The Grand Tour - 3. évad sorozatkritika

  • Írta: Daks
  • 2019. május 7.
Link másolása
Még sosem volt ilyen jó a The Grand Tour. A készítők dobtak minden felesleges műsorelemet, több lett az utazás és az autóteszt, a végére pedig egy sorsdöntő bejelentéssel is készültek.

Emlékeztek még az első évadra? Amikor a sztárvendégek brutális balesetet szenvedtek a stúdióba menet? És az megvan még, amikor az Amerikai minden autót lehúzott a tesztelésnél? Meg hogy a nyitójelenetekben állandóan lezuhant egy drón? Nos, ezeknek vége örökké, a második évad kukázta a kínos részeket, a harmadik pedig tökéletesre csiszolt mindent, amiben a három öreg jó. Az autóteszteket és a nagy utazásokat.

A tizennégy részesre kerekedett új évad január 18-án indult, és április 12-én fejeződött be, a teljes szezonra pedig három dolog volt igazán jellemző. Minimálisra vették bennük a sátorban töltött stúdióidőt, megnőtt a kisebb, egy epizódot felölelő utazások száma, és ami a legfontosabb, végérvényesen profi lett az egész. Nem voltak benne béna poénok, látványosan megrendezett „véletlen” jelenetek, meg elhúzott részek: a rendező, a producer, a három műsorvezető és a stáb immáron egy hullámhosszra került mindenben, megalkotva így azt az autós műsort, amilyen a Top Gear a legjobb éveiben sem volt.

Szinte minden részben mentek valahova. A kalandok Detroitban, az amerikai autógyártás fellegvárában indultak, aztán jött egy kétrészes Kolumbia Special epizód, majd Wales, Svédország, Kína, Skócia, Nevada, Florida, Franciaország, Grúzia és Mongólia következett. A szokásuknak megfelelően mindenhol vagy új szuperautókat, vagy régi roncsokat vezettek, ami így egy-egy mini Special résszé is avanzsálta ezeket, hogy az olyan izgalmas mellékágakról ne is beszéljek, mint a lakókocsizás, vagy a Kínában bemutatott két helyi autómodell rövid tesztje. Gyönyörű, természetfilmes tájképekkel és fantasztikus hangulattal, ahogyan azt megszoktuk már tőlük.

A rengeteg utazás mellett persze voltak hagyományos, mondhatni unalmasabb részek is. Amikor az Eboladrome-on hajtották meg a kocsikat, vagy egyszerűen csak Angliában ütötték el az időt, tölteléknek szánt műsorbetéteket gyártva, vagy éppen a leköszönő Ford Mondeónak szentelve egy egész részt. Ami egyébként meglepően jó lett. Csak úgy, mint az a három dokumentumfilmes vonal, ami az évad során mutatkozott be. Komoly időt szenteltek ugyanis Jim Clark brit autóversenyző emlékének, az amerikai űrutazás nagyjainak (és az általuk vezetett autóknak), illetve Dickie Attwood versenylegendának is - történelmi felvételekkel, interjúkkal, meg mindennel, ami ilyenkor kell.

Szinte felsorolni is nehéz, hogy mi történt velük, ennyi tartalom mellett pedig elkerülhetetlen volt, hogy a stúdiórészek száma folyamatosan csökkenjen. A három műsorvezető végig szinte csak bejelentkezésre, és a különböző betétek felkonferálására használta a sátrat, egyedül a Conversation Street maradt meg, az is viszonylag rövidre vágva. Az évad felénél pletykálták is, hogy itt a vége ezeknek a felvételeknek, néhány percért nem éri meg ugyanis egy stúdiót fenntartani, még akkor sem, ha az első évadtól ellentétben már nem mozog a világ körül, hanem fix helyen van. Illetve a nézők is többet érdemelnének azért.

A rengeteg jó dolog mellett azért voltak olyan dolgok is, amiket kifejezetten utáltam. Az állandó időmérő például teljesen felesleges az Eboladrome-on, főleg Clarkson kommentárjával, ami mindig csak arról szól, hogy mikor melyik kanyarnál fordul be, és hogyan gyorsul, vagy fékez. Hülyeség volt újra elővenni a lakókocsis roncsderbit, amit néhány éve egyszer már láttunk, illetve a Citroen C3 tesztje sem illett bele az egészbe, fizetett szponzoráció volt, erőltetett és unalmas. Hogy a mongol részről ne is beszéljek. Ezzel mondjuk nem mindenki fog velem egyet érteni, de szerencsétleneket kitették a világ végén, zacskós vegán kajával sátrazni, és megázni, amiért inkább szenvedés, mint szórakoztatás lett az egész utazásból, a szánalmas alkoholért könyörgésükről nem is beszélve. Ahelyett, hogy jól érezték volna magukat, és hozták volna a szokásos formájukat.

Ettől eltekintve viszont brutális volt minden rész, a The Grand Tour még sosem volt olyan jó, mint a harmadik évadban. A végén pedig meg is siratták a közönséget egy olyan összeállítással, amiben nem csak az új részek, de a régebbi Top Gear-epizódok is képviseltették magukat, illetve megtették a bejelentést is. Harminchat részre szerződtek le eredetileg az Amazonnal, amiből harmincnyolc lett, és felmerült a kérdés, hogy mi legyen ezután.


Gamekapocs értékelés: 9/10

The Grand Tour
Készítette: Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May, Andy Wilman
Rendezők: Phil Churchward, Brian Klein, Kit Lynch-Robinson
Műsorvezetők: Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May
Zene: Paul Leonard-Morgan
Fényképezte: Ben Joiner
Évadok száma: 3
Epizódok száma: 38

1.
1.
vt90xxx
Te miről beszélsz, hogy mi lesz ezután? Már DECEMBERBEN berendelték a 4. évadot, amiben csak utazós különkiadások lesznek sátor nélkül, pont úgy ahogy a mongol epizód volt, ami mellesleg a sorozat történetének legjobban (9.8!) értékelt része, az imdb-n! De ezt Clarkson a sírás után el is mondta, nem tudom Te mit néztél?! Már javában forgatják az új évadot!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...