Leáldozott az in-game reklámoknak

  • Írta: fojesz
  • 2010. december 22.
  • Biznisz
A jelenlegi formában nincs jövője az in-game reklámoknak, vallja az Electronic Arts egyik fejese, aki szerint a mikrotranzakciók sokkal több bevételt termelnek az ingyenes játékokban, mint a hirdetések. Ben Cousins szerint van alternatív megoldás, de egészen más szemszögből kell megközelíteni a témát.

Játékos pályafutásotok során biztosan találkoztatok már olyan - főleg multiplayer módra kihegyezett - játékkal, amelyben konkrét reklámfelületek borították a pályát, rajtuk pontosan targetált hirdetésekkel - amellett, hogy ezek nem feltétlenül váltottak ki szimpátiát a gamerekben, egy olyan címnél, mint a jövőben játszódó Battlefield 2142 meglehetősen furán vették ki magukat.

Úgy tűnik, az ingame reklámoknak - legalábbis ilyen formában - leáldozott, az Electronic Arts ingyenes játékait pátyolgató részleg igazgatója, Ben Cousins szerint ez a modell megbukott, és korántsem hozott annyi bevételt, mint amennyit vártak tőle, míg a mikrotranzakciók óriási sikernek örvendenek (mármint üzleti szempontból, nyilván).

Az EA a Battlefield Heroesnál (és erre a modellre épít az új Battlefield Play4Free is) mindkét modellnek esélyt adott, s náluk abszolút leszerepeltek a játékbeli reklámplakátok, Cousins ezért gondolja úgy, hogy ez a modell a múlté. Persze a reklámok még így is lesznek, viszont némileg más formában: példának a Dr. Pepper promócióját hozta fel, amelyben az üdítő vonalkódját kellett beolvasni a játékba az exkluzív felszerelésekért - Cousins szerint ez a mély integráció működhet, egyébként a reklámoknak leáldozott mára.

9.
Quent1n
#8: Igen a TV reklámokkal többet foglalkoznak az emberek mert teljes képernyőn van az arcukba nyomva és ha nem látják sokszor akkor is hallják a reklámszöveget. Plusz ugye a hangerő is magasabb. Teljesen más kategória mint az in-game reklámok.
8.
JcGross
#4: Hát azt a részét nem értem, hogy "nem foglalkoztak vele". Miért, szerinted amit a TV-ben adnak azzal foglalkoznak? Max egyszer, de addig is kimész inni valamit, vagy megnézed mi van a GK-n. Szóval ennyi erővel azokat is be lehetne szüntetni.

Amúgy emlékeztek még arra, mikor a Splinter Cell CT-ban nyomatták a sok winterfresh reklámot? Na azon becsináltam!
7.
szogyenyi
hát ha pl egy ingyenes játékkal játszom és ott vannak reklámok, az engem nem zavar.
6.
Berencsit
#3: ez is igaz, és a #4-es is...

valahol a kettő között találhatnának egy megoldást...
5.
Mortis
Végre valami, ami értelmes. Ideje volt, hogy belássák. A legtöbb embert szerintem csak zavarta játék közben a reklámok.
4.
Quent1n
#3: Pedig a jövő a mikrotranzakció ahol relative keveset fizetsz de sokszor. Az, hogy nekünk mi a jó már rég nem szempont. Amíg nekik megvan a bevétel addig nem fognak változtatni és marad 3ezerért a 4 cod map. Hogy a Mafia 2 ről ne is beszéljek.

Tisztességes DLCk is vannak azért pl. a BFBC2 Vietnam, meg a GTA kiegjei de nem túl sok sajna. Ami tény, hogy a játékokba ágyazott reklámok bebuktak mert a legtöbb játékos nem foglalkozott velük a játékra koncentrált. Az ilyen üdcsi meg hasonló reklámoknak inkább a LANokon és egyéb offline rendezvényeken lehet szerepe még. Online a mikrot. a jövő. Sajnos, mert ezzel egyre több félkész és szétvágott terméket fogunk majd kapni. :S
3.
X-Master
Szerintem meg pont fordítva: a mikrotranzakciókat kéne megszüntetni a sok rohadt DLC-vel együt, a játékokba kéne inkább ingame reklám, és cserébe nem félkész pár órás Mafia 2 féléket kéne kiadni 12 ezerér + fizetős dlc-k. Gondoljatok bele, mindenkinek jó lenne. Pl. lehetne végre Burger King a Burger Shot helyett a GTA-ba, és a nagy táblákon igazi autóreklámok, és nem hülye kitalált autók lennének.
Jó lenne nekünk, mert realisztikussabbá tenné a játékot, megismernénk az amerikai reklámokat, életstílust általuk, a gyártók meg egy csomó vásárlót nyernének, mert én is biztos vennék inkább olyan terméket, ami ott is tetszett. Pl. a Dodge Charger új változatát a GTA 4 miatt kedveltem meg, mert bár nem emlékszem a játékbeli nevére, de abban egyetérthetünk hogy az az.

Mondja aki nem ért egyet ezzel!
2.
Berencsit
#1: én is így vagyok vele.:)
1.
Mikeee
Engem különösebben nem zavart, max nem néztem oda :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...