Crashday

  • Írta: Drago
  • 2006. március 4.
Benzingőz, motorbőgés, kerékcsikorgás, féknyom, hatalmas robbanások, lövöldözések, kergetőzések, ütközések, és hasonló élményben lehet része azoknak, akik kipróbálják a játékot.
HAJÓNAPLÓ KIEGÉSZÍTÉS
Korábban már Daks kollega nemrég már leírta véleményét a demó verzióról, most megkísérlem kiegészíteni ezt, a teljes játékkal kapcsolatos tapasztalataimmal. A kiegészítés miatt, meg amúgy is mivel egy jól felépített cikk volt, az Ő cikkfelépítését fogom most átültetni ebbe is. Tehát a tárhelyünkön elfoglalt terület csak kicsit növekedett a demó óta, ami jó jel azoknak, akik mindig helyhiánnyal küszködnek.



A demóhoz képest kettőről hétre emelkedett a játszható játéktípusok száma és ehhez adódik hozzá a mini játékok. Rövid leírással ezek a következők:

- Wrecking Match (Egymás autóinak leamortizálása a cél, ennek érdekében bevehethetünk fegyvereket vagy akár a nyers erő biztosította ütközést is. Egyetlen szabály van, nincs szabály.)
- Stunt Show (Különböző, minél összetettebb ugratások bemutatása az adott pálya által biztosított rámpák, ugratók, stb. segítségével.)
- Hold the Flag (Egy „zászlót" kell minél hamarabb az egyes checkpoint kapukon átvinnünk.)
- Race (A szokásos körverseny.)
- Pass the Bomb (Mint neve is mutatja, meg kell szabadulnunk a ránk aggatott bombától, különben gyorsan a roncstelepen végezzük)
- Bomb Run (Egy meghatározott sebességi szint alá nem mehetünk, mivel akkor aktiválódik a robbanó szerkezet, így kell a célba érnünk lehetőleg elsőnek.)
- Test Drive (A felhőtlen vezetést kedvelők opciója.)



A grafikai része a játéknak szerintem jól sikerült, bár nem egy kiemelkedő alkotás. Kellemes és a célnak megfelelő külsővel rendelkezik a Crashday, melyet a mellékelt képeken meg is tekinthettek. Nem pazaroljuk erre a részre tovább a drága karaktereket.

A Need for Speed újabb részeihez szokott játékosoknak szokatlan lesz, de arcade játék ellenére az autók roncsolódhatnak (Mi értelme lenne a Wrecking Match-nek roncsolódás nékül). Dakshoz hasonlóak nekem is a tapasztalataim. Néhol nagy átgondolatlanságok vannak a játékban az irányítás terén, ez tény. Ilyen az említett apró koccanás és ugratás utáni hatalmas zakózás törése közti különbség. Érthetetlen, hogy miért roncsolódik jobban a kocsi, ha nekimegyünk az ellenfélnek, mint ha méterekről esünk le a betonra. Amúgy a játék elég könnyedén kezeli ezt a részt, szóval senki ne is várjon szimulátor szintű, milliméterpontos deformálódásokat kedvenc járgányán.



Sokat emlegetett kollégával ellentétben nekem az irányításról nincs olyan jó véleményem. Én billentyűzetről játszottam az elmúlt napokban és néhol elég idegesítés és hajtépő események is megestek velem. Természetesen egy idő után hozzászokik az ember, de kezdetben nagyon furcsa. Nagyrészt a kampány során érezhető, amikor egy gyenge autó után megkaptam egy jobb járgányt, akkor farolgattam össze-vissza és nem mindig sikerült az aszfalton tartani a járművet.

Ha már a járműveknél tartunk, a játékban 12 különböző típusból választhatunk, ha már végigvittük a karrier módot. A repertoárban a végletekig elmehetünk, vannak fürge és gyors, de könnyen sebezhető fajták és vannak lomha, de masszívabb négykerekűek is. Ezeket a megszerzett tőkemagból akár fejleszthetjük is, bár nincs nagy szabadság, mégis egy újabb célt ad, hogy minél hamarabb végezzünk a karrier móddal.



Kezdeti játék során a játékban található mesterséges intelligencia nagyon jónak mondható, többször volt arra példa, hogy csapatjáték során egyszerűen megszívattak, és nem engedtek a „zászlót" vivő csapattársukhoz jutni. Ezért egy piros pont jár a fejlesztőknek, rég járt nálam ilyen izgalmas arcade játék. Ha viszont már a beépített gépi ellenfél sem nyújt megfelelő adrenalinszint-növekedést, akkor irány az internet vagy egy LAN. A játék szerintem, itt válik igazán izgalmassá, mikor hatalmas röhögések közepette üldözitek egymást fel alá a pályán. Mindenki, aki csak teheti, próbálja ki haverjaival is, mivel teljesen más élményben lesz része.

A hangulatot fokozandó elem a zene is, mely az elektronikus és rock zenét kedvelőket is kielégíti, ezen felül ha egy szám nem áll közel a mi ízlésünkhöz, akkor az F1 gombbal nyugodtan továbbléphetünk a zenei listán.

A kreatívabb emberkéknek bekerült a játékba egy editor is, így akinek van egy kis ideje és kedve, az nyugodtan szerkeszthet pályákat a játék alá. Könnyed kezelhető, a régi Stunts-hoz hasonló szerkesztőn pár perc alatt el lehet igazodni, így már csak az elménk szab határt.



VÉGEZETÜL


Rövid játék után, egyből eszembe jutottak különböző nagy nevek. Az egy mondattal ezelőtt említett Stunts, a Destrcution Derby, illetve az újabb FlatOut. Nem lehet nem észrevenni a nagy elődökből átemelt, majd egybegyúrt játékot, mellyel természetesen nincs baj. Jótól ellesni, majd abból ismét egy jót készíteni nem szégyen szerintem. Én személy szerint kellemesen csalódtam a játékban. Két komolyabb játék közt egy rövid fellélegzés erejéig is nyugodtan elővehetjük a Moon Byte Studios fejlesztette játékot. Soraimat én is ezzel a négyessel zárom: Have a nice day!



Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...