Jövőbe tekintő sorozat

MikeReem rovata a tudomány legújabb és a legmeglepőbb témáiról.

Jövőbe tekintő sorozat 27. rész: Már a PC-s játékokkal is konzolon játszunk?

Október végén boltokba kerültek a Sims 3 konzolos verziói. A sorozat már korábban is tett kitérőt a játékgépekre, de még sosem fordult elő, hogy ilyen pontosan átültessék a PC-s játékot más platformokra. Pillanatnyi felindulás az Electronic Arts részéről, vagy egy hosszú távú folyamat része a konzolos Sims?

Jövőbe tekintő sorozat 26. rész: A játékipar 10 legszexibb nője

Újságírók, műsorvezetők, neves game designerek és igazi geek topmodellek. Összegyűjtöttük nektek a játékipar 10 legszexibb nőjét, a felsorolásból pedig nem hagytuk ki a magyar neveket sem.

Jövőbe tekintő sorozat 25. rész: A jelen legjobb grafikus motorjai II.

A jelen legjobb grafikus motorjait bemutató cikkünk után újra megmártózunk a témában, ezúttal közkívánatra sorba járjuk olvasóink által hiányolt, az elmúlt években fénykorát élő, de most leköszönő megoldásait, majd kikacsintunk a jövő felé olyan motorokat teregetve ki, melyek éppen csak bemutatkoztak, vagy még várnak arra, hogy megizzasszák masináink grafikus magját.

Jövőbe tekintő sorozat 24. rész: A játékok és az oktatás

A súlyos tankönyvek és végeláthatatlan körmölt jegyzetek ideje immáron a múlté, az általános közoktatás minősége joggal megkérdőjelezhető, a diákok fejlődését nagyban elősegíti a számítógépes játékok bevezetése a tantervbe. Jó néhány külföldi és hazai intézmény már jóval túl van az egyszerű kezdeményezésen, hogy beépítsék a fiatal korosztály számára fogyaszthatóbb videojátékokat, ezzel elősegítve tudásuk fejlesztését, pusztán az ezek iránti nagyobb érdeklődés eszközének tudatában.

Jövőbe tekintő sorozat 23. rész: A fizika forradalma soha nem történt meg?

Mikor a XVII. században Isaac Newton fejére ráesett a híres alma, onnan számítjuk a fizika, mint tudomány megreformálását, eme angol úriembertől. De vajon a játékok világában létezik-e egyáltalán megújulás? Havok, Ageia – csak két nagy gyártó, aki élethű tárgy-, környezet-kölcsönhatást ígér a legnépszerűbb videojátékokban. Avagy csupán túlzó rongybaba-effektus, melyet bárki beleimplantálhat fejlesztésébe, ha leperkálja érte a csinos summát? Nézzük, honnan indultunk és hová jutottunk!

Jövőbe tekintő sorozat 22. rész: A 10 legjobb videojáték szexjelenet

A 10 legrosszabb videojáték szexjeleneteket összegyűjtő listánk után úgy gondoltuk, hogy megnézzük, melyek azok a címek, amik a legjobb, és legerotikusabb együttléteket mutatják be. Hiszen nem vagyunk mi prűdök, nem szoktunk Jack Thompson módjára nekiesni mindennek, amiben szex van, viszont szeretjük az igényes és jó dolgokat, ez nyilván érhető is.

Jövőbe tekintő sorozat 20. rész: A jelen legjobb grafikus motorjai

Hol vannak már a pixelhuszárok az EGA monitorokon? A fejlődés nem áll meg, folyamatosan érkeznek a hardverizzasztó technológiai csodák a totális élethűség felé tartva. Jövőbe tekintő sorozatunk legújabb részében összeszedtük a jelen generáció legtutibb engine-jeit, azokat, amik már kivívták, illetve ki fogják vívni minden elismerésünket.

Jövőbe tekintő sorozat 19. rész: A 20 legjobb játék

Ha egy kiadó bejelent egy játékot, nem győzi hangsúlyozni, hogy terméke a legjobb és a legszebb lesz, amit az ipar valaha látott. Jön a sok ígéret, a millió szép kép és a sok-sok, falatnyi ruhában mosolygó booth babe az E3-mon. Aztán mikor kijön az anyag, kiderül, hogy szó sincs forradalomról, sőt, a produktum sokszor még csak a közepes elvárásokhoz is alig ér fel.

Jövőbe tekintő sorozat 18. rész: Az új generáció

Az újgenerációs konzolok hihetetlen népszerűségre tettek szert. A megjelenésük óta eltelt három-négy évben rengetegen - köztük olyanok is, akik korábban teljesen konzolellenesek voltak - tettek szert egy PS3, vagy Xbox360 masinára, s a számtalan exkluzív játékmegjelenés miatt a Gamekapocs is kiemelten foglalkozik ezen platformok támogatásával.

Jövőbe tekintő sorozat 17. rész: A 6 legjobb multiplayer konzoljáték

Ez a cikk eredetileg a Killzone 2 multis tesztje akart lenni, de Daks papa zsenialitásának köszönhetően a jelenleg legkedveltebb online játékok összefoglalója és rövid ismertetője vált belőle. Célom ezzel a cikkel, hogy egy picikét elemezzem az éppen legsikeresebb játékok egyediségét, jellemzőit és hogy vajon mit szeretnek benne az emberek (jelen esetben én leszek az egész emberiség) a legjobban. Mátyás király az igazságos, az egyik legnagyobb magyar volt a történelmünkben, az ő elveit tiszteletben tartva úgy döntöttem, hogy két-két gammát veszek nagyító alá mindkét oldalról (X360, PS3) és kettőt ami teljesen közös (PC, X360, PS3). Az esetleges viták elkerülése végett a stuffokat megjelenési sorrendben elemezni. Lássuk hát!