A fejlesztők 36 százalékát érdekli a Switch

  • Írta: zoenn
  • 2018. január 25.
  • Biznisz
Link másolása
A GDC szervezői idén is felmérést készítette, amelyen közel 4 ezer fejlesztő vett részt. Az eredményeket összesítették és meglepő arányok születtek. A stúdiók 11 százaléka dolgozik lootboxokat tartalmazó játékon.

Mintegy 4 ezer szakmabeli válaszolt a Game Developers Conference szervezőinek felmérésére, és bizony érdekes végeredmények születtek.

A Nintendo Switch népszerűsége egyre növekszik: a válaszadók 12 százaléka játszik ezen a platformon - tavaly csak 3 százalék, ami érthető, lévén akkor még meg sem jelent a konzol. Tizenöt százalékuk tervezi, hogy a következő játékukat kiadják erre a gépre is, miközben 2017-ben csak 5 százalékuk gondolta így.

Különösen figyelemreméltó a platformok megoszlása a fejlesztők érdeklődési körében. A válaszadók 36 százalékát érdekli a Switch, 59 százalékos a PC részesedése, míg a PS4 és a PS4 Pro 39 százalékot tesz ki. A Nintendo masinája még az Xbox One-t (28 százalék) is megelőzi.

A fejlesztők 28 százaléka nyilatkozta azt, hogy a játékuk Switchen az átlagnál jobban fogy - főleg a régebbi, indie címekre igaz ez. Míg 23 százalékuk azt válaszolta, hogy az eladások átlagosak a hibrid masinán is. Csupán 16 százalékuk látta úgy, hogy játékukból kevesebb ment el a gépen, mint más konzolokon. Harminchárom százalékukat nem érintette a kérdés.

Ami az üzleti modelleket illeti, a stúdiók 49 százaléka dolgozik fizetős, letölthető játékon, míg 39 százalékuk az ingyenes címeket erőlteti. Huszonhárom százalékuk fizetős DLC-t is tervez, míg 22 százalékuk valódi pénzt mozgató mikrotranzakciókat is rak a játékukba. A lootboxok még nem koptak ki a köztudatból, a fejlesztők 11 százaléka rak ilyeneket a közelgő alkotásába.

Szerencsére a többség még mindig a kozmetikai cuccokban hisz, semmint a játékmenetet befolyásoló kiegészítőkben. Az általános vélekedés szerint mindenféle jutalmat elérhetővé kell tenniük a nemfizető játékosok számára is.

A szakemberek arról is nyilatkoztak, hogy milyen platformokra jelentek meg a legutóbbi játékaik. A PC, a PS4 és az Xbox One részesedése szépen ível felfelé: a PC 45-ről 50 százalékra nőtt, a PS4 19-ről 23 százalékra, míg az Xbox One 15-ről 19 százalékra ugrott. A mobilos fejlesztések kissé alábbhagytak: a tavalyi 35-ről 32 százalékra csökkent a részesedésük. 

Olybá tűnik, hogy a virtuális és a kiterjesztett valóság iránt is csökkent az érdeklődés. Idén csak a fejlesztők 19 százaléka válaszolta azt, hogy a jelenlegi játékukat VR-headsetekre is kiadják, de 17 százalékuk megemlítette, hogy a következő alkotásuk VR-játék lesz. Arra kérdésre, miszerint a VR és az AR technológia hosszú távon is életképesnek bizonyul-e, 29 százalék nyilatkozott negatívan, pedig tavaly és tavalyelőtt csak 25 százalékuk volt ennyire borúlátó.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...