Megduplázódott a VR-headsetek száma a Steamen

  • Írta: sirdani
  • 2019. január 5.
  • Hír
Ugyan még mindig rendkívül kis százalékát teszik ki a VR-játékosok a Steam-felhasználóknak, ám a számuk 2018 során megduplázódott. Komoly fellendülést hozhat a továbbiakban az idei év?

Steam hardveres felmérése alapján 2018 decemberében a százalékos megoszlást tekintve megduplázódott a VR-játékosok száma a 2018 elején mért adatokhoz képest. Ám még mielőtt a VR-ágazat berobbanására gondolnánk, érdemes egy rövidke pillantást vetni arra, hogy pontosan milyen eredményről beszélünk; míg 2018 elején a játékosok 0,4 százalékának volt VR-felszerelése, addig év végére ez a szám megduplázódva még mindig csak 0,8 százalékon áll.

Szóval pontosan mennyire is kicsi ez a szám? A Valve felmérései szerint 2018 októberében lépték túl a 90 millió olyan játékost, aki legalább havi rendszerességgel aktív a platformon, így ezek alapján közel 720 ezer VR-os felhasználóról beszélhetünk. Az Ars Technica írása szerint ez nagyjából pontosan ugyanannyi játékost takar, mint akik Linuxról futtatják a Steamet.

Az eszközök megoszlását tekintve az Oculus Rift lett a legnépszerűbb a maga 46,45 százalékos eredményével, melyet szorosan követ a HTC Vive 40,82 százalékkal, illetve 8,89 százalékot értek el a Windows Mixed Reality-szemüvegek.

Szóval semmi esetre sem lobbantotta lángra a VR-technológia az egész világot, mint ahogyan azt a korábbi években sokan feltételezték, de azt mindenképpen el kell fogadni, hogy némi növekedést tudott felmutatni 2018 során. Kíváncsian várjuk, hogy az önmagában, kábel nélkül alkalmazható újgenerációs eszközök meghozzák-e 2019-ben a régóta várt áttörést.

Ezek is érdekelhetnek

8.
crytek
Majd ha értelmes lesz a grafika tehát min 4k/60fps akkor esetleg benevezek majd 1re. Mondjuk kevesebb értelmes game van rá mint ps exlúziv.
7.
Ultimate
#6: Nem éri meg, jelenleg nincs olyan mobil ami nem SDE élményt ad. Majd ha lesz rendes, nem elmelegedő 4k kijelzősmobil durván magas ppi-vel.
6.
godach
#5: Most készülök mobilt venni. Lehet ebbe az irányba kellene mennem?
5.
Ultimate
Azt azért hozzátenném ehhez az adathoz hogy VR illetve egész pontosan Oculus felhasználónak minősülnek azok is akik "emulációban" sima mobilos vr-t használnak. Lásd például Vridge nevű szuperül működő alkalmazás.
3.
szinkron
#2: 90 millióból 750ezer? Tényleg az.
1.
godach
Nagyon remélem. Én nagyon szeretnék egyet, bár mindig is izgattak az ilyen dolgok, amik fordulópontot jelentenek vagy jelenthettek volna a gamer világban. Wii-t is imádtam a remoteval és a Kinectet is mai napig belőjjük pár kör erejéig a gyerekekkel, néha még a nejemmel is. A VR-t rövid időre volt alkalmam kipróbálni a Vault 51-ben a csoporttalálkozónkon, és nagyon tetszett de jelenleg még nem tudok dönteni, melyik platformot válasszam. :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...