Cut the Rope 2 teszt

  • Írta: Ford Fairlane
  • 2014. január 13.
  • Cut the Rope 2, iphone, teszt
Link másolása
A ZeptoLab jó üzleti érzékkel a karácsony előtti napokra időzítette a méltán népszerű „kazuár” sorozatának legújabb részét, ami több mellékág után végre megkapta a kettes verziószámot, így sok ígéretet hordoz magában.

A meghatározhatatlan fajú és ismeretlen származású, nagy cukiságfaktorral rendelkező, leginkább egy zseléből formázott bébidinoszauruszra emlékeztető Om Nom élete főként a táplálkozás körül forog, és semmit nem szeret jobban ropogtatni, mint fényesen csillogó cukorkákat. Miután az első részben egy etetésére vonatkozó nyúlfarknyi instrukció kíséretében egy kartondobozban kikézbesítették, új otthonra talált. Noha a takaros házban élő amerikai család kezdetben nem tudott mit kezdeni az ismeretlen feladó csomagjával, végül befogadta, és szorgosan tömte édességgel. A mindig kajás kis zabagépnek nem is volt szüksége másra, így a rajta kísérletező bogaras tudósos Cut the Rope: Experimentsbe és az őseit bemutató, időutazós Cut the Rope: Time Travelbe is akarata ellenére, véletlenül sodródott. A legújabb kalandja is hasonló módon indul, a huncut, pókszerű lények rászabadultak a készleteire, és az utolsó szálig átrámolták a cukrokat a vackából egy rögtönzött hőlégballonba. Om Nom persze üldözőbe vette őket, és véletlenül beleakadt a lába egy lelógó kötélbe, így sok mérföldet utazott fejjel lefele lógva, miközben szörnyülködve látta, ahogy szeretett étke potyogva az egész vidéket beteríti. Végül nekünk kell segítenünk rajta a kötél elvágásával, és végig kell kísérnünk a visszaúton.

 

ZeptoLab

Semyon és Efim Voinov 1991-ben egy eredeti brit ZX Spectrumot kapott a szüleitől ajándékba, ami nagy szó volt a Speccy-klónokkal teli Szovjetunióban. Az akkor tíz éves ikrek hamar kezelésbe vették a vasat, játékokat írtak rá, amit később MuddyGlass név alatt Palm OS-en is folytattak, majd J2ME-fejlesztések követeztek a Reaxionnél. Semyon kopogtatott a Roviónál is, de nem vették fel, ezt követően a Digital Chocolate-nél húzott le pár évet. Miután elég tapasztalatot szereztek, a testvérek végül saját vállalkozásba kezdtek, Moszkvában megalapították a ZeptoLabet, elkészítették az első iOS játékukat, a Ninja Parachute-ot, azt pedig már a Cut the Rope és az azzal járó világsiker követte.

A fentiek után nem meglepő, hogy Om Nom etetése a feladatunk, a cukor pedig rendszerint egy cérnáról lógva indul, a felfüggesztés érintőképernyőn történő elvágásával hozhatjuk mozgásba, ebből is született a játék címe. A második rész kezdő pályakészlete még nem tartalmaz fél cukrokat összetapasztós kihívásokat, de mivel már szerepelt az ötlet a sorozatban, természetesen a későbbi frissítések során erre is számíthatunk. Az első, gyakorló szinten ezúttal is csak egy nyisszantás a dolgunk, de mivel kötélvágások sorrendjében és időzítésében rejlő lehetőségeket már az első rész kimerítette, hamar bonyolódnak a feladatok különféle eszközökkel, akadályokkal és fizikai fejtörőkkel. Újítás, hogy Om Nom is nagyjából úgy viselkedik, mint a cukor, mozgatható, hat rá a gravitáció, manipulálható mindenfélével, így a „ha a hegy nem megy Mohamedhez…” elv alapján néha őt kell eljuttatnunk a táplálékához, ahogy az sem ritka, hogy félúton kell összehoznunk őket, akár jól időzítve a levegőben. A szervetlen eszköztár most még elég sovány a korábbi részekhez viszonyítva, természetesen még mindig alapvető a fingópárna, amivel szakaszosan, bizonyos távolságra pumpálhatunk levegőt, ezzel belengethetjük a cukrot, vagy meglökhetjük a figurákat. Akadnak még kipukkasztható léggömbök, melyek a számuktól függően kisebb vagy nagyobb tárgyakat repíthetnek a magasba, csak a cukrot vonzó, viszont nagyon nagy hatótávolságú, kapcsolgatható elektromágnesek, különféle forgómotorok, amiket egy nagy gomb hoz mozgásba, illetve a cukor közelében tárgyakat megidéző sziluettek, ezek jelenleg csak lufikat hoznak létre, korábban köteleket is csatlakoztattak kulcspontokhoz.

 

Újdonságnak számítanak Om Nom távoli rokonai, a nagy vonalakban hasonlító, mégis eltérő kinézettel és jellemzőkkel rendelkező, más-más alfajokba tartozó Nommie lények, akik segítik a kis falánkot. Először a kockásfülű nyúlra emlékeztető Roto mutatkozik be, kis helikopter rotor van a feje búbján, mindig kötött pályán repked oda-vissza, ami pedig a mancsába kerül, akár fentről leejtve, azt magával szállítja, amíg rá nem bökünk, hogy ejtse le. A kaméleonszerű Lick egy helyben gubbaszt, teljesen kézi vezérlésű, bármikor kilövethetjük vagy visszahúzathatjuk a nagyon erős és hosszú nyelvét, viszont mindegyik változata csak egy fix ponthoz képezhet hidat. A tégla alakú Blue a nevéhez méltón lehangolt, bánatos, egy képessége van, klónozza magát, ha rábökünk, így pillanatok alatt élő emelőként funkcionáló tornyot képezhetünk belőle, ugyanakkor nem teljesen szabályos négyszög, van az illesztések között némi bizonytalanság, a rakás billeg, és könnyen le is omlik, de sokszor pont ez kell a feladat megoldásához. Toss szerves rugót visel a fején, ami beleesik, azt nyomással kilőhetjük a magasba, ráadásul Lickével szemben az irányzéka is változhat, ha valami hat rá, kicsit kibillenti vagy elfordítja. Jelenleg a huncut Boo zárja a listát, alapban egy kis golyó, közvetlenül nem is parancsolhatunk neki, amikor viszont hozzáér Om Nomhoz, megijeszti, és egy füst alatt a másik irányba meg is ugrasztja.

Szintén újdonság, hogy a fejlesztők felhasználták Erin Catto nyílt forráskódú, Box2D nevű fizikai motorját, ami rengeteg játék mellett az Angry Birds sorozatban is pöfög, ezáltal a kaland jobban megtelt élettel. A dimbes-dombos platformokon gurulnak, pattognak, bucskáznak és lendületet vesznek a tárgyak, a cukron és egyes lényeken túl a most megjelent deszkák, farönkök, különféle ácsolt szerkezetek is, melyek gyakran össze vannak kötve a motorral vagy egymással, így autókat, házakat és hintákat képeznek. A terepben rejlő lehetőségeket egyelőre a víz zárja, ami persze szerepelt már néhány korábbi részben is. Egyes pályák bizonyos szintig el vannak árasztva, a folyadék ugyan nem árt sem a cukornak, sem Om Nomnak, automatikusan felbuknak a felszínére, de különösen a gyűjtögetésnél fontos, hogy magasabbról nagyobb mélységeket próbáljunk elérni.

Mivel a cukor célba juttatása az egy képernyős kis pályákon önmagában nagyon ritkán okoz fejtörést, természetesen akadnak további teljesítendő mellékfeladatok is. Az Angry Birds óta különösen elterjedt háromcsillagos értékelést a Cut the Rope-okban igazán ügyesen gondolták tovább, nem idő- vagy pontlimiteket kell megdöntenünk, hanem a cukorral érintenünk kell a pályákon lebegő, néha mozgásban levő csillagokat, sőt itt már a mozgó Om Nom is gyűjti őket, ráadásul ezek nem csak szimbolikusak, a további pályacsomagok megnyitásához is szükségesek. Természetesen vannak pontszámok is, melyekbe beleszámít a teljesítési idő, de mindez mellékes, inkább csak a netes toplistáknál számít. Az utolsó ilyen jellegű újdonság a Bad Piggiesből lehet ismerős, minden pályán kapunk néhány feltételt, ezek egy része néha éppen rossz teljesítményt vár el tőlünk, például nulla csillagot gyűjtsünk, de x pontot is érjünk el, ezekért kitüntetéseket kapunk.

A csillagok mellett néhány pályán lóheréket is szüretelhetünk, ezek azonban úgy látom, kizárólag manuálisan applikálható léggömbökkel érhetők el, melyek már további pénzbe kerülnek, vagyis az ezekhez kötött bónuszküldetések előtt megjelentek a fizetős kapuk, hiába igényel a feloldásuk ügyességet is, és ad a játék naponta némi véletlenszerű extrát, ezért bevéstem a fekete pontot. Hasonlóképp vásárolható meg a pálya megoldása, ezért végül is fizessen, aki akar, illetve a cukoreső, amit nem próbáltam ki, de tippem szerint a misszió azonnali teljesítését teszi lehetővé. Ezek időnként maguktól belógnak a játéktérre, és nagyon rossz helyen vannak, többet elpazaroltam akaratlanul is. Más mikrotranzakciókkal nincs gondom, aki szívesen áldoz vizuális tuningra, vásárolhat még más mintájú cukrokat, Om Nom fejére sapkákat, illetve a Fruit Ninja mintájára vágási effekteket. A legnagyobb probléma azonban, hogy amint ráérez az ember, úgy halad benne, mint kés a vajban, a legtöbb három csillag elsőre összejön, és két óra alatt elfogy az öt pályacsomag, ahogy az elég igényes és ötletes, bár az újítások ellenére az elődeitől nagyon jelentősen nem is különböző játék is gyorsan kiég. Az egyelőre csak iOS-re elérhető, rövidesen Androidra is befutó Cut the Rope 2 persze jobb, mint az őse, ami a maga idejében jókorát durrant, BAFTA és Apple Design díjat is kapott, de ma már csak egy alkalmi játék a sok közül, amit hamar elfogyasztunk, és el is felejtünk.

12.
12.
catilina
#3: Hiába a kiváló grafika, mobilon, tableten leginkább továbbra is a jól bevált a kígyós, a Bejeweled-szerű, a tárgykeresős, valamint a kvízjátékok és hasonló, kifejezetten erre a platformra írt játékok a jók. Szerintem. A többit játsszuk pc-n vagy konzolon!

A mikrotranzakciósokról és ingyenesekről meg nem árt jól körbeszimatolni, mielőtt a beszerzésükre adnánk a fejünket! Sok bosszantó reklámtól és egyebektől kímélhetjük meg magunkat.
11.
11.
Quent1n
#8: Sajnos vagy nem sajnos (szerintem sajnos) a játékfejlesztés "romantikája" a múlté és mára jórészt nagyipari termelés lett kb. ami a mikrotranzakció/dlc rendszerben csúcsosodik ki. És igaz ami igaz bejött nekik, mert van igény ilyesmire. Ott a CS:GO (most ezzel játszok sokat) minden szarért lehet fizetni. Több fajta láda, festések, átnevezett fegyverek, névfelirat, ajándékok.... Veszik mint a cukrot. Szóval valahol érhető, hogy ha anyagilag megéri a kiadóknak akkor ez lesz. Engem addig a pontig nem zavar míg a játékegyensúly megvan és míg nem tolják játék közbe kéretlenül az arcomba a "csodás" ajánlataikat. A DLCk jobban zavarnak hisz azokat régen ingyen megkaptuk, ezzel jelezték a fejlesztők hogy érdekeljük őket és szeretnék ha bíznánk bennük. Ehhez képest ma ha új tartalom kell fizess érte, lehetőleg fizesd ki még egyszer a játék árát..

A többség egy átmelózott nap után vagy a szabad óráiban nem azért ül a tv elé játszani (a konzolokat nézve hisz azok az elsődleges platformok mostanság), mert az agyát akarja járatni hanem pont, hogy ki akar kapcsolódni. Nem akar tökölődni hanem haladni akar a játékban, élményt akar kapni lehetőleg azonnal. Ezt el kell fogadni. Szar játékok voltak vannak, annyi, hogy bár a maiak is akarnak szórakoztatni, elsősorban eladni akarják magukat míg régen fordítva volt és nem mindig a bevétel volt az elsődleges szempont. Hogy az irány jó e vagy rossz e mindenki döntse el maga, szerintem a mai tizenévesek akik anyu-apu pénztárcája révén jelentős vásárlóerők, nem bánkódnak a 22. CoD, FIFA, stb miatt hanem megveszik és élvezik. Amíg (még ha sajnos csak az indie kategóriában is sokszor.. ) jut játék nekünk is addig nem panaszkodok nagyon. :) Persze visszasírom a Mechcommander, Mechwarrior, Dune, Star Wars, Point n Click, Dungeon Keeper, Heroes 3 stb (hosszú lista..) játékokat de hát ez van.. :/

Mobilos játékokról annyit, hogy van a telómon egy tonna de hogy minek magam se tudom abszolút nem kötnek le és időm sincs nyüstölni őket. Rock Band, Shoot Bubble, Cut the Rope, Angry Birds kb ezekkel játszottam többet. A teszt tetszett én ennél többet vártam ettől a játéktól egyelőre nem érzem azt, hogy meg fogom venni...
10.
10.
KeXxX
aszittem hogy van má' kandroidra is..
9.
9.
gyerecske
#8: Ez már jó pár éve a profitról szól, nem arról h a játékosnak milyen jó legyen.Nyilván azért valamilyen szinten összefügg a kettő, mert a boldog játékos boldogan szórja el a pénzét is. :-)
8.
8.
hakydakillah
7. DLC-ről is meg a véleményem, de ezek a tranzakciók teljesen mást képviselnek. Ha azt veszed régen azért készült a játék, hogy szórakozzon a játékos vele, hogy szüksége legyen egy bizonyos szintű IQ-ra, és ügyességre, hogy a játék végére jusson.
Az ilyenfajta játék meg milyen embernek készül? Vagy olyannak, aki rohadt türelmes - mert talán 10óra játékidőből 8óra várakozás, vagy olyannak, aki úgymond folyamatosan megfizeti azt, hogy a játékban előre jusson.
Szóval ezek a játékok már nem is a szórakoztatásunkra készülnek, és ha ezt a gamerek nem képesek felfogni, hamarosan ezt a vírust átveszik a nagyok is. Csak ne legyen igazam...
7.
7.
gyerecske
#3: Így igaz , elég ronda irány felé tart a játékipar.
A nagy játékoknál kezdődött a dlc-vel most pedig ez a mikrotranzakció .
6.
6.
Azeroth87
#3: Diablo III-nak is vmilyen formában is ez lett a "veszte"... (Aukciós ház)
5.
5.
brianaspirin
#3: GT6-ban konkrétan már valós pénzért lehet vásárolni in-game kreditet :)
4.
4.
robi009
#3 a The Silent Age-t próblád ki ! Iphonon van de szerintem andoridra is leszedhető
3.
3.
hakydakillah
Én 4év kihagyás után szálltam újra ringbe mobilos játékok terén. 2hét alatt ki is ábrándultam az egészből. Először elvarázsolt, hogy telómon milyen grafikák vannak, aztán meglepett a sok free high-end grafikás játék, de hamar megértettem miért. Ezek a mikrotranzakciók megölnek mindent. Fizess, vagy várj, fizess, vagy gyenge leszel, fizess ha jobb fegyvert akarsz, fizess mindenért stb. És tökéletesen találták ki, mert az ilyen játékoknál nagyjából az első 1óra tökéletes, mert adnak egy alap úgymond tőkét, kivárják úgymond, hogy magával ragadjon, és aztán ne tudj leállni, hanem perkálj. Sajnos azt kell mondjam, zseniálisan találták ki ezt a rendszert,
Nekem sokkal jobban tetszett anno megvenni a játékot, és az embernek nyugta volt. Emlékszem most karácsonykor ugrott ki egy ultra-super Angry Birds Go ajánlat, csak 49,99 dollárért vehettem volna egy jó kis csomagot. Na elmehetnek a francba.
A másik kiábrándító dolog a tranzakciók után ott volt az irányítás, tapizás, ami már jobban működik, de nagyobb címeknél az agyonautomatizált rendszernek hála. Az ilyen nagyobb projektek szerintem nem mások, mint grafikai tech demók, mert bitang jól néznek ki, de nincs lelke az egésznek. Még mindig a legegyszerűbb játékok a legjobban muzsikáló címek, melyek nem akarnak túl komolyak lenni, hanem tapizásra születtek –ilyen Angry Birds, Where´s my water szintre gondolok.
Én csak attól rettegek, hogy már konzol / pcn is egyre több ilyen dolgot látok, bár eddig még nem ment a játék rovására. Rettegek attól, hogy egyszer a nagyokhoz is eljut ez a buta, de sajnos sikeres hullám. Bekapcsolom majd a Gran Turismo akárhányadik részét, aztán a szerelés 20perc várás, vagy fizess 5dolcsit lesz, egy tuning alkatrész beszerelése 30perc, vagy fizess 10dollárt, és még sorolhatnám.
2.
2.
Jared
úristen mennyit játszottam én az 1-el :D
1.
1.
bcrics
Azt lehet már tudni Androidra mikor jön?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...