Senua's Saga: Hellblade II - komoly sikerre számít a Microsoft

  • Írta: szlav
  • 2024. január 7.
  • Pletyka
Link másolása
Minden jel arra mutat, hogy idén végre megjelenik a Hellblade: Senua's Sacrifice régóta várt folytatása, a Microsoft előrejelzései szerint pedig a játék igen komoly elismerésre számíthat a kritikusoktól.

Naphosszat vitatkozhatnánk azon, hogy kinek mennyire jó, hogy a játékiparban a tesztelők és kritikusok részéről továbbra is bevett szokás pontszámokkal illetni a frissen megjelent játékokat, az azonban vitathatatlan, hogy a fejlesztők és kiadók továbbra is igen komolyan veszik a Metacritic vagy Opencritic aggregált pontszámait. Nem ritkán a fejlesztők pénzügyi bónuszai állnak vagy buknak az ehhez kötött célkitűzések teljesítésénn, a "dicsekvős trailerekben" pedig a marketingesek továbbra is előszeretettel villogtatják a magas pontszámokat és a dicsérő idézeteket.

Nem csoda tehát az sem, hogy számos kiadó - köztük a Microsoft is - már a játékok megjelenése előtt belső "próbatesztelésre" küldi a még el nem készült címeket, hogy hozzávetőlegesen felmérjék, milyen kritikusi fogadtatásban részesülhet a kiadásra váró alany. A megbízhatónak tartott szivárogtató, Nate the Hate szerint a Senua's Saga: Hellblade II is átesett már ezen az elemzésen, az eredmények pedig igen impozánsak.

A DirectXbox podcast legfrissebb epizódjában az úriember arról számolt be (58:02-től), hogy a Ninja Theory játékát a belsős tesztelők a 100-as skálán többnyire "alacsony 90-es" pontszámokkal illették, ami ugyebár egyértelműen egy nagyszerű, határozottan sikervárományos játék képét vetíti előre.

Reméljük, hogy valóban jól muzsikál majd a korábbi bemutatókon is remekül festő, hátborzongatú hangulatú kaland! Ha minden jól alakul, akkor idén ezt megtudhatjuk, amikor a Senua's Saga: Hellblade II megérkezik PC-re, Xbox Series X/S-re és az Xbox Game Pass könyvtárába.

26.
26.
delphijos
#20: A legnépszerűbb címek 90% multi lövölde, MOBA, többnyire F2P címek, és az állítólagos közutálat ellenére ami az in game vásárlásokat övezi, degeszre keresik magukat. Ha megkérdezel 100 embert, 101 esküszik hogy ez pénzkidobás, és hülye aki erre költ, és valahogy mégis költenek az emberek. Itt is működik az hogy ha én utálom, biztos mindenki más is. Meg persze van aki egyszerűen csak nem vallja be.
25.
25.
Spazz Maticus
#20: Ezért tettem ama sarkalatos megjegyzéseket a "mélyen tisztelt" gamertársadalommal kapcsolatban a The Day Before cikk alatt, amin -mint később leírtad- szintén felkaptad a vizet, pedig szerintem -ezen kommented alapján közvetve ugyanazt állítjuk... :)

Magyarán: Bármely kellően felhype-olt sz@r gondolkodás nélkül nyakra-fòre "felvásárlódik", míg a kreatív, egyedi címek legtöbbször csak küszködnek a piacon.

Szerintem ez a helyzet ma egyértelműen a béka segge alatti fogyasztói kultúrának köszönhető döntő részben, de ha tudsz, mondj rá jobb megfejtést, én nem látok... :)
24.
24.
zoli12i
#23: Mivel MS így semmit nem tudunk róla. Pontos számok sosem lesznek. Sem eladási, sem fejlesztési költségek, sem marketing ktg. stb. Valamit bebüfögnek és azzal kezdj valamit.
Majd ha talán egyszer feltörik őket is, akkor sokkal okosabbak leszünk.
23.
23.
crytek
#22: Attól még a game sikeres (0 day és állandó game pass mellett is) hiába a divat utálat mindenhonnan
22.
22.
zoli12i
#21: Eleve ami benne van a GP-ben, annak semennyire nem érdekel az adatai.
21.
21.
crytek
#19: Starfield..eladja magát a fos :)


#20: Nem kell túlozni azon a listán ami volt kb a starfield log ki egyedül mert az amit kapott kb rosszabbakat mint a Redfall a többi teljesen ok azon a listán
20.
20.
Doomsayer
Nem annyira szeretnék beleszólni, csak eszembe jutott a pár hete levont következtetés, miután láttuk a Steam toplistákat: eladásban, pénztermelésben, játékidőben és elismerésben nettó 100% teljesen homlokegyenest az ellenkezője a valóság annak, amit a kommentelők írnak. :)

Az összes "halott", "bukott", "középszerű", "szégyen", "csalódás", "hazugság", "átverés" és "rossz" játék full letarolja az ipart és a kasszákat, de még akkor is rekord eladásokat csinál, ha mellette ingyen osztogatják.
Míg sajnos az igazi minőségi és sokra tartott cuccoknak csak az emléke marad, hogy a megjelenéskor volt róla pár cikk, mert fel sem kerülnek a listákra és sokszor aligha hozzák vissza az bekerülési árukat is.
19.
19.
zoli12i
#18: Nem vágom hirtelen. Milyen 10+m eladás ?
18.
18.
crytek
#17: És mennyi cég szeretni ilyen "fossal" 10+ milliós eladást....

#16: Dehogy próbálja. A MS minden címét enyire nyomatja
Ők is tudják hol a game helye, nem hülyék
17.
17.
zoli12i
#16: Az a baj az MS-nél, hogy amit nyomatni tudnak az a marketing gépezet, mivel nincs más.
Nekem fél évig kellett hallgatom-olvasnom mindehol, hogy a Starfield megváltja a világot. Sőt, még a Redfail is megkapta a marketing boostot.
16.
16.
csoki0619
#15: "Hellblade sose fog elérni 10-20 milliós eladást..ahogy semmi más semmi ebben a walking sim szerű game tipusban"

És mégis úgy kezelik az MS-nél, mint egy Last of Us-t. Melyik hülye gondolta ott, h ebbe érdemes ennyi pénzt belelökni? Értem én, h te mit akarsz mondani, nem látunk számokat, de azért legyünk reálisak. Ez egy nagyrahízott indie cím, a kutyát nem érdekli mikor jelenik meg, milyen állapotban jelenik meg. Ami a legszomorúbb, h az MS ezt a game-et próbálja Sony ex killernek eladni.
15.
15.
crytek
#12: A Hellblade sose fog elérni 10-20 milliós eladást..ahogy semmi más semmi ebben a walking sim szerű game tipusban

Ahogy írtad "réteg játék". Én walking sim + nak becézem mert a mászkálás mellett van harc is benne. De nekem tetszett (game passba kimaxoltam) és pc-n is most tervezem vele ugyanezt tenni steamen is.
Amire létrehozták a játékot ,hogy bemutassa hogy fordul be az ember tudata az mondhatni zseniális.
És én pl inkább maxolom ki ezt másodszorra mintsem pl hogy folytassam az 1.5 óra után otthagyott god of wart..

A büdzsékkel meg az a baj hogy MS szóval te mondhatsz bármit meg mindenki más is amíg nincs bemondva vagy törik fel őket és kikerül addig soha nem fogjuk megtudni mennyibe fáj a Hellblade 2 fejlesztése és mennyit fog termelni.
De annyi biztos hogy mivel ez nem open world 50 órás game 15-20 neves színész alakításával biztos nincs 50 milla felett.. de mint írtam sose tudjuk meg.
14.
14.
csoki0619
#7: Amúgy egyetértek veled, bár nem játszottam még az AW2-vel. Néztem végigjátszásokat, az első pár óra után eldöntöttem, h nem nézem tovább, ezt szeretném magam átélni. Megfogott nagyon a hangulat.
13.
13.
csoki0619
#11: Erre reagáltam a 12-es kommentben. Megelőztél, de oké, ott a pont, a Last of us nem jó példa, az Alan Wake talán a helyes összehasonlítás, de még az sem, mert az egy kult játékká nőtte ki magát az évek alatt, és még így sem hozta az eladásokat a következő rész.

Te amúgy játszottál a Hellblade első részével? Egy középszerű, elvont, réteg cucc.
12.
12.
csoki0619
#9: A 10 millió stimmel, a tavalyi Summer Game Fest-en osztotta meg Neil Druckmen az infót. Azóta biztos nőtt a szám, bocsánatot kérek, igazad volt.

Viszont még mindig állítom, (annak függvényében persze, h nem tudjuk a második rész mennyiből készült), h ez a game anyagi bukta lesz, mivel senki le se sz.rja. Ez a game nem fog tudni 10 milliós eladást produkálni. Ez hol éri meg az MS-nek? A Staefield lehet hozott nekik pár ezer előfizetőt, ez nem fog.
11.
11.
crytek
#10: Csucsima adatok ezek real adatok amik a szívárgáskor kerültek ki
PlayStation 5 portja (1,86 millió; a 2020 júliusában megjelent PlayStation 4-es verzió 7,6 milliót kapart össze).


https://www.gamedeveloper.com/business/the-last-of-us-franchise-has-sold-37-million-copies-in-9-years

Ebben meg ott a 10 milliós 2 rész ami rég volt már azóta még több..
10.
10.
csoki0619
#6: Egy szóval nem állítottam, h az első rész nem termelt bevételt. Nem jönne folytatás, ha mínuszos lett volna. Csakhogy a stúdió elég erősen meg lett tolva anyagilag, ez már nem a 10-15 milliós "budget" kategória. Főleg, h évek óta készül. 2017-es az első játék.

"Benézett valamit ,de nagyon. 220Milliós a budget TLoU2 esetében... ha csak 30$-al számolsz már 10 milliós eladás elég volt hogy nyereséges legyen..És ugye nem 30$ a game"

Ez megint csúsztatás. Először is, kérem a linket a 10 millás eladásról. Másodszor, ha el is adtak ennyi példányt belőle, nem mind a 10-et 60-ért. Mivel elég megosztóra sikerült, és az eladások sem úgy pörögtek ahogy szerették volna, egy év után már fél áron hozzád vágták. A Ghost of Tsushima egy évvel a megjelenés után jobban tartotta az árát, mint a LoU.

Még ha igazad is van és a Last of us 2(ismétlem kettő), vissza is termelte a költségeket(amit amúgy erősen kétlek, főleg annak függvényében, h nem a 3. rész készül már évek óta, hanem a nem rég offolt multis spinoffot erőltetették) akk sem vagyok meggyőződve arról, h a Hellblade, ami köszönőviszonyban nincs egy lastofus szintű brand-hez, hol fogja visszatermelni azt a rengeteg lóvét, amit belenyomtak?
9.
9.
crytek
#8: Félrenézte

https://www.gamedeveloper.com/business/the-last-of-us-franchise-has-sold-37-million-copies-in-9-years

Ez 1 éves cikk..Ekkor volt az első rész olyan 20+ milla a last of us 2 11-12 milla
8.
8.
csoki0619
#5: 37 millió? Erről az infóról kaphatok egy linket?
7.
7.
delphijos
#3: Az Alan Wake 2-nek nagyon nem tett jót eladás szempontjából hogy Epic exkluzív PC-n. Amúgy talán 2023 legjobb játékra ( saját vélemény, nem érdeknek a pontszámok ) viszont a témája miatt igenis rétegjáték. Nem mindenki birja az ilyen horror / pszichológiai dolgokat, ráadásul - ha már kritika - szerintem a sztorival nagyon elszaladt a ló. Engem nem zavar, de nem biztos hogy jó taktika hogy aki nem játszott az első résszel, a Control-al, Quantum Break-el, meg idehozhatom a Max Payne-t is, az csak kapkodja a fejét. ( Még az is aki igen ) Hiába folytatás valami, meg közös univerzum, ennyire nem szabad szerintem összemosni a sztorit. Persze, van aki imádja ( én is ) de egy játék azért álljon meg a saját lábán.
6.
6.
crytek
#3: Az első részt valami 10-15 millából csinálták. 2018-as hír hogy 1 milliót adtak el belőle.
Azóta hozott még szépen + ms game pass miatt is stb. Szóval nem csak "kritikai siker" is volt hanem gazdasági is.
Ez se lesz rosszabb semmivel sőt..

(Nem mellesleg a Rift Apart ami számomra egy etalon , ultimate 10/10-es game se termelt még bevételt)


#5: Benézett valamit ,de nagyon. 220Milliós a budget TLoU2 esetében... ha csak 30$-al számolsz már 10 milliós eladás elég volt hogy nyereséges legyen..És ugye nem 30$ a game
5.
5.
Yanez
#3: Egy éve 2023 januárjában több, mint 37 millió eladott TLoU2 példányról van beszámolva. Plusz 1 év azóta. Biztos vagy benne, hogy anyagilag bukta, nem pedig ellenkezőleg?
4.
4.
mephi
Szeretném ha igaz lenne, amit a cikk mesél, illetve bízom benne, hogy nem elfogult a cikk írója.
Ugyanakkor a Halo-t az MS az érkező Messiásnak hirdette az fps játékokban, majd a Starfiledet festették le, hogy 10/10 és minden idők legjobb játéka lesz.
Meg lehet nézni hol áll most a két játék és mennyire lettek elismertek. Olyan dolgokról, mint a Redfall inkább nem is beszélnék.
Szóval várom Senua kalandjait, ki is fogom próbálni, de a lefizetett firkászoknak és Phil ígéreteinek én már rég nem hiszek. Majd ha jó lesz, akkor lehet komoly sikerekről beszélni.
3.
3.
csoki0619
A cikk címe erősen sarkít. Senki sem számít semmilyen sikerre. Ez egy egyszerű felmérés, semmi más. Láttunk már 10 pontos játékokat elhasalni a kasszáknál. A Last of us 2 besöpört több tucat díjat, a gamer sajtó dobálta rá a tízeseket, és a büdös életbe nem fogja visszahozni a beleölt pénzt (és itt most kizárólag a fejlesztői költségekről és az eladási számokról van szó). A LoU, mint franchise sikeres, az kétségtelen.

Ne legyen igazam,de ez a game nagyon nagy bukta lesz. A Micro többet látott bele ebbe a címbe, mint ami. Az első része is egy kritikailag elismert cím volt, de már az is egy nagyon réteg játék. Ha párhuzamot kellene vonnom, akk az Alan Wake nagyon jó példa. Egy régóta várt sequel, amit a kutya se fog megvenni, de GamePass-ra sem ezért a cuccért fognak millióan előfizetni.
2.
2.
Seraph
Az első túlértékelt vacak volt, ettől se várok sokat.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...