Nagyon jó évet zárt a Ubisoft

  • Írta: Shifty
  • 2019. május 16.
  • Biznisz
A Ubisoft is megtartotta éves pénzügyi beszámolóját, a francia kiadónak pedig nincs oka a panaszra, mert nagyon sikeres esztendőt tudhat maga mögött. A jövőre nézve sincs okuk az aggodalomra, több új projekttel is készülnek.

A Ubisoft is megtartotta a befektetőknek a március 31-gyel záródott pénzügyi évéről szóló beszámolóját, amiből kiderült, hogy a tavalyi után ismét rekordeladásokat produkált a kiadó. A digitálisan és dobozos formában értékesített termékek és szolgáltatások összesen 2,02 milliárd eurót termeltek, ami 17 százalékos növekedés a tavalyi év eredményéhez képest. Ebből a nettó profit 100 millió euró.

A játékok közül a Rainbow Six: Siege az eddigi életciklusa során több mint egymilliárd eurót termelt, ami annak is köszönhető, hogy a játékosbázis folyamatosan növekszik, jelenleg 45 millióan játszanak a játékkal. Az Assassin's Creed: Odyssey franchise-rekordot ért el, legalábbis ami a játékosok visszatérő költéseit illeti (DLC-k, szezonbérletek, egyéb előfizetések), bár itt nem ismertek a pontos számadatok.

A játékosok játék utáni vásárlási kedve egyébként ismét növekedett, a tavalyihoz képest 28 százalékkal magasabb volt ez a szám, ráadásul a mostani pénzügyi évben 32 százalékot vár a kiadó. A digitális vásárlások egyébként is fontos részét teszik ki a bevételeknek, a Ubisoft jelentése szerint 69 százalékát adta a bevételnek az online értékesítés.

A cég vezérigazgatója, Yves Guillemot ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy a játékipar komoly átalakulás előtt áll, szerinte ugyanis elkezdődött egy olyan folyamat, ahol a platformok és régiók közötti akadályok eltűnnek, így a következő 10 év során akár 5 milliárd játékossal is számolhat az ipar. Ez pedig komoly hatással lesz a konzolos, a PC, a mobilos és a cloud gaming iparágakra is.

Szintén a Ubisoft pénzügyi beszámolójából tudtuk meg, hogy mennyire jól fogyott a Uplayen a The Division 2, hogy az új Ghost Reconon kívül három másik AAA-cím érkezik a kiadótól az idei üzleti évben, és hogy csúszik a Skull & Bones.

4.
Kawada
#3: A bevétel nőtt annyival, nem a profit. De ez mindegy is.

Utaltam rá, hogy ez nem nézhető ilyen egyszerűen, persze. Ettől még a cím alapján ez egy objektív kijelentés is lehetne, pedig aszerint a Square Enix lényegesen portábilisabb. Na de tényleg nem kell ezen leragadni. De illusztris példa szerintem, hogy milyen fontos a cím egy cikknél. Mert nem mindegy, hogy a cikk írója szerint zár szar évet egyik vagy másik, vagy a vállalat nem elégedet az eredményével.
3.
manderel
#1: Elég egyszerű a magyarázat erre. A Ubisoft üzleti éve azért volt jó és sikeres, mert növekedő tendenciát mutat a profit, 17%-al több mint előző évben. A Square Enixnél viszont zuhanás van, 33%-al csökkent a játékos részleg profitja.
2.
VerIstvan
"Nagyon jó évet zárt a Ubisoft"
Ejj de kár ...
1.
Kawada
Nem zárt jó évet a Square Enix: 1,86 milliárdos forgalomból 266 millió profit...

Nagyon jó évet zárt az Ubisoft: 2 milliárd forgalomból 100 millió profit...

:D

Nyilván tudom, hogy ez nem így működik... nyilván függ attól, hogy ki hány játékon dfolgozik ép, mennyi megjelenés volt, stb. Nem ennyire összehasonlítható egy az egyben, de szerintem akkor is vicces, hogy kb. 2 nap alatt jelenik meg ilyen jellegű cikk, ennyire eltérő ítélettel. Gondolom a cikkek "hangvétele" a cég közlésétől is fűgg. Hiszen valakinek kurva nagy pénz a 100 millió dollár, más pedig "le se hajol ennyiért", ha x milliárd dolláros/eurós forgalmat bonyolít le.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...