletet tartogat mindenféle képzeletbeli világokhoz. Az író elmondása szerint gyakran fantáziál azon, hogy mit kezdene egy-egy külső IP-vel, ha megbíznák őt vele - így született meg többek közt a Magic: The Gathering univerzumában játszódó Children of the Nameless című története is.

12.
12.
TrishtanAG
#10: 9, 10: 2010 óta "írja" például a Warbreaker folytatását, aminek már mindenféle évfordulós fene tudja milyen keménykötéses kiadása is megjelent már. Kivéve a folytatást.

Jó persze, nem ez az általános annyira nála, de azért ez elég fájó pontja a munkásságában.
11.
11.
gegory
Mellesleg ő írta anno az Infinity Blade-t is. Épp most fordítom a két könyvet magyarra XD
10.
10.
xanatos0911
#3: En nem vagyok ismert a munkásságát illetően, írnál példát, hogy mire gondolsz pontosan? Csak mert olyan laza 30 év van a két arc között, szóval ez a “néha 10 évig elhúzza a folytatást” kicsit fura. 2005 óta vannak könyvei elvileg. Az 17 év összesen. Martin 11-12 éve írja a 6. The Song of Ice and Fire konyvet. Neki ‘71 óta vannak könyvei.
9.
9.
SLi
#3: minek húzza el a megírását? szerintem kevered valakivel
8.
8.
csoki0619
#5: Te skippeled, mások meg az utolsó item leírását is tüzetesen végigolvassák, benéznek minden kis zug mögé, az összes falat végigsuhintják, eldugott részleteket keresve. Ez a szép ezekben a játékokban, rád bízza, mibe mennyi időt fektetsz.
7.
7.
csoki0619
#4: Hát ha hinni lehet Miyazakinak, már pedig miért ne tennénk, az alapokat a világhoz, történethez, és a körítéshez Martin alkotta meg, (az ő szavaival élve "elég részletes") és ők arra építkeztek. H abból mennyit használtak fel, nem tudni. Lehet neked van igazad és ez csak egy jól kigondolt marketing fogás.
Mindenesetre sárkányból nincs hiány a játékban. :-)
6.
6.
nemfontos
#4: És látjátok igenis meg lehet csinálni. Hatalmas példányszámban eladni egy játékot úgy hogy
1 nincs dlc
2 nincs lootbox
3 nem felkesz terméket kapsz.

Az elden ring hatalmas. Tengernyi szórakozást nyújt. Abszolút megerdemlik az árát.
5.
5.
gabeee19
#2: Lehet, hogy felületes vagyok, de megmondom őszintén, hogy ez az a cím, ahol egy-egy mellékküldetés NPC-s dialógusait úgy skippelem végig mintha nem lenne holnap, csak hogy megtudjam mit adnak a párbeszéd végén.
Ezért, és amúgy sem érzem a sztori súlyát, ettől még biztosan egy koherens egész, ami az írásnak köszönhető.
4.
4.
C0m1n65un
#2: Én pont az ellenkezőjét vettem észre. Nagyon tetszik az Elden Ring. Nálam az év játéka lesz valószínűleg, de Martin-t úgy kell keresni benne, mint tűt a széna kazalban. Ugyan ez volt a helyzet R. A. Salvatore és a Kingdom og Amalour: Reckoning esetében is.
Persze bele lehet látni dolgokat.
Néhol tetten érhető enyhén Martin vázlata is(az NPC-k nevei, a középkori világ kialakítása), ha nagyon keressük, de szerintem nem sokat számít. A Dark Souls 1-nek, és a Demon's Souls-nak is iszonyú jó volt a sztorija, az már más kérdés, hogy senki nem vette a fáradságot, hogy törődjön vele.
3.
3.
TrishtanAG
"Kiváló" döntés, elvégre Martin bácsihoz hasonlóan néha ő is képes 10-en akárhány évre elhúzni egy folytatás megírását.
2.
2.
csoki0619
#1: Nem játszottam még a játékkal, rengeteg streamet néztem róla, elejétől a végéig követve a sztorit.
Amiről itt sztem szó van, az nem feltétlenül a csak a sztoriról szól, hanem inkább annak előadás módjáról, a körítésről, egy új világ építéséről. Martin is nyilatkozta, h ő csak segített egy vázat, keretet, és egy új fantázia világot létrehozni, a többi már a stúdió érdeme kizárólag. Ebben érezhetően erősebb az Elden Ring a Souls játékoknál. Sokkal átláthatóbb a sztori, pont a fentebb soroltaknak köszönhető. Sztem ezek az írók rengeteget tudnak segíteni egy új világ létrehozásában.
1.
1.
gabeee19
Azért abban talán egyetérthetünk, hogy ez a cím legkevésbé sem a sztorija és háttértörténete miatt lett ennyire sikeres... szóval tök mindegy ki találja ki a karakterek nevét, ameddig a játékélmény alapból élvezetes.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...