World of Warcraft - szűkül a frakciók közti szakadék

  • Írta: szlav
  • 2021. február 22.
  • Hír
Link másolása
A BlizzConline adásáról nem maradtak el a szokásos Q&A-panelek sem, a World of Warcraft kapcsán pedig ismét felmerült az Alliance és a Horde játékosai közti kooperáció lehetősége. A játék igazgatója meglepő válasszal szolgált.

Az allisok és hordások közti háború a kezdetek óta a Warcraft-univerzum központi elemét képezi, így sokak szerint szentségtörés lenne, ha az emberek és orkok, törpék és trollok vállt vállnak vetve harcolnának a csatamezőn. Az igazság azonban az, hogy a World of Warcraft PvP-játékmódjaiban már jó ideje csupán szimbolikus a pirosak és kékek közti szakadék, s habár az MMO története szerint a frakciók gyakran egymásnak esnek, számtalanszor megesett már, hogy a két oldal elásta a csatabárdot, hogy együttes erővel nézzenek szembe a náluk nagyobb fenyegetésekkel.

Mindezek ellenére azonban a játék továbbra is szeparáltan, két szembenálló táborban tartja a játékosait, nem csak szimbolikusan, de a gyakorlatban is. Természetesen senki nem szeretné, ha orkok randalíroznának Stormwind utcáin, de az évek során nyilvánvalóvá vált, hogy a végjátékot komolyan vevő felhasználók hajlamosak egy adott oldal felé konvergálni. A múltban egy jó faji képesség is elég volt ahhoz, hogy a PvP-t preferáló játékosok az Alliance oldalán kössenek ki, míg a raiderek hasonló okokból gyakran a Hordát választották. Ennek eredményeképp számos olyan szerver jött létre, ahol több mint 90 százalékos arányban billen az egyik oldalra a játékoslétszám mérlege. Ezzel a kisebb létszámú oldalon idővel lehetetlenné válik a magas szintű raidelés, ha pedig ez a tendencia nem változik, akkor a Mythic+ játékosarányát is felborítja az erőegyensúly.

Nem meglepő tehát, hogy a játékosok az idei BlizzCon online adásán is felemlegették ezt a problémát, a kifejezetten hasonló témákra kihegyezett fejlesztői kérdezz-felelek keretei közt. A múltban a Blizzard csapata gyakran a frakciók identitásának megőrzésére hagyatkozva hessegette el az erre vonatkozó ötleteket, idén azonban a játék igazgatója, Ion Hazzikostas meglepően pragmatikusan állt a kérdéshez. Habár a World of Warcraft fejese nem beszélt konkrét tervekről, a válaszából az derült ki, hogy egyáltalán nem ellenzi a frakciók közti szakadék áthidalását, legalábbis a végjáték tartalmait illetően.

Hazzikostas szerint is kulcsfontosságú, hogy az Alliance és a Horde megtartsa a szerepét és az identitását, de a nap végén ennél is fontosabb, hogy egy MMO-ban mindenki szabadon játszhasson a barátaival, nem számít, hogy mikor és hogyan. Kellemetlen érzés, ha az ember beskatulyázva érzi magát, mert csak akkor csatlakozhat az ismerőseihez, ha a kevésbé szimpatikus oldalt választja, ráadásul a játék gyakorlati ökoszisztémájának sem tesz jót a hosszú évek óta szélesedő szakadék.

A közeljövőben tehát még nem érdemes nagyobb változásokkal számolnunk, de abban biztosak lehetünk, hogy hosszabb távon a Blizzard is komoly problémának tekinti a két tábor közti leosztást. Könnyen meglehet tehát, hogy előbb-utóbb a dungeonök és raidek is megkapják cross-faction támogatását, ezzel pedig csupán az MMO történetére korlátozódhat majd a Horde és az Alliance közti ellentét.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...