The Elder Scrolls V - bemutatkozik az új motor

  • Írta: fojesz
  • 2011. január 18.
  • Hír
Link másolása
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a The Elder Scrolls ötödik része teljesen új motort kapott, ami nem csak azt jelenti, hogy a játék szebb, de "okosabb" és változatosabb is lesz. A Bethesda a hangzatos Creation Engine nevet adta az új fejlesztésnek - vegyük górcső alá, hogy mit tud!

A Bethesda részletes bemutatót tartott az új motorról, és ami azt illeti, a Creation Engine már most nagyon ígéretesnek tűnik. Lássuk, mire képes a kicsike, kedvcsinálónak pedig álljon itt néhány illusztráló példa a fejlesztőktől.

"A nagy dolog az volt számunkra, hogy egy csomó dolgot tudtunk rajzolni a távolba, szóval kifejezetten kifinomult szintjét értük el a részletességnek" - nyilatkozta Todd Howard a Game Informernek azzal kapcsolatban, hogy mennyit fejlődött a motor a korábbiakhoz képest, illetve hogy hogyan lesznek egyre részletesebbek a tájak, ahogy közeledünk feléjük. További érdekesség, hogy miután immár mindennek lesz árnyéka, a minket körülvevő vidék is hitelesebbnek fog tűnni.

Mindennek eredményeképpen valódi hegyvidéki tájak várják a játékosokat, havas hegycsúcsokkal, jéghideg patakokkal, zöld erdőkkel és gyönyörű, azúrkék éggel. A fejlesztők szerint még a havazáshoz is külön motort raktak össze, amely realisztikusan takarja be a tárgyakat hóesés közben. A fák megjelenítéséhez használt SpeedTree rendszer a kukában landolt: a Bethesda saját eszközeivel bármilyen fát gyorsan és egyszerűen lehet animálni, ráadásul azok az időjárásra - például szélfúvásra - is reagálni fognak.

Az úgynevezett Radiant AI is fontos részét képezi a motornak. Ennek köszönhetően a Skyrim világa élni fog, függetlenül attól, hogy te ott vagy, vagy sem. Az új rész NPC-i sokkal összetettebb feladatokat hajtanak végre: elmennek dolgozni a farmra, a malomba, vagy bányákba, nyersanyagot gyűjtenek, megmunkálják azt, majd piacra viszik. Támadáskor most már nem áll meg a világ, csak a kamera marad abban a szögben, ahogy előzőleg hagytuk - természetesen a könnyebb átláthatóság kedvéért bármikor forgathatjuk majd azt. A mesterséges intelligencia révén a lakosság érzelmeket táplál majd irántunk, a barátaink például nem dühödnek fel, ha éjszaka a házukba rontunk, sőt akár ágyat is kínálnak nekünk - ugyanígy engedékenyebb lesznek, ha például valamit leverünk a kardunkkal az üzletünkben.

Mindezt a Havok Behavior middleware segítségével rakták össze a srácok, akik bevallásuk szerint több megoldást is szemügyre vettek, de messze ez volt a legalkalmasabb eszköz a számukra - mint mondták, talán ez az első olyan nagy játék, amelyik ezt használja. Az eszköztárral a fejlesztők gyorsan készíthetnek új animációkat, majd tesztelhetik és a végletekig finomíthatják azokat. A részletek lenyűgözőek: tisztán kivehető a különbség a gyaloglás, a kocogás és a futás között, és azt is észrevenni majd, ahogy a karakterek ijedten próbálnak megszabadulni egy pókhálótól. Mindez a harcrendszerben is hasznos lesz: könnyebb kivenni, hogy mikor kell például védekeznünk, és mikor érdemes támadnunk.

A Radiant Story motor felel a Skyrim világának tartalmi megtöltésére: ő lesz a dungeon master, és ő népesíti be a játékot. A játék a karakter képességeit, a helyszínt, az előzményeket és az adott szituációt figyelembe véve véletlenszerűen ad mellékküldetéseket, ezáltal mindig egy új, még felfedezetlen terület felé irányítja a játékost. Nem nehéz elképzelni: ha valakit meg kell ölnöd, akkor csupán a feladat lényege rögzített, minden más (a helyszín, a küldetés megbízója és célszemélye) változhat. A küldetéseket a korábbi barátságok és összezörrenések is befolyásolhatják, sőt a fejlődésünkért is kaphatunk feladatokat: ha az NPC-k látják, hogy jók vagyunk valamiben, akkor megbíznak valamilyen kapcsolódó küldetéssel.

A The Elder Scrolls V: Skyrim november 11-én jelenik meg PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra - azt hiszem, érezhető, hogy nem akármilyen szerepjátéknak nézünk elébe.

25.
25.
Raziel88
#21: De én nem képekre gondoltam, hanem normális videóra.
24.
24.
gyerecske
22.
22.
mdr88
RPG Mekka 2011: Dragon Age 2, Witcher 2, új Elder Scrolls mikell még?:D:D
21.
21.
drat576
#12: már volt róla egy kisebb cikk egy képekkel teli videóval
20.
20.
adamsfamily
Grafikában nem csalódhatunk,reménykedjünk,hogy a többi része is rendben lesz.
19.
19.
Mortis
Úristen...Szerintem befagyasztom magam egy jégtömbbe, hogy gyorsabban teljen az idő. Kis Cartman-feeling. :D

2011-ben legjobban várt játék. :)
18.
18.
Qbász
Haha! Most jut eszembe. Annak idején amikor bejelentették az új Elder Scrolls-t mondtam hogy remélem kukázzák a régi motort mert már nem jó. Erre kaptam a nagy oltást hogy ki vagyok én itt, meg hogy a fejlesztők jobban tudják(akkoriban egyik fejlesztő sem mondott semmit a játékról). Nos nekik üzenem: nekem volt igazam! :P :D
17.
17.
Grand Hustle President
Javítani akartam a kommentemet, de úgy tűnik, nem voltam elég gyors!
A 15. hozzászólást kéretik törölni! Legközelebb jobban odafigyelek!
16.
16.
Grand Hustle President
"Támadáskor most már nem áll meg a világ, csak a kamera marad abban a szögben, ahogy előzőleg hagytuk - természetesen a könnyebb átláthatóság kedvéért bármikor forgathatjuk majd azt."

Támadáskor helyett Társalgáskor;
14.
14.
Skyer
Nagyon váróóós :D Morrowindbe 100+ órát toltam, Oblivionnal is hasonló a helyzet, ott talán 130+... Ezzel de jól elleszek majd...
13.
13.
exonic
Reméljük tényleg olyan lesz, amilyennek leírták ... :) Várós...
12.
12.
Raziel88
Na akkor most már mutathatnának a játékból is vmit. Legalább annyit hogy hogy is néz ki ez a motor.
11.
11.
Tacskoexe
Ez a játék valami eszméletlen jó lesz! Alig várom! :D
Ja, és jó tudni hogy a dögunalmas random dungeonok mellé bejönnek a dögunalmas random questek... Azért remélem nem cseszik el.
10.
10.
dareal
ezt még nyakon vágni pár moddal, jó pár hét szabival és újra mekkában érzem magam :D
9.
9.
themagott
Ha minden jól fog működni a fent leírt dolgok közül akkor biztos nagyon jó játék lesz :) Már várom :D
8.
8.
Hab
#7: Hát nem éppen, még manapság is előveszem, benne van 1-200 órám :)
7.
7.
Dresa
#6: Csak azért játszottál vele olyan sokáig mert szaggatott és így több időbe telt végigtolni :))
6.
6.
Hab
Amikor kijött az Oblivion valami eszméletlenül szaggatott a gépemen. Azt hiszem ez is fog, de ha olyan sokat fogok játszani vele akkor megéri :) Azért remélem addig tudok gépet fejleszteni...
5.
5.
Irasalgor
Morálisos RPG: pipa
Jó sztori és világ: pipa
Ígéretesnek érkező harcrendszer: pipa

Remek RPG lesz számomra :D
4.
4.
fojesz
#2: Igazából nem a videóra akart vonatkozni az a mondat, hanem az alatta leírt dolgokra, de igazad van, kicsit szerencsétlen az elhelyezés.
3.
3.
Dresa
Én nem hiszem h ez a trailer ezzel az enige el készült vonla..mármint jó lenne, de sztem ez "csak" CG..
A kő rpg sek pedig elég rég fejlesztették a gépüket, tehát az se megoldás ha mindez rengeteget fog majd zabálni.. Mindenesetre nagyon várom már.. de jó lesz már alig várom :)
2.
2.
JoHnNiEE
picit félrevezető volt az írás az elején :) , vagy csak lehet nagy örömömben dobtam félre az értelmezési képességeimet, de nagyon ugy jön le, h a csatolt videó vmi új must see "footage" . De mindenesetre a leírás tartalmas, reméljük be is tudják tartani :) már csak attól félek h nem fut el a vasamon. :)
1.
1.
NinjaNorb
Király! nagyon várom:D csak ne legyen majd olyan kihalt a világ és ne csak dungeonkoban legyen sok ellenség és akk:D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...