Reset - nem csak a grafika a lényeg

  • Írta: InGen
  • 2012. május 6.
  • Hír
Link másolása
Mindannyian láttuk a Reset bemutatkozó előzetesét, ugye? És mindannyian kerestük utána a keresnivalót a talajszinten, ugye? Nos, a fejlesztők viszont azon igyekeznek, hogy ne egyszerű szilikonszőkeként nézzünk a játékra, mert bizony lesznek belső értékei is.

A Futuremark egykori fejlesztőiből alapult Theory Interactive nyilvánvalóan mindig is értett ahhoz, hogy alkosson technikailag kiemelkedőt. A Reset bemutatkozó előzetese pedig olyan szép és hangulatos volt, hogy elhittük, ezt a képességüket azóta sem veszítették el. Sokan azonban aggódnak, hogy a játék pusztán a látványról fog szólni, a játékmenet pedig háttérbe szorul.


Alpo Oksaharju, a Theory egyik alapítója azonban igyekezett megnyugtatni mindenkit: szerinte egy játék, aminek nem élvezetes a játékmenete, az valójában nem is jó játék. Éppen ezért a céljuk nem pusztán egy "művészi" anyag elkészítése, amit sokan egyáltalán nem fognak élvezni, hanem egy kihívással teli játékmenetet szeretnének nekünk adni.

A Theory célja, hogy a játékosokat magába rántsa a Reset, s Oksaharju szerint erre csak az egyik megoldás a grafika. Ezen kívül igyekeznek úgy kialakítani a történetet, hogy abban a játékos ne csak szemlélő legyen, hanem részt is vehessen benne.

26.
26.
Jason Voorhees
Jópofa trailere van, csak a fák nem így nőnek fel. :D
25.
25.
Optimus Prime
#23: Engem az érdekelne, hogy a technológia grafikára (alá Crysis) vagy a művészi grafikára (alá BioShock) mennek rá? Mert lehet valami attól szép, jó, élethű, látványos, hangulatos, hogy i7 és GTX600-as kéne alá. A FutureMark tesztjei jók voltak, de 2002 után, körül elkezdtek laposodni. Az utóbbi 2 meg Vista/7 híján már nem fut nálam, szóval azokról nem tudok mit mondani. A Shattered Horizon érdekes koncepció, de XP híján a free weekendeken se tudtam kipróbálni élseben.

Sokan sírnak most, hogy a grafika nem lényeg, bezzeg 2007-ben mikor jött s SíróMotor2-es Crysis mindenki ódákat zengett. Pedig a játék egyhangú, monoton, élettelen, a sztori egy klisé a főhőst meg még Gordon Freeman is übereli, a vége meg egy vicc. Hiába a high-tech DX10, nincs benne élet, nálam a Chrome oda-vissza alázza és ha nem lettek volna benne a jégkása szóró óriásamőbák sose veszem meg. Ellenben ebbe a címbe látszólag van spiritusz és hangulat.
24.
24.
kecskemeti95
leegyszerüsítve kb 65%történet ,tartalom stb. és 35%grafika , ha valamelyikből jóval kevesebbet kapunk akkor már nem lesz teljesen élvezhető a játék. Én pl a witcher 2- vel játszok és az elején csodálkoztam hogy milyen jól nézki de utána már nem foglalkoztam vele mert olyan zseniális a játékmenete és a története.
23.
23.
Fene tudja, én most álltam neki a Witcher 1 (első !!!) után a Risen 1 (első !!!) részének és azt hiszem meg is fogom venni, mert amit 5-6 óra alatt tapasztaltam az nagyon bejön ! Pedig a Risen 2 hírekig nem is tudtam, hogy létezik ilyen játék ...

Csak csendben jegyzem meg, hogy előbbi egy 2007-es míg utóbbi 2009-es játék és azt kell, hogy mondjam egyiknél sem éreztem, hogy a grafika így 2012-ben (a mostani elvárások, szokások, színvonal mellett) kárára menne a játékélménynek vagy a hangulatnak.

Azt viszont tapasztaltam, hogy este 21h körül tudok leülni játszani egy picit maximum ékfélig, de hajnali 3:15 kor már szinte könyörögtem magamnak, "hogy most már lépj ki te barom és menj aludni" ! :DDD
22.
22.
hedzsooo
...En kivancsi leszek erre, ugy erzem bejovos lesz a cuccos. :)
21.
21.
Hubert Cumberdale
#19: Kicsit eltértünk már, de igaz, már csak az a lényeg, hogy mivel lehet eladni. Nem jöttek még rá, hogy azzal is el lehet adni egy játékot, hogy jól összerakják... Sajna olyanok döntenek egy játékról a legtöbb kiadónál, akik nem értenek hozzá, csak feszengenek az öltönyben meg járkálnak a konferenciákra/ülésekre de játszani max wii-vel koktélpartik után a luxus bulákkal... Ez csak üzlet már...
19.
19.
randall13
#18: Ja lehet. Félre ne érts, nem azt akarom, hogy minden játék épüljön 100 polygonból, de könyörgöm, ne lovagoljon már a fél világ az ilyen parasztvakításokon, hogy hűűű milyen jó a grafikája. Ne az ilyen videókkal meg képekkel akarják eladni a játékukat.
18.
18.
Hubert Cumberdale
#17: Látom enyhén elbeszélünk egymás mellett... na mindegy.
17.
17.
randall13
#16: Mégis pont a felsoroltak azok, amik messze meghaladják a grafikailag a toppon lévőket játékélményt és hangulatot tekintve. Személy szerint sokkal jobban örülnék egy mass effect 4 bejelentésének, mint a directx16-nak.
16.
16.
Hubert Cumberdale
#15: Én valahogy nem ezt látom. Az átlagos grafika nagyon messze van a hú de faszától 1-2 játék van, ami tényleg az élethűségre hajaz, de a többi az nem nagy szám. pl amik most jönnek. max payne, hitman, AC, vagy amik kijöttek már mass effect, Ninja Gaiden stb stb, mind mind átlag és messze vannak a lélegzet elállítótól.
15.
15.
randall13
#14: Amit te a pluszok közé sorolsz a fejlesztőkkel együtt, az ma már tulajdonképpen egy alap elvárás. Sokan fényezik a bohócot hogy hűűű ilyen megy olyan jó a grafika, én meg azt mondom, hogy 2012-ben ez a minimum.
14.
14.
Hubert Cumberdale
#11: Szerintem meg a crysis 1-ben elég jól elhitette a grafika velünk, hogy egy trópusi szigeten vagyunk, ahogy a farcry 2 is nagyon jól adta a savanna hangulatot, bf 3 meg főleg, szinte tényleg azokon a helyeken érzi az ember magát. Ez pedig nagyon sokat dob az egész játékon, akinek nem, az tényleg maradjon a tetrisnél, mert nem a hozzá hasonlóaknak készülnek ezek a játékok. Egyébként abban meg igazat adok, hogy nem nagyon raknak manapság mást bele egy játékba grafikán kívül. Én is a régi játékaimat veszem sorba elő, mert nincs mivel játszani, de ha bele gondolsz, pl egy far cry 1 mennyivel durvább lenne egy cryengine 2-vel, vagy a half life 1 a source-al fullosan kidolgozva. Csak keressetek rá a black mesa source- ra youtube-on. Ugyan az, csak jobban néz ki. Mégis mennyit dob rajta.
13.
13.
rico88
#12: Ezért írtam grafikamániát és nem grafikamániásokat :)
12.
12.
l4cyk4
#10: Ez estben nem a grafikamániát/grafikamániásokat kellene szidni sokkal inkább a fejlesztőket akik nem helyeznek el elég tartalmat a játékaikban.
11.
11.
randall13
#8: Csak az a gond, hogy az alapító bácsi grafika alatt a minél nagyobb teljesítményt megkövetelő kinézetet értette. Ami még mindig szükségtelen, csak parasztvakítás. Crysisba is kb. annyira sikerült magam beleélni, mint a tetrixbe. Mostanában sokkal jobban lekötnek a régi játékok, ahol még nem a grafikával próbálták átverni a vásárlókat, hanem ténylegesen egy jó játékélményt nyújtottak minden téren.
10.
10.
rico88
A grafika csak annyira számít, hogy ne legyen ronda a játék. Elsősorban a játékélményen és a hangulaton van a hangsúly, de az tény, hogy ha nincs jól megjelenítve, akkor az nagyon ront az összképen. Emellett azért van egy minimum, a kor színvonalához képest el kell érni. De a szép =/= valósághű. Van olyan játék, amihez illik a valósághű megjelenítés, van amihez nem. A grafikamániát meg nem azért szoktuk szidni és visszasírni a régi időket, mert nem szeretjük a szép látványt, vagy mert nincs szükségünk rá. Hanem azért mert a játékfejlesztők túlságosan is ráfekszenek a grafikára, a tartalmat meg sokszor elfelejtik beletenni.
9.
9.
alex512
A videójátékok világában a grafika kérdése hasonló a rajzfilmekéhez: van amelyiknek realisztikus külső kell, mert a téma, történet...stb ezt követeli meg, de van olyan aminek bőven elég, sőt kell az elnagyolt megrajzolás, "igénytelenebb" hátterek. A grafika teljes mértékben a játékélmény része, hiszen első pillanattól kezdve bizonyos érzéseket kelt bennünk és meghatározza, hogyan állunk az adott játékhoz.
8.
8.
Hubert Cumberdale
#2: A grafika az, ami pont, hogy megoldás erre ;) Hogyan tudná azt éreztetni egy játék, hogy az adott helyszínen vagy? Ha lego kinézete van, vagy ha úgy néz ki, mint a valóság?
7.
7.
Yanez
#5: Mondjuk Uncharted,God of War,Skyrim,,Forza,Gran Turismo!Ez csak pár példa arra,hogy a grafika igenis számit manapság.Persze vannak kivételek,de többnyire elvárjuk azt,hogy a pénzünkért lehetőleg szép is legyen a produktum,ne csak jó.
6.
6.
Trapyd
5.
5.
xanatos0911
#3: Én mindig is grafika mániás voltam. Most is le tud nyűgözni minden olyan játék ami szépen néz ki. De vannak olyan játékok amikhez hozzátartozik az a külső, ami eredetileg készült hozzá. Ilyen pl. az összes D&D játék is...
4.
4.
kalandorklubbja
Ez egyébként mechás TPS lesz, vagy RPG vagy micsoda?
3.
3.
wardprod
Divatja van annak, hogy elmeséljük, hogy a grafika csak egy kellék, nem is számít igazából, stb.. Szerintem pedig ez nem így van. Az emberek nagy része elhiszi ezt, mert az indie játékok virágzanak. Ez is egy bizonyítéka a dolognak? NEM. Azért nem, mert más az, hogy tényleg nem akarunk szépet/részleteset produkálni/láttatni, és más az, hogy nincs erőforrásunk rá.

A minecraft esetén is csak megelégszenek az emberek a klasszikus kinézettel, senki nem bánná, ha kicsit jobban nézne ki és még úgy is futna a P2-es számítógépén.

A grafika is része a játékélménynek, Az élethűség még sosem rontott el semmit.
2.
2.
randall13
"A Theory célja, hogy a játékosokat magába rántsa a Reset, s Oksaharju szerint erre csak az egyik megoldás a grafika."

A grafika az, ami egyáltalán nem megoldás erre.
1.
1.
Yanez
Mindig mindenki elmondja,hogy ilyen meg olyan csúcs lesz a játéka.Aztán,ha 100-ból egynek bejön,akkor hurrá.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...