Kitálalt a Dead Space fejlesztője

  • Írta: zoenn
  • 2017. október 18.
  • Hír
Néhány órával a Visceral Games bezárásának híre után az egykori pályatervező, Zach Wilson elárult pár érdekességet a Dead Space-sorozat teljestményéről. Kiderült, hogy az EA pontosan miért nyírta ki a frencsájzt.

Tegnap este robbant a bomba, miszerint az EA bezárta a Visceral Studiost, a készülő Star Wars-játékukat egy másik fejlesztőnek passzolta át, hogy újragondolják azt. A hirtelen munka nélkül maradt pályatervező, Zach Wilson a Twitteren árult el pár részletet a parkolópályán heverő Dead Space-sorozatról.

A Battlefield: Hardline és a Star Wars-játék pályadesignere ugyan azt nem említette meg, hogy a Dead Space 2 végül nyereséges volt-e, vagy sem, annyi azonban bizonyos, hogy az EA nem volt elégedett a teljesítményével, holott körülbelül 4 millió példányban kelt el a trilógia középső darabja. Nagyjából 60 milliót költöttek el a fejlesztésre (az első részre 37 milliót), így ez a 4 millió végül is szép eredmény, de az EA elvárásainak nem felelt meg.

Így már érthető, hogy a soron következő Dead Space 3-ba miért kerültek mikrotranzakciók. Az EA igyekezett minden pénzt kipréselni belőle, ám végül a pénzügyi siker itt is elmaradt. A kiadó ezután döntött úgy, hogy egyszerűen megöli a frencsájzt. Ez a leglogikusabb magyarázat arra, miért nem kaptunk több Dead Space-játékot.

A szomorú tények bizonyítják, hogy kicsivel szerényebb elvárások mellett talán még ma is élne a Dead Space-sorozat. A nagy kiadóknak nem feltétlenül kéne folyton az új Call of Dutyt, vagy Assassin's Creedet keresniük, inkább a meglévő IP-jeiket kéne megbecsülniük és továbbcsiszolniuk.

29.
29.
Tényleg itt tartotok már, hogy clickbait címeket kell adnotok, mint a Blikknek, hogy aztán nulla tartalommal tálaljatok fel egy "hírt", ami nem is hír?

Illetve, hogy beharangozzátok, hogy majd holnap írunk valamiről.

Mehhhhh...
28.
28.
Nothing
Ahogy Speak (the hungarian rapper) mondaná (dünnyögné): "Bisznisz."
27.
27.
#25: Mondod te egy olyan kiadorol ami csinaltatott egy star wars gammat nulla tartalommal, teljes aron +50 dollaros season passal...ha ilyeneket csinal ne csodalkozzon.
26.
26.
leviske
#25: Azért akadnak erős kétségeim afelől, hogy az EA esetében még mindig annyira drága a fejlesztés, miközben évek óta csak a Frostbite pályatervezőjét kell használgatnia a kiadó stúdióinak...

A Bethesda/Activision/Ubisoft esetében sokkal diverzebb motorhasználatról van szó és az egyik ezek közül ennek ellenére bemerészkedik niche piacokra (akció-horror). Más kérdés persze, hogy az EA a "hét bő esztendő - hét szűk esztendő" minőségpolitikájával tartósan csak a tini korosztályt képes megszólítani, ami tényleg jelentősen szűkíti a kereteit.

#22: Ez mondjuk egy EA-s hír alatt pont nem annyira releváns. Áll annyira stabil lábakon a cég, hogy előbb vásárolja fel a Bethesda-t vagy a Ubisoft-ot, mintsem csődbe menjen.

Sajnos a legnagyobb kiadóknak, akik a legkomolyabb lehúzásokkal operálnak és leggerinctelenebb módon használják ki a fejlesztőiket, mindig lesz annyi tartaléka, hogy megmentsék magukat a buktától. Ez max akkor fordulhat nagyot, ha a független stúdiók nagyon megerősödnek. Mert ekkor jön el az a pillanat, hogy nem a beetethető vásárlók kezében dől ez az EA-féle cégek sorsa, hanem a dolgozók kezében.
25.
25.
delphijos
#22: A fő gond az hogy nagyon drága a fejlesztés, eléggé beszűkült a kiadók mozgástere. Ma már nem nagyon lehet "kisérletezgetni" "legfeljebb nem jön be" alapon. Egy nem EA szintű kiadó egy-két bukásba is beledögölhet.
24.
24.
Heldengeist
"A kiadó ezután döntött úgy, hogy egyszerűen megöli a frencsájzt."

Az EA már azelőtt megölte a franchise-t, mielőtt elkaszálta a folytatásokat.
23.
23.
markoci555
imádtam az első részt, a többivel nem nyomtam, nagy kár érte, 3-ast lehet teljesen ki is hagyom mikrogenyókkal menjenek a fenébe
22.
22.
Kalácsképű
#21: Hogyne alakulna, de nem azert amit irsz. A profit maximalizalas mindig is elso szamu szempont lesz. A minta is mindig ugyanaz. Van egy kiado, valtozatos jateklistaval. Ez a lista egyre jobban szukul, a fanok otthagyjak a maradek jatekaikat idovel, a kiado felfordul. Egy masik kiado felvasarolja a cimeiket mert a sok jateka melle pont jol fog jonni nehany bejaratott nev es az egesz kezdodik elolrol. Hol van mar az Interplay, thq, stb. Pedig volt ido, amikor elkepzelni sem tudtuk a bukasukat.
Ugyanigy fog jarni az ea meg acti is idovel, meg a tobbi is.
21.
21.
Extol
Sztem a játékpiac idővel majd átalakul, mert az irreálisan magas profit utáni hajsza ellehetetleníti az ipart.
20.
20.
shatterhand
#15: De miért sírsz, ha már kiégtél vagy nem tetszik a felhozatal? Hagyd a ..csába vagy játsz a régiekkel. Nem a piac hanyatlik, az köszöni szépen növekvő pályán van, hanem az emberek változnak. Te kiégsz ,jön helyetted a pattanásos pistike(pont amilyen te is voltál) aki meg lealáz vagy neki más az ízlése. Neked ez az Nfs szar, neki meg a régi.
Természetes folyamatok zajlanak (régen is pont ennyi szar/klón játék volt mint most is), de miért kell mindig rinyálni?
19.
19.
Csoki80
A cikk hatásán elgondolkodtam, hogy mikor vettem utoljára EA játékot, talán pont a Dead Space I volt az utolsó előtte a Dantes Inferno, meg Mass Effect és Dragon Age I-II azelőtt RA3 és Spore volt még talán. Szerintem mostanában sem fogok vásárolni játékot tőlük, valahogy vérgagyivá váltak az évek alatt...
18.
18.
kopic
http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=31607&news&A%20mikrotranzakci%F3%20jobban%20hathat%20a%20multiplayerre

Ez sem piskota...
17.
17.
crytek
#15: Hát barátom nem tudom ki válaszolta ezeket ,de szerintem ezekre a kérdésekre az elmúlt 5 évben garantáltan nem ezek a válaszok hangzanak el... NFS az már önmaga árnyékának paródiája régóta...a Cod szintén (ez főleg pc-n ....)

Ha most autós game kell egyértelműen a Forza és a Cars, Asetto Corsa a menő...
16.
16.
silkgoat
Na most azert vegyuk figyelembe a kovetkezoket:
* A deadspeace eleg szepen teljesitett eloszor
* Meg anime meg minden szar (konyv, stb.) is epult kore
* Tobb volt, mint egy jatek, univerzumot epitettek kore
* A kiado-nak nem jott be annyi della, mint amit akart
* Elkaszalta az egesz felepitett mizeriat

Megertem az EA-t, mivel ez egy gazdasagi dontes volt. Nem ertem az EA-t, hogy miert nem fektetett bele energiat a tovabbi univerzum epitesbe. A problema ott van szerintem, hogy bar ertheto az EA dontese, nem tett semmit azert, hogy be is jojjon a bevetel. Sajnos befektetett energia nelkul nncs haszon. Az EA viszont nem szeret energiat befektetni semmibe. Ezt azert szerintem mindenki elismerheti.
A csavo meg jo hogy duhos es csalodott, mivel az o gyereket buritottak ki a furdovizzel egyutt es dobtak utana meg a kadat is. Szerinte egy kisebb bevetel is elvitte volna tovabb a franchiset+univerzumot.

15.
15.
Blazkowicz
Ebből is látszik, hogy az emberek még mindig a neve miatt veszik meg a játékot és nem a tartalom a lényeg. Pl felmerül a kérdés: Milyen autós játékot ajánlanátok? ÉS jön egyből a válasz: Vrd meg az új NFS-t, az király lesz! Honnan tudod haver? Az előző részekből kiindulva egy hulladék lesz az is, csak a neve miatt megy még mindig, akár csak a COD. Hog mernek emberek úgy ajánlani dolgokat, hogy látnak belőle egy videót meg tudják a nevét? Szánalom, hogy egy névvel megveszik a cégek a leketeket. Hányok az ilyentől, az összes COD-tól, NFS-től de még a UBisoftos játékoktól is már a retek szervereik miatt. Vegyétek csak, nem csak az emberiség de a videó játék piac is hanyatlik, még ha a pénz beszél akkor is... Agymosott zombi a fél világ, ezért nincsenke normális RTS játékok sem már, mert a megyek ölök spawnolok-ra fap fap fap-ol mindenki, aminek értéke = 0, hiába "szórakoztató"...
12.
12.
Nagyerecsakide
Engem is beszippantott. Ha jól emlekszem 3x vittem végig az 1.őt, nem 1xe de évek alatt. 2-öt is 2x.
Szerintem is etalon ebben a műfajban. Megboldogult hardwireden kisebbségben voltunk mikor a leg1. trailer után "mondogattuk" , hogy meglátjátok ez beszarás lesz gyerekek. A legtöbben csak hümmögtek hogy ez egy bishock klón meg ilyenek.
11.
11.
crytek
#9: 1 az a mai napig nagyon jó játék. Emlékszem anno totálisan kimaxoltam vagy 5x vittem végig egymás után.. Ezt kevés játék mondhatja el magáról
10.
10.
Dark_Temptation
#8: ++ így van! egy semmitérő cikk..
9.
9.
Nagyerecsakide
Az 1. és a 2. nekem nagyon tetszett. Kár érte.
8.
8.
Ecneb
#2: Ezt akartam én is írni!
Cikk a semmiről...
7.
7.
hedzsooo
#5: Azért ez nem ilyen egyszerű, mint 1 faék. Van azért az üzletben is etika, csak kevesen tartják be. A legtöbb szépen átveri a vásárlókat, mint sz@rt a palánkon a mégnagyobb haszonért, ahol/amikor csak tudja.
6.
6.
hedzsooo
#1: Őszintén szólva én is minimum ilyesmire gondoltam elsőre. XD :D
Másrészről egyetértek a cikk mondanivalójával. Kár, hogy pl. ez a remek cím (is, de pl. Mass Effect, Dragon Age, stb.) egy nagy kiadó kezében van. Nem véletlenül nem vettem az utóbbi pár évben tőlük 1db játékot sem megjelenéskor. Egyszerűen a legtöbb játékuk nem érdemli meg a teljes árat. Ráadásul megjelenéskor még nincsen év játéka kiadás, ami már fel is van patchelve korrektül + az összes kiollózott tartalmat / jobb esetben a kiszabott megjelenési időre nem teljesen, rendesen elkészített, rakás DLC-t is tartalmazza. Tisztelet itt is a kivételnek, vannak persze korrekt kiegészítők is, pl. a Gothic 2-höz annó a Raven éjszakája c. kieg. is ilyen volt, az megérte az árát.
5.
5.
Yanez
#3: Úgy van, az üzlet az üzlet. Igaz aki nincs benne az üzleti világban, azt nem is hibáztathatjuk, ha rácsodálkozik az ilyen dolgokra.
4.
4.
user101
3.
3.
Gykrizsi
Hűha a gonosz cég nem látott elég bevételt, így leállította a sorozatot. Most komolyan, ki csodálkozik ezen. Ez is csak üzlet, ha valami nem éri meg, akkor el van kaszálva, ennyi. Nem szeretem az EA-t, de azért nem kell démonizálni sem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...