Battlefield 2042 teszt

  • Írta: Baloo
  • 2021. november 26.
Idén ismét a nem túl távoli jövő hadviselésébe enged betekintést a Battlefield-sorozat, azonban az új rész indulása olyan katasztrofálisan sikerült, hogy a cím mögötti évszám nyugodtan lehetne akár 2077 is.

Az utóbbi három Battlefield-játék beharangozó előzetese mindig szélsőséges rajongói fogadtatásban részesült: a Battlefield 1 trailerét imádták az emberek az első világháború miatt, a Battlefield V bemutatóját pedig kifejezetten utálta az internet. A Battlefield 2042 első videója ismét az inga pozitív oldalára billent, a végeredményt látva azonban egy újabb iskolapéldával bővült a listánk, ami tökéletesen bebizonyítja, hogy miért nem szabad korán felugrani a hype-vonatra és közben vadul csapkodni az előrendelés gombját.

Természetesen érthető volt a virtuális katonák lelkesedése, hiszen az új rész pontosan azt ígérte, ami minden Battlefield-rajongó nedves álma: a széria történetében (hivatalosan) soha nem látott, 128 fős összecsapásokat, modern hadviselést és tornádók által szaggatott, folyamatosan változó csatamezőket. Ráadásul mindezt megfejelték egy új játékmóddal, ahol megújulva térnek vissza a régi nagy kedvenc pályák, illetve a játékosok is szabadkezet kapnak, hogy hogyan szeretnék vegyíteni az elmúlt évek Battlefield-epizódjainak térképeit, játékmódjait, fegyvereit és így tovább. Az évek alatt jól bejáratott recept és az imént leírtak alapján az ember azt gondolná, innen nem lehet hibázni, de a DICE ekkor úgy döntött, hogy tizenkilencre lapot húz.

Kezdjük azzal, hogy a svédek retró attitűddel kukázták a sztorimódot, ami még nem is feltétlenül probléma, hiszen bár az alapötletek jók voltak az előző részek kampányaiban, a kivitelezésük borzalmasan csapnivaló lett. No, nem baj, az így felszabadult erőforrásokat legalább nyugodtan átcsoportosíthatták a készítők a játékosok által preferált részre, vagyis a multiplayerre. A fejlesztésre fordított extra időt azonban sehol nem fogjuk tapasztalni a játék folyamán, ugyanis az idei epizód minden téren kevesebb, kidolgozatlanabb és a maga módján még csúnyább is lett, mint eddig bármikor.

A Battlefield 2042-t három nagy részre lehet tagolni, így érdemes ezek mentén kiveséznünk az Electronic Arts új FPS-ét. A klasszikus Conquest és Breakthrough területfoglalós játékmódokat ezúttal az All-Out Warfare fül alatt találjuk, ahol az említett 128 fős csatákba ugorhatunk bele mindössze hét új pályán. Persze mindezt csak PC-n, PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en, a gyengébb konzolokon ugyanis be kell érnünk maximum 64 játékossal. A beugrást pedig érdemes a szó legszorosabb értelmében érteni, hiszen egyelőre nincs hagyományos szerverböngésző a játékban, de még a lejátszott körök után is újabb és újabb matchmaking alá vett minket a rendszer.

Sokkal nagyobb probléma azonban, hogy ezek a pályák egyáltalán nincsenek jól felépítve, vagy éppenséggel 128 főre hangolva. Először is a mapok bitang nagyok: gyalogosként hosszú perceket fogunk sprintelni, mire az akció közelébe érünk, ahol várhatóan letarol minket egy helikopter és/vagy egy tank. A második súlyos probléma pedig pontosan ebből ered, hogy a térképek teli vannak fantáziátlan üres területekkel, amiket az egyelőre teljesen erőfölényben lévő járművek nevetve dominálnak a mesterlövészekkel karöltve. Sajnos ezúttal (legalábbis egyelőre) nem kaptunk az Operation Metróhoz hasonló pályát, ahol csakis kifejezetten a közelharcon lenne a hangsúly - amit egyébként a szintén katasztrofálisan sikerült gunplay ölne meg.

A Battlefield 2042 ugyanis mindössze 22 darab csúzlival látott napvilágot, ami nem csak iszonyúan kevés, de még ezeknek a balanszát is sikerült elrontani, így aki a rajtkor nem barátkozott meg a PP-29-es SMG-vel, az nem sok jóra számíthatott. A teljesen elrontott visszarúgás- és sebzésbeállítások mellett a netkód, illetve a rubber-banding sem segít a lövöldözésben, amitől az egységek és a járművek is össze-vissza ugrálnak, ezáltal irányíthatatlanok, valamint eltalálhatatlanok lesznek. De mielőtt nagyon előre szaladnánk a technikai dolgokra, inkább nézzünk bele a másik két játékmódba is!

A Hazard Zone-meccsek azoknak a játékosoknak szólnak, akik lezsibbadnának az All-Out Warfare káoszától - legalábbis papíron nekik lett kitalálva. Ebben a játékmódban 32 játékos ugrik egymás, illetve a gép által irányított egységek torkának, ahol a négyfős csapatoknak az lesz a dolguk, hogy adathordozókat vigyenek ki az említett óriáspályák egy-egy szegletéből. A minimálisan a Hunt: Showdown felütésére emlékeztető játékmód viszont rengeteg sebből vérzik, és ez jelenleg a játékosbázisán is meglátszódik. A rakétaálló járművek ugyanis ebben az esetben még brutálisabban törlik fel velünk a padlót, illetve itt domborodik ki a Battlefield 2042 egyik hatalmas technikai problémája, hogy a hangkeverés (ami egyébként mindig is a sorozat egyik védjegye volt) elképesztően rosszul sikerült. Az még egy dolog, hogy a fegyverek hangja korántsem olyan megnyerő, mint a korábbi részekben, de hogy egy légpárnás, vagy akár egy tank többször is könnyen a játékos mögé tud “lopakodni”, az már nevetséges. Cserébe legalább a játékos sprintelése olyan hangos, hogy garantáltan azt hisszük majd, hogy valaki mögöttünk lohol!

Szóval a Hazard Zone-t még alaposan át kell szerveznie a DICE-nak, hogy a jövőben játszható legyen, ezért a kisebb meccsekre éhező játékosok egyelőre a Portal alatt csillapíthatják az éhségüket. Mint korábban írtam, itt olyan korábbi Battlefield-pályákon nyomulhatunk, mint az El Alamein, a Battle of the Bulge, amelyek a Battlefield 1942 pazar látvánnyal felújított klasszikusai, vagy az Arica Harbor és Valparaiso a Bad Company 2-ből, valamint a Noshahr Canals és a Caspian Border a Battlefield 3-ból. Sajnos az új rész gyermekbetegségei, mint például a szükségtelenül túlbonyolított menürendszer, ide is átszivárogtak, így hiába kap a játékos fantáziája szabad kezet ebben a játékmódban, a kiugró öröm a nosztalgia ellenére is elmarad. Arról nem is beszélve, hogy egyébként sem túl kapkodós fejlődés itt még inkább belassul, ugyanis ezeken a szervereken alig tudunk tapasztalati pontot szerezni, a kinyitható fegyverfejlesztésekről pedig mondjunk le teljesen.

Hibái ellenére így is a Portal játékmód nyújtja a legteljesebb, klasszikus értelemben vett “Battlefield-érzést”, hiszen az All-Out Warfare- és Hazard Zone-módokban megjelentek a specialisták, amivel félig el is törölte a class-rendszert a fejlesztőcsapat, meg nem is. Ez alatt azt értem, hogy immáron bárki bármelyik fegyvert használhatja, viszont a felélesztő-, lőszermegosztó-képességek továbbra is egy-egy karakterhez kötöttek. Ennél azonban vannak jóval vadabb skillek is, mint például a rövidtávon belüli wallhack, az automatizált lőtöröny, vagy a grappling hook, amiknek jogosan megkérdőjelezhető a létjogosultságuk egy Battlefield-játékban. És akkor az operátorok körök végén benyögött szekunder szégyenben gazdag beszólásait már nem is említem. Végül az sem segít a specialistákon, hogy nyilván már most látszik, hogy az EA ebből az irányból akarja azt a bizonyosat is kisajtolni a Battlefield 2042-ből a különböző mikrotranzakciókkal.

A játékmechanikák mellett az FPS technikai részén is rengeteget kell kovácsolnia még a fejlesztőknek, hiszen a modern hadviselés mellett abban is emlékeztet az új rész a Battlefield 4-re, hogy szörnyű állapotban rajtolt el. Mentségére legyen szólva, hogy a Battlefield 2042-nek szintén cross-gen címként kellett helytállnia, de sovány vígasz ez a PC-seknek mémmé váló 20-42 fps-es teljesítmény, a konzolosoknak pedig a folyamatos kifagyások mellé. Amennyiben pedig el is indul a játék, úgy egymást érik a bugok és a glitchek, amik olyan drasztikusak, hogy nyugodtan indulhatnak egy ringben a tavalyi győztessel, a Cyberpunk 2077-tel. A játék grafikája sem kifejezetten szép - habár nem is nevezném rondának -, de például a Battlefield V mellé állítva nagyítóval kell vadászni a fejlődést. Ezek mellett ugyan eltörpül, de érdemes még azt is megemlíteni, hogy a zene szintén totál semmilyen lett – a szerzők csak egymásra dobáltak pár sztenderd mély effektet, illetve fehér zajból álló hangfájlt, és hátra dőltek.

Sokáig lehetne még sorolni, hogy mi minden hiányzik a Battlefield 2042-ből, de nem szeretném ezzel rabolni az időtöket - valamint ezt már mások megtették a helyettem különböző weboldalakon. A legfájóbb ezeknek a nagy részében az, hogy számos funkció már szerepelt, és jól is működött az előző részekben, így érthetetlen, hogy miért maradt ki az idei felvonásból. Az egyetlen pozitívum, ami elvitathatatlan a játéktól, hogy az a keserű jövőkép, amit utoljára talán a Call of Duty: Black Ops III-ban láthatunk, egy elég erős hangulattal ruházza fel. Ijesztő belegondolni, hogy a természeti katasztrófák által sújtott országokban az agrárterületekért folytatott háborúk mennyire más - és sajnos nagyon is elképzelhető - képet festenek napjainkból kiindulva, mint a 2006-os Battlefield 2142 elképzelt jövője. Ugyanakkor az immerzió még így sem olyan megkapó, mint például a Battlefield 1 sípszótól hangos, vérben és sárban tocsogó bajonettrohamai a mustárgázban.

Bőven lesz tehát mit orvosolnia a DICE-nak jövőben, és akkor talán majd ajánlható lesz az új Battlefield-epizód, hiszen hiába az erős hangulat és a grandiózus csaták - aminél egyébként halkan jegyzem meg, hogy láttunk már ennél masszívabbakat is a PlayStation 3-as MAG-ben -, sajnos a negatív dolgok joggal billentik a mérleget a csalódottság oldalára. Jövő ilyenkor könnyen lehet, hogy érdemes lesz majd visszatérni a Battlefield 2042 csatamezőire, de jelen állapotában senkinek sem tudom javasolni a játék megvásárlását.

A Battlefield 2042 PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re jelent meg. Mi PlayStation 5-ön teszteltük a játékot.

20.
20.
zozo76hun
#19: aki var az nyer, ketszeresen is. csobban kapja es (talan) javitott verzioval jatszhat. tehat jobbat, kevesebbert. mondom ezt ugy hogy eddig mindig elorendeltem a BF-eket, vagy megvettem elso nap, de itt mar a open beta is olyan szar/ronda volt hogy asszem maradok a BF5-nel. majd talan a BF6 jobb lesz!
19.
19.
Beniciodeltoro
#18: 50%-os árzuhanás biztos nem lesz, pár ezer miatt meg nem érdemes várni ennyit.
A portalon elég jó meccsek vannak a klasszik mapokon.
18.
18.
Sakee
#15: két hónap max és olcsóbb lesz,de van egy olyan érzésem,hogy már kari előtti héten leviszik. BF1 három hét és olcsóbb volt,BF V is kettő. Tudom,mert előrendeltem és lestem is.
17.
17.
Sakee
Nagyon jó,mikor az 5.1 hang körbe körülöttem befagy és Dolby digital recsegés bö,böl a csata közepén. A grafika meg van ahol raytrace -el szines szagos,máshol meg a ház mint valami steril lapokból álló doboz. S így tovább...
16.
16.
shatterhand
128 fős nagypályás multi full felesleges
15.
15.
Beniciodeltoro
#8: Egyedül úgy éri meg ha megvárod a leárazást, de az minimum fél év, és az sem drasztikus.
Használtan olcsóbb venni valakitől, de én egy játékra nem tudnék várni plusz fél évet, mondjuk nincsenek is hegyekben kb 5 játék van amit néha beteszek a gépbe, meg ugye ps5-re nem sok durranás érkezett.
14.
14.
NemecsekErno
#10: Az FC6-hoz nem tudok hozzászólni, majd ha Tesco gazdaságosban meg lehet venni az Ubi-val kapcsolatos elvárásaim és tapasztalataim miatt.
A Valhalla-t próbáltam azok után, hogy az Origins-t még a régebbi AC-k után is a legjobbak közé sorolom, mig az Odyssey már csak egy pofátlan lenyúlása volt az előzőnek.

A Valhalla meg ugyanez, nem mutatott fel semmi újat, más szereplők, más kor és más helyszin, de ugyanaz a szokásos grindingolós, foglald el a 20. kolostort, vadászd le a 30. rend tagot, tereld haza a kecskét, találd meg az 50. eldugott kincset tipusú játék, amin az Ubi nem tud vagy akar tullépni.

Ha neked bejött, semmi gond, jó játékot hozzá. Nálam már csak arra jó, hogy tucatjátékok mellé berakva, "ha nincs jobb, akkor majd ezt is kirpóbáljuk" alapon olcsóért egyszer megérte.
FC6 látatlanban ugyanerre a sorsra fog kerülni....
13.
13.
Aanash
A battlefield 4 volt nekem a nagybetűs battlefield.
Nagyon komáztam, csak így visszagondolva sok volt az idegeskedés és nem csak ebben a játékban, hanem úgy minden online játékban.
Már nem kérem az ilyesmit.
Kanapé Rambók, meg a csalók, a kamperek stb....
12.
12.
KopyAti
#11: Ennek ellenére, én legalábbis, jól elvagyok vele. Mondom ezt úgy, hogy az 5 pl nem tetszett nekem sem, de ez a 6 jó lett.
11.
11.
br1Koo
#10: Jók hát, de mire? Tisztességes iparos munkák, de egy utolsó szakadt olcsó indie játékban több játékmechanikai kreativitás meg atmoszféra van mint az Ubi játékokban..
10.
10.
KopyAti
#3: Nem értem mit Ubisoftozol, mikor a FC6 jó lett, a Vallhalla szintén. Oké, hogy nem durrantottak új dolgot, de a maga nemében bizony jók. Ez, meg a Vanguard egy fos.
9.
9.
almaspite
#8: Torrentoooo

Mellesleg, hiába nincs történet minden előforrást belefektettek a multiplayerbe. Csak nem látjuk azokat az erőforrásokat a játékban.
8.
8.
A Fénybenjáró
#7: Mivel a multi engem 2 percig se bír lekötni, ezért igen. Mondjuk 30 rugót sose költöttem még játékra és nem is szándékozom.
7.
7.
Beniciodeltoro
#4: Konkrétan egy multis játékból hiányzik a kampány, szuper, értelek.
30 rugót kidobnál 5 óra kampányért, megéri.
6.
6.
Piki68
#4: Azért ne felejtsük el, hog ez elsősorban multiplayer játék. Az első pár részben sem volt story mód. Én is szeretem ha van egy jó kampány, de azt biztosan nem a Battlefield-ben fogom keresni(a Bad Company 2 egy fura és megismételhetetlen csoda), vannak erre más fps-ek. Egy MOBA játéknak sem veted fel a single hiányát, hiszen nem arra készült.
5.
5.
NemecsekErno
#4: Amerre halad a világ, ha az Ubi tényleg új Splinter Cell-ben gondolkodik, tartok tőle, hogy az is egy "csak multis" battle royal lesz.
4.
4.
A Fénybenjáró
Még ha játszanék is multiplayert, akkor is már legalább 6 éve meguntam volna ezeket az egy kaptafára készülő, futószalagon gyártott klónokat. Itt most a cod-ról is beszélek, nem csak erről. Tudom, hogy valaki szereti a multiplayert (qrva sokan), de nekem mindig is fontos volt, hogy egy játéknak legyen története, karakterei, akiket lehet kedvelni, gyűlölni stb. De nem az, hogy kihagyják a sztori módot a kibekúrt multiplayer miatt, mint mondjuk a Black Ops 4-ben. Hol vannak az olyan zseniális játékok, mint a Max Payne sorozat vagy a Jak and Daxter, Metal Gear Solid, Sleeping Dogs stb. multi nélkül? Nincs baj, ha egy játékban van multi, de csak arra építeni az egészet szerintem nem túl szerencsés, főleg ennyi év után.
3.
3.
NemecsekErno
#2: Igaza van kollega Úr!
Bár szeretem a sorozatot, (a multi sosem jött be) de szerintem is kezd el-Ubisoftosodni a kiadó, és csak nyomja sorozatban az igénytelen, egyebsorozatokat.

Remélhetőleg lesz egy-két nagy bukás belőle, hogy újra nekiálljanak minőseget gyártani.
2.
2.
Verte meg  a rivotrill
Ideje már beszántani ezt a sorozatot is ... Új nevek kellenek és abbahagyni ezt a csak Multira építkező agyatlan lövöldét .
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...