Big Mutha Truckers 2

  • Írta: fojesz
  • 2005. augusztus 21.
Link másolása
Manapság egyre ritkábbak az autósjátékok, pláne a kamionosok. Idén volt már illegális autóversenyzés dögivel, raliból is jutott egy kevéske, de jóravaló kamion-szimulátor nem nagyon. Lássuk, hogy a Big Mutha 2 tovább vitte-e az első rész kisebb hírnevét, illetve, hogy érkezett-e végre egy jó 18 kerekű vezetősdi.
Az Úr 2003. esztendejében járunk, annak is nyarán: megjelent a Big Mutha Truckers első része. A játékban már eleve érdekes volt, hogy történet is kapcsolódott - az amúgy árkád – vezetéshez. A címben szereplő Big Mutha, öreg és köpcös mivolta miatt nem tudja eldönteni, hogy a saját kezűleg alapított vállalkozás - a Big Mutha Truckers – ki fejére szálljon, melyik gyereke vezesse tovább a céget. A kölykök egytől-egyig hatalmas ökrök voltak, nekünk ellenben közülük kellett kiválasztanunk, hogy kivel szeretnénk ringbe szállni a főnöki posztért. A drága mama ugyanis versenyt ajánlott: aki hatvan nap alatt a legtöbb pénzt gyűjti, az nyer. A cél tehát adott volt, mi pedig drága – teljesen felszerelt – kamionunkkal nekivágtunk a „nagy" világnak, hogy kereskedjünk, üzleteljünk és minél több pénzt húzzunk le az ártatlan boltosoktól. Előre elmondhatom, hogy a BMT ismét megállja helyét sztori szempontjából a folytatás képében. Big Mutha jelenleg adócsalásért, illetve adómegtagadásért börtönben csücsül, nekünk pedig az lenne a célunk, hogy kihozzuk őt. De hogyan? A játék folyamán hat tanút kell felkeresnünk, akik bizonyos – persze egyre nagyobb és nagyobb – pénzmagért lesznek hajlandóak beszélni. Tehát most is ugyanúgy pénzt kell gyűjtögetnünk, hogy anyucit kihozhassuk a dutyiból.



No de kivel szedjünk össze ilyen sok pénzt? Persze, hogy megint a csemetékkel: választhatjuk a család egyetlen lánykáját, a szőke 22 éves Babbie Sue-t, akit másként Sweet Cheeks-ként emlegetnek. Végig kísérhetjük útján a vagány Dark Horse-t, ki fekete bőrgatyát visel és Walker kopó-féle fekete kalpagot – egyszóval olyan eredeti hős ő, hogy bármelyik szappanoperába elmehetne. ;) Itt van még a debill Nature Boy is, illetve Earl, aki 48 éves korával a drágaszágok legidősebbike. Jó magam a nagymellű, formásfenekű valamint mély dekoltázzsal rendelkező Sue-val vágtam neki a kalandoknak, bízva egy jó kis szex jelenetben, ám ebben sajna nem volt részem. :) A játék úgy indul, hogy jó pár börtöntölteléket kéne elszállítani egy titkos helyre, ahol remélhetőleg majd nem találnak rájuk. Persze ez nem olyan egyszerű, hiszen folyamatosan Grand Theft Auto módra rendőrök üldöznek minket, kik nem éppen megkönnyítik utunkat. Ha sikerül belevághatunk a vállalkozásba, ha nem, akkor is. Igen, jól olvastátok, engem például rögtön elkaptak a zsernyákok, de ugyanúgy folytathattam a játékot, nem történt semmi. Hogy akkor mi értelme volt ennek? Szerintem ezt még a fejlesztők (Eutechnyx – ők készítették a nagyon rossz Street Racing Syndicate-t is) sem tudják.



Pénzt többféleképpen tudunk majd szerezni: sokat vezetünk és az így kapott bónuszt gyűjtögetjük, esetleg kereskedünk legális és illegális árucikkekkel, továbbá időszakosan megoldhatunk küldetéseket is. Kezdjük el szép sorjában: igazi verseny nincs a játékban, de a két város közötti haladás, az mégis egyfajta versengés az idővel. Mikor valahonnan elindulunk, a játék felajánl három nehézségi szintet: ha a legkönnyebb verziót választjuk, úgy több időnk lesz a kiválasztott városba eljutni, ámde az út megtételéért járó bónusz kisebb lesz. Értelemszerűen a legnehezebb szint, az előbbi ellentéte. Bizony ám, mindenhova egy bizonyos időn belül kell eljutnunk – természetesen nem halunk meg, ha nem érünk oda időben (ilyen az egész játék folyamán nem lesz), csupán a bónusz fog elveszni. A plusz zseton nagysága úgy fog nőni, ahogy haladunk előre a játékban, viszont kaphatunk még pénzt kisebb-nagyobb dolgokért is, így például egy-egy bűncselekménynek minősíthető tettért. Kaphatunk pénzt ütközésekért (érdemes az ellentétes sávban vezetni, persze csak módjával, mert a mi járgányunk, még ha nem is törik, de sérül), vagy akár épületek, kerítések ledöntéséért. Utunkat nehezítendő a rendőrök ismét a környéken fognak császkálni, így ha illegális cuccot szállítunk, akkor könnyen felfigyelhetnek ránk, esetleg el is kaphatnak, ilyenkor pedig buktuk az árút – mely mellesleg nagyon drága általában. A rend őrei akkor is üldözhetnek, ha túlléptük a megengedett sebesség határt (70 mérföld per órás gyorsaság), ez esetben - mármint, ha gyorshajtunk - kapunk még egy kis borravalót, de egyébként minden sikeres "rendőrt túlélő" akcióért kapunk manit. Továbbá fognak minket ufók (nem a Reflex-félék...) is zaklatni az arra veszélyes területeken. Ő ellenük a legjobb védekezés, ha behúzódunk egy alagútba, ám mivel ilyen kitérőre nem mindig van alkalmunk, így érdemes cikázni jobbra-balra. Ha ez nem sikerül, drága földönkívüli barátaink elviszik a szállítmány egy kisebb részét. Hasonlóképpen próbálkoznak a motoros bandák is, melyek egy-egy tagja időnként megpróbál felmászni az utánfutónkon, majd végig egyensúlyozni azon, hogy el tudja lopni a portéka egy részét. Nos, ilyenkor, kell egy hirtelen kanyart venni, hogy a bőrdzsekis srác elszálljon, mint a győzelmi zászló, hogy így persze értékes pénzecskét vágjunk zsebre, csakúgy, mint az UFO-üldözés esetében. Természetesen ezek a kisebb bónuszok is ugyanúgy elszállnak, ha nem érünk időben oda az adott helyre. Továbbá pénzt szerezhetünk az ún. Parking Challenge-dzsel is, ennek a lényege, hogy mikor megérkezünk a soron levő városba, úgy álljunk be a parkolóba, hogy lehetőleg minél kevesebb tereptárgyat borítsunk fel.



Város pedig viszonylag sok lesz, némelyik valós helyeket dolgoz fel, kissé kiparodizálva: ilyen például Salt Sea City, mely tulajdonképpen egy kikötőváros, part menti halászkunyhókkal, és luxushajókkal. Greenback némileg Las Vegas-ra emlékeztet fényes épületeivel, villogó neonlámpákkal felszerelt kaszinóival. Egyik kedvencem az X-Aktákba illő sivatagi kutatóbázis, ahol radarok vannak szerte felállítva, továbbá különleges nukleáris anyagokat is tárolnak. Akadnak még kisebb megálló helyek, mint a titkos katonai bázis, vagy az olajfeldolgozó üzem. A városok ismertetésével rátérhetek a kereskedelemre, ugyanis minden megállóhelyen kivétel nélkül van egy bolt. Itt vehetjük meg a szállítandó árut, illetve itt is adhatjuk el azt. Mindezek mellett még itt fejleszthetjük kamionunkat is. Ahogy haladunk előre a játékban úgy vásárolhatjuk meg a legújabb és egyben a legjobb kiegészítőket járművünkhöz, legyen az egy utánfutó vagy csak egy spéci festés, egy idő után azon kapjuk magunkat, hogy megint 100 rongyot hagytunk a boltosnál. :) Persze ennek haszna is van, mivel nemcsak egyre jobb lesz teljesítményre is a járgány, de az utánfutónk milyensége fogja meghatározni, hogy milyen árukat tudunk majd szállítani. Míg az egyikkel sajtot, ásványvizet és hasonló dolgokat vihetünk, a másikban már könnyedén tárolhatunk kaviárt, vagy kisebb-nagyobb műszaki cikkeket. Áruból egészen sokfajta van, kénytelenek leszünk elővenni a papírt és a tollat, valamint az általános matekot, esetleg e híján a számológépet. Mi? Hol? Mennyibe kerül? Ilyen kérdések fognak keringeni a játékos fejében, és bizony elő kell vennie az üzleti tehetségét is. Hol mekkorát kaszálhatok? Hol mekkorát bukhatok? És így tovább... Ám ezek még csak a legális dolgok, ugyanis vannak tiltólistán szereplő áruk is. Ezek szállítása kis kockázattal jár - mint a valós életben - a fenn már említett rendőrök miatt. Azonban ha jó helyre visszük a kicsikét (például lopott autóalkatrészek, vagy radioaktív anyagok), nagyon nagyot kaszálhatunk - kezdetben egyszerre csak egy ilyen cuccot vihetünk magunkkal.



Minden városban van egy bár is, ahol mindig érdekes infókat tudhatunk meg, általában, hogy mit hova érdemes szállítani. Időnként a csaposok, vagy bártulajdonosok küldetéseket bíznak ránk, melyek teljesítésével busás pénzmag ütheti a markunkat. Ezek mindegyikét időre kell teljesíteni, a feladatok változatosak: vigyünk egy sztárt körbe a városban, a checkpoint-oknál viszont lassítsunk 50 alá, hogy a besötétített limuzint le tudják fotózni az exluzív infókra éhes újságírók. Egy színésznőnek is segítségére lehetünk, ha a konkurens filmcég hirdetőplakátait elgázoljuk kamionunkkal. Eme feladatokat nem próbálhatjuk meg újra és újra, ha rontottunk, egy idő után fog csak újra hívni a megbízó (egyébiránt a küldetések külön is teljesíthetők a Mission menüpont alatt). A bárokban van még kaszinó is, ahol Black Jacket tolhatunk össze-vissza: kis szerencsével itt is nyerhetünk egy kis pénzt - aki nem emlékezne: az első részben a félkarú rablók töltöttek be ilyen jellegű szerepet.



Ilyesfajta pénzszerzési módszerekkel gyűjtünk pénzt, hogy aztán jobb belátásra bírjuk az esküdtszék tagjait. A játék maga szerintem jó ötlet, és időnként még a hangulata is el tudott kapni, de csak ritkán: a megvalósítás sajnos nem sikerült a legjobban. A grafika semmit nem változott az első rész óta, és ami akkor kellemesnek volt mondható, az most már nem túl szép. Az irányítás borzalmas: a kamiont kezdetben nagyon nehéz irányítani, folyton hajtűkanyarokkal zaklat minket a térkép. Király. Kamionnal. Ami még bántott, hogy ez nem csak a nagy járgány, hanem a küldetéseknél vezethető más jármű (limuzin, személyautó) esetében is így volt. Megértem, hogy ez árkádjáték és nem szimulátor, no de akkor is. Bár azt mondtam magával tudott ragadni időnként a játék, mégis a vége fele nagyon-nagyon untam. Lényegében végig ugyanazt kellett csinálni, semmi változatosság nem volt a játékban, egy idő után elveszett a hangulat, a motiváció. Végül a legnagyobb hiba: semmi újítás sincs az előző részhez képest, lévén szerintem egy új sztori még nem a világ, talán ez el is volt várva. Kár, hogy így a játék összességében egy béna képet alkot, mert jó ötleteinek köszönhetően a Big Mutha Truckers 2 nagyon jó játék lehetett volna. Ez így nem igazi folytatás: ez a BMT1 egy másik történettel...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...