Több Ubisoft-cím, köztük az új Watch Dogs is késik

  • Írta: fojesz
  • 2019. október 24.
  • Csúszás
Ez a nap a nagy késésekről szól: a Ubisoft bejelentette, hogy elhalasztja a Watch Dogs Legion, a Rainbow Six: Quarantine és a Gods & Monsters megjelenését, miközben azt is beismerte, hogy az új Ghost Recon gyengén szerepel.

A Ubisoft közzétett egy közleményt a befektetőknek, amelyben arról számol be, hogy felülvizsgálta az idén áprilistól jövő március végéig húzódó üzleti évének eredményeit. A számok lényegesen gyengébbek lesznek a vártnál, aminek két - egymástól nem teljesen független - oka van: a kiadó több nagy megjelenését is elhalasztotta, miután két idei nagyágyúja is besült.

Ennek megfelelően csak valamikor jövő április után jelenhet meg a márciusra ígért Watch Dogs Legion, a 2020 első negyedévére célzott Rainbow Six: Quarantine és a februárra datált Gods & Monsters - sajnos ennél pontosabb dátumokat egyelőre nem kaptunk. A kiadó vezérigazgatója, Yves Guillemot azt mondta, hogy bár mindegyik címben óriási a potenciál, szeretnék biztosítani, hogy a fejlesztőcsapatok "tökéletesen implementálhassák az innovatív megoldásaikat".

Ezek a halasztások alaposan rányomják a bélyegüket az üzleti év eredményeire, az elvégre ezzel a húzással a kiadó az utolsó negyedévből kisöpörte az összes nagy megjelenést. A korábban tervezett 2,185 milliárd eurós árbevétel helyett így 1,45 milliárd euróra számít a cég menedzsmentje, míg az üzemi nyereség, mindössze 20-50 millió (!) euróra olvad a tervezett 480 millió euró helyett.

Az sem tett jót az eredményeknek, hogy a kiadó beszámolója szerint a Ghost Recon: Breakpoint teljesítménye kiábrándító, és kisebb mértékben ugyan, de a The Division 2-nél is vannak problémák. Guillemot a Ghost Recon esetében magyarázkodott inkább: habár elmondása szerint a korai tesztkörök és kiállítások azt sejtették, hogy a játékkal minden rendben, végül mind a kritikák, mind az eladások csalódást keltőek lettek.

A vezérigazgató szerint ennek három fő oka lehet. Egyrészt nehezebb érdeklődést generálni egy efféle, élő szolgáltatásként működő multiplayer játékhoz, miután az előző részt is évekig optimalizálták - ez azt sugallja nekik, hogy több időt kell várniuk két epizód között. Másodszor: a Ubisoft márkáin ugyan pozitívan éreztetik a hatásukat, hogy a stratégiájuk része a játékmechanikai innovációk bevezetése, ezek implementálására több időre van szükség. És végül: az új Ghost Recon nem rendelkezett elég differenciáló tulajdonsággal, amely megakadályozta, hogy kitűnhessen a mezőnyből. Guillemot mindezek ellenére megígérte, hogy folytatják a játék finomhangolását.

A Ubisoft arról is beszámolt, hogy mindezzel együtt a következő üzleti év lényegesen jobban fog sikerülni, 2021 márciusának végéig 2,6 milliárd euró bevételre és 600 millió euró üzemi nyereségre számítanak. A kiadó öt AAA-s címet tárazott be az említett időszakra.

24.
kryszisz
#23: Hát arra, hogy itt azért elnéznek jópár durvulást a moderátorok, de ez még trollkodásnak is durva na.
23.
godach
#22: Nem tudom mire érted, de részemről rendben :D
22.
kryszisz
#21: Látod, gyógyszerre inni, ez a végeredmény. Azért kíváncsi vagyok a modik ezt is okésnak ítélik e, mint oly sok mindent.
19.
Hanoi
#17: Ezt se gondoltam volna, hogy a szövegértelmezés magas lesz itt valakinek a GK-n. De úgy tűnik eljött ez az idő is. ( milyen érdekes amúgy, hogy a fórumozók felfogása mit sem változott az elmúlt nyócévhez képest. )
18.
SLi
#12: Na így korrekt, ezt aláírom "rajongóként" is, bár szerintem a Black Flag viszonylag innovatív volt, kicsit frissíteni tudott a koncepción.
17.
SLi
#14: "Imadnivaló, hogy itt mindenki "szakértő" egy casual pléjer szintjén, de hát itt minden játék istenkirály lesz 12 patch után. :D meg ugyebár mekkora pró egy 200 oldalas disszertációt tud írni minden játékról."

Ezt se gondoltam hogy valakinek egyszer majd túlságosan is magas lesz a társalgás színvonala a GK-n de úgy tűnik ez az idő is eljött
16.
Hanoi
#15: Bocsmá' hogy a pénzemért cserébe véleményt nyilvánítok, és megbélyegzem hulladékként, ez a véleményem, és kész, munkámból kifolyólag nekem is el kell tűrnöm a nem épp ilyen finom "reklamációkat" de elfogadom, valakinek pénze van benne. Div1-2 nekem is megvan, az fasza, valaki jött itt az rdr2-vel, ammeg elő van rendelve pöcöre, ha szar lenne , ott is ugyanúgy hőbörögnék. De nem az.
15.
kryszisz
#14: Nagyjából semennyit sem költök Ubi gémekre, nem hogy 20k-t, Division 2 része amit jatszottam tőlük az elmúlt években, azok meg épphogy nem voltak félkészek, sőt, részletesség terén nagyon sok fejlesztő tanulhatna belőlük. Nem fogom védeni a ubit, meg szakértő sem vagyok, csak a "hulladék" szócskát kéne a helyén kezelni, ami itt nemigazán megy mindenkinek.
14.
Hanoi
#13: Unity jatszhatatlan volt fél évig patchek nélkül. :) a syndicate gyenge történet, sablon játékmenet. A watch dogs 2? Ki mennyit játszott vele? Meddig volt az eladási listákon legalább az első tízben? :) meg most ami a splinter cell körül van... hát fizessen félkész játékokért közel húszezret az akinek két anyja van.
Imadnivaló, hogy itt mindenki "szakértő" egy casual pléjer szintjén, de hát itt minden játék istenkirály lesz 12 patch után. :D meg ugyebár mekkora pró egy 200 oldalas disszertációt tud írni minden játékról.
13.
kryszisz
#12: Pontosan: középszer, okés, szódával elmegy, stb..de hulladék? Hulladék basszus a Mortyr, vagy a Mesterlövész, azok hulladékok. Ne mondja nekem senki, hogy bármely AC egy szinten van velük.
12.
Ultimate
#11: * mondjuk a hulladék jelző túlzás. Középszer.
11.
Ultimate
#7: A 2 után mind, az új részekig. Egykaptafa küldetések, ritkaprimitív casual harcok kihívás nélkül.
10.
godach
#8: Érdekesen olvasom egyébként azokat a kommenteket.
Nem tudom eldönteni, hogy nem képesek felfogni, hogy másnak tetszik valami ami nekik nem. Pedig fordítva is van ilyen.
Szerintem ezek azt hiszik körülöttük forog a föld.
9.
godach
#7: Sorban játszom őket, de az Unityt most jegeltem. Annyira érdektelen a főtörténet, hogy nagyon. Pedig Arno még szimpatikus is.
8.
kryszisz
#7: Ne lepődj meg, ezen az oldalon sokak szerint az RDR2 is hulladék, meg van még pár - amúgy méltán elismert - cím, ami amúgy szar, csak mi nem látjuk a szemellenzőtől:D
7.
SLi
#6: Melyik ac volt hulladék ? Lol
Egy valóban nagyon gyenge rész volt a unity bár ott is inkább technikai problémák voltak
6.
Hanoi
Vicces, hogy az AC sorozatból most ki tudtak erőltetni 2 vállalható játékot, előtte egy rakás hulladékot kiadtak, most a többi játékra fordul kevesebb "figyelem", és azok is egy rakás szarok. Hál' istennek a breakpointot meg se vettem.
4.
Ultimate
Tegyék csak április-május környékére hogy a két nagyágyú - Cp77 és Tlou 2 - bedarálja mint a szart és elhasaljon ez is talán leszokik az Ubisoft a szemétgyártásról és visszatérnek a rendes sztorival történettel és karakterekkel megáldott singleplayer játékok irányába. Kívánom hogy rettenetesen szar évük legyen azok után amit a Ghost Reconnal műveltek illetve amit a Watchdogs-al művelnek... Beálltak az EA féle "szolgáltatás" szemléletbe...Le velük.

Még mindig nem tudom elhinni hogy ezek képesek voltak a Mario Rabbids elkészítésére, egyszerűen nem illik az ubi féle szemétgyár repertoárjába...
2.
Morgan88
Valahol olvastam, hogy a kiadó tudta hogy a Breakpoint nincs kész állapotban, de miután a Watch Dogs még annyire se volt kész és azt már elhalasztották mindenképp kellett valamit nyujtaniuk az idei karácsonyi szezonra ls a legközelebb a "kész" jelzőhöz csak a Breakpoint állt. Ezek után, hogy most gyakorlatilag minden nagyobb címet megint halasztanak ezt simán elhiszem. Szegény Guilemot-nak nagyon kifelé áll a szénája szerintem, ha így halad akkor nagyon hamar megint nagyobb részvényvásárlások indulhatnak
1.
crytek
Az UBI zeldájára Gods & Monsters -re nagyon kíváncsi leszek...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...