Manapság a reneszánszukat élik a JRPG-k, kiváló játékok jelentek meg a műfajon belül az utóbbi időkben, mint például a Final Fantasy VII: Rebirth, a Persona 3: Reload, vagy épp a Like a Dragon: Infinite Wealth. Ezek a címek jó érzékkel nyitottak a nyugati játékosok felé, mindeközben sikerült megőrizniük a taktikus, körökre osztott harcrendszerű japán játékok esszenciáját is. A Square Enix előszeretettel alapozza a játékait a nosztalgiára, mely egyből elkapja azon játékosokat, akik gyerekkorukban a klasszikus JRPG-ken nőttek fel. Ilyen játék volt az Octopath Traveler, vagy épp az eredetileg 2012-ben megjelent Bravely Default is.
A Nintendo Switch 2 megjelenésének apropóján a Square egy HD kiadással emlékszik meg a klasszikus JRPG-ről, mely az eredeti kiadás óta két folytatást is kapott. A Bravely Default tagadhatatlanul igyekszik lemásolni és tisztelegni a régi idők Final Fantasy játékai előtt, és hűen átadja azok minden báját és gyermekbetegségeit is. Történetünk Luxendarc varázslatos világában játszódik, ahol a rendet és békét fenntartó négy kristályt (igen, a Square nagyon szereti mágikus kristályok köré írni a történeteit) elnyeli a Nagy Sötétség, melynek következtében az egész világ káoszba borul. A mindenét elveszített Tiz, valamint a kristályok védelmére felesküdött Agnés útnak indul, hogy visszaállítsák az univerzum rendjét, és véget vessenek a gonosz ámokfutásának.
Ahogy a bevezetőből is látszik, nem kell világmegváltó megfejtéseket remélni a Bravely Default sztorijától, a klasszikus JRPG-kből ismert fiatal hőseinket irányítjuk majd a jó és a gonosz közti harc ingoványos ösvényén. Kalandunk során mellénk verődik két másik, hasonló ambíciókkal rendelkező társ is, így négyfős csapatunkkal vesszük majd fel a harcot az utunkba kerülő sötét erőkkel szemben. A nagyjából 50-60 órás történet során mindegyik karakternek megismerhetjük a múltjukat és a motivációjukat, miközben a csapat tagjai közötti kötelék egyre erősebbé válik. Ugyan a sztori sablonokra építkezik, azért számíthatunk meglepetésekre és fordulatokra benne, különösen a játék második felében.
Ami megkülönbözteti a Bravely Defaultot a hasonszőrű alkotásoktól, az a harcrendszer. A Brave és Default mechanika (innen a „kreatív” címadás) egészen új mélységeket vezet be a klasszikus körökre osztott harcrendszerbe. Lényege, hogy az adott körben dönthetünk úgy, hogy nem támadunk a karakterünkkel, hanem a Default opciót választjuk. Ilyenkor passzív marad a karakterünk, megnő a védelme, és a következő körre egy extra akciót kapunk. Ezt háromszor játszhatjuk el, így maximum négy képességet tudunk ellőni egyetlen kör alatt.
Ennek ellentéte a Brave mechanika, mellyel a későbbi körök rovására előrehozhatjuk az akciópontjainkat, hogy egy mindent elsöprő támadáshullámmal végezhessünk az ellenfelünkkel. Ez az ügyes csavar hatalmas szabadságot enged a játékosnak taktikázás terén, és egy meglehetősen egyszerű változtatással teljesen felborítja a már jól ismert formulát, különösen annak a fényében, hogy az ellenségeink is használják ezt a mechanikát. A körökre osztott harcrendszer szerelmesei egész biztosan megtalálják a számításaikat a játékban, és egy rendkívül élvezetes darabbal lesznek gazdagabbak.
A remek harcrendszert tovább színesíti a variálható kasztrendszer. Összesen 20 job található a játékban, melyek mindegyike ráhúzható bármelyik karakterünkre. A gyakorlatban tehát bárkiből lehet lovag, különféle mágus, ninja, monk, vagy akár egy vámpír is. Mindegyik kasztnak megvannak a maga erősségei és gyengeségei, a játék pedig teljes szabadságot enged a játékosnak arra, hogy kísérletezzen a különféle csapatösszetételekkel, és megtalálja a számára legmegfelelőbbet.
Kissé zavaró viszont a dizájnban, hogy a karakterünk szintje, valamint az adott job szintje külön fejlődik, így bizony rá leszünk kényszerítve arra, hogy gyakran cseréljük a karakterek kasztjait, hogy mindegyik job megfelelő szinten legyen, és ütőképesek maradjunk a komolyabb boss harcok során is. Ehhez azonban néha hosszas ideig grindolnunk kell majd, mely ismerős jelenség a régi klasszikus JRPG-kből. A Square igyekezett könnyíteni ezen a téren azáltal, hogy helyet kapott a játékban az Auto-Battle opció, továbbá lehetőségünk van állítani a harcok sebességét, valamint a random csaták mennyiségét is. Ezek ugyan nem jelentenek teljes megoldást a problémára, de kétségtelenül segítenek elviselhetőbbé tenni az unalmasabb szakaszokat.
Remaster kiadás lévén nem mehetünk el szó nélkül a játék grafikája mellett. Természetesen össze sem lehet hasonlítani az eredeti Nintendo 3DS-es megjelenéssel, itt kristálytiszta HD textúrákat kapunk, javított karaktermodelleket és vajsima 60fps-t. Jól áll a játéknak a feljavított külcsín, a kézzel festett hátterek szinte leolvadnak a képernyőről, az átdolgozott felhasználói felületnek hála pedig egyáltalán nem hat idejétmúltnak a játék. A porcelánbabákra emlékeztető karaktermodellek ugyan nem mindenkinek fogják elnyerni a tetszését, azonban aki képes túltenni magát ezen, azt többszörösen is kárpótolni fogja a játék.
Kapunk két új minijátékot is, az egyikben belső nézetből próbáljuk lebegő karikákon át kormányozni a léghajónkat, néha pedig az ágyúkat irányítva kell repülő fenevadakat lövöldöznünk benne. Ötletes, hogy kihasználhatjuk az új Joy-Conokban rejlő potenciált azáltal, hogy egérként körözhetünk velük az asztallapon, ezzel imitálva a kormányzást, valamint a különböző fogantyúk és kapcsolók vezérlését. A másik minijátékban 5 zenén keresztül kell ritmusra megadott gombokat lenyomni, miközben minél több pontot igyekszünk gyűjteni. Ez ugyan nem tartogat túl sok újdonságot a játékmenetet illetően, azonban meglepően nehéz minden kihívást teljesíteni benne.
Összegezve, a Bravely Default Flying Fairy HD Remaster egy korrekt portja lett a Square Enix egyik legjobb Nintendo platformjára megjelent JRPG-jének az utóbbi időből. A szokásos kötelező grafikai frissítésen felül ugyan nem tartogat sok újdonságot, így azoknak, akiknek volt szerencséjük az eredetihez, kihagyható darab. Akik viszont érdeklődnek a műfaj iránt, és szívesen megismernék a szériát, vagy egyszerűen csak egy klasszikus hangulatú JRPG-re vágynak az új konzoljukon, azoknak bátran ajánlható, különösen annak fényében, hogy csökkentett áron jelent meg.
A Bravely Default Flying Fairy HD Remaster június 5-én jelent meg Nintendo Switch 2-re.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.