Itt a Unity átdolgozott terveinek hivatalos változata

  • Írta: pandaril
  • 2023. szeptember 24.
  • Biznisz
Link másolása
A cég hivatalos formában is közölte a tervük finomított és csiszolt változatát, ami ugyan sokat javult az eredeti elképzelésekhez képest, de a céggel szembeni bizalmatlanságon nem valószínű, hogy javít.

Még a hét elején szivárgott ki, hogy mit is tervez a Unity az új monetizációs modelljük áttervezése kapcsán, és a hét végére már megvan a hivatalos verzió is, amit Marc Whitten nyílt levélben közölt a cég hivatalos oldalán. A Unity Create vezetője természetesen egy bocsánatkéréssel kezdte a posztot, főleg azért, mert a tervek bejelentése előtt nem konzultáltak a fejlesztő stúdiókkal. Tisztában van vele, hogy a bizalom újraépítéséhez vezető utat hegymenetben kell megtenniük, azonban nem adják fel, és mindent megtesznek, hogy újra belopják magukat a fejlesztők szívébe.

Whitten az alábbiak szerint összegezte és tisztázta a változásokat, amelyek kidolgozásában nagy szerepet kaptak a fejlesztőktől érkező visszajelzések:

  • A Unity Personal csomag továbbra is díjmentes marad, és a jelenlegi 100.000 dolláros árbevételi limitet 200.000-re emelik, és nem lesz kötelező a Made with Unity képernyő használata.
  • Azok a játékok, amelyek árbevétele egy 12 hónapos periódus alatt nem éri el az 1 millió dollárt, mentesülnek a letöltések után fizetendő díj alól.
  • A letöltések után fizetendő összeg a Unity Pro és Unity Enterprise esetében lesz majd érvényes a 2024-ben érkező hosszú távon támogatott (LTS) verzió megjelenése után. A már megjelent vagy még fejlesztés alatt álló játékokra csak akkor fog vonatkozni a díj, ha a fejlesztő frissíti őket az új Unity-verzióra. A váltás nem lesz kötelező.
  • Azoknál a játékoknál, amelyekre már vonatkozni fog az extra díj, a fejlesztő dönthet, hogy vagy a letöltések száma alapján fizeti azt meg, vagy a bruttó bevétel 2,5%-át fizeti ki. Mindkét esetben a fejlesztő által közölt adatok alapján történik a számítás.

 

Az egyértelmű, hogy ezekkel a változtatásokkal egy sokkal barátibb, racionálisabb modell képét festette fel a cég, ami akár még jó is lehet, lévén a plusz bevétel jót fog tenni a grafikus motor fejlesztésének is. Azt viszont Whitten levele alapján jól látja a cég, hogy innentől kezdve dupla annyi erőfeszítésükbe fog kerülni a bizalom visszaszerzése.

2.
2.
crytek
#1: Gondolom ők se hülyék hogy látják világsiker valami minden listán ottvan azt csak 20 ezer dbot jelentenek be. Biztos lesz ott más "számítás" is
1.
1.
markoci555
a fejlesztő által közölt adatok alapján történik a számítás
ezt mégis hogy gondolták? Azt mondom, hogy a toplistás játékomat letöltötték 10ezren, miközben látszik mondjuk egy 50ezres egyidejű játékosszám?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...