Túl drága lett volna, ezért kapott kaszát az Xbox streamingdoboza

  • Írta: szlav
  • 2022. november 16.
  • Hardver
Link másolása
A Project Keystone egy olcsó és rugalmas megoldásként hozhatta volna a nappaliba az Xbox Cloud Gaminget, a redmondiak azonban a gyártási költségek mellett nem tudták belőni a kívánt árazást.

Nem titok, hogy a Microsoft nagy jövőt szán a felhős játékstreaming-szolgáltatásának, ennek pedig fontos vonzata lehetett volna a Keystone kódnéven futó projekt. A hagyományos streaming stickekhez hasonlóan ez a dobozka is arra volt hivatott, hogy gyakorlatilag bármelyik televízió mellett, de külső számítógép vagy Xbox-konzol nélkül vigye a nappaliba az Xbox Game Pass felhős katalógusát, arról azonban már májusban beszámoltunk, hogy a redmondiak végül felhagytak a hardver véglegesítésével.

Phil Spencer most végre azt is elárulta, hogy miért döntöttek így. Az Xbox-fejes a The Verge szerkesztői előtt vallotta be, hogy az árazás miatt került jégre a Keystone. Habár a prototípus már készen állt és tökéletesen működőképes volt, a vállalat egyszerűen képtelen volt a gyártási költségek mellett úgy belőni a fogyasztói árat, hogy az a Microsoft jelengenerációs konzoljai mellett fair módon képviselje a saját értékét.

A Keystone hivatalosan nem megerősített látványterve.

"Amikor alig 300 dollár az Xbox Series S, ráadásul az ünnepek alatt ez az ár alacsonyabbra is leeshet, csak akkor van értelme egy kizárólag streamelt játékra használható doboznak, ha az ára lényegesen a Series S alatt van" - magyarázta Phil Spencer. Az úriember azt is hozzátette, hogy szerinte 100-130 dollár lett volna az ideális árazás, ezt azonban nem tudták összeegyeztetni a gyártási költségekkel, főleg mivel Spencer egy Xbox-kontrollert is szeretett volna a piacra tervezett csomagba pakolni.

Az egyébként egyáltalán nem újdonság, hogy a Microsoft komoly veszteség mellett gyártja a videojátékos hardvereit. Phil Spencer nemrég elárulta, hogy az újgenerációs Xbox-konzolok jelenlegi árazása mellett darabonként közel 200 dollárt bukik a vállalat - ezt természetesen a szoftvervásárlások és az előfizetések kompenzálják.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...