Látványosan csökkent az Activision bevétele

  • Írta: fojesz
  • 2019. november 8.
  • Biznisz
Az Activision Blizzard is közzétette a legfrissebb pénzügyi helyzetjelentését, és bár a kiadó számai jobbak lettek a vártnál, gyakorlatilag minden téren visszaesésről számolt be a cég. Jöhet a mobilos felmentősereg?

Már az előző, júniussal véget ért negyedév sem sikerült a legjobban, akkor az Activision Blizzard azt ígérte, hogy a kulcsfontosságú sorozataiba fektetett tőke az év második felében fog megtérülni. Ehhez képest úgy tűnik, hogy a látványos számok az utolsó negyedévre maradnak, mert a kiadó a harmadik negyedévben is visszaesésről számolt be, pedig az eredmények így is jobbak lettek a vártnál.

A cég árbevétele 1,28 milliárd dollár volt az elmúlt három hónapban, ami 15 százalékos visszaesést jelent éves szinten, míg a nyereség 26 cent volt részvényenként - ez 24 százalékos csökkenés. A számokon minden bizonnyal komolyan éreztette a hatását, hogy a Destiny kiesett a kiadó portfóliójából, azonban a cég divíziói közül nem csak az Activision részlegénél szakadtak be a bevételek (47 százalékkal, 209 millió dollárra), hanem a Blizzardnál is (38 százalékkal, 394 millió dollárra). A legjobban a mobilos King teljesített, itt 1 százalékos volt a mínusz, a forgalom 500 millió dollár lett.

Az sem túl jó hír, hogy az aktív játékosok száma is lecsökkent, méghozzá 8 százalékkal 316 millió főre - ami persze még így is bődületes adat. A legnagyobb visszaesés ez esetben is az Activisionnél volt mérhető, 22 százalékkal 36 millióra csökkent a havi játékosok száma, míg a Blizzard 11 százalékkal kevesebb, 33 millió játékossal zárta a hónapot. A Kingnél 6 százalékos volt a csökkenés, ez 247 millió játékost jelentett végül.

Még nagyobb figyelmet kapnak a mobilok

A kiadó ezzel együtt belengette, hogy a negyedévet követően már több olyan megjelenése is volt, ami látványos eredményeket hozott: a Call of Duty: Mobile az első hónapjában 100 millió játékost tudhatott maga mögött, és a Call of Duty: Modern Warfare is tarolt. A mostani negyedév kínálatából egyedül a World of Warcraft Classic teljesítményével büszkélkedett a cég, miután az MMO rekordszintű növekedést hozott az előfizetők számában.

Bobby Kotick vezérigazgató a befektetők megnyugtatásául kiemelte, hogy a népszerű franchise-aik alapján készült mobilos és free-to-play játékokkal növelhetik a közönségüket, a játékosok aktivitását és persze a bevételeiket is. A cég operatív igazgatója, Coddy Johnson szintén kitért a mobilokra: állítása szerint mindegyik címükre úgy tekintenek, hogy abból akár mobilos verzió is készülhet, ha van értelme, az okostelefonok erősödése pedig segít nekik ebben. 

10.
zsocc-nrg
#5, #9: A kampány alapjába véve szerintem megfelelő hosszúságú és a végigjátszása után feloldódik az Adventure Mode (csak ott megtalálható zónákkal) amibe 100+ órákat bele lehet rakni, 20 nehézségi fokozat közül lehet választani a Normaltól a Torment 16-ig ezzel exponenciálisan növelve a legendary gear-ek esésének a lehetőségét + 70-es szint felett már paragon-szinteződés van szóval szinte a végtelenségig lehet tápolni a karaktert. Emellett kb 3 havonta vannak nagyobb update-ek + season eventek exkluzív gearset-ekkel, transmogokkal, petekkel, stb-vel. Nyilván nem WoW-szintű frissítésekre kell gondolni ahol a patch-ek szinte új kieg-nek megfelelőek mert azért ez nem egy MMO de normálisan szinten tartják a játékot hogy mindig legyen miért visszatérni.
9.
adamsfamily
#4: Milyen tartalommal látják el a Diablo 3-at?
Nem kötekedésből,csak kíváncsiságból kérdezem.Egyik Diabloval se játszottam,de múltkor láttam egy gameplay-t róla és ránézésre olyasminek tűnik,mint a Baldur's gate:dark alliance.Fontolgatom,hogy megveszem,ha akciós lesz.
7.
crytek
#2: A cod amilyen számokat produkál bőven elég nekik az az 1 is ,ha totál nem lenne más akkor se halnának éhen.Egyszer valaki ihatna náluk gyógyszerre piát és eljárhatna a keze az akciók felett hogy a régi Codok kapjanak értelmes árakat/leárazásokat
6.
Yonkou
#4: Ne foglalkozz az ilyenekkel. Manapság akkora divat szidni a blizzardot és játékaikat mint a rendszeresen megjelenő CoD játékokat.
4.
zsocc-nrg
#3: Milyen casual-ra gondolsz? A WoW-ot és a Diablo 3-at folyamatosan látják el tartalommal (szvsz mindkettő iszonyat élvezetes, én napi szinten tolom őket), a Starcraft 2 is megkapta a maga kiegészítőit az évek során, a Starcraft és Warcraft 3 kapott/kap remastered verziót, és végre jön a Diablo 4 is. A többiről nem tudok nyilatkozni mert nem különösebben érdekelnek se a mobák se a multi lövöldék. Tény hogy nem érkeznek vadiúj címek tőlük, de ami van az szerintem nagyon is értékelhető.
3.
user101
Miért ? A blizzard mi a jó istent csinált az emúlt tíz évben a kazuál szeméten kívül ???
2.
Gykrizsi
Nem csoda, lényegében már nincsenek is címeik, ha kivesszük a Blizzardot, az elmúlt években már csak cod, Destiny (már ez sincs) és az a pár remake. Még a Sekiro köthető hozzájuk, bár ott gondolom tényleg csak kiadók voltak, nem sok közük volt hozzá.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...