Tévésorozatot kap a Disco Elysium

  • Írta: gorien
  • 2020. június 27.
  • Cooltúra
A Disco Elysium váratlan sikert aratott a tavalyi megjelenése után, a PC mellett úton van a többi játékplatformra is. A diadalmenetet máshol is folytatni kívánja, méghozzá tévésorozatként.

A ZA/UM szerepjátéka igazi indie meglepetés volt tavaly. Imádták a játékosok, imádták a kritikusok, és nagyon szépen szerepelt az év eleji díjszezonban is – sokan méltatták az nyomozós sztorit, a karaktereket és az összességében jól összerakott játékot. A Variety értesült róla, hogy a Disco Elysium a tervek szerint nem marad meg a monitorokon.

A ZA/UM összebútorozott a dj2 Entertainmenttel, hogy televíziós sorozatként keltsék életre a Disco Elysiumot – aminek az alapját egyébként Robert Kurvitz 2013-as regénye, a Sacred and Terrible Air adta. Mivel csak a megállapodás biztos, így értelemszerűen semmilyen információ nem áll még rendelkezésünkre: sem az, hogy ki írja, sem az, hogy milyen platformon mutatják be.

Annyi biztos, hogy mindkét fél izgatott az együttműködés miatt. A dj2 Entartainment produkciós cég több videojáték-adaptáció mögé is beállt már. Náluk van a Vampyr, a Life is Strange, a We Happy Few és a Sleeping Dogs megfilmesítési joga, de eddig egyetlen adaptációjuk készült csak el. Ez a Sonic, a sündisznó, ami a kezdeti animációs malőr után egészen tisztességes bevételt hozott, és már készülőben is van a második része.

14.
Neotechtr
#13: Azt a mindenit, én nem is tudtam, hogy ilyen gyenge lett. Neked meg lehetett volna egy olyan géped, amin pont a Pillars fut :)

Személyes tapasztalatom viszont az, hogy több játék alapján lelkesítő, hogy legtöbbször jól eltalálják a kezelést ebben a stílusban is kontrollerrel.
13.
kryszisz
#12: Az jó, ha a harcok időigényesek, de az nem, ha azért, mert baromi kényelmetlen a kezelés, körülményes a menüben való kotorászás, a "kurzor" nem érzékeli az ellenfelet stb..az pedig a hab a tortán, hogy sokszor olyan imputlag van karakterválasztásnál, hogy befagy 5-10 mp-re, majd utána egyszerre érvényesül minden gombnyomásot. Nemfincsi. Pluszban a játék még épületen belül is többet tud tölteni sokszor, mint az RDR2 teljes loading ideje indításkor. Szép a játék, de azért mégiscsak 2D-s, rajzolt hátterekről beszélünk könyörgöm. Mondom, a játék nagyon-nagyon tetszett, de mint konzolport szerintem gyalázat. Nem ELEX szintű, de azért közel van hozzá.
12.
poeady
#8: Az a jó, ha a harcok időigényesek. Már ha az idő nagy részét nem a "melyik gombot is kell megnyomnom" téma teszi ki, hanem az agyalás, hogy melyik képességet, varázslatot stb használd. Ezért is gondolom azt, hogy ilyen játékokat csak max nehézségen érdemes játszani. A lore is jobban fog fog érdekelni, ha nem adják "ingyen" az előrehaladást.
11.
TrishtanAG
#8: Az új Tormentet ellenben egész korrekten megcsinálták controllerres irányítással. Mondjuk évekkel később jött, mint a PoE.
10.
kryszisz
#9: Áhh, ezesetben elnézést, nem játszottam vele (még), csak sok helyen így hivatkoznak rá. Akkor viszont lehet megveszem majd PS-re, mert a koncepció meg a stílus tetszik nagyon:)
9.
medson
#8: Hát nem tudom én nem nevezném CRPG nek, inkább egy interaktív regény ez, és sokkal kevesebbet kell menükben kalandozni a PoE hez képest szóval simán eltudok képzelni egy kontroller barát irányítást hozzá.
8.
kryszisz
#7: Mondjuk ha a Pillars of Eternity-ből indulok ki, akkor sok köszönet nem lesz benne, mert végülis ez is CRPG. Ahhoz meg - az említett cím fényében legalábbis - még annyira sem való kontroller, mint FPS-hez. A játékot imádtam, 90 óra volt a végigjátszás, de az irányítás (főleg a harcok és az inventory management) borzasztóan körülményes és időigényes volt. Persze lehet, hogy itt nem így lesz:)
7.
TrishtanAG
#5: Akkor még várom a megvételével, mert hiába masterrész, meg minden, szeretek a TV-re kilőve játszani mindent :).
6.
Neotechtr
#5: Ilyenkor mindig bele szokták tenni egy patch-el.
5.
Mortis
#4: Mod nèlkül mèg nem, de hamarosan megjelenik konzolokra is; az a pletyka, hogy azután beleteszik a kontroller támogatást a pc verzióba is.
4.
TrishtanAG
#3: Van már benne controller támogatás?
3.
Mortis
már régóta halogattam, de végre megvettem a nyári vásár keretében és igen: a Planescape óta nem találkoztam ilyen kalanddal. napi 1 órákat merek csak játszani vele, nehogy hamar vége legyen.
2.
Neotechtr
Amilyen érdekes világa van a játéknak, ha azt jól megvalósítják érdekes film lenne.

Egyébként ez egy nagyon jó játék. Nem is tudom milyen besorolásba lehetne tenni RPG téren, de olyan, mint a Planescape: Torment , csak open world. Farmolás, sőt akció sincs benne. Alapvetően az a fajta kaland + döntés-következmény rendszerű történet, ahol RPG szerű skillcheck rendszer van és az egész olyan, mint ha egy könyvet olvasnál. Csak te mászkálsz a faszival megfelelő hátteret és zenét biztosítani a következő jelenethez. Akárhová mész a játékban, azt a fonalat veszi fel a történet. A grafika stílusa és megvalósítása is telitalálat, amihez nagyon passzol a hangulat és a zene. Nagyon komoly világ van szó szerint megfestve, amibe komolyan bele lehet merülni. Érdemes is, viszont a játék nem igényel feltétlenül többszáz órát egyszerre, mert szerkezeténél fogva egy-két órás adagokban is jól fogyasztható.
1.
Ganzer
A játékot kedveltem, ilyen formában is jöhet.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...