MUD: Fim Motocross World Championship teszt

  • Írta: Daks
  • 2012. május 11.
  • mud: fim motocross world championship, teszt, x360
Link másolása
Több száz köbcentis motorok, izzadságszag, kosz, üvöltő rockzene, és kétméterenként egy fürdőruhás cicababa. Az igazi férfiak nem csak dús bajuszt növesztenek, de a lóerőket is uralni tudják, milyen kár, hogy a MUD-ban mindezt nem élhetjük át. A reklámszöveg ellenére se.

Evolution GT, MotoGP, SCAR, SBK, Superbike, Superstars és WRC. Az olasz Milestone a motorsport világ hivatalos játékkészítője; amire nem csapott le az Electronic Arts, a Codemasters, vagy valamely másik nagy kiadó, azt ők összesöpörték, és a képernyőre varázsolták. Többnyire nem éppen kifogásolhatatlan színvonalon. Játékukat nem láttam még 6-8 pontnál magasabb eredménnyel zárni, nagyjából mindegyik sorozatuk járt is nálam valamilyen formában, egy valamit ezek után pedig most biztosra állíthatok. A MUD az eddigi leggyengébb próbálkozásuk.


A 2011-es Motocross World Championship hivatalos játékaként a MUD nem másra vállalkozott, mint elhozni a mocsokimádók száguldó cirkuszát, egyenesen az otthonunkba. Nyolc motorgyár, harminckét csapat, nyolcvannégy pilóta, tizenkét helyszín, és több száz szponzor, a világbajnokság a nagy számok játéka, lássuk is hát, hogy mit kapunk a lemez megvásárlásával.


A virtuális benzingőz szerelmesei több játékmód közül választhatnak. Az official mode a kötetlen száguldások otthona, melyen belül találhatunk gyorsmeccset, championshipet, és egy Monster Energy FIM MxoN nevű eseményt is. Az első nem érdemel sok magyarázatot, csak választanunk kell egyet a 350 és 450 köbcentis MX1-es, vagy a 250-es MX2-es kategória mocijai közül, rábökni valamelyik pályára, s már indul is a menet. A második neve kicsit megtévesztő, ugyanis nem a bajnokságot nyomhatjuk itt le, csak annak egyes állomásaira látogathatunk el szabadon, míg az utóbbi egy ugratókkal teli, hatalmas arénát nyit meg előttünk. A feladat elkápráztatni a közönséget, s annyi pontot bezsebelni a bíróktól, amennyi az aranyéremhez kell.


Sajnos a MUD épp azt baltázta el, amit a legjobban várnánk tőle. A motorozás élményét. A játék indítása után olyan érzésem volt, mintha egy techdemó került volna a kezeim közé, pocsék látvány, összeszedetlen versenyek, idióta mesterséges intelligencia, csapnivaló fizika, és gyenge hangok, ez nem lehet egy hivatalos feldolgozás. Pedig de. Valahogy megdumálták a Fim fejeseit, hogy ez egy jó játék, ők pedig virították a zsozsót anélkül, hogy egy kört is mentek volna vele.


A gyorsaság és az erő, mi ezeket a fenevadakat jellemzi, a játékból teljesen kiveszett. A motorozás lassú és fárasztó elfoglaltság, trükközni se lehet, komótosan rójuk a köröket. Ha nekimegyünk a falnak, akkor a motor visszapattan, ha ráugratunk valaki fejére, akkor pár métert utazunk rajta, majd hirtelen mögötte kötünk ki, a kanyarokat pedig úgy a legkönnyebb bevenni, ahogy Kapócs Zsóka próbálta a Lotus Ladies Cup múlt hétvégi futamán. Izomból neki kell szállni az éppen kanyarodni igyekvő másiknak, aki így befordít minket a megfelelő irányba, a MUD-ban ezt könnyű kivitelezni, az életben sajnos már korántsem annyira. Ahogy láttuk a Fókuszban is. 


Ha azt gondolod, hogy ennél lejjebb nincsen, akkor tévedsz. A scrub névre keresztelt kigyorsítási rendszer minden képzeletet alulmúl, egyszerű és frappáns, viszont hatalmas nagy baromság. Az ugratókhoz érve le kell nyomnunk az A gombot, melynek hatására a pilóta a levegőben kitolja oldalra a motort, majd mielőtt földet ér, visszahúzza maga alá, szép kis trükk ez, de nem a közönségnek szól, ezzel lehet turbót szerezni. Amint földet érünk, kapunk egy pár másodpercnyi löketet, Isten keze lehet a dologban, vagy ezzel kavarjuk fel a tank aljára merült benzinrostokat, ki tudja. Talán nem is érdekelne, ha nem ugyanazt a trükköt kéne végignéznem kétszázszor.


A world tour játékmód mindennek ellenére meglepően kellemes lett. A karriert rejtő fantázianév ugyanolyan pocsék versenyeket kínál, mint az előző menüpontok mindegyike, itt viszont van miért dolgozni, és izgulni, ez pedig egy rohadt jó dolog végre. A játék kezdetén egy hőssel, és egyetlen elérhető futammal kezdünk, majd ahogy nyerjük a bajnokságokat, úgy lehet elérhetővé tenni az új tartalmakat. Kvalifikálhatunk új futamokra, leszerződtethetünk magunk mellé három másik karaktert, csapatunk skilljei pedig még fejleszthetőek is. Növelhetjük a verseny közben lehörpinthető energiaital hatását, a scrub gyorsítás nagyságát, illetve motorunk kormányozhatóságát, kézben tarthatóságát is.


Ötvenöt futam, és négy versenytípus érhető el itt, mely utóbbiak szintén nem rosszak. A race mi más is lenne, mint a sima körverseny, a checkpoint match során időre annyi kapun kell átmennünk, amennyin csak bírunk, a head to head az egymás elleni futamok otthona, míg az elimination cupnál egy óra számol vissza folyamatosan, s aki az idő lejártakor az utolsó helyen van, az kiesik a versenyből. Nincs bennük semmi újdonság, de legalább visznek egy kis változatosságot a dologba, még mindig jobb ez, mint egy seggbe rúgás.


A karriermóddal el lehet csapni az időt egész jól, de a zúzós rockzenén, és azon a tényen kívül, hogy a játék a Motocross World Championship hivatalos feldolgozásaként felvonultat mindent, mi a világbajnokság rajongóit érdekelheti, sok pozitívumot nem tudok mondani. A minőség csapnivaló, a motorozás pedig élvezhetetlen, aki sarat akar dagasztani, az válasszon egyet az MX vs. ATV sorozatból, ott nem lehet mellényúlni.

10.
10.
Danzig777
Borzasztó fikázódós teszt...én teljesen élveztem bár tényleg kicsit olyan csupasznak hat a játék, de hogy a grafikán mi fikázni való van azt nem tudom felfogni... legalább a sárnak sár hatása van tényleg, mert más játékokban csak lapos fos az egész pálya.
9.
9.
kiváncsi lennék milyen lenne egy ilyen motoros játék fm4 szintű fizikával
8.
8.
Daks
#7: Azok sajna túl drágák, hogy ilyen rétegjátékhoz vegyék meg. Szóval marad az MX vs ATV még egy darabig. :(
7.
7.
Csoola
Remélem ahogy fejlődik az Ánril meg a Krájendzsin, végre valami fasza fizikával ellátott motoros, crossos, enduros játékot is kapunk...
6.
6.
BudTerence
A Milestone anno még a Screamer autós arcade játékokkal indult a kilencvenes évek közepén. Érdekes, mennyire leadták a színvonalat, azok akkoriban remek játékoknak számítottak.
Bár már ott is megvolt az idegesítő faktor: ha belementél az előtted haladóba, lelassultál (eddig ok), de ha a gép jött beléd hátulról, akkor is te lassultál be, ő pedig rajtad átugratva előnyhöz jutott...:)
5.
5.
Tényleg mikor lesz rendes kereső amivel lehet normálisan keresni a hírek, vagy a hozzászólások között ???
Tényleg, olyan jó lenne ha már lenne szerkesztési lehetőség, olyan rég álmodunk róla, hogy lassan elhisszük, hogy van ... :D
Tényleg nem lenne baj, ha lenne egy blokk ahol nem az utolsó hozzászólások, de például az utolsó saját hozzászólásaink vagy legalább azok látszanának amelyik után / amelyikre jött válasz.
Tényleg boldogság töltene el minket, ha a trófeák, pontok, jelvények legalább esténként egyszer lefrissülnének, így nem kellene napközben "figyelni az oldal-motornak a változásokat" .
Tényleg jó tett a lelkünknek a tegnapi 10 forintos benzinár csökkentés megint...
Tényleg lehetne holnap is :D

Tényleg nem jut semmi az eszembe ezzel a címmel kapcsolatban ! :DDD
4.
4.
Yanez
A 10 éves motoros játékok is jobbak ennél a szarnál.
3.
3.
Dahaka18
A hangok még mindig jobbak mint az mx vs atw-ben...
1.
1.
DON GONDOCS
Nem a legjobb motoros játék.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...