Nem sikerült jól a Cities: Skylines II első DLC-je, a készítők elnézést kértek
- Írta: aronsz
- 2024. április 19.
Márciusban elérhető lett a Beach Properties DLC a Cities: Skylines 2-höz azonban, ahogy a játék többi része, úgy ez sem sikerült problémamentesre. Sokan eleve azt érezték, hogy a játék jelenlegi állapotában a kiegészítő nem indokolt, pláne nem 10 dolláros áron. Ennek megfelelően el is kezdtek érkezni a negatív Steam értékelések a DLC-re.
Három héttel a megjelenés után Mariina Hallikainen (a fejlesztőcsapat, Colossal Order vezérigazgatója) és Mattias Lilja (a kiadó, Paradox Interactive helyettes vezérigazgatója) közös közleményt adtak ki – számolt be róla a PC Gamer.
Elismerve a játékosok irányából érkező kritikákat bejelentették, hogy visszaadják DLC-t megvásárlók pénzét, kivéve azokat, akik a játék Ultimate kiadásán keresztül szerezték meg, ott túl bonyolult lenne a tranzakció, helyette extra tartalmat biztosítanak majd. A jövőben pedig ingyenes elérhető a kiegészítő.
Változtatnak a fejlesztési hozzáálláson is, a jövőben szeretnék jobban bevonni a játékosokat, ennek érdekében pedig tartanak majd egy “tanácsadói ülést” a játékosokat képviselő csoporttal, akikkel megbeszélik a hátralévő terveket 2024-re.
A közleményben még leírták azt is, hogy a nemrég közzétett roadmapen 2024-re ígért Bridges & Ports kiegészítő 2025-re csúszik, valamint a konzolos verziót is halasztják, a tervek szerint októberre. Hozzátették azt is, hogy a konzolverzión külön csapat dolgozik, ezért az a csúszás nem befolyásolja a PC-s terveket.
A Cities: Skylines 2 rajtja nem volt problémamentes, egyrészt nem sikerült megoldani, hogy a PC-s verzióval együtt megjelenjen a játék konzolokra is és a PC-s verzió úgy indult el október végén, hogy a fejlesztők tisztában voltak a hibáival. A játékosok nem is voltak elégedettek, a negatív visszajelzések olyan méreteket öltöttek, hogy januárban a fejlesztőcsapat vezérigazgatója kérte a közösséget, hogy szüntessék be a toxikus viselkedést.
És itt most ezzel nem is az aktuális szomorú "trendekre" gondolt szerintem a mai játékpiacon, hanem hogy ez a cég évtizede hírhedt erről.
Sajnos jellemző rájuk ez a durva kettősség, egyrészt a mai piac egyik leginnovatívabb szereplői ők, és bizonyos kategóriákban szinte egyeduralkodók és megkerülhetetlenek a játékaik, másrészt viszont amit ők bevezettek az iparban egyfajta sajátos "DLC stratégiájukkal", az a bicskanyitogatóan legalja átverés mód amit csak el lehet képzelni...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.