RoboBlitz

  • Írta: Daks
  • 2006. november 20.
Link másolása
Szia! Blitz vagyok, a robot. Ez az én történetem. Technikus vagyok és arra teremtettek, hogy felügyeljem az űrbázist, mely a Föld egyik védelmi pontja. Az Opera Point Orbital Defense Station-ön nem dolgozik élőlény, minden teljesen automatizált. Az én feladatom, hogy megoldjam a kisebb üzemzavarokat és kezeljem a gépeket. Bár önálló gondolatom nincsen, mégsem hittem volna, hogy egyedül kell szembenézzek egy rakat kalózzal, akik a központot akarják elfoglalni. Nem vagyok harcos, nem értek a háborúhoz, de a problémát meg kell oldanom, hiszen erre lettem kitalálva.
Teremtőm, a Naked Sky a legújabb technológiát felhasználva építette fel az állomást. Ez egy kísérleti űrbázis, ezelőtt még sosem készült ilyesmi. Itt mindent az Unreal Engine 3.0 mozgat és tart kézben. A hat óriási, több szintes épületszárnyból és egy műhelyből álló területen az a feladatom, hogy az összes rendelkezésre álló masina segítségével visszaverjem a támadást. A kisebb behatolóktól még meg tudom magam védeni - általában elég, ha hozzájuk vágok néhány hordót, és már üzemképtelenek is. Nem vagyok elég nagy, hogy megküzdjek a harcosokkal, ezért a processzoromra kell hallgatnom. Ki kell találjak valamit, hogy ne foglalják el a központot, mert akkor a Föld elbukik.


A hármas verziójú Unreal Engine itt mindent a fizika segítségével mozgat, szinte nem is támaszkodik a hagyományos animációra. A legmodernebb fejlesztések révén egy olyan világ épült fel, melyben még én, a robot is csak nehezen tudok kiigazodni. Több tonna vasanyag van felhalmozva az állomáson, mindenütt óriási fogaskerekek, önműködő gépek és véget nem érő gyártósorok vannak. A hat nagy épületszárny egyenként három hangárt rejt magában, ezek mindegyikében lesz valami dolgom. Ha sikerrel vettem egy feladatot, akkor kapok bónusz krediteket, melyeket a műhelyben válthatok be különböző fegyverekre, páncélzatra, energiacellára és egyéb alkatrészekre.


Ahhoz, hogy megállítsam a kalóztámadást, aktivizálnom kell a Space Cannon-t, vagyis a bázis védelmi ágyúját. Erre a kicsit kelekótya és féleszű műhelygondnok van a segítségemre, aki ismeri a rendszer minden elemét. Karl nem önjáró robot, így az én vállamat terheli az ágyú beindítása, ő csak instrukciókat ad nekem, azt viszont remekül csinálja. Tőle mindig megtudom, hogy mi a védelmi folyamat aktiválásának következő lépése, és természetesen abban segít, amiben csak tud. Persze az eszemre is kell hallgassak, mert minden feladat megkívánja, hogy elgondolkozzon rajta egy kicsikét. Nem olyan könnyű egy védelmi berendezés beállítása, főleg ha folyamatosan kalózok lézerágyúinak kereszttüzében kell dolgozzak.


A bázisra összesen négy fajta kalózrobot tört be, ezekkel kell szembenézzek. A Bubbledrone nem sokat tud nekem ártani, de tucatjával kemény károkat okoznak, főleg ha a pengékkel felszerelt Sawbot típusai támadnak meg. A Mortar Monk gyilkos gránátjai is sok üzemzavart okoznak nálam, de közel sem annyit, mint a lebegő Fancake-ek lézerágyúi. Karl műhelyében szerencsére hat különböző fegyverrel tudom magam felszerelni, a sima EMP-től és gravitációs hullámokat kibocsátó puskától kezdve a rakétavetőn át egészen a Tractor Beam-ig. Ez utóbbi igen hasznos tud lenni, ugyanis energianyalábjai segítségével több hatalmas tárgyat össze tudok kötni és magasba emelni, sőt még el is tudom hajítani. Egy kicsit hibásan működik, de Karl sokat melózott rajta, ezért nem akarom megsérteni.


Az edzett idegzetű játékosok számára nem lesz nagyon megerőltető a küldetéseim megoldása, de ez a játék talán nem is arra lett kitalálva, hogy nagyon megizzassza a humanoid playereket. Itt nincs vér, nincsenek leszakadó testrészek, nincsenek pergős és látványos akciójelenetek, de ne is várjátok el tőlem, hogy ilyeneket nyújtsak. Én csak egy szerelőrobot vagyok, akinek ezúttal egy igen fontos és szokatlan feladatsorozatban kell helyt állnia.


A játék, melynek a főszereplőjét alakítom rendkívül fejlett és magas technológiai szinten dolgozik. Egy 100 megabájtot nyomó telepítőbe lett belezsúfolva minden, az Unreal motortól kezdve az utolsó csavart ábrázoló pixelhalmazig. A RoboBlitz-et az interneten, a Steam-en, vagy az Xbox Live!-on tudjátok beszerezni 15 dolláros áron, mely igen csekély ahhoz képest, hogy vele debütált az Epic új Engine-je. Teljes DirectX 9.0 kihasználás, gamma korrekció, dinamikus fény-árnyék effektusok, valós idejű számítások sokasága, shader 3.0, ragdoll karakter-animáció, fizika vezérelte látvány és hanghatások, magas fokú és több szintes mesterséges intelligencia, dolby surround, widescreen support, ultra-realisztikus effektek, több millió poligonból álló karakterek, és még naphosszat sorolhatnám. Ehhez vagy egy Xbox 360 kell, vagy egy két és félszer annyiba kerülő PC.


A futtatás megkövetel legalább egy 3 gigahertz-es Pentium 4 vagy Athlon XP processzort, 1 GB RAM-mal és GeForce 6600 vagy ATI Radeon X800 videókártyával felszerelve. Nem árt, ha van AGEIA PhysX kártyád, mert az rengeteg terhet levesz a processzorról, így esélyesebbé téve egy háromszázezres gépen az akadásmentes szórakozást.


Ez volt az én történetem. Robot létemhez képest igen izgalmas az életem, ezért megígérem, hogy hamarosan visszatérek. Tervezőim már dolgoznak a RoboBlitz többjátékos módot aktiváló kiegészítőjén, de nem kizárt az sem, hogy utána egy újabb játékban láthattok viszont. A memóriámba nem táplálták be későbbi életem állomásait, így egyelőre nem tudok nektek semmi biztosat mondani, de Karl már megsúgta, hogy igen nagy terveik vannak velem a Naked Sky-os mérnököknek.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...