A stúdió székhelye Göteburgban van, ám a világ minden tájáról dolgoznak a debütáló játékukon, az As We Descenden, ezen a rogue-like pakliépítőn. Ahogy említettem, a program még early access stádiumban van, vagyis még finomítanak rajta, csiszolják, javítják, bővítik. De hogy hova, azt nem tudom. Már most egy olyan kész játéknak érződik, amiért nem hogy sok indie epekedne, de első alkotásként egyenesen lenyűgöző. Igen, lelövöm a poént, az As We Descend már most remek ,,befektetés” minden, a műfajt kedvelő játékos számára.
Kezdjük a külsőségekkel. Nem ideiglenes assetek fogadnak minket, hanem egységes, gyönyörű rajzok és modellek, minden fronton. A művészi egység remek és kézzel fogható. A rajzolt szakaszok állóképekként is dinamikusnak érződnek, olyan sok rajtuk a részlet. A 3D-s modelleken látszódik csak valamelyest, hogy meg kellett húzniuk egy határt, közelről tűnik fel a szögletesség és elnagyoltság. Ennek azonban tudatában vannak, hiszen távolról, izometrikus nézetből látjuk a csatákat, csak az ütközetek elején kapunk egy-egy közelit ellenfeleinkről.
Viszont ami a legszebb az egész játékban, az a UI. Aranyfényű, sci-fi lovagias dizájn jellemzi, távol attól, hogy giccses legyen. Sokkal inkább adja át annak a hangulatát, hogy a város falain kívül a terjedő romlottság van, amin jó és emberi, az csak itt lelhető fel. Az egyik kedvenc részletem, hogy a legtöbb menüben a háttér spirálos vésetekkel rendelkezik, azokból pedig ott enyhe fény áramlik, ahova az egeret visszük. Ez leírva megint csak túlzásnak tűnhet, de élőben látva mindez egyszerűen csak összeáll. A Box Dragon weboldalán nem dicsekednek azzal, hogy a fejlesztők milyen korábbi projekteken dolgoztak, honnan jöttek, így el se tudom képzelni, hogy honnan szereztek a dizájnerek tapasztalatot. Minden elismerésem a művészeti csapaté, mert tényleg remek munkát végeztek.
Itt pedig röviden illik megemlíteni a zenét is, még ha semmit se tudok felidézni belőle. Ez pedig azt jelzi, hogy jó. Magamat ismerve tudom, hogy ha nem narratíva vezérelt játékkal játszom, akkor hajlamos vagyok előbb vagy utóbb lehalkítani a zenét, vagy akár egy podcastet elindítani ahelyett, de az As We Descend esetében ez nem történt meg. Fel se tűntek a dallamok, valami viszont mégis magával ragadott, mert nem egyszer fordult elő, hogy a körökre osztott kártyacsatározást elképesztően dinamikusnak, sodró erejűnek éltem meg.
Ehhez persze az animációk, az effektek és az izgalom is hozzájárult. Semmit se vittek ezek közül túlzásba, de talán a gameplay videón úgy tűnhet, hogy túl sok visszacsatolást ad a játék egy-egy cselekedethez. Fények villannak, kardok lendülnek, számok repkednek, és mégis, ahelyett, hogy túl sok lenne az információ, játék közben minden tiszta, és inkább csak élvezi a játékos a látványos visszacsatolást. Ez annak is köszönhető, hogy remekül megoldották a betanító szakaszt, az alapvetések gyorsan tisztázódnak. Az új mechanikák pedig végig újraolvashatóak, elég csak a színnel kiemelt szó, vagy az adott ikon fölé vinni a kurzort, máris olvashatjuk a rövid, egyértelmű leírását a képességnek.
Képességekből, kártyákból, ellenfelekből pedig már most bőven akad. Sok taktikai lehetőségünk van ebben az early accessben, és még mindig fejlesztés alatt áll legalább egy „frakció”. Rogue-like lévén sokáig oldunk fel új lehetőségeket, egységeket, képességeket, valamint csaták és expedíciók közti eventeket is. A városban, amit teljesen 3D-ben forgathatunk, több helyszínt is meglátogathatunk egy ciklus alatt - attól függően, hogy hány darab küldönc kártyánk van. Mehetünk biztos eseményekkel operáló helyszínekre, de kockáztathatunk is véletlenszerű találkozásokkal is. Ráadásul sokszor küldönceink, majd később szövetségeseink Erő, Intelligencia és Karizma képességei is számítanak.
Bele se megyek, hogy még ezek is fejleszthetőek a vásáron talált tárgyakkal, expedícióval szerzett különleges relikviákkal. Olyan sok a variáció, a szinergia lehetőségek, hogy már most élmény elveszni ezekben. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mindeközben érthető és világos marad minden funkció működése. A Box Dragon egy fantasztikus korai hozzáférésű játékot hozott el nekünk. Nem csak így kell bemutatkozni, de így is kell egy videójátékot alkotni.
Az As We Descend egyelőre csak PC-n érhető el.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.