Ahelyett,
hogy folyton balról jobbra haladnánk, a svéd Donut Games alkotásában egy
összefüggő, ám eléggé keszekusza piramist járhatunk be hősünkkel. A Traps n’
Gemstones nem titkoltan a felfedezésre épít, olyan útvonalat járhatunk be a
2D-s platformerben, amilyet csak akarunk. Mostanság a minőségi netroidvaniákból
erős hiány van a piacon, a pontgyűjtés és az eldugott tárgyak megtalálása
elegendő kihívást tartogat a retro játékok szerelmeseinek, ugyanakkor
hányingert válthat ki a free-to-play címekhez szokott, gyors és látványos
játékmenethez szokott új nemzedékből. Ebből kifolyólag az iOS-re, Androidra és PC-re egy
rugóért megvásárolható Traps n’ Gemstones inkább a veteránoknak fog tetszeni,
de nekik nagyon. A projekt mögött álló csapat öreg rókának számít, jelen
darab a 39. fejlesztésük – ám hozzátennénk, a legösszetettebb is.
A
side-scrolling platformben a főhős erősen Indiana Jonesra hajaz: elég csak
megnézni kalapját, barna bőrdzsekijét és ostorát. A játék elején egy piramis
bejáratánál találjuk magunkat, feladatunk az, hogy felkutassunk 25 elveszett
ereklyét és visszavigyük oda, ahová valók. A piramis belsejében egy lifttel
közlekedhetünk fel és le, többszintes épületről van szó, számos elágazással.
Egy ideig próbáltam memorizálni a kamrák helyét, ám hamar feladtam és vakon
haladtam előre (mígnem rátaláltam a minitérképre a menüben). Amint megtaláltam
a kívánt szent tárgyat, nem kellett messzire mennem onnan, hogy ráleljek az
oltárra, ahová lerakhattam. Útközben megannyi színes drágakövet, érmét, kulcsot
és más finomságot zsákmányolhatunk, ám azzal tisztában kell lennünk, hogy ha
egyszer meghaltunk (lepofoz egy múmia, megmar egy kígyó, csapdába lépünk stb.)
minden megszerzett pontunkat lenullázzuk, annak ellenére, hogy ugyanabban a
helységben találjuk magunkat, ahol jobblétre szenderültünk.
Néhány
járat elsőre elérhetetlen és az is marad, hacsak nem találjuk meg azt az
ereklyét, amely megnyitja előttünk az utat. Máskor kőomlás zárja el előlünk a
továbbjutást, ez esetben némi dinamitnak jó hasznát vesszük – a robbanószert
amúgy eléggé szűkmarkúan adagolja a program. A játéktér kellően tágas,
két-háromperces kolbászolás után bárhova eljutunk, ahová szükséges. A profi
pályatervezésnek hála nem csak amiatt kell aggódnunk, hogy megfelelően ugorjunk
rá a platformokra, hanem a legtöbb teremben néhány alap fejtörőt is
abszolválásra vár. Ha valamivel interakcióba léphetünk, azt egy felugró buborék
formájában jelzi a program. Bár egyetlen piramissal van dolgunk, sikerült
eltérő hangulatúvá varázsolni a különböző szakaszokat, és még víz alatti
szekvenciákkal is találkozhatunk, ahol ügyelni kell arra, nehogy elfogyjon a
levegőnk.
A
csapdák és az ellenfelek túl sokszor keserítik meg az életünket, a múmiákon,
pókokon és a csúszómászókon felül egy kósza nyílvessző is eltalálhatja a
figyelmetlen kalandort. Út közben néhány bajba jutott turbános fickóval
találkozunk, akiket felsegítve hálaként néhány fontos tanácshoz jutunk a
következő próbatételre vonatkozóan. Az ostor után egyébként pisztoly is
zsákmányolhatunk, feladataink - kezdve a szokásosnak mondható ládatologatással
és fizikaalapú feladványokkal - folyamatosan fenntartják az érdeklődésünket,
mindig kapunk egy új játékelemet és más apróságot, amivel az addig
megközelíthetetlen részekhez is eljuthatunk. A kihívás folyamatosan növekszik,
de soha nem esik túlzásokba, kis türelemmel és gondolkodással a legfifikásabb
szakaszok is teljesíthetők. A játékmenet pedig az ugribugrin és a gyűjtögetésen
felül kellően változatos tud lenni, látszik, hogy összetett tervezőmunka áll a
szerény, de tisztességes látvány mögött.
Az
online ranglistán bármikor összehasonlíthatjuk eredményeinket a barátainkéval,
a menüben nyomon követhetjük, hogy a piramis hány százalékát fedeztük fel,
mennyi pontot és szimbólumot gyűjtöttünk össze. Ám ami mégis kiemeli a Traps n’
Gemstonest az átlagból, az a tiszta és zavaroktól mentes irányítás. Egyszer sem
patkoltunk el azért, mert az érintőképernyőn nem találtunk valamit. Az
iránygombokon és az ugráson kívül csak az ostorcsapás kapott dedikált gombot,
semmi sem vonja el figyelmünket a játékról. Legyél bármilyen tapasztalt a
klasszikus platformjátékokban, a Traps n’ Gemstonesban mindenki megtalálja a
számítását. Szavatossága remek, ha mindent fel akarsz fedezni, a maximális
pontszámra hajtasz, lehetőleg úgy, hogy az adott pályarészt a legkevesebb idő
alatt told végig, akkor hetekig ellehetsz a programmal. Ha szerényebbek az
elvárásaid, csak szimplán élvezni fogod az idei év egyik legjobb mobilos
platformjátékát.
A Traps n' Gemstonest az ASUS PadFone 2 készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.