A Sega kishíján elkaszálta a Yakuza-sorozatot

Link másolása
Toshihiro Nagoshi egy olyan pillanatban állt elő a sorozat ötletével, amikor a Sega nem volt igazán sikeres, és élből elutasították az első játék koncepcióját. Némi finomítás után végül beadták a derekukat.

Mindig érdekes és tanulságos lehet, amikor visszatekintünk egy mára már sikeres és megbecsült franchise születésének pillanatára, és megnézzük a korabeli körülményeket. Amikor a felénk Yakuza, odahaza pedig Like a Dragon néven futó sorozat első részének ötletével Toshihiro Nagoshi előállt a Sega menedzsmentjének, már akkor is a nagyvállalati gondolkodásmód jellemezte a játékipart, ráadásul a japán kiadó még mindig lábadozott a Sony-val való csörtéjéből.

Nem is csoda, hogy a játékot élből elutasították, hisz nem a gyerekeket vagy a nőket célozta meg, és nem is a nyugati közönséget úgy általában, a cég akkori stratégiája pedig kifejezetten a globális megjelenésű, a szélesebb tömegeknek szóló címekre fókuszált. Nagoshi háromszor dolgozta át a prezentációját, mire a Sega vezetősége végül rábólintott. A többi már történelem.

A Like a Dragon mára már franchise-á nőtte ki magát, a fő sorozat mellett kaptunk több spinoff epizódot is, sőt egy külön sorozatot is a Judgment személyében. A Like a Dragon-sorozat eddig több mint 21 millió példányban kelt el, a legutóbbi, Infinite Wealth is rendkívül jól fogyott, egy héttel a megjelenés után már túl volt az egy millió eladott példányon

8.
8.
hedzsooo
#4: A Judgement hozzam pl. kozelebb all, mint a Yakuza jatekok. Gondolom itt is csak izlesek es pofonok ugye
7.
7.
Ooorky
#4: Változó mértékben, de nagyon japán.

Judgment-ben rüheltem a dupla élet rendszert (van olyan sérülést amit csak doki vagy a drágábbik gyógycucc tud gyógyítani), nem is használták egyetlen másik játékban sem.

A sztori önmagában az egyik legjobb a szériában, bár a yakuzák világától itt se tudtak elszakadni.
6.
6.
Feri899
#4: Szerintem adj neki még egy esélyt, én alig bírtam lenni, a második része pedig még jobb. Nekem tetszettek az újítások, azaz a nyomozós részek is benne.
5.
5.
Anti crytek
Mindig örömmel tölt el, amikor a kedvenc szériámról, a Yakuzáról írtok cikkeket, nem holmi Peppa malacos baromságokról...
4.
4.
csoki0619
#2: Amúgy a Judgement sorozatra mit mondasz? Megvan az első rész, el is kezdtem még egyszer régen valamikor, de félbemaradt. Érdemes neki adni még egy esélyt? Szeretem a jó sztorit egy játékban, csak nem tudom mennyire japán a game.
3.
3.
Kratoska
#2: Neki aztán mondhatod. Angolul nem beszél, saját elmondása szerint a játékok sincsenek rá semmilyen emocionális hatással, a Yakuza-sorozattal is azért szenved, mert ingyér' fent van Game Passba, aztán emiatt kínsz*rva erőlteti őket, ha törik, ha szakad. Fingja sincs az egész sorozat koncepciójáról, szellemiségéről, mondanivalójáról és mögöttes tartalmáról.
2.
2.
DarkLord
#1: Örülnél te annak, ha minden játék ilyen szinten jönne futószalagon! Ha beleásol a sorozatba, akkor láthatnád, hogy a sztorik olyan szinten megvannak írva, hogy kevés játék redelkezik ilyen csavaros történetekkel. Mikor azt hiszed, hogy megvan a csavar, akkor, még teker rajta 2-3 csavart és csak áll leesve lesel, hogy mi van?! (mondjuk itt a 6. részre értem ott az ember csak kapkodta a fejét).
1.
1.
crytek
Így legalább lett egy futószalagon kb 2 havonta gyártható címük..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...