Firewall Ultra teszt

Link másolása
A népszerű taktikai VR-lövölde minden eddiginél szebb formában, teljesen új co-op játékmóddal és rengeteg újdonsággal teszi tiszteletét PSVR2-n. Sajnos azonban valami nagyon elcsúszott a fejlesztés során.

A Sony meglehetősen érdekes módon igyekszik a PSVR2 szegényes játékfelhozatalát erősíteni: ahelyett, hogy folyamatosan újabbnál újabb címekkel rukkolnának elő, inkább az eredeti PSVR-ra megjelent játékokhoz nyúl, és azok feljavított változatait dobja újra piacra. Üzletileg persze kifizetődő ez a stratégia, főleg, ha nem is kínálnak mellé ingyenes/kedvezményes upgrade opciót, és teljes áron árulhatják a minimális erőfeszítéssel elkészített portokat. A Firewall Ultra is ennek a szellemében készült, ami az eredetileg 2018-ban megjelent Firewall Zero Hour feljavított változata. Lássuk, mit sikerült a First Contact Entertainment fejlesztőinek kihozniuk a PSVR2 nyújtotta lehetőségekből!

 

A Firewall Ultra egy hiánypótló alkotás a PSVR2 játékfelhozatalában, hiszen egy lassú, taktikus, multiplayer-fókuszú FPS-ről beszélünk, mely játékmenetét tekintve nagyon közel áll a Rainbow Six: Siege-hez. Ugyan itt nem rombolható a környezet (sőt, egyáltalán nem tudunk közvetlen interakcióba lépni vele), ettől függetlenül nagyon nagy hangsúlyt helyeződik a térképismeretre és a megfelelő kommunikációra. A megjelenés napján két játékmódot találunk a menüben: az Exfilre keresztelt, maximum 4 fős PvE co-op módot, valamint a Contracts néven futó 4v4 PvP multiplayer játékmódot. Nem szabad csodát várni egyiktől sem, a co-op módban a csapattársainkkal együttműködve kell három laptopot meghackelnünk, majd élve eljutnunk a kijelölt kimenekítési zónába. Az AI nem túl okos, azonban ezt a játék az ellenségek számával igyekszik ellensúlyozni, összességében egy nagyon unfair és idegesítő élményt nyújtva.

Éppen ezért az időnk legnagyobb részét a klasszikus PvP módban fogjuk tölteni, melyben 8 változatos térkép és 6 ügynök áll a rendelkezésünkre. Mindegyik ügynöknek különleges képességeik és fegyvereik vannak, melyek alapjaiban megváltoztatják a játékstílusunk, éppen ezért a jól átgondolt csapatösszetétel kulcsfontosságú a győzelem érdekében. Új ügynököket, fegyvereket és fegyverkiegészítőket játékbeli valutáért tudunk vásárolni, melyet a meccsek után szerezhetünk. A fejlődési rendszer azonban átgondolatlan és nagyon lassú. Közel 10 órányi játék alatt egyetlen szintet tudtam lépni, és még egyetlen új kiegészítőt sem tudtam feloldani a kedvenc fegyveremhez.

Ez egyfelől azért probléma, mert egyáltalán nem érezzük magunkat kellőképp jutalmazva, másfelől pedig azért, mert valódi pénzért is van lehetőségünk valutát vásárolni, mellyel játékbeli előnyhöz juthatunk. Például egy jobb irányzékkal sokkal pontosabban tudunk célozni, vagy éppen olyan ügynököt vásárolhatunk, melynek a különleges képességével a falon keresztül láthatóvá válnak az ellenséges játékosok. Remélhetőleg mihamarabb orvosolják ezeket a problémákat, mert a jelenlegi formájában rettentően unfair élményt nyújt ezen a téren a játék.

De nem csak ez az egyetlen dolog, ami rontja a multis élményünket. Jelenleg 4-5 percet is várnunk kell arra, hogy találjunk játékosokat egy meccs elindításához. Ha ez nem lenne elég, akkor ezen felül minden kör előtt további 2 percet kell várni, míg újra elindul a játék. Ez idő alatt lehetőségünk van módosítani a felszerelésünkön, azonban ez fél perc alatt megvan, és jelenleg nincs mód arra, hogy hamarabb elkezdődjön a meccs. Továbbá jelenleg hiába telik le a 2 perc, a problémás matchmaking miatt általában további percekig áll a játék, lényegében több időt töltünk a lobbiban, mint ténylegesen a játékban.

Egy VR-FPS-nél talán a legfontosabb dolog a fegyverek kezelhetősége, valamint az irányítás. Sajnos a Firewall Ultra ebből a szempontból is csúfosan leszerepelt. A játék aktívan használja a PSVR2 headset szemkövető funkcióját, így például, ha egy villanógránát élesedésekor becsukjuk a szemünket, akkor az nem fog elvakítani, ami egészen ötletes. Sajnos ez az egyetlen szituáció, ahol életképesen lett implementálva ez a funkció. Például a gránátot nem is tudjuk klasszikus módon eldobni, hanem a karunkat leengedve kell a távolságot belőnünk, majd a szemünkkel célozva eldobni azt. Ugyanígy a fegyvereinkkel sem tudunk hagyományos módon (szemmagasságba emelve) pontosan célozni, ehhez az L2 gombot le kell nyomnunk, majd az egyik szemünket becsukva az irányzék automatikusan közelebb kerül a szemünkhöz.

Mindezen felül nem tudunk intuitívan interakcióba lépni a környezetünkkel, például egy ajtó kinyitásához, egy csapattársunk újraélesztéséhez, vagy egy laptop hackeléséhez is le kell nyomnunk egy gombot, nem elég hozzáérnünk a környezeti elemhez. Tovább rombolja az immerziót a fegyverek manuális újratöltésének hiánya, ezt is egy gomb lenyomásával vihetjük végbe, egy meglehetősen esetlen animáció kíséretében. Talán a legviccesebb szituációm a játék során abból fakadt, amikor hiába bökdöstem az ellenséget a késemmel, nem halt bele. Mint utólag kiderült, ehhez is le kell nyomni egy gombot.  

Kétségtelen, hogy a Firewall Ultra legnagyobb erénye a grafika, köszönhetően a PSVR2 hardverének, valamint az Unreal Engine 5-nek. Mindegyik térkép nagyon jól néz ki, külön kiemelendő a helyszínek bevilágítása, hiszen a legtöbbször éjszakai környezetben találjuk magunkat. Pazar atmoszférát teremtettek a készítők a sötét, szűk folyosókkal, ahol a zseblámpánk halvány fényére, valamint a környezetből beszűrődő hangokra kell hagyatkoznunk. Ettől függetlenül azonban hiába néz ki jól a játék, a környezeti interakció teljes hiánya nagyon lerontja az összképet. Egyébként a játék 60fps sebességgel rendereli a képet, majd ezt 120fps-ben újravetíti a lencsékre. Ha a folyamatos kameramozgatás be van kapcsolva, akkor a fejünk forgatásakor ez elmosódott képet eredményez.

Sajnos a Firewall Ultrát jelenlegi állapotában nem lehet nyugodt szívvel ajánlani. Egyszerűen túl sok sebből vérzik ahhoz, hogy megérje a teljes árát. Az irányítástól kezdve, a meccskeresési-problémákon át, egészen a rossz fejlődési rendszerig mindenben találunk valamilyen hibát. Ezeket a problémákat pedig sajnos nem palástolja a szép grafika, valamint a taktikus játékmenet sem. Remélhetőleg a játék live service mivolta miatt a fejlesztők hallgatni fognak a játékosokra, és mihamarabb orvosolják a fentebb említett hibákat, addig is viszont a VR-lövölde szerelmeseinek érdemes lehet másfele keresgélniük.

A Firewall Ultra kizárólag PlayStation 5-re jelent meg, PSVR2 nélkül nem játszható.

1.
1.
crytek
Non VR verziót neki azt zene
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...