A Space Engineers még 2013-ban jelent meg, akkor még Early Access modellben, és egészen 2019-ig abban is maradt, a hivatalos megjelenés ugyanis akkor történt, kizárólag PC-re. Viszont a hivatalos megjelenést követően gyorsabb ütemre kapcsoltak a fejlesztők, a játék egy évvel később már Xbox One-on is elérhetővé vált.
A játék több mint 5 millió eladott példányon van túl, a fejlesztők pedig végre célba vették a Sony konzoljait is, így PlayStation 4-en és PlayStation 5-ön is elindul a játék bétája május 11-én. Az alapjáték önmagában 28,49 dollár lesz, míg a Ultimate Edition 88,49, ez utóbbi viszont az alapjátékon felül többek között 150 építőelemet, 20 új skint és 20 emote-ot is tartalmaz.
A Space Engineersben a játékosok kisebb, egymásba kapcsolodó építőelemekből építhetnek nagyobb szerkezeteket, amelyek fizikáját a rendszer a valóságnak megfelelően, az alkotóelemek fajtájától és számától függően számítja ki. Ezek a térfogattal rendelkező építmények lehetnek épületek, járművek, űrhajók vagy űrállomások is, mind-mind saját fizikai tulajdonságokkal, mint a tömeg, a tehetetlenség vagy a gyorsulás.
A játék egyik nagy bájfaktora, hogy bár sci-fi, abból is a realisztikusabb fajta. Bár még messze vagyunk attól, amit a játékban láthatunk, nem elérhetetlen dolgokról van szó, nincs olyan technológia a játékban, amelyet ne tudnánk elérni az elkövetkező évtizedek során.





Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.