Senua's Saga: Hellblade II - komoly sikerre számít a Microsoft
- Írta: szlav
- 2024. január 7.
Naphosszat vitatkozhatnánk azon, hogy kinek mennyire jó, hogy a játékiparban a tesztelők és kritikusok részéről továbbra is bevett szokás pontszámokkal illetni a frissen megjelent játékokat, az azonban vitathatatlan, hogy a fejlesztők és kiadók továbbra is igen komolyan veszik a Metacritic vagy Opencritic aggregált pontszámait. Nem ritkán a fejlesztők pénzügyi bónuszai állnak vagy buknak az ehhez kötött célkitűzések teljesítésénn, a "dicsekvős trailerekben" pedig a marketingesek továbbra is előszeretettel villogtatják a magas pontszámokat és a dicsérő idézeteket.
Nem csoda tehát az sem, hogy számos kiadó - köztük a Microsoft is - már a játékok megjelenése előtt belső "próbatesztelésre" küldi a még el nem készült címeket, hogy hozzávetőlegesen felmérjék, milyen kritikusi fogadtatásban részesülhet a kiadásra váró alany. A megbízhatónak tartott szivárogtató, Nate the Hate szerint a Senua's Saga: Hellblade II is átesett már ezen az elemzésen, az eredmények pedig igen impozánsak.
A DirectXbox podcast legfrissebb epizódjában az úriember arról számolt be (58:02-től), hogy a Ninja Theory játékát a belsős tesztelők a 100-as skálán többnyire "alacsony 90-es" pontszámokkal illették, ami ugyebár egyértelműen egy nagyszerű, határozottan sikervárományos játék képét vetíti előre.
Reméljük, hogy valóban jól muzsikál majd a korábbi bemutatókon is remekül festő, hátborzongatú hangulatú kaland! Ha minden jól alakul, akkor idén ezt megtudhatjuk, amikor a Senua's Saga: Hellblade II megérkezik PC-re, Xbox Series X/S-re és az Xbox Game Pass könyvtárába.
Magyarán: Bármely kellően felhype-olt sz@r gondolkodás nélkül nyakra-fòre "felvásárlódik", míg a kreatív, egyedi címek legtöbbször csak küszködnek a piacon.
Szerintem ez a helyzet ma egyértelműen a béka segge alatti fogyasztói kultúrának köszönhető döntő részben, de ha tudsz, mondj rá jobb megfejtést, én nem látok... :)
Majd ha talán egyszer feltörik őket is, akkor sokkal okosabbak leszünk.
#20: Nem kell túlozni azon a listán ami volt kb a starfield log ki egyedül mert az amit kapott kb rosszabbakat mint a Redfall a többi teljesen ok azon a listán
Az összes "halott", "bukott", "középszerű", "szégyen", "csalódás", "hazugság", "átverés" és "rossz" játék full letarolja az ipart és a kasszákat, de még akkor is rekord eladásokat csinál, ha mellette ingyen osztogatják.
Míg sajnos az igazi minőségi és sokra tartott cuccoknak csak az emléke marad, hogy a megjelenéskor volt róla pár cikk, mert fel sem kerülnek a listákra és sokszor aligha hozzák vissza az bekerülési árukat is.
#16: Dehogy próbálja. A MS minden címét enyire nyomatja
Ők is tudják hol a game helye, nem hülyék
Nekem fél évig kellett hallgatom-olvasnom mindehol, hogy a Starfield megváltja a világot. Sőt, még a Redfail is megkapta a marketing boostot.
És mégis úgy kezelik az MS-nél, mint egy Last of Us-t. Melyik hülye gondolta ott, h ebbe érdemes ennyi pénzt belelökni? Értem én, h te mit akarsz mondani, nem látunk számokat, de azért legyünk reálisak. Ez egy nagyrahízott indie cím, a kutyát nem érdekli mikor jelenik meg, milyen állapotban jelenik meg. Ami a legszomorúbb, h az MS ezt a game-et próbálja Sony ex killernek eladni.
Ahogy írtad "réteg játék". Én walking sim + nak becézem mert a mászkálás mellett van harc is benne. De nekem tetszett (game passba kimaxoltam) és pc-n is most tervezem vele ugyanezt tenni steamen is.
Amire létrehozták a játékot ,hogy bemutassa hogy fordul be az ember tudata az mondhatni zseniális.
És én pl inkább maxolom ki ezt másodszorra mintsem pl hogy folytassam az 1.5 óra után otthagyott god of wart..
A büdzsékkel meg az a baj hogy MS szóval te mondhatsz bármit meg mindenki más is amíg nincs bemondva vagy törik fel őket és kikerül addig soha nem fogjuk megtudni mennyibe fáj a Hellblade 2 fejlesztése és mennyit fog termelni.
De annyi biztos hogy mivel ez nem open world 50 órás game 15-20 neves színész alakításával biztos nincs 50 milla felett.. de mint írtam sose tudjuk meg.
Te amúgy játszottál a Hellblade első részével? Egy középszerű, elvont, réteg cucc.
Viszont még mindig állítom, (annak függvényében persze, h nem tudjuk a második rész mennyiből készült), h ez a game anyagi bukta lesz, mivel senki le se sz.rja. Ez a game nem fog tudni 10 milliós eladást produkálni. Ez hol éri meg az MS-nek? A Staefield lehet hozott nekik pár ezer előfizetőt, ez nem fog.
PlayStation 5 portja (1,86 millió; a 2020 júliusában megjelent PlayStation 4-es verzió 7,6 milliót kapart össze).
https://www.gamedeveloper.com/business/the-last-of-us-franchise-has-sold-37-million-copies-in-9-years
Ebben meg ott a 10 milliós 2 rész ami rég volt már azóta még több..
"Benézett valamit ,de nagyon. 220Milliós a budget TLoU2 esetében... ha csak 30$-al számolsz már 10 milliós eladás elég volt hogy nyereséges legyen..És ugye nem 30$ a game"
Ez megint csúsztatás. Először is, kérem a linket a 10 millás eladásról. Másodszor, ha el is adtak ennyi példányt belőle, nem mind a 10-et 60-ért. Mivel elég megosztóra sikerült, és az eladások sem úgy pörögtek ahogy szerették volna, egy év után már fél áron hozzád vágták. A Ghost of Tsushima egy évvel a megjelenés után jobban tartotta az árát, mint a LoU.
Még ha igazad is van és a Last of us 2(ismétlem kettő), vissza is termelte a költségeket(amit amúgy erősen kétlek, főleg annak függvényében, h nem a 3. rész készül már évek óta, hanem a nem rég offolt multis spinoffot erőltetették) akk sem vagyok meggyőződve arról, h a Hellblade, ami köszönőviszonyban nincs egy lastofus szintű brand-hez, hol fogja visszatermelni azt a rengeteg lóvét, amit belenyomtak?
https://www.gamedeveloper.com/business/the-last-of-us-franchise-has-sold-37-million-copies-in-9-years
Ez 1 éves cikk..Ekkor volt az első rész olyan 20+ milla a last of us 2 11-12 milla
Azóta hozott még szépen + ms game pass miatt is stb. Szóval nem csak "kritikai siker" is volt hanem gazdasági is.
Ez se lesz rosszabb semmivel sőt..
(Nem mellesleg a Rift Apart ami számomra egy etalon , ultimate 10/10-es game se termelt még bevételt)
#5: Benézett valamit ,de nagyon. 220Milliós a budget TLoU2 esetében... ha csak 30$-al számolsz már 10 milliós eladás elég volt hogy nyereséges legyen..És ugye nem 30$ a game
Ugyanakkor a Halo-t az MS az érkező Messiásnak hirdette az fps játékokban, majd a Starfiledet festették le, hogy 10/10 és minden idők legjobb játéka lesz.
Meg lehet nézni hol áll most a két játék és mennyire lettek elismertek. Olyan dolgokról, mint a Redfall inkább nem is beszélnék.
Szóval várom Senua kalandjait, ki is fogom próbálni, de a lefizetett firkászoknak és Phil ígéreteinek én már rég nem hiszek. Majd ha jó lesz, akkor lehet komoly sikerekről beszélni.
Ne legyen igazam,de ez a game nagyon nagy bukta lesz. A Micro többet látott bele ebbe a címbe, mint ami. Az első része is egy kritikailag elismert cím volt, de már az is egy nagyon réteg játék. Ha párhuzamot kellene vonnom, akk az Alan Wake nagyon jó példa. Egy régóta várt sequel, amit a kutya se fog megvenni, de GamePass-ra sem ezért a cuccért fognak millióan előfizetni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.