Traps n’ Gemstones mobilos teszt

  • Írta: zoenn
  • 2014. augusztus 10.
  • android, mobil, teszt, traps n' gemstones
Link másolása
Kellett már mobilokra egy igazán tartalmas Metroid-stílusú platformjáték, amely percekig vagy akár órákig képes a képernyő előtt tartani. A Traps n’ Gemstonesban a műfaj legjobb eszenciái kaptak helyet.

Ahelyett, hogy folyton balról jobbra haladnánk, a svéd Donut Games alkotásában egy összefüggő, ám eléggé keszekusza piramist járhatunk be hősünkkel. A Traps n’ Gemstones nem titkoltan a felfedezésre épít, olyan útvonalat járhatunk be a 2D-s platformerben, amilyet csak akarunk. Mostanság a minőségi netroidvaniákból erős hiány van a piacon, a pontgyűjtés és az eldugott tárgyak megtalálása elegendő kihívást tartogat a retro játékok szerelmeseinek, ugyanakkor hányingert válthat ki a free-to-play címekhez szokott, gyors és látványos játékmenethez szokott új nemzedékből. Ebből kifolyólag az iOS-re, Androidra és PC-re egy rugóért megvásárolható Traps n’ Gemstones inkább a veteránoknak fog tetszeni, de nekik nagyon. A projekt mögött álló csapat öreg rókának számít, jelen darab a 39. fejlesztésük – ám hozzátennénk, a legösszetettebb is.


A side-scrolling platformben a főhős erősen Indiana Jonesra hajaz: elég csak megnézni kalapját, barna bőrdzsekijét és ostorát. A játék elején egy piramis bejáratánál találjuk magunkat, feladatunk az, hogy felkutassunk 25 elveszett ereklyét és visszavigyük oda, ahová valók. A piramis belsejében egy lifttel közlekedhetünk fel és le, többszintes épületről van szó, számos elágazással. Egy ideig próbáltam memorizálni a kamrák helyét, ám hamar feladtam és vakon haladtam előre (mígnem rátaláltam a minitérképre a menüben). Amint megtaláltam a kívánt szent tárgyat, nem kellett messzire mennem onnan, hogy ráleljek az oltárra, ahová lerakhattam. Útközben megannyi színes drágakövet, érmét, kulcsot és más finomságot zsákmányolhatunk, ám azzal tisztában kell lennünk, hogy ha egyszer meghaltunk (lepofoz egy múmia, megmar egy kígyó, csapdába lépünk stb.) minden megszerzett pontunkat lenullázzuk, annak ellenére, hogy ugyanabban a helységben találjuk magunkat, ahol jobblétre szenderültünk.


Néhány járat elsőre elérhetetlen és az is marad, hacsak nem találjuk meg azt az ereklyét, amely megnyitja előttünk az utat. Máskor kőomlás zárja el előlünk a továbbjutást, ez esetben némi dinamitnak jó hasznát vesszük – a robbanószert amúgy eléggé szűkmarkúan adagolja a program. A játéktér kellően tágas, két-háromperces kolbászolás után bárhova eljutunk, ahová szükséges. A profi pályatervezésnek hála nem csak amiatt kell aggódnunk, hogy megfelelően ugorjunk rá a platformokra, hanem a legtöbb teremben néhány alap fejtörőt is abszolválásra vár. Ha valamivel interakcióba léphetünk, azt egy felugró buborék formájában jelzi a program. Bár egyetlen piramissal van dolgunk, sikerült eltérő hangulatúvá varázsolni a  különböző szakaszokat, és még víz alatti szekvenciákkal is találkozhatunk, ahol ügyelni kell arra, nehogy elfogyjon a levegőnk.


A csapdák és az ellenfelek túl sokszor keserítik meg az életünket, a múmiákon, pókokon és a csúszómászókon felül egy kósza nyílvessző is eltalálhatja a figyelmetlen kalandort. Út közben néhány bajba jutott turbános fickóval találkozunk, akiket felsegítve hálaként néhány fontos tanácshoz jutunk a következő próbatételre vonatkozóan. Az ostor után egyébként pisztoly is zsákmányolhatunk, feladataink - kezdve a szokásosnak mondható ládatologatással és fizikaalapú feladványokkal - folyamatosan fenntartják az érdeklődésünket, mindig kapunk egy új játékelemet és más apróságot, amivel az addig megközelíthetetlen részekhez is eljuthatunk. A kihívás folyamatosan növekszik, de soha nem esik túlzásokba, kis türelemmel és gondolkodással a legfifikásabb szakaszok is teljesíthetők. A játékmenet pedig az ugribugrin és a gyűjtögetésen felül kellően változatos tud lenni, látszik, hogy összetett tervezőmunka áll a szerény, de tisztességes látvány mögött.


Az online ranglistán bármikor összehasonlíthatjuk eredményeinket a barátainkéval, a menüben nyomon követhetjük, hogy a piramis hány százalékát fedeztük fel, mennyi pontot és szimbólumot gyűjtöttünk össze. Ám ami mégis kiemeli a Traps n’ Gemstonest az átlagból, az a tiszta és zavaroktól mentes irányítás. Egyszer sem patkoltunk el azért, mert az érintőképernyőn nem találtunk valamit. Az iránygombokon és az ugráson kívül csak az ostorcsapás kapott dedikált gombot, semmi sem vonja el figyelmünket a játékról. Legyél bármilyen tapasztalt a klasszikus platformjátékokban, a Traps n’ Gemstonesban mindenki megtalálja a számítását. Szavatossága remek, ha mindent fel akarsz fedezni, a maximális pontszámra hajtasz, lehetőleg úgy, hogy az adott pályarészt a legkevesebb idő alatt told végig, akkor hetekig ellehetsz a programmal. Ha szerényebbek az elvárásaid, csak szimplán élvezni fogod az idei év egyik legjobb mobilos platformjátékát.

A Traps n' Gemstonest az ASUS PadFone 2 készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.

6.
6.
DON GONDOCS
#5: Ez nagyon jó, kössz a tippet.
5.
5.
Yanez
3.
3.
Rakottkrumpli
#1: Nem tudom mennyire hasonló, de én most a Shovel Knight-al tolom, ami elég fasza kis platformer. A régi 8 bites játékokat próbálja idézni kinézetben, játékmenetben és a hangokban is. Jó kis nosztalgia érzetet ad.
2.
2.
Defon
#1: A La-Mulana hasonló, de nagyon szopatós puzzlék vannak benne.
1.
1.
DON GONDOCS
Ez a jázék most hiányzik mint egy falat kenyér. Tud valaki valami hasonlót pc-re és ami nem a Spelunky?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...