Lock-On: Modern Air Combat Bemutató

  • Írta: Lock
  • 2004. február 4.
Link másolása
A legtöbb megrögzött szimulátor-rajongó szerint a Falcon 4 óta nem termett igazán yo játék a témában (modern harci gépek szimulációja) az utóbbi néhány évben. 2003 ősz végén megjelent viszont a Lock On: Modern Air Combat...

Lássuk, hozott-e valami újat a konyhába!

A játék az Ubi Soft gondozásában jelent meg, és ez általában csak jót jelent. Nézzük miket is ígérnek a játék készítői:

  • Dinamikus harci esemény generátor
  • Orosz és amerikai sugárhajtású gépek
  • A játékba való beleélést segítő harci körülmények
  • Többjátékos üzemmód

 

És valóban, az orosz oldalról a SZU-25 „Frogfoot”, a SZU-27 „Flanker B”, ennek továbbfejlesztett verziója a SZU-33 „Flanker D”, a MIG-29A „Fulcrum A” és a MIG-29S „Fulcrum C” repülhető. Az amcsi oldalon sajna jóval kevesebb madárkát nyüstölhetünk, itt az F-15C „Eagle” és az A-10A „Thunderbolt II” választható. Azt (egy kicsi) negatívumként rovom fel a játéknak, hogy amerikai részről csak egy vadászgéppel keverhetünk a légtérben, viszont pozitívum, hogy betettek egy főként földi célpontok megsemmisítésére (leginkább tankok ellen) használt járgányt is (A-10A).

Már most szeretnék tisztázni néhány dolgot a játékkal kapcsolatban, hátha néhányan már tovább sem olvassák a cikket ezek miatt:


Egy. A gamma elvileg tolható hancúrléc (gyk: joystick) nélkül is, de gyakorlatilag senki ne csinálja, ha jót akar. A játék a gépek oldalkormányát is jól kezeli (natürlich), tehát akinek olyan sztikk van a birtokában, melynek a markolatát csavargatni is lehet (mármint üzemszerűen tűri és jelet is generál hozzá), azok bizony előnyben vannak. Az igaz, hogy billentyűzetről messze jobban tudtam irányítani, mint a MS Flight Simulator 2004-et (továbbiakban MS FS 2004, vagy amit éppen kitalálok).


Kettő. A játék erős gépen fut csak jól és szépen. Magyarán megaszondva a saját tapasztalatom az volt, hogy egy Radeon 9600 gyorsaságú és tudású (vagy jobb…) videokártya kellett volna a gépembe minimum 128MB memóriával (de nem volt), hogy igazán élvezetes kép élvezetes sebességgel menjen a kis házi kedvencen. Némi állítgatás után azért a Radeon 9100-asommal is elfutott... A vas a kártya alatt tartalmazzon legalább egy kétgigás procit (nem Celeronkában értem), és a memória sem lehet túl sok a gépedben (minimum fél giga).


Három. Ez bizony egy 6000 gombos játék, tehát a nagy tenyérrel rendelkezők előnyben. A zongorista ügyességűek szintén. Ha utálsz a billentyűzeten varázsolni, miközben egy joystick-et is markolászol, akkor nem ez a Te játékod.

 

Az első pontot nem kell magyarázni. A harmadikhoz csak annyit, hogy a játék élethű, tehát az a legélvezetesebb, ha mindent szabályosan csinálsz, engedélyt kérsz a kitaxizásra, majd a felszállásra, ésatöbbi. Ez a való világ. Vagyis nem ez, csak ilyen. Egyébként még hozzátenném, hogy már 10-15 gomb ismeretével is el lehet vezetgetni a gépeket…


A második ponthoz elmondanám, hogy azért kapunk is valamit cserébe a magas gépigényért. A Falcon 4 esetét elnézve szerintem megint 4-5 évig nem fog kijönni ilyen összetettségi szintű (és jó) szimulátor. Azért nem vagyok annyira mérges az erőműigény miatt, mert látom, hogy a készítők is sejtették ezt, és olyan játékot készítettek, amivel még 3 év múlva is yól el lehet játszadozni. A legtöbb ismerősöm már amúgy is kétgigás géppel rendelkezik, új gépet már nem is nagyon szabad ez alatt venni (játékra). A sarkalatos pont itt a videokártya. Na abból minél jobbat szerezzen be az, aki nyomulni akar ezzel a játékkal. Ez van, ezt kell szeretni.

 

 

A grafika nagyon szépre sikeredett, szerény véleményem szerint jobb, mint a MS FS 2004-ben. A táj sokkal élethűbb, a felhők gyönyörűek, a gépmodellek nagyon részletesek, az árnyékhatások tökéletesek. A talaj magasról nézve nagyon szép, közelről persze előjön régi vesszőparipám, a fák és épületek hiánya illetve alacsony száma, kidolgozatlansága, de ne feledjük, ezek zabálnák fel igazán számítógépünk erőforrásait. Az igazat megvallva ezzel a játékkal szívesebben repkedek csak úgy, mint a MS Flight Sim 2004-gyel. Pedig a kettő között csak pár hónap a különbség. A készítők olyan apróságokra is figyeltek, mint a pilótasisak tükröződése a fülke plexijén belülről, illetve a megöregedett plexiburkolatban megjelenő vékony hajszálrepedések megjelenítése. Nagyon szép még a vízfelület is, illetve (számomra) meglepően magas poligonszámból épülnek fel a földi célpontok (csapatszállító járművek, önjáró ütegek, mozgó radarok). Ilyen szintű részletességet még sosem láttam szimulátorban. Nézzetek bele az Enciklopédia menübe! Vagy 20 hajó és 60 rakéta és bomba, nem is beszélve a légi és földi járművek garmadájáról. Alapos meló.

 

A hangok tekintetében nem tudok sokat nyilatkozni. A játék menüjében és töltögetés közben zene helyett rádióadások felvételeit lehet hallani, ez nagyon tetszett, egyből a pilótafülkében éreztem magam tőle (na jó, nem egészen). Ez jó. Repülés közben azonban csak néhány hangot hallani egy repülőgépben, és ezek a hajtómű, a műszerfal csipogásai vagy beszédje, a rádió, közeli ellenséges gépek, objektumok (pölö tankocskák) zaja, illetve találat (engem rakéta vagy én a földet) esetén a robbanások hangjai. Ezek rendben voltak jól.

 

A Játékot a tutoriallal érdemes kezdeni, de készüljetek fel, mert vagy 25 küldetésen keresztül ismertet meg a játék a főbb gépekkel, fegyverekkel, és manőverekkel. Viszont a türelem később rózsát fog teremni. Tűzrózsát. Az égre. Az ellenséges gépekből. Szóval csináljátok végig!

 

A játékban van véletlen küldetés generátor, kampány is vagy 4 külön géptípusra, illetve szerencsénkre multiplayer lehetőség, melyben egyszerre 32-en festhetnek kondenzcsíkokat az égre (LAN-on és Interneten is nyomhassuk, egymást hentelve, vagy összedolgozva).

A készítők szerint van 9 repülhető géptípus, de én ezeket nem mindet találtam meg. Azt hozzá kell tennem, hogy a multi részt nem próbáltam még, lehet hogy ott van némelyik elrejtve (állítólag egy német gép is repülhető!).


Ígérnek még a készítők 8 tengeri támaszpontot, 18 repteret, 500 hidat, 1700 kisvárost, 21 nagyvárost, 180000 épületet és 50 millió fát. Háááát, nem számoltam meg. Szimplán elhiszem. Ja, majd elfelejtettem! Nem tudom hány helyszínen játszódnak a küldetések (a kidolgozottságot tekintetbe véve szerintem csak egy), de az biztos, hogy a Kaukázus és környéke a „felségterületünk” alá tartozik. A nehézségi szintje több kapcsoló és csúszka segítségével is személyre szabható (Mesterséges Intelligencia szintje, egyszerűsített fizika és radar, realisztikus rádió-kommunikáció).

 

A játék CD-jén megtalálható egy kellemesen részletes .pdf dokumentumban a repülhető gépek, különféle manőverek, fegyverek és szenzor-üzemmódok leírása. Nagyon hasznos, a végén még egy szájbarágós módszer alkalmazásával minden típus minden fegyverének a leghatékonyabb használatát is kitárgyalják a készítők.

Összegzés, avagy Summa Summarum

 

Kihagyhatatlan, szimulátor-rajongóknak pedig kötelező darab! Részemről fejhajtás. Minden elismerésem a készítőknek, nagyon jó játékot „eszkábáltak” össze. Remélem, az elkövetkezendő 1-2 évben egyre több hívet szerez magának a Lock-On (főleg ahogy egyre gyakoribbak lesznek a 3GigaHertz-es számítógépek). Már várom a küldetéslemezeket hozzá..

 

Annyira megtetszett a Lock On, hogy szívesen mennék vissza jrepülni, de kezdek elálmosodni, szerintem nemsokára bediffundálok az ágyikómba… J

Nektek viszont jó szórakozást!

 

1.
1.
lujo90
hali le lehet szedni a lock-on:modern air combat nevű játékot innen?

kéne!!hali! lujo!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...