Látványosan csökkent az Activision bevétele

  • Írta: fojesz
  • 2019. november 8.
  • Biznisz
Az Activision Blizzard is közzétette a legfrissebb pénzügyi helyzetjelentését, és bár a kiadó számai jobbak lettek a vártnál, gyakorlatilag minden téren visszaesésről számolt be a cég. Jöhet a mobilos felmentősereg?

Már az előző, júniussal véget ért negyedév sem sikerült a legjobban, akkor az Activision Blizzard azt ígérte, hogy a kulcsfontosságú sorozataiba fektetett tőke az év második felében fog megtérülni. Ehhez képest úgy tűnik, hogy a látványos számok az utolsó negyedévre maradnak, mert a kiadó a harmadik negyedévben is visszaesésről számolt be, pedig az eredmények így is jobbak lettek a vártnál.

A cég árbevétele 1,28 milliárd dollár volt az elmúlt három hónapban, ami 15 százalékos visszaesést jelent éves szinten, míg a nyereség 26 cent volt részvényenként - ez 24 százalékos csökkenés. A számokon minden bizonnyal komolyan éreztette a hatását, hogy a Destiny kiesett a kiadó portfóliójából, azonban a cég divíziói közül nem csak az Activision részlegénél szakadtak be a bevételek (47 százalékkal, 209 millió dollárra), hanem a Blizzardnál is (38 százalékkal, 394 millió dollárra). A legjobban a mobilos King teljesített, itt 1 százalékos volt a mínusz, a forgalom 500 millió dollár lett.

Az sem túl jó hír, hogy az aktív játékosok száma is lecsökkent, méghozzá 8 százalékkal 316 millió főre - ami persze még így is bődületes adat. A legnagyobb visszaesés ez esetben is az Activisionnél volt mérhető, 22 százalékkal 36 millióra csökkent a havi játékosok száma, míg a Blizzard 11 százalékkal kevesebb, 33 millió játékossal zárta a hónapot. A Kingnél 6 százalékos volt a csökkenés, ez 247 millió játékost jelentett végül.

Még nagyobb figyelmet kapnak a mobilok

A kiadó ezzel együtt belengette, hogy a negyedévet követően már több olyan megjelenése is volt, ami látványos eredményeket hozott: a Call of Duty: Mobile az első hónapjában 100 millió játékost tudhatott maga mögött, és a Call of Duty: Modern Warfare is tarolt. A mostani negyedév kínálatából egyedül a World of Warcraft Classic teljesítményével büszkélkedett a cég, miután az MMO rekordszintű növekedést hozott az előfizetők számában.

Bobby Kotick vezérigazgató a befektetők megnyugtatásául kiemelte, hogy a népszerű franchise-aik alapján készült mobilos és free-to-play játékokkal növelhetik a közönségüket, a játékosok aktivitását és persze a bevételeiket is. A cég operatív igazgatója, Coddy Johnson szintén kitért a mobilokra: állítása szerint mindegyik címükre úgy tekintenek, hogy abból akár mobilos verzió is készülhet, ha van értelme, az okostelefonok erősödése pedig segít nekik ebben. 

13.
Kawada
#8: Ps store-ban még az addonok is 70 centről indulnak... mi a jó francot keresne ő ott...
12.
Nyarlako
#10: Én megcsináltam demon hunternek a seasonalt, minden karaktert maxoltam, platinam van benne és mire az meglett már olyan szinten untam az egészet hogy nem hiszed el.
Csak grind, grind és meg több grind.
10.
zsocc-nrg
#5, #9: A kampány alapjába véve szerintem megfelelő hosszúságú és a végigjátszása után feloldódik az Adventure Mode (csak ott megtalálható zónákkal) amibe 100+ órákat bele lehet rakni, 20 nehézségi fokozat közül lehet választani a Normaltól a Torment 16-ig ezzel exponenciálisan növelve a legendary gear-ek esésének a lehetőségét + 70-es szint felett már paragon-szinteződés van szóval szinte a végtelenségig lehet tápolni a karaktert. Emellett kb 3 havonta vannak nagyobb update-ek + season eventek exkluzív gearset-ekkel, transmogokkal, petekkel, stb-vel. Nyilván nem WoW-szintű frissítésekre kell gondolni ahol a patch-ek szinte új kieg-nek megfelelőek mert azért ez nem egy MMO de normálisan szinten tartják a játékot hogy mindig legyen miért visszatérni.
9.
adamsfamily
#4: Milyen tartalommal látják el a Diablo 3-at?
Nem kötekedésből,csak kíváncsiságból kérdezem.Egyik Diabloval se játszottam,de múltkor láttam egy gameplay-t róla és ránézésre olyasminek tűnik,mint a Baldur's gate:dark alliance.Fontolgatom,hogy megveszem,ha akciós lesz.
8.
Nyarlako
#7: PS Storeban éppen nagyon olcsók a régi Codok.
7.
crytek
#2: A cod amilyen számokat produkál bőven elég nekik az az 1 is ,ha totál nem lenne más akkor se halnának éhen.Egyszer valaki ihatna náluk gyógyszerre piát és eljárhatna a keze az akciók felett hogy a régi Codok kapjanak értelmes árakat/leárazásokat
6.
Yonkou
#4: Ne foglalkozz az ilyenekkel. Manapság akkora divat szidni a blizzardot és játékaikat mint a rendszeresen megjelenő CoD játékokat.
5.
Nyarlako
#4: Mi a jo francot lehet csinálni Diablo3ban napi szinten?
4.
zsocc-nrg
#3: Milyen casual-ra gondolsz? A WoW-ot és a Diablo 3-at folyamatosan látják el tartalommal (szvsz mindkettő iszonyat élvezetes, én napi szinten tolom őket), a Starcraft 2 is megkapta a maga kiegészítőit az évek során, a Starcraft és Warcraft 3 kapott/kap remastered verziót, és végre jön a Diablo 4 is. A többiről nem tudok nyilatkozni mert nem különösebben érdekelnek se a mobák se a multi lövöldék. Tény hogy nem érkeznek vadiúj címek tőlük, de ami van az szerintem nagyon is értékelhető.
3.
user101
Miért ? A blizzard mi a jó istent csinált az emúlt tíz évben a kazuál szeméten kívül ???
2.
Gykrizsi
Nem csoda, lényegében már nincsenek is címeik, ha kivesszük a Blizzardot, az elmúlt években már csak cod, Destiny (már ez sincs) és az a pár remake. Még a Sekiro köthető hozzájuk, bár ott gondolom tényleg csak kiadók voltak, nem sok közük volt hozzá.
1.
Nyarlako
Helyes, csak így tovább.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...