Óriási játékostábor áll az Activision mögött

  • Írta: fojesz
  • 2016. május 7.
  • Biznisz
Befutott az Activision Blizzard legfrissebb pénzügyi jelentése, amiből arra is fény derült többek között, hogy mekkorára duzzadt a kiadó játékostábora a King Digital Entertainment felvásárlása után. Nos, jó nagyra.

Az Activision Blizzard a március 31-én véget ért negyedévben 908 millió dolláros árbevételt ért el, tehát jócskán többet, mint tavaly, amikor csak 703 millió dollár jött össze. A részvényenkénti nyereség 16 centről 23 centre nőtt, ám itt érdemes megjegyezni, hogy a fenti számok nem tükrözik a King Digital Entertainment felvásárlásának hatását - ha ezt is vesszük, a nyereség csökkent.

A kiadó döbbenetes pénzeket gyűjtött be a digitális csatornáin, az árbevételének 88 százaléka származott a különböző letölthető játékokból, előfizetési díjakból, DLC-kből és mikrotranzakciókból - ez éves szinten 48 százalékos növekedést jelent. Mindezt egy óriási játékostábor adta össze, a kiadó a Candy Crush-csapat felvásárlása óta havi 544 millió aktív játékossal büszkélkedhet, amely 42 milliárd órát töltött a cég játékaival az elmúlt egy évben.

Ennek zömét (463 millió felhasználót) a Candy Crush-játékok hozták magukkal, ez a csapat viszont már nem növekszik olyan erőteljesen, az újoncokat az Activision és a Blizzard játékai hajtják majd a vállalathoz. Előbbi egyébként 55 millió, utóbbi pedig 26 millió rajongót tudhat maga mögött, ezek a számok, 10, illetve 23 százalékkal nagyobbak, mint tavaly ugyanilyenkor.

A jövőbeni megjelenéseket illetően érdekesség, hogy a Disneyvel ellentétben az Activision idén is folytatja a toys-to-life-sorozatát, lesz új Skylanders és elrajtol a Skylanders Academy című animációs sorozat is.

21.
KőbányaKispest
Activison Blizzard egy cég, de tudtommal, de a Blizz külön szekció, önálló döntésekkel, tervekkel, amikbe nem ugatnak bele. Csak bevásárolták magukat, amit jól is tettek, meg a Blizzardnak is jól jött egy biztos anyagi háttér.

A Cod-ba gondolom van beleszólás, az a fejős tehén, az a játék azért van évről évre megcsinálva, hogy a sok sok pisti zsebéből kihúzza a dolcsit. Semmi másért. Kiadják a legújabb ótvar marhaságot, világmegmentő ökörséggel, mindaddig, amig pluszba lesz az eladási mutató.

A blizzard meg ráment egy olyan mainstream dologra, mint az e-sport. Vagy hivhatjuk másnak. Rájöttek arra, hogy a játékos versenyezzen, mutassa meg hogy jobb, nagyobb a f*sza a másiknál, ügyesebb, és legyen meg mellette a szórakozás. Blizzard játékot kett fajta módon lehet játszani, casual meg hc.

És még valami. Blizzard = Random. Amivel az ember adját úgy feltudják b*szni, hogy csak azért is maradsz, nekiülsz, megcsinálod. Beléd táplálja a függőséget, az egész RnG, amiben én nem hiszek annyira. Mert véletlenek nincsenek. HS= random, a Diabloba random kapod az itemet, a Wow szintén, a HOTS nem tudom, az SC-be is van valamennyi.

Mindegy, blizzard nagyon jól tudja a szemfényvesztést az biztos.
20.
Mr.Dead
#16: A játékaik jók, csak szerintem a hozzá állásuk nem. A HOTS is mióta piacon van, és most indul csak majd el az első season. Hearthstone-ban is leigérnek fűt fát, aztán nem teljesítik. (De legalább látszik, hogy mostmár valamit akarnak pl: ingyen packok, jobb kieg stb)
19.
GODL1KE
A blizzard a legjobb, eszméletlen jó játékokat hoznak ki.
18.
PaprikaJancsi
#14: Hát azért nem teljesen, mivel a 2 cég tény, hogy egybeolvadt, de a játékokat külön adják ki. Vagyis a Blizzard lehet nagyon jó fejlesztő, az Activison meg nagyon rossz.
17.
PaprikaJancsi
#16: A Blizzard az egyik legnagyobb cég, akikben nem lehet csalódni.
12.
grindcore
Sajnos egy-ket olyan mint mi hiaba nem vesszuk meg, csomoan akkor is rekordot dontenek nekik minden evben. A Ghostsot nem vettem meg csak 2 evvel kesobb probaltam ki, az AW-t egy honapig birtam, BO3 kimaradt megint, most a cod 4 erdekelne, erre a tetvek egybe adjak a szarjukkal...kenytelen leszek megvenni es eladni az IW-t, mert sajna a BF1 se erdekel az elso vh miatt...
11.
MikelGun82
#10: Vagy csak mást jelent számomra a minőség ;)
10.
RangerFox
#9: nem érted a szarkazmust
7.
MikelGun82
#6: Nem tudom, hogy hogy megy nekik a biznisz, cod fronton ebben az évben biztos rosszabbul mint tavaly. Na persze nem féltem egyiket sem, ha ennyivel megelégednek.... ha a casual réteg kiszolgálása számukra elegendő szint, az őket írja le, minőségi kiadó mindenkivel törődik, nem csak a hobbi kertészekkel, még ha többen vannak akkor sem!
6.
Yanez
#5: Pedig pont azt adják, amit a vásárlók szeretnének, különben nem menne jól a biznisz. A casualok vannak többségben, nekik meg a lényeg a sima szórakozás, ők nem mennek bele a részletekbe.
5.
MikelGun82
Pont ez a baj, már csak a bevétellel való megelégedettség van, az hogy a vásárlók mit szeretnének, netán minőséget is tennének le az asztalra, mondjuk dedikált szerverekkel konzolon is stb stb az lényegtelen. Nekünk kell már kikényszeríteni azt, hogy nem veszem meg remastereddel együtt azt a fost, és akkor rápillantva az eladási grafikonra majd hátha megerőltetik magukat őméltóságuk? :) Ők élnek belőlünk és nem fordítva. Az idén rohadt nagy pofont kapnak végre :) Már maga a gamerekkel való együttműködésért is a Dice lett a kedvencem. Olyan rohadt nehéz sikeresen is embernek maradni, és a játékosokért dolgozni? Hát van akinek igen.
3.
Heldengeist
#1: Attól, hogy a légy meglepi a szart, még szar marad.
1.
Ehhez képest meg mindenki nyávog neten, milyen fos cég.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...