Pedig a történet kezdete egyáltalán nem ígér könnyed hangulatot, sőt, hősünket ugyanis elárulják, lefejezik, majd a testét kobakjával együtt hullámsírba dobják. Csakhogy az élettelen maradványokkal történik valami megmagyarázhatatlan a tenger fenekén, fej nélküli torzónk új erőre kap és a pofáját befogni képtelen koponyájával együtt kiegészülve elindulnak, hogy bosszút álljanak az őket ért sérelmeken. Természetesen mindez korántsem egyszerű feladat, hiszen mielőtt összeakaszthatnánk a bajuszt a főgonosz szerepében tetszelgő Feketeszakállal, még a kalózok poklából, a kilenc szigetre szakadt és mindenféle démoni lények uralta Lockerből is vissza kell majd valahogyan evickélnünk.
Természetesen akciójátékhoz híven ehhez többnyire erőszakon keresztül vezet az utunk, amit ráadásul többféle halálosztó szerszámmal is prezentálhatunk majd a nagyérdeműnek. Legyen szó akár közelharcról, akár távolsági hadviselésről, sosem fogjuk eszköztelennek érezni magunkat, sőt, a szablyánk és pisztolyunk mellett még a folyamatosan pofázó lebegő fejünket is bedobhatjuk a közösbe egy-egy nagyobb hirig alkalmával, hogy ezáltal töltsünk életet, vagy épp kivégezzük a legyengített szörnyeket. Őt egyébként nemcsak ilyenkor tehetjük hasznossá, hanem a meglepően tágas bejárható helyszínek felfedezése közben is, hiszen amolyan rögtönzött grappling hook módjára a kilógó gerincoszlopszerű csápnyúlványába csimpaszkodva átlendülhetünk vele a nagyobb szakadékok felett. És ez még mindig nem minden, ugyanis idővel szert tehetünk Abbyre, egy bálnahajóra is, ami amellett, hogy piszkosul jól néz ki, különféle bónuszokat és tüzérségi támadásokat is biztosít a számunkra, amikkel hatalmas pusztítást vihetünk végbe az ellenséges vonalak között. Ettől függetlenül azért csak óvatosan a használatával, mivel az ágyúból kilőtt golyó nem nagyon nézi, hogy mit és kit talál el, szóval simán ledózeroltathatjuk magunkat, hogyha összevissza, vaktában puffogtatunk vele.
Szerencsére hősünk nem az a hullamerev fajta, szóval, ha veszélyes vizekre eveznénk az összecsapások folyamán, akkor bármikor képesek leszünk a gyors helyváltoztatásra, hogy aztán kicsit rápihenve az eseményekre újult erővel ugorjunk fejest a haddelhadd kellős közepébe. Hogyha pedig legyőztük az utolsó förmedvényt is, akkor ideje bezsákolni a jól megérdemelt jutalmunkat, ami az ellenfelekből kipotyogó esszenciákban, illetve az ezekből összeálló kincsesládákban ölt testet. Utóbbiakban többnyire a fejlődésünket elősegítő drágakövek lesznek, amiket a képességfán felhasználva jó néhány, igencsak kellemes extrát nyithatunk ki a fej nélküli kalózunk számára.
Ezen tengernyi lehetőségnek hála a harcrendszer nemcsak elképesztően komplex, hanem hihetetlenül élvezetes is, ugyanakkor pár játékelemet látva eléggé kiütközik a DAVY x JONES korai hozzáféréses mivolta. Az egyik ilyen, az a közelharc sutasága, amit sajnos jómagam több órányi vízalatti akciózást követően sem tudtam maradéktalanul megszokni. Kicsit olyan érzésem volt, mintha csak a játék kénye-kedvén múlna, hogy az ütéseim valóban találatot érnek-e, vagy a kiosztani kívánt sebzésem inkább elúszik a messzeségbe. Számtalanszor előfordult velem ugyanis olyan, hogy az ellenfél arcában állva csépeltem szerencsétlent, míg ő mindezt figyelmen kívül hagyva visszakézből halálra pofozott engem. Ennek hatására próbáltam a lőfegyveremet előtérbe helyezni, de annak újratöltési ideje miatt így is, úgy is rá leszünk kényszerítve a kardunk használatára, ami számtalan kellemetlen pillanat okozója lehet majd a kalandunk során.
Mondjuk korántsem annyié, mint a jelenlegi verzióban hemzsegő bugok, amik lépten-nyomon megkeseríthetik az életünket. Az olyan kisebbek, mint a megfagyó ellenfelek, a semmibe eltűnő kincsesládák, vagy épp a pályáról kizuhanó főhős annyira még talán nem is idegesítőek, azonban a beakadó szkriptek, na, azok már annál inkább. Utóbbiak okán háromszor kellett újrakezdenem az egész játékot, mivel a fel nem kínált interakciók miatt képtelen voltam továbbjutni az adott szegmenseken. Ez különösen azért fájdalmas, mert bár a DAVY x JONES korai hozzáférésben jelent meg, tartalom terén már most is több órányi szórakozást nyújt, amiknek felfedezésétől az efféle hülyeségeknek hála könnyedén elmehet a kedve az egyszeri játékosnak.
Ahol viszont a korai hozzáférés egyáltalán nem érződik a játékon, az kétségkívül a megvalósítás. Ugyan az optimalizációval itt-ott azért még akadnak gondok, az összkép bőven kárpótol minket a néhanapján lezuhanó képkockaszám miatt. Egészen lehengerlő művészeti dizájnt álmodtak meg a lengyel PARASIGHT stúdió fejlesztői, aminek köszönhetően egy olyan vízalatti világban kalandozhatunk, amilyenről korábban álmodni sem mertünk. Elborult és egyedi helyszínek, kellően groteszk élőlények, valamint annyi csápos förmedvény, amennyitől még az ilyesfajta hentait olvasóknak is földbe gyökeredzik majd a lába. A maga szürreális módján tehát elképesztően gyönyörű látványban lehet részünk, aminek minőségét csak tovább emeli a kifogástalan hangszekció. Utóbbi esetében külön kiemelném a szövegkönyvet, illetve a szinkront, amik miatt még akkor is széles mosollyal az arcomon sodródtam az események tengerén, amikor épp örök rabságba ejtett egy nyamvadt kabin.
Bár a DAVY x JONES által nyújtott játékélmény még korántsem tökéletes, főleg, hogyha a kissé sutácska közelharcra, illetve a megannyi bugra gondolunk, viszont a meglehetősen egyedi és humoros körítés, valamint a pörgős és lehetőségekkel teli harcrendszer már most is képes elvinni a hátán ezt az egész kalózosdit. A fejlesztők ráadásul kitartóan javítgatják és bővítgetik a hatalmas potenciállal rendelkező kincsesládájuk tartalmát, szóval simán benne van a pakliban, hogy mire a játék hivatalosan is kifut a Steam kikötőjéből addigra a fentebb emlegetett problémák nagyobbik része már réges-rég a halakkal alszik. Az pedig, hogy mindezért jelenleg írd és mond mindösszesen 10 eurót kérnek el a virtuális boltok polcain, csak tovább növelheti bennünk a vásárlás iránti kedvet, hiszen ennyiért ez szinte rablás, amire természetesen egyetlen valamirevaló kalóz sem mondhat nemet.
A DAVY x JONES augusztus 28-tól érhető el korai hozzáférésben, kizárólag a Steamen keresztül.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.