Fieldrunners 2 teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2012. augusztus 8.
  • fieldrunnes 2, iphone, teszt
A Tower Defense jó dolog, a Tower Defense-t szeretjük, sokáig azt hittük, hogy ez a stílus kifejezetten PC-re lett kitalálva. Aztán megjelent az első érintőképernyős iPhone, és mindent romba döntött, amit odáig a játékokról tudni véltünk…

Hiszen pár stílustól eltekintve kevés olyan játék létezik, amit ne lenne elképesztően kellemes és kézre álló ezen a platformon tolni. Főleg, ha valaki olyan szerencsés, hogy még egy iPaddel is rendelkezik, ahol már a képernyő méretei is tökéletesen megfelelnek erre a célra. Naponta jelennek meg a jobbnál jobb címek iOS-re. De vannak olyan örökérvényű nevek, mint mondjuk az Angry Birds, a Cut the Rope, vagy éppenséggel a nagysikerű Fieldrunners, amikből ha új rész jelenik meg, mindig tűzbe hozzák a játékosok szívét, és pillanatok alatt az eladási listák élére kerülnek. Pont, amikor már kezdtem kétségbeesni, hiszen mind iPhone-on, mind pedig iPaden kimaxoltam a Kingdom Rusht, vettem észre, hogy a másik nagy kedvencem a második részéhez érkezett. Tekintettel arra, hogy a Fieldrunners 2 tudtommal jelenleg csak iOS-re létezik, mindenképpen karcolnom kellett róla egy cikket, főleg, hogy a fejlődés az első részhez képest döbbenetes!


Kezdjük a sort rögtön azzal, hogy az első rész maroknyi pályáihoz képest a játék egy teljes kampánnyal rendelkezik. Egy sok helyszínből álló térképes útvonallal megspékelve, ami több tucat pályával kecsegtet a rajongóknak, ezeket nem elég, hogy három nehézségi szinten is kitolhatjuk, de még több típusú szabályt is tartogatnak a számunkra. Lesznek klasszikus túlélős pályák, amiknél adott pár kör amit túl kell élnünk (Survival). Ezzel végezve, ha akarunk akár még „Endless” avagy végtelen módba is kapcsolhatunk, ezzel letesztelve védekezési képességeink határait. Lesznek olyan térképek, amikor csak három élettel rendelkezünk, és a cél egy bizonyos mennyiségű emberke lemészárlása, akik elképesztő mennyiségben rohamoznak ránk - a megszokottnál kb. tízszer nagyobb számban. Ember legyen a talpán, aki képes pár percnél tovább életben maradni (Sudden Death). Olyan is akad, amikor egy adott időn belül (Time Trial) kell minél több ellent kinyírni, ilyenkor bizony nem az átengedett ellenfelek számát kell minimalizálnunk, hanem a gyilkolási hatékonyságunk erejének a növelése a cél, tehát minél erősebb tornyokat kell építeni és nem azzal törődni, hogy páran esetleg átkúsztak a védelmünkön. Lesznek logikai feladványok is (Puzzle Maps) amiknél a cél az ellenfelek bizonyos kapukon való átjuttatása, a tornyokkal való terelgetés segítségével. Érdemes ezt a technikát alaposan elsajátítani, mert nagyjából a kampány egyharmadánál, amikor már több helyről jönnek egyszerre, akár keresztben is, valahogy egy irányban kell majd őket terelni, hogy minél hosszabb útvonalon haladva, minél hamarabb ledaráltassanak a tornyaink által.


Jöhetnek a további újdonságok? Ha mindez nem lenne elég akkor még bevezették a csillagszerzési, illetve aranyérmék rendszerét. Csillagokkal újabb és erősebb tornyokra tudjuk lecserélni a régieket, pénzérmékből pedig két dolgot is vehetünk majd, az egyik az ugyancsak újdonságnak számító kütyük. Ezekből akad mindenféle, ami szem szájnak ingere. Akad olyan kütyü, amivel vissza tudunk pörgetni három kört, abban az esetben, ha nagyon elrontottunk valamit. Lesz olyan, amivel le tudunk fagyasztani egy nagyobb kupac embert, vagy éppenséggel felrobbantani, később már arra is lehetőségünk adódik, hogy szörnyű vírust terjesszünk a rohangáló ellenfeleink között, akik egymásnak átadva a halálos kort zsinórban hullnak majd el az örök vadászmezőkön – szó szerint. Szóval pénzünket elkölthetjük ezekre a segítő kütyükre, vagy éppenséggel jó sokat gyűjtve több ezer aranyért még erősebb tornyokat is vehetünk. Ennyi pénzünk persze csak akkor lesz, ha a legnehezebb fokozaton állunk neki egy-egy keményebb pályának, és teljesítve a lehetetlent a végén hatalmasat kaszálunk. A készítők nem győzik hangsúlyozni, hogy ellentétben a hiedelmekkel, igenis minden pálya teljesíthető heroic fokozaton. Tekintettel arra, hogy már az elsőt se tudtam megcsinálni, el se tudom képzelni, milyen szinten állhatok Fieldrunners stratégiai képességeim szerint egy világranglistán, és itt most nem a pontokra gondoltam, mert azt bármikor megnézhetjük.


Aki ismeri az első részt – aki nem, az feltétlenül pótolja a hiányosságát – pontosan tudja, milyen elképesztő stratégiai mélységek rejlenek ebben a kis játékban. Mert nem elég tudni, hogy a legfőbb célunk egy végtelen, ha lehet magába visszaforduló labirintus készítése. A tornyok pozíciója, fejlettségi szintje, számban való jelentkezése és a megfelelő időzítés döbbenetesen fontosak tudnak lenni. Ennek köszönhető, hogy sok olyan játékos lesz, aki a kezdeti nagy lelkesedés után hatalmas falakba ütközik, hiszen ez a játék valóban komoly taktikai képességeket követel, és persze az sem árt, ha van némi tapasztalatunk az első részből. Hiszen aki nem tolta még a Crossroads nevű pályán, az eléggé pánikba fog esni, mikor találkozik a Bizarre Bazaar nevűvel itt, a második részben. De nem szabad csüggedni, hiszen semmi másra nem lesz szükségünk, csak az agyunkra.

A Bizarre Bazaar-pálya megoldása. Kattintásra nagyobb lesz.

A Filedrunners második része olyan döbbenetes fejlődést produkált az első részhez képest, amihez foghatóval idáig még csak a Trials HD-nél találkoztam. A 3 dolláros ára a többi sikercímhez képest esetlegesen soknak tűnhet, de ha azt mondom, hogy már egy doboz cigi is többe kerül nála, akkor már nem is olyan magas, nem igaz? Ezen kívül ugyancsak nagy dicséret illeti a készítőket, miszerint őket nem kapta el a pénzéhség, avagy a játékon belüli vásárlási mánia, ami manapság olyan divatos az iOS-címeknél. Itt igenis minden egyes csillagért, minden egyes aranyért keményen meg kell dolgozni, nem vásárolhatjuk meg pénzért őket. Srácok ott a Subatomicnál: tapsvihar nektek, mert ez egy mestermű!

14.
drat576
a Silent Hill 3 is 10 pontot kapott, meg is érdemli
13.
..::RoLiSoAp::..
istenjo ez a játék baszki:D az 1et annyit toltam jézusom.. szétégett már kb a telóm. megyek is letölteni!
12.
Daks
Az MGS4 11 pontot kapott
http://www.gamekapocs.hu/cikk/943/metal_gear_solid_4_guns_of_the_patriots
11.
giga321
Szeretem a tower defense játékokat ez is jól néz ki.
9.
Yanez
#2: Asszem a gta 4 annyit kapott,10-et.Az MGS 4 meg egyenesen 11-et!De voltak itt még 10 pontos játékok.
7.
markoci555
ember még egyszer mondom starcraft 2
5.
Godan
A cikk minden szavával egyetértek.Ahhoz, hogy egy ilyen játékot megítéljünk ismerni kell a td műfajt. Ismerni kell, hogy milyen alkotások születtek eddig e műfajon belül. Kiemelkedő közülük. A cikkhez pedig gratula...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...