Ne várjunk filmeket Tim Schafer játékaiból!

  • Írta: szlav
  • 2022. február 3.
  • Cooltúra
Link másolása
A videojátékok mozis adaptációja nem könnyű móka, gyakran még akkor sem, ha az alapanyag papíron remekül adja magát egy filmtörténethez. Tim Schafer elárulta, gyakran őt is megkereste Hollywood, de az ötletek sorra vakvágányra futottak.

Nem titok, hogy Tim Schafer és a Double Fine értenek a kreatív játékfejlesztéshez, de szolgáljon bizonyítékként, hogy a minap a Psychonauts 2 besöpörte a 2022-es New York Game Awards év játéka díját. Ennek kapcsán váltott szót a veterán fejlesztő az IGN szerkesztőivel, a téma pedig filmes adaptációkra terelődött. A beszélgetés során kiderült, Schafer nincs oda az efféle ötletekért, a tapasztalatai szerint a legtöbb ilyen próbálkozás csak időpocsékolás.

"Minket is gyakran megkeresnek olyan kérdésekkel, hogy 'Hé, mi lenne, ha filmet csinálnánk a játékotokból?', ezek az ötletek azonban a legtöbb esetben zsákutcában kötnek ki. Úgy érzem, hogy a videojátékok azok, amik igazán érdekelnek, velük szeretek foglalkozni. Szóval többször kaptunk már ajánlatot filmadaptációk kapcsán, de sosem lett belőlük semmi. Sok ingyenes ebédre hívtak már Hollywoodban" - tette hozzá Schafer.

A legutóbbi ilyen próbálkozásról egyébként mi is beszámoltunk, néhány hete ugyanis Duncan Jones hozakodott elő a Full Throttle forgatókönyvével. Tim Schafer elárulta, hogy elolvasta Jones szkriptjét, és érezte rajta, hogy a rendező tényleg játszott a klasszikus címmel, így tudja, hogy miről beszél, de ennek ellenére nem sok jövőt lát a motoros bosszúsztori megfilmesítésében.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...