A Pizza Delivery teszt

Link másolása
Értékelés 7.0
Csak még egy utolsó kiszállítás. Így indult B utazása egy átlagos műszak végén, ami hamar egy szürreális mesébe csapott át. Eric Osuna sétaszimulátorában varázslatos tájakon robogózhatunk át végső célunk felé, miközben fura figurákkal ismerkedünk meg egy szelet pizza mellett.

A spanyol nemzetiségű Eric Osuna alkotása igen vegyes érzéseket hagyott bennem, a játékmenet, a történetmesélés és a lélek melengetően megalkotott tájak egy varázslatos utazás ígéretével kecsegtettek, azonban a játék technikai része és a hirtelen, lesből támadó befejezés enyhén keserű utóízt hagytak maguk után. A vagány pizzafutár csaj elgondolkodtató, de nyúlfarknyi kalandja nagyjából egy tucat ember közös munkájának gyümölcseként születhetett meg, viszont úgy érzem többet is ki lehetett volna hozni a témából pár további helyszín és karakter beillesztésével.

A sztori szerint B pont spontán érintésmentes ételkiszállítást végez egy városi épületben, amit igen furának talál az ilyenkor szokásos interakciók lezajlása nélkül – ott valószínűleg nem annyira megszokott így kérni az eleséget. Ezután főnöke egy utcai fülkéből hívja a műszak végén járó lányt, amit már én találtam inkább furcsának, de hamarosan meg is kaptam a választ ennek a miértjére, nem egy szokványos futár szimulátorral akadt dolgom. Ahogy az lenni szokás Earl még egy utolsó fuvart rásóz hősünkre, az instrukciók átvétele után pedig indulhat is a roppant unortodox kézbesítés.

A játék alapötlete nagyon okosan lett kigondolva, nincs semmi túlbonyolítva, és a pályák is pont optimális mértékben lineárisak a séta szimulátorok mércéjével mérve – többet kell robogózni, mint sétálni, de oda se neki. Hamar elkapjuk a fonalat már az első szakasznál, a fő célunkhoz tartó úton számunkra fontos emlékeket eleveníthetünk fel hétköznapi tárgyak és zenedobozok összeszedésével, de egy második extra sajtos finomság is lapul a csomagtartóra szerelt dobozban, amivel az útközben felbukkanó NPC-ket kínálhatjuk meg egy kis mesedélután reményében. Sajnos a belerázódás mellett a problémák is hamar megjelennek, némelyik nyitottabb nagy területet enyhén szaggatósra sikerült összehozni, ami csekély mértékében bizony rontja a meseszép és hangulatos környezet befogadását, de a robogó kerekein is elkophatott a futófelület – nagyon csúszik mindenfelé.

A grafika legjobban a felemás szóval jellemezhető, néhol egy nagy levegőt véve hosszasan el lehet gyönyörködni az elénk táruló szépségekben, máshol viszont a vizuális gliccsek és a kevésbé kidolgozott illesztések, valamint pályaelemek húznak egy kis fintort a szánk szélére. Hangzás terén ugyanezt tudom elmondani, amikor felcsendült valami, az nagyon sokat dobott a látottakon és az aktuálisan kibontakozó eseményeken, máskor viszont a Vespa motorja elfelejtett duruzsolni, és egyes részeken hiányoltam a zenét is – ez nem tudom bug volt-e. A sztori lágy zongorakíséretét nagyon éltem, LaFrancesssa hallhatóan érti a dolgát, a karakterek pedig inkább csak írásban kommunikáltak, így az érzelmek egy részét is a zene által adták át nekünk a készítők.

A helyszínek és azok váltakozása egészen váratlanul következik be, az egyik pillanatban még egy kitekert panelrengetegben rójuk az utcákat a játszótérrel, padokkal és hasonló kötelező elemekkel elegyítve, majd a következőben egy folyosón áthaladva már sarkfényes domboldalon igyekszünk lefelé egy gyár hatalmas kéményei felé. A gyűjthető tárgyak elrejtéséhez nem készült valami sok hely, valahogy mégis sikerült a végére elhagynom egy zenedobozt, és a többi relikviából is maradt egy kérdőjeles. A sétáláson és robogózáson kívül néhány NPC-t kínálhatunk meg a már korábban említett csak erre a célra bekészített kajából, közben egy-két fejtörő is befigyel a szűkösebb részeken. Ezek egyike se mondható nehéznek, így a lendületet sem törik meg.

Ez viszont nem biztos, hogy előnyös döntés volt, mivel a játék pont akkor ér véget, amikor már kellőképpen hozzászoktunk az irányításhoz és az érdeklődést is alaposan felkeltették, pár további puzzle kitolhatta volna a játékidőt. Hol vagyunk? Miért vagyunk ott, ahol? Kik ezek a rejtélyes idegenek úton útfélen? Kinek visszük az alaposan kihűlt pizzát? Earl vajon elkészíti-e a telefonbeszélgetésekben folyton visszatérő könyvét? Nem mindenre kapunk választ, a titkos helyszínek felfedezésével pedig csak tovább nő a kérdések száma – a másik futár naplója érdekes adalék. A cikkelyekre vágott teljes pizzából ne is próbáld megjósolni a sztori hosszát és a mellékszereplők mennyiségét, lehet én emiatt csalódtam nagyot a végére, úgy kalkuláltam teljesen elfogy majd az elemózsia, de nem így lett – nem spoilerezek mennyi maradt.

A kevés dialógus, ami bekerült a játékba az lényegre törő a mondanivalójával és a művészien felépített installációk is tetszetősek, a kicsit melankolikus hangvételű, rejtélyesen összekapcsolódó közös limbó pedig a mindennapi nehézségekre, hibás döntésekre és vágyódásokra világít rá a maga érdekes módján. A nosztalgia mondhatni második főszereplőként van jelen, a B által talált tárgyak az élet fontosabb mozzanatait idézik meg, a nagyi virágai vagy az exével váltott vonatjegy más és más hullámokat ver.

A laza és nyugis részeket megspékelték egy kis akcióval is, így némi látványos ügyességi résszel és alkalomadtán komorabb jelenetekkel egészült ki a szürreális megrendelés teljesítése, de a röpke kaland letolása során pár apróság még kifejezetten tetszett. Ha leszállunk a robogóról B mindig gondosan kitámasztja a munkagépet, a területek előtti váltásnál a kamera gyakran ad egy kis extrát az eltávolodó operatőrrel, az NPC-k nem csak állnak egy helyben mint egy darab fa, a sztori pedig váratlan és kiszámíthatatlan sebességgel pereg.

A krumpli kabalás Dolores Entertainment gondozásában megjelenő kedves kis indie alkotás a technikai hibáival együtt is remek élményt adhat a narratív sétaszimulátorok kedvelőinek, azonban a játék hossza felett már nehezebben hunyok szemet. Nagyjából két óra alatt letudtam az egészet, így ha egy hosszabb interaktív filmnek készült volna, akkor máris nem lenne olyan vészes a helyzet, így viszont volt némi hiányérzet a stáblista legördülésével. Fejezetválasztás és new game + nincs az opciók között, így maximum a trófeák adhatnak motivációt az újrázáshoz – minden hívást felvenni, minden hívást ignorálni, zsugoriskodás a plusz pizzával. Ez bizony egy rövid eresztés lett, de úgy érzem a végigjátszásával kaptam elég pluszt tőle, egyáltalán nem bántam meg a vele töltött időt.

Az A Pizza Delivery november 7-én jelenik meg PlayStation 5, Xbox Series X/S és PC platformokra, jelen teszt a PlayStation 5 verzió alapján készült, a játékért köszönet a JesusFabre csapatának!


Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...