Automobil 2005 - Budapesti Autószalon

  • Írta: Daks
  • 2005. október 29.
Link másolása
Október 22. és 30-a között ismét az autóké a főszerep a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Természetesen mi is ott voltunk és megnéztük ezúttal mivel kápróztatnak el minket, csóró magyarokat a világ nagy autógyártó cégei.
A vásárközpont 31000 négyzetméreres területén volt személyautó, kishaszongépjármű, motor, garázsipar, szervíztechnikai és alkatrészkiállítás, de az állandó programok közt szerepelt törésteszt bemutató, terepjárós kalandtúra sőt modellkiállítás is. Összesen 8 ország 215 kiállítója vett részt a programban. Cikkünk a rendezvény legnépszerűbb, személyautókat felvonultató részére fókuszál.

A legnagyobb, “A” Pavilonba belépve azonnal a Magyarországról kisebb időre eltűnt, majd nemrég visszatért Ssangyong terepjárómárka legújabb modelleibe ütköztünk. Rögtön a bejárattal szemben parkolt a cég Rodius névre keresztelt, jellemezhetetlenül izléstelen négykerekűje, melyet több helyen máris az év legrondább autójának választottak. Nem meglepő hát, hogy nem volt nagy tömeg a stand mellett :).


Ugrás a galériához

Tovább sétálva hál'Istennek hamar túltettük magunkat a kezdeti nehézségeken. A Peugeot standon kiállították az eddig (számomra) csak a netről ismert 907-es koncepcióautót, melynek környéke (nem csak a rajta pózoló szőke gyönyörűségnek köszönhetően) hemzsegett a kamerákkal felszerelt látogatóktól. A 907-es mellett kint voltak még a 107, 1007, 206, 307, 307cc, 407, 607 stb. számokkal jelölt típusok is, ám az abszolút favorit mindenkinek az egyszerűen “Bond-járgyány”-nak vagy “Batmobile”-nak emlegetett fekete őrület volt.


Ugrás a galériához

A Renault placcon a teljes Mégane, Clio, Thalia stb. nagycsalád mellett kint volt Alonso F1-es járgánya, sőt egy koncepciót is találtunk. A mellettük állomásozó Nissan-osok viszont nem erőltették meg magukat, bár el kell ismerni, a terepjáróik nagyon is szépek voltak.


Ugrás a galériához

Következő állomásunk a Volvo volt, melynek modelljei mellett normális ember nem sétál el elismerő szavak nélkül. A hostessek itt végre szóba is álltak a néppel, sőt még a kérdésekre is kultúráltan és felkészülten tudtak válaszolni.


Ugrás a galériához

A Kia és a Hyudai négyzetmétereken sajnálatunkra az összes 2 milliónál drágább autót zárva találtuk, sőt a filléres népautók modelljeiből még a szivargyújtót is kivették, nehogy bárki hazavigye azt souvenírként.


Ugrás a galériához

Következtek a Honda, Toyota, Mazda modellek, melyet egymást érték a kavakádban, ám mindezek közül a legmutogatottabb az Aygo volt, melyből a teljes színválaszték helyben megtekinthető volt.


Ugrás a galériához

Nem messze innen parkoltak a legújabb Lexus-ok, melyek sajnálatunkra már csak a VIPeknek voltak testközelből élvezhetőek. Mellettük foglaltak helyet a Cadillac böszme nagy vadállatjai, amik meglepetésünkre nem voltak beriasztva, így néhány perc erejéig igazi amcsi maffiózóknak érezhettük magunkat, amikor beléjük feküdhettünk.


Ugrás a galériához

Mellettük közvetlenül a Saab-ok álltak, majd következett a Chevrolet, Suzuki és a Ford állomás. A Suzuki még a motorjait is elhozta, melyek többségére fel is lehetett pattanni egy kicsit.


Ugrás a galériához

Az Opel-osok gagyi videójátékokkal és csinos lányokkal csábították a közönséget, bár meg kell hagyni az odatévedők nem szegénykedtek a szép autók látványában sem. Az ezt követő Citroen kiállítás nem tartozott a kedvenceim közé, melyről leginkább a C1-es puritán külseje, kopogós műanyaggal bevont fedélzete és az elkerített, sörgő-forgó C6-os cápa tehetett, melyek túl exkluívnak talált a gyártó ahhoz, hogy megközelíthető legyen a rongyosgatyájú magyaroknak.


Ugrás a galériához

Az olasz negyedben a Fiat és a Lancia képviseltette magát, bár itt sem kapkodták a kilincseket a vendégek. Sajnos (vagy talán szerencsére?) a favorit német márkák, a Mercedes, a Porsche, a BMW, a Volkswagen és az Audi nem találtak el Budapestre, bár azért szívesen körülnéztem volna náluk is.


Ugrás a galériához

Nos, tömören ennyi az élménybeszámolónk a 18. Nemzetközi járműipari szakkiállításról. Kicsit kisebb, kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de legalább a miénk – mondta Pelikán elvtárs, melyet még így több évtizeddel később is “büszkén” ismételgetünk. Galériánkban 117 fénykép közül válogathattok, ám akinek még ez sem lenne elég, azelőtt még itt az egész hétvége, hogy kilátogasson a Hungexpo-ra. 2007-ben is ottleszünk!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...