Mindenki a Valve-nál akar dolgozni

  • Írta: fojesz
  • 2014. augusztus 21.
  • Biznisz
Játékfejlesztő vagy? Hol dolgoznál a legszívesebben? Egy szakmabeliek körében végzett nemzetközi felmérés szerint a legtöbben a Valve kirklandi irodájába járnának be reggelente.

Az alábbi felmérést az Independent Game Developers Association végezte, az egyesület 2200 játékfejlesztőt kérdezett meg arról, hogy hol dolgozna a legszívesebben.

Úgy tűnik, a Valve-ot nemcsak a játékosok imádják, de azok készítői is; mondjuk ki ne akarná itt húzni az igát, írni egy kis kódrészletet a Half-Life 3-hoz, aztán kitörölni az egészet a nap végén, hogy soha ne készüljön el a játék.

A felmérés egy tízes toplistán összegezte a legvonzóbb munkahelyeket, a Valve-ot a fejlesztők "saját cége" és az Activision Blizzard követi, de a BioWare és a Nintendo is a legjobbak között tanyázik. Nézzük a pontos sorrendet!

  1. Valve
  2. "A saját cégem"
  3. Activision Blizzard
  4. BioWare
  5. Ubisoft
  6. "A jelenlegi munkahelyem"
  7. Nintendo
  8. Naughty Dog
  9. Double Fine
  10. Bethesda Game Studios
48.
selejtes
Vannak ellenpéldák is, ott van pl a metro2033, mikor kijött egy nagyon szűk réteg tudott csak róla, szinte alig ismerték.Nem volt semmi hype körülötte, most meg már ott tartunk, hogy jön a redux kiadás.Nem véletlen, annak is egy külön oltárt szentelek fejben.Mindig azok a játékok emelkednek fel amiknél nem a reklámozásra költenek, hanem a fejlesztésre.POE is úgy jött ki bétába, hogy alig tudtak róla páran és ma már úgy emlegetik mint a diablo 2 méltó utódját.
47.
selejtes
Nem véletlen, ha van egy jó ötleted és látnak benne lehetőséget akkor abból kihozzák a maximumot és pity puty a minden idők 10es toplistájába kerül a játék.

Ez a Valve.

Többi kiadót, fejlesztő csapatot inkább hagyjuk, ott hiába van jó ötlet, lelkesedés, mindig lealacsonyítják a játékokat egy könnyen befogadható szintre, ahol nem kell kockáztatni, hogy vajon ez sikeres lesz e vagy sem, esetleg egy kisebb tömeget fognának meg vele és nem lenne akkora bevétel.Mondjuk ki bátran, hogy csak kullognak a többiek a Valve után, próbálnak lépést tartani az ő progressziójukkal, és ezt a jelenre értem. 10 éve még más volt a helyzet.
46.
bodortamas1
#20: Mert ez főleg pénz kérdése, de mivel szigorúbbak ott, ezért jobban odafigyelnek. Egy GTA-t meg nem nehéz elkészíteni, nem kell hozzá sok tudomány, sem kreativitás. És lám, mégis milyen sikeres lett, pedig "csak" egy bűnözőszimulátorról beszélünk.
Én az Ubisofthoz mennék.
45.
randall13
#44: Milyen steamet használsz te? Hónapok óta a top30-ban nincs, nemhogy a 3-ban.
44.
TheFlash
#43: jah és azt azért még hozzá tenném, hogy a Rust egy indie játék. És már hónapok óta a Steam TOP3 eladások között van. Ennyit a nagy cégekről...
43.
TheFlash
#42: Az emberek félnek kiadni a kreativitásukat magukból, inkább beállnak ilyen céghez. Félnek, hogy elbuknak, de akik próbálkoznak, azok előbb utóbb nyernek. Ha el is buknak, akkor is tovább kell menni. Nézz csak a City Interactive-ra. Az egyik legpocsékabb fejlesztőcég volt, röhögött rajta mindenki, és nézd meg most hol tart. Már emberszámba veszik őket. És az indie fejlesztőknek is próbálkozniuk kellene, ha elbuknak akkor folytatni. Pénzt mindig lehet szerezni akárhonnan, max főállásban dolgozik, és szabadidőben programozik.

Hülye példa, de a Rust-ban felmentem egy official szerverre. Rögtön úgy indítottak, hogy fejbelőttek viccből. Aztán hackerek lőttek szarrá örökké, mert egy mezőn voltam ami elég forgalmas. De én ott akartam lakni, házat építeni. 1 napon át próbálkoztam, összegyűjtöttem az anyagokat a házhoz, megöltek, kiraboltak, de nem adtam fel. Pár nap szenvedés után most ott tartok, hogy majdnem akkora a házam mint a mellettem lévő hackernek aki 1 perc alatt összedobálta. Nekem ezt jelenti a Rust, ami amúgy egészen jól tükrözi az életet. A hackereknek mindenki nyal, mert így nem bántja őket, adnak neki cuccot stb... Akárcsak az életben. Vannak akik lelépnek, mert nem tetszik nekik, hogy küzdeni kell, akárcsak az életben. Vannak akik direkt elrontják más játékát, akárcsak az életben. És nekem ezek között kell élnem, akárcsak az életben.
42.
DevilGamer
#38: Odáig rendben van, csak viszont ha nem tudsz valami átütőt kiadni, akkor mi van?
41.
mocs4k
#40: Valóban, olyankor jó ötlet gazdag nőt elvenni ; )
40.
TheFlash
#39: nem, már a legelején volt :D Sőt, az 5 évi vagy mennyi fejlesztési idő alatt vette el, amikor már pont hogy majdnem minden pénzük ráment :)
39.
SLi
#38: " És felesége is van."
azt is vette
38.
TheFlash
#30: nézd meg az Indie Games: The Movie Special editiont vagy micsodát, a csávó beszél, hogy mi történt a super meat boy után. Új kocsit vett az anyjának, új nagyobb házat vett, rohadtdrága cuccokat bele, arcade machineket amik nem olcsók. És felesége is van. És már jön az új játékuk is, sőt, a The Binding of Isaac is az övé(k), és az is sikeres.
37.
Drazhar
Én még anno a Last of Us egyik fejlesztői videójában láttam a Naughty Dog studióját. Hát gyerekek.... volt pénz :D
Jó nekem az a 8. helyezett is!
36.
SLi
Riot nincs az első tízben se ?
meglepő, pedig nagyon nagy a felhajtás körülöttük
35.
tsulok
#33: Igen, belső stúdiók, de nem az Ubisoft. Ezért fura is nekem ez a lista, mert az Ubisoft,Activision Blizzard, Nintendo alatt szerintem a belső stúdiókat értik, de közben vannak konkrét stúdiók is.
34.
kristof97
Én az Uncharted 2 fejlesztői videói alapján a Naughty Dog-nál nagyon szívesen dolgoznék. :)
33.
manderel
#32: Az Ubi nagyon is fejlesztő. Ubisoft belsős stúdiók csinálják a Far Cryt, és az Assassins Creedeket is. Ubisoft Montreal stb stb. :)
32.
tsulok
#26: "Hogy amit páran is leírtak, csak a pénz vezérli az embereket. Én soha nem dolgoznék ilyen nagyvállalatoknál, mert nekem a játékok nem pénzforrást jelentenek."
Ha már az embernek családja is van, akkor szerintem nem nagy elvárás a biztos havi jövedelem.

"Akkor miért játékfejlesztő a valve?"
Valve is fejleszt játékokat, de ami ott van még a listán az Ubisoft, Nintendo, ezek inkább kiadók sztem.
31.
DevilGamer
Én a Rocksteady Studios-nál dolgoznák! Aww :3
30.
DevilGamer
#26: Igenám, csak az indie-ből nem lehet eltartani egy családot.
29.
Ra1D3n
#3: Megint nem a lényeget látod meg :). Szerintem a szavazók többsége inkább a Blizzard miatt szavazott az Activision-Blizzard kombóra és tuti nem az Acti miatt :). Nagyon ügyesen csinálsz magadból hülyét ezen az oldalon. Velldán! Bravó! Ezigen pasztmek! :)
28.
manderel
Komolyan leginkább a CD Projekt Red, vagy Bethesda érdekelne. :)

A Valve-nél maximum csak azért, mert ha évekig nem csinálok semmi érdemlegeset, akkor is dől a lé a Steam jóvoltából. :D

Vagy a City Interactive-nál. Mert biztos nem megy rosszul a fejlesztőknek, ha ennyit szemét kiadása után sem csődöltek be. Ráadásul ott nincs nyomás, nincsenek elvárások, senki nem lepődik meg ha véletlenül szar lesz a játék amin dolgozom. :'D
27.
Thevon
#23: Ezen a téren még nem gondoltam át.
26.
TheFlash
#10: a "kedvenc" kis játékomat, a TH-t már régen jól elbszták, hála az activisionnak.

És tudod mi a legnagyobb baj? Hogy amit páran is leírtak, csak a pénz vezérli az embereket. Én soha nem dolgoznék ilyen nagyvállalatoknál, mert nekem a játékok nem pénzforrást jelentenek. Én is programozó vagyok, de én csak is indie fejjel gondolkodok, és igazából akik a "Saját cég" opciót mondták, azok az életre való fejlesztők, a többi csak ilyen robotmunkás hobbit, meg is érdemlik.

Az én egyik legnagyobb elképzelésem az az lenne, hogy az indie fejlesztők összefogjanak, ne egyesüljenek, csak fogjanak össze, egy Steam2-vel kb amivel a kezdő fejlesztőket támogatnák. Mert a Steam greenlight az rohadtul nem a kezdő indie fejlesztőknek szól, hanem a "földtelen jobbágyoknak". Akik már letettek pár dolgot az asztalra, csak nem tudtak érvényesülni. Meg fizetni is kell a greenlightért, a rajongók szavazataiért könyörögni...

És azokat az indie fejlesztőket, vagy kiscégeket tisztelem, akiket nem kebelezett be egy nagy cég, mert eléjük dobott 2 csontot. Mint a popcap-et az EA meg az angry birdsos lowokat. Ott a Team Meat pl, 2 ember, de akkora hírnévre és pénzre tettek szert, mintha egy AAA-s játékot adtak volna ki, pedig egy jópofa kis platformer volt csak. Persze a Microsoft besegített nekik, de ha nem lett volna MS akkor is híresek lennének tuti, én csak úgy véletlen találtam rájuk a neten.


És amit nem értek: Nem a Turtle Rock Studios csinálta a jó "Valve" játékokat? CS,Left4Dead,Half life... a valve csak kiadta ezeket. Akkor miért játékfejlesztő a valve?
25.
kopic
#24: *(Halo széria gyengébbek kedvéért).
24.
kopic
Bár nincs rajta a listán, de én egyértelműen a 343i-nél dolgoznék.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...