The Lord of the Rings: War in the North teszt

  • Írta: InGen
  • 2011. november 11.
  • teszt, the lord of the rings, war in the north, x360
Link másolása
Sötét felhők gyülekeznek Középfölde békés népei felett. Frodó már útrakelt a Megyéből a Gyűrűvel, s a kis hobbitra veszélyek végeláthatatlan sora leselkedik. Ha az északon gyülekező ellenséget nem tartóztatják fel, a Gyűrűhordozó küldetése már az elején elbukik.

Mindjárt az elején szögezzük le: a War in the North egy rossz játék. Annyira rossz valójában, hogy még a menük is rosszak benne. Egyszerűen nem lehet felfogni ép ésszel, hogy egy menüt leokézni miért nem lehet mindig ugyanazzal a gombbal, mint minden normális játékban, miért kell egyszer az A-val, máskor az X-szel, harmadszor pedig a Starttal? Amikor egy játéknak már ilyen szinten is problémái vannak, ott pontosan tudod, hogy sok jóra menet közben sem számíthatsz majd. És pontosan ez igazolódik be, ahogy belevágunk az anyagba.


Peter Jackson filmjei után kicsit alábbhagyott a hatalmas Gyűrűk ura-rajongás, s a The Lord of the Rings Online-on kívül azóta nem is nagyon készült játék a témában. Ezt a lángot igyekszik újjáéleszteni a War int he North, de ahhoz, hogy ez sikerüljön neki, nagyon jónak kellett volna lennie. Mert jelen formájában pontosan olyannak tűnik, mint egy filmes licenc alapján gyorsan összedobott, alacsony költségvetésű fércmunka. Pedig az alapötlet nem rossz: a regények alapos ismerői pontosan tudják, hogy míg a Gyűrű Szövetsége Mordor felé vette az irányt, s a fő történések Gondorban és Rohanban zajlanak, addig bizony máshol is voltak események dögivel.


Például fent északon, ahol gonosz erők igyekeztek lecsapni a Megyére és környékére, ezzel eleve veszélyeztetve Frodó útját. A sztori remekül húz elő néhány olyan karaktert a kalapból, akikről még a könyv függeléke is csak pár sorban tett említést, ezzel pedig kifejezetten a Gyűrűk ura-rajongóknak kedveskedtek a fejlesztők. Minden mással azonban nem. Induláskor három főhős közül választhatunk: a törpe Farin a nemes Erebor szülötte, és természetesen leginkább a közelharcban jeleskedik, akaratának pedig hatalmas baltákkal és kardokkal szerez érvényt, de ezek mellett, ha nagyon muszáj, tud íjat is használni.


Eredan egy igazi dúnadán kósza, ennek megfelelően gyakorlatilag mindenhez ért: jeleskedik az íjászatban, de a közelharcban is ugyanúgy megállja a helyét, mindenféle fegyvert képes forgatni, sőt, még lopakodni is tud, ha arra kerülne sor. Harmadik karakterünk pedig a tünde leányzó, Andriel, aki Völgyzugolyból érkezett, s maga Elrond tanította. Ő a varázsló a csapatban, támadó és védekező mágiákat tud bevetni, de persze ha arra kerül a sor, a közelharcban sem  szégyenkezik: botjával keményen tarkón tudja toszogatni az orkokat. Akárkit is válasszunk, a másik két társunk mindig velünk tart, s segítik munkánkat.


Hosszú ódákat zengtek megjelenés előtt a fejlesztők arról, hogy a War int he North lesz az első „M” besorolást (vagyis csak felnőtteknek ajánlott) kapó Gyűrűk ura-játék. Azt gondolhatnátok, hogy ez jó. Mi is azt gondoltuk, elvégre szeretjük a véres küzdelmeket. A probléma, hogy a fröcsögő ketchup és a lehulló végtagok egyáltalán nem illenek a Gyűrűk ura szellemiségéhez, sem a könyvekben, sem pedig a filmes harci jelenetekben nem ez kapja a hangsúlyt. Ez azonban a kisebbik a probléma: sajnos a harc annyira rossz és unalmas, hogy akár az egész képernyőt beboríthatták volna vérrel, akkor sem váltana ki belőlünk egy fikarcnyi izgalmat vagy érdeklődést sem.


Ami különösen annak tekintetében érdekes, hogy annak idején a filmek mellé készült hivatalos játékokban mennyire jól eltalálták a harcot. Igazából szégyen, de a nyolcéves A Király Visszatér-játékban ezerszer élvezetesebbek a küzdelmek. A War int he Northban ugyanis annyi történik, hogy megérkezünk egy helyre, a nyakunkba szakad egy rakás ork, akiket utána a végtelenségig csépelünk. A filmekben és a rá épülő játékokban pont az volt az élvezetes, hogy egy olyan felsőbbrendű lény, mint a dúnadán Aragorn játszi könnyedséggel szeleteli fel az orkokat, de itt nem ezt kapjuk. Minden egyes ellenfelet hosszú-hosszú ideig kell csapdosnunk, miközben a játék semmilyen módon nem indikálja nekünk, hogy az adott ütésünknek van-e valami hatása. Az ellenfél gyakorlatilag meg sem érzi a dolgot, annyit látunk, hogy ha elég ideig abuzáltuk, akkor megjelenik a feje felett egy kis jelzés, hogy most üthetünk rá egy critical strike-ot, amitől valószínűleg megfekszik.


Aztán később érkeznek az orkok jobban felpáncélozott kollégái, akiket még tovább kell ütnünk, olyannyira, hogy az egész már abszolút röhejessé válik. S ez vár ránk mindegy egyes új helyszínen: végtelenségig spawnoló orkok, majd, ha a játék úgy gondolta, hogy már eléggé megkínoztuk a X-gombot, továbbenged minket. A harcokban abszolút semmi érzés nincs, olyan, mintha két gumibábú ütné egymást három percig, majd jön a következő. Ráadásul a mana fájdalmasan lassan töltődik újra. De legalább a szerepjátékos elemek kihúzzák az anyagot a csávából, gondolhatnátok. De tévednétek, mert habár alapvetően a játék köré épített rendszer nem rossz, de nem is ad hozzá sokat az élményhez.


Arról van szó, hogy karaktereink tapasztalati pontot gyűjthetnek és szinteket léphetnek. Minden szintlépés után eloszthatunk pontokat a sztenderd erő, ügyesség, kitartás, akaraterő vonalon, illetve válaszhatunk egy képességet a háromrészre osztott fából. Ezek a skillek alapvetően nem rosszak, valamicskét dobnak az X és az Y kitámasztására épülő harcrendszeren, csak éppen teljesen logikátlanul vannak felépítve a fák. Az egyik fában megszerzett képesség erősítése például lehet, hogy egy másik fában kapott helyet, s így az egésznek abszolút semmi értelme.


A lootolás már egy fokkal jobb: az elhullott rondaságokból, és az alkalmanként jelentkező ládákból eltulajdoníthatjuk a javakat, amiket aztán felaggathatunk hőseinkre, így egyre keményebb páncélokban, egyre nagyobb pallosokkal rettenthetik el az orkokat. Még olyan „extrákra” is futotta ezen a területen, mint például, hogy különböző ékköveket tehetünk a fegyvereinkbe, amitől spéci képességeket kapnak, például áramütéses támadást. A probléma, hogy hiába fejlődünk folyamatosan, s hiába tápoljuk a felszerelésünket, nem érezzük magunkat erősebbnek, mert ezzel párhuzamosan Mordor szolgái is egyre több életerővel és egyre nagyobb sebzéssel keserítik meg az életünket, szóval nem nagyon érezzük a haladást.


Habár társaink szerencsére alapból sem teljesen reménytelenek, átvehetik felettük az irányítást barátaink a kooperatív mód segítségével. Ez online egészen jól működik, attól függetlenül, hogy egy-egy ellenség a havernál még él, nálunk pedig már egy ideje hulla, de oda se neki. Az osztott képernyő azonban borzalmas, tekintve, hogy a Snowblind jóemberei úgy gondolták, elmés dolog lesz függőlegesen elválasztani a tévét, így egyáltalán nem látunk semmit, csak ami az orrunk előtt van, ettől pedig furcsa, klausztrofóbiás érzés kerít hatalmába.


Ezek mellett a War in the North eléggé ronda, az animációk borzalmasak, és érdekes módon, habár igyekeztek a filmes díszletekre és látványra hasonlító területeket létrehozni, valahogy sikerült úgy elrontaniuk, hogy az egésznek egyáltalán nincs Gyűrűk ura-hangulata. A történet minimális szinten van jelen, a karakterek személytelenek, a szinkron pedig eléggé gyenge, mert bár a filmes licencnek köszönhetően hőseink külseje megkapta az eredeti színészek kinézetét, sajnos a hangalámondáshoz már a szomszéd gyorsétteremből toboroztak embereket. Egyedül a zene menti meg némileg az audiovizuális részleget, de ez inkább a filmeknek köszönhető. Hatalmas Gyűrűk ura-rajongóként tehát sajnos fájó szívvel, de azt kell mondanom: kerüljétek az anyagot. Szerencsére tengernyi jó játék kerül mostanában piacra, így talán könnyebb a felejtés.

76.
76.
MrBollok
#75: Én nagyon örülök hogy valakinek ennyi dolga van munka és gyerekek mellett hogy ilyenekkel üti el az idejét!Devil May Cry 1-et Dante Must Die-on imádtam!Nem értem én most mit nézek be talán hogy imádom a gyűrűk urát?!:)Ez egy könnyed szórakozás jó grafikával kezelhető harci rendszerrel!Én csak ajánlani tudom mindenkinek aki nem a pixeleket számolja és nem a kötözködés a fő műfaja!Amúgy ez szerintem ilyen kamaszkori dolog lehet nálam is elmúlt így 30éves koromra!:)A video szánalmas volt:(
75.
75.
BrendOoN
#74: Esetleg nézd meg ezt: http://www.youtube.com/watch?v=S51SQyZdFLc

"A másik ha teszt lett volna akkor nem a 4. végigjátszás végén kellett volna rájönnöm hogy." - Amiről Te beszélsz az inkább egy kisokos vagy egy tippek és trükkök. A tesztnek a lényege, hogy a szerző leírja a játék pozitívumait és negatívumait a saját tapasztalata alapján.
74.
74.
MrBollok
A másik ha teszt lett volna akkor nem a 4. végigjátszás végén kellett volna rájönnöm hogy a felszerelésekből ha össze gyűjtöd az azonos nevűeket és a kollekció minden darabját magadra veszed +bonusokat ad!Egyszerűen nem értem mi a baja a tesztelőnek a játékkal!?Nem játszok online ne haragudj ha nekem írtál!
73.
73.
mrgreen0000
#72: ha esetleg benne vagy egy multizásban akkor Írj nekem Skype-on név: mrgreen0000
72.
72.
mrgreen0000
#71: Szia ha van kedved akkor csatlakozhatnál hozzám a multiplayer játékához :):) és még egy embert is szivesen várnék :)
71.
71.
MrBollok
Sziasztok!
1 hete vettem a kezeim közé a játékot!Nekem nagyon tetszik!A teszt nem sokat ér mert ez egy negatív kritika abból is a 4.5 pontos!Mindig másik gombbal kellett belépnie?Rossz a grafika?Fröcsög a vér?Özönlenek az orkok?Unalmas a harc?Egy ütésre nem ütöd le az ellenfelet?Rossz a harcrendszer?:))))))

70.
70.
drtuske
Sziasztok

Segítséget kérnék.
Ps3 on játszuk a játékot barátnőmmel és már másodszor futottam bele abba hogy egyik indítás után a második karakter belépésekor kidob egy üzenetet hogy nem mentheti a játékot mert a történet előrébb van mint ő...
És a neve alatt is piros betűkkel azt írja hogy a mentés deaktiválva van.
Már másodszor kezdtük újra a játékot és kicsit bosszantó remélem tudtok segíteni.
Előre is köszönöm.
69.
69.
Simonus18
Szerintem egész jó gamma lett, 7.0 pontot minimum megérdemel, tetszett a grafikája, a játékélmény is egész jó volt, és néhol nehézkes is. Az irányításon még finomíthattak volna, de mint LOTR adventure játék a franchise egyik legjobb kivitelezése (A return of the king után), és ahogy a trailerben is a kicsi-oriás közti harcra vetették a súlyt, itt a gémben is bőven kaptunk belőle, és azt mondom (mégha monotonnak is találják a játék hosszúsága miatt) élvezetes volt, de még ha nem is az, a basic hack 'n' slash harcrendszer felsőfokát súrolja. És amit már említettem előbb, hogy igen, hosszú a story, szal el lehet kicsit játszadozni vele, viszont nem komplikálták a történetet az biztos, de számomra mint egy akció-adventure gém elég kielégítő volt, és ami mindig egy kis frisseséget hoz a gameplaybe az az inventorys, fejlődéses részek. Ami a főbb probléma a játékban az a társak AI-je, nem mindig nyújtanak nagy támogatást, illetve nem cselekednek racionálisan, ám ezt meg lehet érteni. Messze nem egy nagy szám gém, ha csak magát a játékfejlődés történelmét tekintjük, de ha szűkítjük a kört, és a franchiseon belüli eddigi kiadások történelmét nézzük, messze az egyik legjobb.
Nem vagyok egy 'szakszerű kritikus' aki azzal foglalkozik, hogy különböző címleteket értékel, mint ahogy ebben a hozzászólásban is láthatjátok, de ha újra kijátszanám a gémet, és friss adatokból táplálkoznék, előállnék bármikor egy reviewvel, viszont személyszerint 'Ingen' nem ír mindig fair revieweket. Sajnos ezt a játékot is eléggé leértékelte, és úgy érzem eléggé személyes elvárásokhoz rendelve, de egy kritikusnak szakszerűen kell eljárnia. A Maffia 2-nél is találkoztunk ilyesfajta hozzáállással, de végül is az hisz ezekben az értékelésekben aki akar, ami biztos, míg nem próbáljuk ki a gémet mi magunk, nem érdemes azt fikázni alaptalanul (ez most a néhány itteni játékoshoz szólt, nem Ingen-hez)
68.
68.
Rowilen
A kooperatív része nekem is tetszik és igazán élvezetes ketten játszani, de ha már egy harmadik barátom is csatlakozni akar, akkor valamelyikünket mindig kidobja. Nem tudjátok miért lehet ez? Jah és mindenkinek "RLD!" a neve, nem tudom hogyan kéne megváltoztatni. Tudtok segíteni?
67.
67.
argothka
Úgy látom elég vegyesek az érzelmek. :)
Nem vagyok vásárló, így a multiplayer részt nem tudom megítélni, de az egyedi játék nekem élvezetes volt.
A sztori kicsit uncsi, egyirányú - nem tehetsz nagy kitérőket benne, ráadásul van olyan küldetés, amit csak egy karakterrel csinálhatsz meg....
Viszont én a kezelhetőséget egész jónak tartom. (pl az Elder Scrolls Skyrimet most töröltem 20 perc próbálkozás után)
Szóval sok pénzt nem ér meg ez a játék, de kevesebbet igen, jó pár óráig kikapcsol. (multi nélkül is)
Személy szerint várok vmi új játékra, ami felveszi a versenyt a Witcher 2-vel.
66.
66.
Scorpion02
InGen, Remélem, hogy ezek után még egyszer leülsz a játéknak és adsz neki még egy esélyt...
65.
65.
SityiSXT
#64: Ez kimaradt véletlenül:
"Ráadásul a mana fájdalmasan lassan töltődik újra."
Az életerő is. ;) De nekem ez kifejezetten imponált: végre vigyázni kell a hőseinkre, és nem csak annyi a dolgunk, hogy ha lepofoznak, akkor egy csöndes sarokban tartunk egy rövid cigiszünetet, amíg újratöltődik minden, majd megyünk vissza gyakni... Újfent a kihívásra tudok hivatkozni, amit ez a játék nyújtani tud - és ezt egyre kevesebb játék mondhatja el manapság magáról...
64.
64.
SityiSXT
Ne haragudj InGen kolléga, de nem bírom szó nélkül megállni, mennyire igazságtalanul lepontoztad ezt a játékot.

- "A probléma, hogy a fröcsögő ketchup és a lehulló végtagok egyáltalán nem illenek a Gyűrűk ura szellemiségéhez, sem a könyvekben, sem pedig a filmes harci jelenetekben nem ez kapja a hangsúlyt."
Nem? Aragorn is humánusan kloroformmal kábította el a Raurosnál az uruk-hait, igaz? ;) A nagy csatajelenetekről nem is beszélve... Volt erőszak bőven mind a filmekben, mind a regényben (Frodó például egy ork karját vágta le Balin sírtermében a könyvben), és bár abban igazad van, hogy a hangsúly nem ezen volt ott, de azért nem is kendőzték el.

- "A filmekben és a rá épülő játékokban pont az volt az élvezetes, hogy egy olyan felsőbbrendű lény, mint a dúnadán Aragorn játszi könnyedséggel szeleteli fel az orkokat, de itt nem ezt kapjuk."
Aragorn sokkalta tapasztaltabb kósza - nem véletlenül ő a gondori trón várományosa. Ráadásul a játék elején az is kiderül, hogy Eredan Halbarad beosztottja, akinek viszont Aragorn a parancsnoka - ergo nem értem, miért vártad el egy "standard" kószától, hogy ugyanarra legyen képes, mint a vezére... Hasonlóan ez Farinra és Andrielre is áll: egyikük sem legendás hős.

- Harcrendszer: egyáltalán nem olyan unalmas és agyatlan, mint amilyennek beállítod. Valaki már említette, hogy hasonlít a Batman Arkham Asyluméra, én pedig egyetértek. Van némi taktikai vonulata is a dolognak, mert olyan mennyiségben jönnek néha az ellenfelek, hogy muszáj taktikázni, kit csapunk le először. Plusz a sebzést mindig kiírja, mennyit vittünk be, így azért kb. megsaccolható, mikor fekszik meg a delikvens. Plusz ha a skilleket is használod, egyáltalán nem unalmas, hanem szerintem kellően változatosak lesznek a harcok.

- " hiába fejlődünk folyamatosan, s hiába tápoljuk a felszerelésünket, nem érezzük magunkat erősebbnek, mert ezzel párhuzamosan Mordor szolgái is egyre több életerővel és egyre nagyobb sebzéssel keserítik meg az életünket"
Tehát nem kell kihívás a játékba? Szerintem pont így logikus, plusz a sztori is úgy vezet minket, hogy egyre zűrösebb helyekre megyünk.

- "A történet minimális szinten van jelen"
Sok figyelmet nem szenteltél a párbeszédeknek akkor. elég jól viszik előre a cselekményt, és mindig kellően meg van indokolva, miért pont oda megyünk, ahova.

Persze nem hibátlan játék a WITN, távolról sem. Engem például a csőjáték jellege idegesített a legjobban (á la Call of Duty, csak itt feltűnőbb), de a coop módja szerintem van olyan élvezetes, mint egy Left 4 Deadnek. A véleményedet tiszteletben tartom, de én azt érzem a cikkedből, hogy nem mélyültél el kellőképp a játékban ahhoz, hogy igazán tudd értékelni. A WITN egy Dablo/Torchlight-szerű hack'n'slash RPG, nem is akar többnek látszani - ilyen szempontból pedig élvezetes játék lett a hibái ellenére is.

Üdv:

SityiSXT a "szomszéd" oldalról ;)
63.
63.
elfdefender
Én is amellett vagyok, hogy a játékok kapják csak meg azt a szigorú pontszámot, amit a tesztelő gondol igazából. Ne csapjuk már be a játékosokat holmi szar játékok felülpontozásával. Ha egyszer ennyit ér ez a játék, akkor nincs mese. Szóval én egyetértek Ingen szigorúságával. De jó lenne, ha minden tesztíró ilyen lenne itt a gamekapcson...
Én is vártam ezt a játékot, eleinte egy remek rpgnek volt beállítva, nem csak egy szaros h&s-nek. Aztán mi lett belőle. Ennek ellenére szerintem ki fogom próbálni, de majd csak ha lemegy az ára olyan 2-3000 Ft-ra.
62.
62.
Soma 15
tényleg ilyen szar lett vagy nem tudnak cikket írni róla? érdemes megvenni? van valami multiplayer lehetőség? válaszokat privátban kérném,előre is köszi:)
61.
61.
Guriga1006
#59 sry neked irtam az elözöt nem az #57 nek xddd
60.
60.
Guriga1006
#57 van benne 2 illetve 3 személyes is ha jol tudom.. am sokan nem szidják pl a PcGuru 80% ra értékelte. :D
59.
59.
kistopci
Van benne koperatív mód? mert akkor kéne pl a conquest nél is aztmondták hogy sazr aztán tök jó volt a kooperativ
58.
58.
bledzer
#57: viccelt az téééé :D
57.
57.
gorezalan
#36: igen, ez is jelzi, h mekkora idiotak jarnak ide... ezt tenyleg ugy erezted h le kell irnod? eleg sok baj lehet veled meg az oviban. Nem lattad, nem jatszottad de 0 pontos hulladek :) bravo, a vegen politikus is lehetsz ilyen mentalitassal!
56.
56.
Guriga1006
Az azt jelenti h megéri azt a 9000ft ot? :DD
55.
55.
Scorpion02
Én megvettem ezt a játékot és kellemeset csalódtam benne:) szerintem egy kicsit el lett nézve ez a pontozás
54.
54.
Gurren
#53: a négy éves gépemen max grafikán meg se reccen. fos a géped, sajnálom :(
53.
53.
Rabit Wars
#52: Jellemezném: Nem ér annyit hogy meg vedd eredetibe én is már bánom!
C..gány munkáért nem jár pénz kb.... optimalizálatlan fos pc-re! :Đ
És az összes Pc-re kiadott 2011-es játékok legtöbb optimalizálatlan szar a kú..va any..kat a cégeknek amelyik optimalizálatlan szarokat adnak ki a kezük közűl EZÉRT FIZESSEN AZ EMBER?
nem azért van atom erőművem hogy a játékok szaggassanak... :@
52.
52.
Guriga1006
Akkor most rossz, vagy jó a játék? Megéri megvenni?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...