Kitálalt a Dead Space fejlesztője

  • Írta: zoenn
  • 2017. október 18.
  • Hír
Néhány órával a Visceral Games bezárásának híre után az egykori pályatervező, Zach Wilson elárult pár érdekességet a Dead Space-sorozat teljestményéről. Kiderült, hogy az EA pontosan miért nyírta ki a frencsájzt.

Tegnap este robbant a bomba, miszerint az EA bezárta a Visceral Studiost, a készülő Star Wars-játékukat egy másik fejlesztőnek passzolta át, hogy újragondolják azt. A hirtelen munka nélkül maradt pályatervező, Zach Wilson a Twitteren árult el pár részletet a parkolópályán heverő Dead Space-sorozatról.

A Battlefield: Hardline és a Star Wars-játék pályadesignere ugyan azt nem említette meg, hogy a Dead Space 2 végül nyereséges volt-e, vagy sem, annyi azonban bizonyos, hogy az EA nem volt elégedett a teljesítményével, holott körülbelül 4 millió példányban kelt el a trilógia középső darabja. Nagyjából 60 milliót költöttek el a fejlesztésre (az első részre 37 milliót), így ez a 4 millió végül is szép eredmény, de az EA elvárásainak nem felelt meg.

Így már érthető, hogy a soron következő Dead Space 3-ba miért kerültek mikrotranzakciók. Az EA igyekezett minden pénzt kipréselni belőle, ám végül a pénzügyi siker itt is elmaradt. A kiadó ezután döntött úgy, hogy egyszerűen megöli a frencsájzt. Ez a leglogikusabb magyarázat arra, miért nem kaptunk több Dead Space-játékot.

A szomorú tények bizonyítják, hogy kicsivel szerényebb elvárások mellett talán még ma is élne a Dead Space-sorozat. A nagy kiadóknak nem feltétlenül kéne folyton az új Call of Dutyt, vagy Assassin's Creedet keresniük, inkább a meglévő IP-jeiket kéne megbecsülniük és továbbcsiszolniuk.

29.
thecook
Tényleg itt tartotok már, hogy clickbait címeket kell adnotok, mint a Blikknek, hogy aztán nulla tartalommal tálaljatok fel egy "hírt", ami nem is hír?

Illetve, hogy beharangozzátok, hogy majd holnap írunk valamiről.

Mehhhhh...
28.
Nothing
Ahogy Speak (the hungarian rapper) mondaná (dünnyögné): "Bisznisz."
27.
grindcore
#25: Mondod te egy olyan kiadorol ami csinaltatott egy star wars gammat nulla tartalommal, teljes aron +50 dollaros season passal...ha ilyeneket csinal ne csodalkozzon.
26.
leviske
#25: Azért akadnak erős kétségeim afelől, hogy az EA esetében még mindig annyira drága a fejlesztés, miközben évek óta csak a Frostbite pályatervezőjét kell használgatnia a kiadó stúdióinak...

A Bethesda/Activision/Ubisoft esetében sokkal diverzebb motorhasználatról van szó és az egyik ezek közül ennek ellenére bemerészkedik niche piacokra (akció-horror). Más kérdés persze, hogy az EA a "hét bő esztendő - hét szűk esztendő" minőségpolitikájával tartósan csak a tini korosztályt képes megszólítani, ami tényleg jelentősen szűkíti a kereteit.

#22: Ez mondjuk egy EA-s hír alatt pont nem annyira releváns. Áll annyira stabil lábakon a cég, hogy előbb vásárolja fel a Bethesda-t vagy a Ubisoft-ot, mintsem csődbe menjen.

Sajnos a legnagyobb kiadóknak, akik a legkomolyabb lehúzásokkal operálnak és leggerinctelenebb módon használják ki a fejlesztőiket, mindig lesz annyi tartaléka, hogy megmentsék magukat a buktától. Ez max akkor fordulhat nagyot, ha a független stúdiók nagyon megerősödnek. Mert ekkor jön el az a pillanat, hogy nem a beetethető vásárlók kezében dől ez az EA-féle cégek sorsa, hanem a dolgozók kezében.
25.
delphijos
#22: A fő gond az hogy nagyon drága a fejlesztés, eléggé beszűkült a kiadók mozgástere. Ma már nem nagyon lehet "kisérletezgetni" "legfeljebb nem jön be" alapon. Egy nem EA szintű kiadó egy-két bukásba is beledögölhet.
24.
Heldengeist
"A kiadó ezután döntött úgy, hogy egyszerűen megöli a frencsájzt."

Az EA már azelőtt megölte a franchise-t, mielőtt elkaszálta a folytatásokat.
23.
markoci555
imádtam az első részt, a többivel nem nyomtam, nagy kár érte, 3-ast lehet teljesen ki is hagyom mikrogenyókkal menjenek a fenébe
22.
Kalácsképű
#21: Hogyne alakulna, de nem azert amit irsz. A profit maximalizalas mindig is elso szamu szempont lesz. A minta is mindig ugyanaz. Van egy kiado, valtozatos jateklistaval. Ez a lista egyre jobban szukul, a fanok otthagyjak a maradek jatekaikat idovel, a kiado felfordul. Egy masik kiado felvasarolja a cimeiket mert a sok jateka melle pont jol fog jonni nehany bejaratott nev es az egesz kezdodik elolrol. Hol van mar az Interplay, thq, stb. Pedig volt ido, amikor elkepzelni sem tudtuk a bukasukat.
Ugyanigy fog jarni az ea meg acti is idovel, meg a tobbi is.
21.
Extol
Sztem a játékpiac idővel majd átalakul, mert az irreálisan magas profit utáni hajsza ellehetetleníti az ipart.
20.
shatterhand
#15: De miért sírsz, ha már kiégtél vagy nem tetszik a felhozatal? Hagyd a ..csába vagy játsz a régiekkel. Nem a piac hanyatlik, az köszöni szépen növekvő pályán van, hanem az emberek változnak. Te kiégsz ,jön helyetted a pattanásos pistike(pont amilyen te is voltál) aki meg lealáz vagy neki más az ízlése. Neked ez az Nfs szar, neki meg a régi.
Természetes folyamatok zajlanak (régen is pont ennyi szar/klón játék volt mint most is), de miért kell mindig rinyálni?
19.
Csoki80
A cikk hatásán elgondolkodtam, hogy mikor vettem utoljára EA játékot, talán pont a Dead Space I volt az utolsó előtte a Dantes Inferno, meg Mass Effect és Dragon Age I-II azelőtt RA3 és Spore volt még talán. Szerintem mostanában sem fogok vásárolni játékot tőlük, valahogy vérgagyivá váltak az évek alatt...
18.
kopic
http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=31607&news&A%20mikrotranzakci%F3%20jobban%20hathat%20a%20multiplayerre

Ez sem piskota...
17.
crytek
#15: Hát barátom nem tudom ki válaszolta ezeket ,de szerintem ezekre a kérdésekre az elmúlt 5 évben garantáltan nem ezek a válaszok hangzanak el... NFS az már önmaga árnyékának paródiája régóta...a Cod szintén (ez főleg pc-n ....)

Ha most autós game kell egyértelműen a Forza és a Cars, Asetto Corsa a menő...
16.
silkgoat
Na most azert vegyuk figyelembe a kovetkezoket:
* A deadspeace eleg szepen teljesitett eloszor
* Meg anime meg minden szar (konyv, stb.) is epult kore
* Tobb volt, mint egy jatek, univerzumot epitettek kore
* A kiado-nak nem jott be annyi della, mint amit akart
* Elkaszalta az egesz felepitett mizeriat

Megertem az EA-t, mivel ez egy gazdasagi dontes volt. Nem ertem az EA-t, hogy miert nem fektetett bele energiat a tovabbi univerzum epitesbe. A problema ott van szerintem, hogy bar ertheto az EA dontese, nem tett semmit azert, hogy be is jojjon a bevetel. Sajnos befektetett energia nelkul nncs haszon. Az EA viszont nem szeret energiat befektetni semmibe. Ezt azert szerintem mindenki elismerheti.
A csavo meg jo hogy duhos es csalodott, mivel az o gyereket buritottak ki a furdovizzel egyutt es dobtak utana meg a kadat is. Szerinte egy kisebb bevetel is elvitte volna tovabb a franchiset+univerzumot.

15.
Blazkowicz
Ebből is látszik, hogy az emberek még mindig a neve miatt veszik meg a játékot és nem a tartalom a lényeg. Pl felmerül a kérdés: Milyen autós játékot ajánlanátok? ÉS jön egyből a válasz: Vrd meg az új NFS-t, az király lesz! Honnan tudod haver? Az előző részekből kiindulva egy hulladék lesz az is, csak a neve miatt megy még mindig, akár csak a COD. Hog mernek emberek úgy ajánlani dolgokat, hogy látnak belőle egy videót meg tudják a nevét? Szánalom, hogy egy névvel megveszik a cégek a leketeket. Hányok az ilyentől, az összes COD-tól, NFS-től de még a UBisoftos játékoktól is már a retek szervereik miatt. Vegyétek csak, nem csak az emberiség de a videó játék piac is hanyatlik, még ha a pénz beszél akkor is... Agymosott zombi a fél világ, ezért nincsenke normális RTS játékok sem már, mert a megyek ölök spawnolok-ra fap fap fap-ol mindenki, aminek értéke = 0, hiába "szórakoztató"...
12.
Nagyerecsakide
Engem is beszippantott. Ha jól emlekszem 3x vittem végig az 1.őt, nem 1xe de évek alatt. 2-öt is 2x.
Szerintem is etalon ebben a műfajban. Megboldogult hardwireden kisebbségben voltunk mikor a leg1. trailer után "mondogattuk" , hogy meglátjátok ez beszarás lesz gyerekek. A legtöbben csak hümmögtek hogy ez egy bishock klón meg ilyenek.
11.
crytek
#9: 1 az a mai napig nagyon jó játék. Emlékszem anno totálisan kimaxoltam vagy 5x vittem végig egymás után.. Ezt kevés játék mondhatja el magáról
10.
Dark_Temptation
#8: ++ így van! egy semmitérő cikk..
9.
Nagyerecsakide
Az 1. és a 2. nekem nagyon tetszett. Kár érte.
8.
Ecneb
#2: Ezt akartam én is írni!
Cikk a semmiről...
7.
hedzsooo
#5: Azért ez nem ilyen egyszerű, mint 1 faék. Van azért az üzletben is etika, csak kevesen tartják be. A legtöbb szépen átveri a vásárlókat, mint sz@rt a palánkon a mégnagyobb haszonért, ahol/amikor csak tudja.
6.
hedzsooo
#1: Őszintén szólva én is minimum ilyesmire gondoltam elsőre. XD :D
Másrészről egyetértek a cikk mondanivalójával. Kár, hogy pl. ez a remek cím (is, de pl. Mass Effect, Dragon Age, stb.) egy nagy kiadó kezében van. Nem véletlenül nem vettem az utóbbi pár évben tőlük 1db játékot sem megjelenéskor. Egyszerűen a legtöbb játékuk nem érdemli meg a teljes árat. Ráadásul megjelenéskor még nincsen év játéka kiadás, ami már fel is van patchelve korrektül + az összes kiollózott tartalmat / jobb esetben a kiszabott megjelenési időre nem teljesen, rendesen elkészített, rakás DLC-t is tartalmazza. Tisztelet itt is a kivételnek, vannak persze korrekt kiegészítők is, pl. a Gothic 2-höz annó a Raven éjszakája c. kieg. is ilyen volt, az megérte az árát.
5.
Yanez
#3: Úgy van, az üzlet az üzlet. Igaz aki nincs benne az üzleti világban, azt nem is hibáztathatjuk, ha rácsodálkozik az ilyen dolgokra.
4.
user101
3.
Gykrizsi
Hűha a gonosz cég nem látott elég bevételt, így leállította a sorozatot. Most komolyan, ki csodálkozik ezen. Ez is csak üzlet, ha valami nem éri meg, akkor el van kaszálva, ennyi. Nem szeretem az EA-t, de azért nem kell démonizálni sem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...