LEGO Worlds teszt

  • Írta: Daks
  • 2017. március 14.
Link másolása
Megépíthetjük álmaink városát, tűzoltósággal, repülőtérrel, sárkányokkal és kalózhajókkal. A LEGO Worlds megérkezett, a képzelőerőnknek pedig most már tényleg semmi nem szabhat határt.

A Traveller’s Tales és a Warner Bros az elmúlt években ellátott minket a legjobb LEGO-játékokkal. Olyan címekből készült építőkockás feldolgozás nekik köszönhetően, mint a Star Wars, az Indiana Jones, a Harry Potter, a Batman, a The Lord of the Rings vagy az Avengers, és bár a felhozatal eddig is fantasztikus volt, valami nagyon hiányzott. Egy olyan játék, ami nem egy történethez kötődik, hanem amiben azt csinálhatjuk, amiért a LEGO-t mindig is szerettük. Amiben kedvünk szerint építkezhetünk, rombolhatunk, majd építkezhetünk újra. Amiben tényleg LEGO a LEGO.

Ami viszont késik, nem múlik. A LEGO Worlds épp ezt az űrt hivatott betölteni, a Minecraft és a No Man's Sky nyomdokain haladva egy olyan hatalmas, és szinte végtelen LEGO-univerzum tárul fel előttünk, amiben bármi megtörténhet. A játék története szerint egy szabadúszó űrhajós indul felfedezni idegen világokat, útja során pedig olyan bolygókat látogat meg, melyek mindegyike különböző témákat, és korszakokat él meg éppen. Kalózokkal teli szigetek, felfedezésre váró sötét erdők, modern városok, sárkányok és lovagok uralta középkor, cukorkavilág, jégkorszak, sivatag és dzsungel - a lista szinte végtelen, ahogy a tennivalóink száma is.

A LEGO Worlds két irányból egyszerre dolgozza fel az utazást. Egyrészt vár ránk egy felfedezésekkel teli izgalmas kaland, mely során mindenféle kisebb-nagyobb küldetést, és feladatot kell teljesítenünk a bolygókon. Lesznek előre megírt események és véletlenszerű kihívások is, melyekért cserébe pénzt, és mindenféle jutalmakat zsebelhetünk be, illetve mindenhol kutathatunk elrejtett kincses ládák után is, nem egyszer hatalmas barlangokat, dungeonöket felfedezve. Másrészt pedig vár ránk egy kreatív, szabad építőmód is. A bolygók nemcsak feladatokkal látnak el minket, de egyben szabad kezet adnak arra is, hogy átformáljuk őket. Kötöttségek nélkül építkezhetünk rajtuk, átalakíthatjuk a tájat, benépesíthetjük őket, vagy földdel tehetünk mindent egyenlővé - a játék egy pillanatra sem köti meg a kezünket.

A kreatív rész leginkább a Minecraftra hasonlít. Ám míg a Mojang játékában folyamatosan bányásznunk kell, és 1x1-es kockákból napokig, hetekig építenünk az általunk megálmodott világokat, addig itt minden sokkal gyorsabb. A nyersanyagokat nem kell begyűjteni, csak az építőkockák típusaiból nem érhető el minden a játék elején, a legtöbbet a végigjátszás során kell összeszedni. De már az alapfelhozatallal is izgalmas dolgokat csinálhatunk: képzeld el, hogy nekiállsz otthon legózni, és sose fogynak el a kockák. Szinte be sem akarnád fejezni az építést, nem igaz? Na, pont erről van szó itt is.

A bolygók ráadásul szabadon átalakíthatóak. Munkánkat menüből lehívható, különböző eszközök segítik, a lista elején ott van például a tereprendező, ami néhány mozdulattal hatalmas hegyeket, völgyeket, síkságokat tudunk alkotni. Nem kell többé csákányozni a földet, mint a Minecraftban, energiánkat a megerőltető előkészületek helyett a kreativitásra fordíthatjuk végre. Az építőeszközzel, illetve a szabad építéssel rakosgathatjuk le a LEGO-elemeket a világba, elkezdve megalkotni életünk művét, míg a festőeszközzel színezhetjük be az elkészült alakzatokat, hatalmas festékszóróval, vagy elemről-elemre, ahogy a kedvünk tartja. És a lista még korántsem ért véget.

Ott van még ugyanis a felfedezés- és a másolóeszköz is. Mindkettőt folyamatosan használhatjuk, ahogy járjuk a bolygókat, újabb és újabb elemeket, terveket begyűjtve. A felfedezéseszköz a pályákon fellelhető különböző embereket, növényeket, tárgyakat és állatokat szkenneli be, az így megszerzett elemek pedig bekerülnek a LEGO-készletünkbe, hogy utána bármikor, korlátozás nélkül elő tudjuk őket kapni onnan. Minél több helyen járunk, annyival több új elemet találunk majd, míg a másolóeszköz már felépített épületeket, elrendezéseket tud lekoppintani. Ha meglátunk egy szép házat, vagy egy izgalmas kastélyt, csak keretezzük be a szerkesztővel, és a másolóeszköz máris megjegyzi a tervrajzát. Aztán elég egy gombnyomás, hogy máshol újra felépítsük.

A fejlődés viszont nem megy olyan könnyen. Ahhoz ugyanis, hogy újabb világokat fedezzünk fel, arany építőkockára van szükségünk, azt pedig csak küldetésekért kapunk. És itt össze is ért a játék két irányvonala. A kreatív, építkezős rész nem tud bővülni anélkül, hogy ne kalandoznánk, és teljesítenénk küldetéseket, a bolygókon való utazás pedig újabb lehetőségeket nyit meg előttünk ahhoz, hogy kiéljük alkotóvágyunkat. Jól kitalálták tehát a LEGO Worlds rendszerét, izgalmas és összetett lett, mégis meglepően egyszerű és szabad.

A világokat járva egyébként rengeteg apró dolgot tudunk még csinálni. Mindenhol különböző felvehető tárgyak várnak ránk, szerezhetünk csákányt a kézi ásáshoz, fényképezőt a játék legjobb pillanatainak megörökítéséhez, fagyasztófegyvert, paintball puskát, íjat, mindenféle kulcsot és ételeket is. Kajával a helyiek szívébe lophatjuk be magunkat, de a kóbor állatokat is ezekkel csábíthatjuk magunkhoz, míg a fegyverek az éjszaka ránk támadó gonoszok ellen nyújtanak védelmet. Zombik, csontvázak és trollok bújnak elő ugyanis az alkony első jelére, akikkel sokszor meg kell küzdenünk - még ha nem is jelentenek komoly veszélyt ránk amúgy.

A játék során egy gombnyomásra lehet karaktert is váltani. Csak szkenneljük be a bolygók őslakosait, és máris felvehetjük a kinézetüket, lényegi jelentősége ennek nincs, talán csak annyi, hogy mindig az adott világhoz tartozó figurát irányíthatjuk, amitől még személyesebb, valóságosabb lesz az egész. Vannak különböző járművek is. Ahogy tárgyakat és épületeket, úgy autókat, motorokat, hajókat, helikoptereket és repülőgépeket is lemásolhatunk, hogy bárhol, bármikor előhívva őket, bepattanjunk a volánjuk mögé. A Minecraft ebből a szempontból is nehezebb játék volt, ott gyalog kellett mennünk mindig, csak néha kaptunk könnyítést, itt viszont egy pillanat alatt le lehet küzdeni a kilométereket, ami hatalmas segítség nemcsak a küldetéseknél, de az építkezéseknél is.

A LEGO-humor itt is visszaköszön. A készítők rengeteg poént és viccet rejtettek el a játékban, a legjobb pedig, hogy a hazai forgalmazónak köszönhetően a játék magyar felirattal kapható. A gyerekek számára így sokkal könnyebben megérthető a történet és minden menüpont, de a játék nem fukarkodik a segítséggel sem, minden lényeges dolgot elmond, és minden eszközt bemutat nekünk. A LEGO Worlds rengeteg tartalmat vonultat fel, és szinte végtelen lehetőséget kínál, ami a valaha készült legizgalmasabb, legjobb LEGO-játékká teszi - szomorú viszont, hogy vannak olyan negatívumai is, amiért tökéletes értékelést mégsem adhatok rá.

Az építkezés sajnos nem annyira jó móka. Nehézkes használni a menüt, főleg kontrollerrel, túl sokat kell zoomolni és forogni ahhoz, hogy lássuk, hova tesszük a különböző elemeket, amikor pedig elrontunk valamit, akkor nem lehet egy gombnyomásra visszavonni, külön ki kell választani a törlőeszközt, rányomni az oda nem illő elemre, majd visszamenni az építésbe, és folytatni a munkát. Bár én még csak kisebb házakat és épületeket húztam fel magamtól (alig egy hete jelent meg a játék), az már most látszik, hogy nehéz dolgunk inkább a tervezésbeli hiányosságok miatt lesz, és nem azért, mert nem vagyunk elég ügyesek, vagy kreatívak.

De túl könnyű is az egész. A küldetésekben nincs igazán komoly kihívás, nagyon nem kell megizzadnunk egyik feladatnál sem: a megoldás vagy az ahhoz szükséges tárgy mindig látótávolságon belül van, ha nem a kezünknél rögtön. Persze gyerekeknek csinálták a játékot, és a feladatok megoldása is inkább az adott bolygók megismerését szolgálja, azért komolyabb kihívásokat is el tudtam volna képzelni. Legalább az arany építőkockák megszerzéséhez. De ugyanilyen negatívum még a gombkiosztás is. Sokszor ugyanahhoz a gombhoz van több minden rendelve, a kontroller B gombjával lehet bukfencezni, beszélgetni, hosszan nyomva pedig valamelyik eszközt használni. Képzeld el, hogy ott állsz egy légkalapáccsal a kezedben, hogy lefúrj a mélybe, megnyomod a B-t, de nem engeded el, a karaktered meg neki áll bukfencezni. Hát elég idegesítő.

A LEGO Worlds az apró hibáktól eltekintve egy jól kitalált és átgondoltan felépített játék lett, amit minden Minecraft-rajongónak ajánlok. Nemrég próbáltam ki az ingyenesen elérhető Trove-ot is Xbox One-on, hát az a közelébe sem ért a nagy klasszikusnak - ezzel viszont repülnek az órák. Érhetetlen, hogy eddig miért nem készült el a játék, hiszen pont arról szól, és azt nyújtja, ami a legózás lényege. Azt, hogy a mi kezünkben legyen az irányítás, az alkotás szabadsága. És azt csináljunk, amit csak akarunk.

A LEGO Worlds két év Steam Early Access-időszak után 2017. március 7-én jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, a Nintendo Switch-változat később készül el. A játékot Xbox One konzolon teszteltük.

4.
4.
Harrison_Wells
Nem rossz. bár nekem a második pályánál már átváltott lassú, fénybemozgásos nézetre :( (pedig viszonylag új a gép) és van még egy baja: a beszéd olyan lassú és vontatott, hogy simán aludni rajta :(
3.
3.
delphijos
Ma megvettem a gyerekeknek, és imádják. Nagy Minecraft rajongók ( elképedve nézem miket építenek, akár órákon keresztül ) , nekik nagyon bejött..... Ráadásul új játékként kb. féláron van.
2.
2.
crytek
A lego city undercovert jobban várom
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...