Crysis 2 - alapvetően PC-re készült

  • Írta: InGen
  • 2011. március 23.
  • Érdekesség
Link másolása
A keményvonalas PC-s rajongók már azon is felháborodtak, hogy kedvenc játékuk folytatása egyáltalán elkészül konzolokra. Félelmük nem alaptalan, mert mi történik akkor, ha a konzolok teljesítményéhez kell igazítani a látványt, és nem a csúcs PC-hez? Aggodalomra semmi ok, legalábbis a fejlesztők szerint.

A Crysis 2 vezető producere, Nathan Camarillo beszélt arról, hogy a keményvonalas PC-s játékosoknak semmi félnivalójuk nincsen, a Crysis 2 ugyanis alapvetően egy PC-s játék, ami kihasználja a csúcsteljesítményű számítógépek erőforrásainak minden cseppjét. Az már csak "véletlen", hogy mellé még a konzolos változatok is nagyon jól néznek ki.


"Alapvetően a PC-s gyökereinkből indulunk ki, majd megpróbáljuk úgy alakítani a konzolos verziókat, hogy azok is kiváló játékélménnyel szolgáljanak. Szóval a dolog nem fordítva történik, nem a konzolos változatokat ültetjük át PC-re" - mondta Camarillo.

A producer ezen kívül megjegyezte, hogy habár a konzolos változatok is nagyon jól néznek ki, az Xbox 360 már egy ötéves hardver, így a jelenlegi csúcs PC-k által produkált látványt nem közelítheti meg. Ez persze főként a több textúramemóriának, a nagyobb feldolgozóerőnek, és persze a HD-t is felülmúló felbontásnak köszönhető.

A Crysis 2 egyébként hivatalosan pénteken jelenik meg Európában.

50.
50.
zola2000
#49: ...és még sok olyan xar port született, ahol az erősebb pcket xarabbul futott egy játék mint a gyenge-elavult konzolokon pl a resident evil 4 és a saints row 2 sikerült híresen xarul, de magyarországon még azokkal is pcn játszottak a legtöbben!
49.
49.
zola2000
#48: a világranglistába csak néha kerül be egy pc játék (természetesen a sims/wow/starcraft2 megérdemli a világsikert), de hogy a fifa 08-09-10el (a pcs 11 már elmegy), a gta4el (az milyen port volt) nem értem miért szenved az országban mindenki pcn, ezeket világszerte jobb helyeken senki sem pcn játszotta csak errefelé (az eladásokat elnézve).
48.
48.
dareal
#47: te valamit nagyon nem értesz. én azt mondtam, hogy olyan játékok vannak a listán, ami CSAK pc-s, akkor hogy portolták konzolról, ha arra nincs is?
azt meg nem hiszem, hogy itthon több játékot vásárolnának a játékosok, mint a világon bárhol, főleg, hogy eddig azt papolták, hogy világvezetők vagyunk warezban.
47.
47.
zola2000
#44: Magyarországon igen, de ha megnézel egy világösszesítést (nemrég volt egy a gsen), abba benne van minden, még magyarország is, akkor látod hogy a top 20 játékból csak egy volt pcs az is MMO, nem ilyen konzolról így-úgy átportolt játék amik a magyarországi listákat vezetik, és ebből van a magyar oldalakon állandó vita és félreértések, mert az itteni szinte kizárólagos platformot a kiadók nem támogatják (az nem támogatás hogy csak az összplatformos játékok jelennek meg, tehát csak az a játék van pcre is ami mindenre van).
46.
46.
hedzsooo
#44: Lehet, meg mindig joval tobb embernek van PC-je, mint kozolja, a fene tudhatja...
45.
45.
dareal
#19: bármelyik ht quad core, 2x4 mag.
44.
44.
dareal
#14: hogy lehet az, hogy a GK-n is közölt hazai eladási listákon a pc only játékok vezetik a listát? nem a wow feltöltő karira gondolok, bár az is szerepel a listán. simán játékokról.
43.
43.
hedzsooo
#41: Jogos, termeszetesen a PENZ is az elsodleges motivaciojuk a remelt siker mellett szerintem is, egyebkent nem keszitettek volna multiplatformot belole, maradtak volna csak PC-enel. Akkor sem tetszik, ahogyan lekozlik a dolgokat..., legkozelebb akkor mi marad ki egy megjeleno nagy cimbol ??? Patch-ek, vagy / meg DLC-ek formajaban kapjuk meg majd a jovoben csak a TELJES jatekokat ???
42.
42.
#40: Kapaszkodj, az Ati 8000 és a Geforce 3/4 is tudott már kezdetleges tesszellációt , RT és N patch formájában. :)

Hardware szinten egyébként a tessellation engine jelen van Gefore 8000 és Ati HD2000 -től és Dx9-ből elérhető! (Illetve OpenGL-extensionon keresztül is). Durva is lenne, ha az eddig megjelent összes játékban pl. a LOD-ot úgy csinálnák, mint 1999-ben. >:^]

Az, hogy az "ms" (üzleti okok miatt és mert a Dx11-ben egy fejlettebb tesselation engine van) azt kommunikálja, hogy ők találták fel a spanyolviaszt, teljesen érthető. Ez olyan, mintha a BMW azt, mondaná, hogy ők találták fel az autót, csak mert ők most jobb kocsikat csinálnak, mint a Ford :)))
41.
41.
Hihetetlen és röhejes ami a Crysis 1-2 körül kialakult!

Amíg pc exkluzív volt, mindenki szidta, meg szarozta, az is akinek "állítólag" nem futott a gépen. Igen ? Hát én egy "ócsó" Geforce 8600gt-n 3Ghz-es egy magos P4-en játszottam végig először és még úgy is hanyatt estem a látványtól, pedig alig közepes beállításokkal futott.

Aztán most, hogy kijött konzolra mindjárt kurvajó, meg A+ és musthave, de nem bírjátok ki, hogy valami szart ne találjatok a levesben, most meg az fáj, hogy a Crytek szerint ez eredetileg pc-re készült és / vagy hogy szebb lesz pc-n... Ez komolyan miért fáj ? Kaptatok egy (eredetileg is) zseniális és egyedi shootert, miért nem tudtok csak szimplán örülni neki ?

Másfelől ha követnétek a híreket és nem csak osztanátok az észt mint ("southparkosan") aki szarik egyet a szájával, előre (ismétlem: előre) megmondta a Crytek, hogy úgy írták át a fejlesztő-környezetet, hogy _egyszerre_ lehessen vele pc, xbox360 és ps3-ra fejleszteni. De ettől még az pc-n fut (és mellékesen xbox és ps3-on is látod realtime az eredményt). Ebből adódik a DX11 hiánya***, mivel az egyszerűen nincs konzolon, így kényelmesebb utólag patch-el megoldani, mert nem hátráltatja a játék kiadását...

Hamarabb megjelenik == hamarabb van pénz! Látványos patch később == tovább beszélnek róla == még több pénz.

***: Ha már fikázunk - DX11 nem csak azért jó, mert magasabb verziószámú, hanem mert nem elavult hagyományos vertex / pixel-shaderekkel operál, mint a konzolok! Újra lett gondolva a mechanizmus és egy sokkal fejlettebb geometry shader és tesselator engine (és mellékesen pixel shader _is_) van benne, amiből adódik, hogy egyszerűen máshogy kell megírni a shadereket így a pc-s változat kvázi látvány szinten _nem_ kompatibilis, ezért nincs az alapkódban és elhihetitek épp ezért is fog jobban kinézi... (Az, hogy mennyivel, már csak a Crytek-en múlik, hogy mennyire tudják kihasználni a memória és a fejlettebb GPU + dedikált VRAM adta előnyöket.)
40.
40.
zola2000
hát ja a box tényleg kissé elavult már (a ps3 nem annyira), de azért az xbox360 tudott már 2005ben olyan dolgokat, amik csak a dx11ben jöttek elő pl tesszelláció.
39.
39.
hedzsooo
A cikkbol: "Crysis 2 ugyanis alapvetően egy PC-s játék", de hat NEM a 3 platformra egyszerre fejlesztettek az uj CryEngine3-as SANDBOX-al ?

Szerintem a dX11 is azert kesik, mert alapvetoen NEM csak PC-es jatek a Cryis 2.
Amugy nem tragedia, ha picit kesik a dX11, de ez a talalas akkor sem tetszik...
38.
38.
bernyi
"Alapvetően PC-re készült.,,
Iiiigen persze, és ezért fogják a dx11-et egy külsős csapattal bele patcheltetni (gányolni).
37.
37.
Teuton
#34: A gépigény és az egyik előző cikkben általam leírtak alapján meglehetősen valószínű.
36.
36.
K/G.
#35: Új generáción még én is el tudnám képzelni, mert ugye pénz beszél kutya ugat és az Msnél na meg Sanyinál is rengeteg a lóvé.
35.
35.
Mortis
Még jó, bár nem csodálkoznék, ha a Crysis 3-om akár már konzol exkluzív lenne.
34.
34.
#32: Én azt hallottam valahol hogy xbox-ra fejlesztették alapból...kábé ilyen full ismeretlen harmadrangú tweet-infó, de ki tudja?
33.
33.
RoBeSzBoY
Amúgy én is PC-s párti vagyok.... de pénz híján én most egy PS3-at tudtam venni, mellette CS-re, BF-re van egy régebbi AGP-s gépen.... én a konzollal teljesen megvagyok elégedve!!!!!
....bár a BF fanatikus révén a BF3-at kicsit sajnálom, hogy konzolon csak 24-es slotok lesznek, dehááát jobb, mintha nemjönne rá!! :)
32.
32.
caleb007
Ilyen kamuszöveget már csak azért sem hiszek el, mert dx11 nélkül adják ki, ráadásul az első patch már kint van, ami pl.: kikapcsolja az automata célzást.... Nyilván az automata célzás azért maradt benne mert "alapvetően pc-re készült".
Persze.
31.
31.
pechman8
#30: Ja még azt is elárulom, hogy már itt figyel a fiókban... tegnap hozta a GLS... áldassék a neve... hihi
30.
30.
pechman8
29.
29.
Berencsit
#19: Egy jótanács. amihez nem értel, ne szólj hozzá, mert utána meg hülyének fognak nézni. ;)
28.
28.
#25: Szép is lenne ha egy 150 rongyos gép nem überelné a 45 rongyos xbox360-am... :) Épp ezért vettem konzolt, mert gépem elavult, kb 6 éves...laptop van, de játszani szerettem volna. Így olcsóbb volt.
27.
27.
Apostol360
#26: jó nem szeretnék ennyire elmélyülni benne,csak nem bírtam szónélkül hagyni 19. kolléga merész kijelentését (ugye milyen ügyi vagyok :D )
26.
26.
Stranger
#20: PS3 processzorába nincs L3 cache. Gépen lelehet tiltani Biosba és meglehet nézni, vagy 30%-os teljesítménycsökkenést okoz egy 4mb-os. És ahogy már mondták ha van egy 4 magos processzor pl. 3,2 Ghz-en az nem 4x3,2.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...