Óriási világokat ígér a Ubisoft új technológiája

  • Írta: szlav
  • 2022. március 19.
  • Hír
Link másolása
A Ubisoft bemutatta az új felhőalapú fejlesztői eszközét, a Scalart. A felhős számításokra támaszkodó technológiának hála eddig sosem látott méreteket ölthetnek a nyílt világú játékok.

Az open world játékok kapcsán elsőként juthat eszünkbe a Ubisoft címere, most pedig arra készül a vállalat, hogy új szintre emelje az eddig is termetes nyílt világokat. Bemutatkozott a Scalar, a Ubisoft Stockholm forradalminak tűnő technológiája, melynek köszönhetően az eddig megismert hatalmas játékterek a jövőben a sokszorosukra nőhetnek majd.

A Ubisoft Scalar az ígéretek szerint kiiktatja az egyenletből a játékfejlesztés során felmerülő technikai limitációk javát, a különösen hardverintenzív folyamatokat ugyanis mostantól a felhőben összekötött számítógépek végezhetik majd. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a fejlesztők lehetőséget kapnak rá, hogy eddig lehetetlen méretű játékvilágokat tervezzenek, melyek asseteit, szimulációit, AI-karaktereit és a benne lévő játékosok lekövetését mind a kollektív felhőrendszer kalkulálja majd.

Külön érdekesség, hogy a Scalar a hagyományos videojáték-motorok rendszereit afféle kisebb, egymástól független mikroműveletekként kezeli, melyeket hálóként köt össze a nagyobb felhős rendszer. Ez lehetőséget ad akár arra is, hogy a játékkészítők valós időben, az adott játék megszakítása nélkül élesítsenek változtatásokat vagy frissítéseket. Mindezt élőben először a Ubisoft Stockholm következő játékában láthatjuk majd, erről a címről azonban egyelőre nem árult el egyebet a stúdió.

18.
18.
Parano1d
Ezt már feltalálta a Microsoft flight simulator. :)
17.
17.
shooter1234
#9: Nem világegyetem, világ, tehát a Föld nevű bolygóra gondoltam konkrétan. Amúgy az Elite -ben a Tejútrendszer egésze bejárható, igaz a feltérképezetlen része random generált annak is.
16.
16.
Extol
#2: Pont te beszélsz erről mikor nemrégen azt állítottad, hogy imádod a DRM-eket, lételemed az öcsizés... Azt sem lehet offline csinálni.
15.
15.
IAppearMissing
Mondjatok búcsút a játékok utókornak történő megőrzéséről. :)
14.
14.
Geribácsi
#13: Így van, kegyes füllentés :P
(Amikor azt akarják hogy a pasi kicsit jobban érezze magát)
13.
13.
csoki0619
#5: "Ubisoft mikor érti meg hogy nem a méret a légyeg, hanem hogy mit kezdesz vele."

Ugyanezt mondják a nők is évek óta.
12.
12.
Venator
Nem gondoltam volna hogy viszasirom a jo oreg regi linearis jatekokat ahol normalis sztori meg erdekes karakterek is voltak. Most eleg ha minel nagyobb a homokozo. Mondjuk ha olyan op jatekok jonnenek mint a zelda meg az elen ring az jo lenne de ezek kivetelek msg jo a sztorijuk is erdekes kukdetesek nem csak grind meg xp farmolas
11.
11.
GemForge
Bazmeg UBI, bármekkora az a világ, valamivel meg is kell ám tölteni! Mert ennél jóval kisebb világokat is csak unalmas önismétlő szarokkal raktim tele az utóbbi egy évtizedben. Szóval először azt a receptet kellene (újra) feltalálni, hogy mitől lesz valóban jó egy játék!
10.
10.
carbon based
Jaj de kell ez nekünk...Főleg pont a Ubisoft-tól. Tartalom meg történet így is túl sok volt nekik, főleg egyszerre.
Csodás-frusztrálóan-feleslegesen "telemarkerelt" mapokról álmodom :P (amiket real-time bővítenek is, itt fejhetsz kecskét-ott szedhetsz virágot)
9.
9.
Őrnagy
#8: Mármint az egész univerzumra gondolsz?
8.
8.
shooter1234
Akkor a crew 3- ba belerakhatják már az egész világot.
7.
7.
Viktor_The_Best
En a Far Cry 7-ben leszek erre kivancsi, gondolom abba mar alkalmazzak majd ezt az uj technologiat. Lehet abban mar akkora lesz a map hogy kocsival is belefaradunk mig egyik vegebol elerunk a masikba :)
6.
6.
delphijos
Ha a méret arra van használva hogy az ide-oda utazgatás minél tovább tartson ( mesterségesen kitolva a jatékidőt ) akkor van a baj a minél nagyobb mérettel.
5.
5.
Faint1993
Ubisoft mikor érti meg hogy nem a méret a légyeg, hanem hogy mit kezdesz vele. Már rögtön a gyomrom rándul össze amikor egy játék azzal reklámozza magát hogy openworld, mert az esetek 90%ába a világ tök üres és csak ugyan az az 5 féle gyüjtögetni valóval van telehányva.
4.
4.
DarkCrash
#2: Sajna ez a jövő. Mindenen online 0-24-be.
3.
3.
DarkCrash
Nekem a mostani OW méretektől is undorom van, nem hogy a még nagyobbaktól.
2.
2.
crytek
Tehát véletlenül se lehessen majd offline játszani... juhé.
1.
1.
elgeri
Öreg vagyok én már ezekhez az új szemléletekhez :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...