The Walking Dead: E3 - Long Road Ahead teszt

  • Írta: zoenn
  • 2012. október 4.
  • episode 3 - long road ahead, pc, teszt, the walking dead
Harmadik részéhez érkezett a Telltale-féle The Walking Dead videojáték, mely sok tekintetben vízválasztó lehet a rajongók számára. Úgy érezzük majd, mint egy áthidaló megoldást a nagy finálé előtt, de emellett a drámai történetmesélés csúcspontján találjuk magunkat.

Lee Everett és társai belefáradtak a mindennapos készenlétbe, az élet területén számos nehézségbe botlottak. A Telltale Games remek érzékkel ragadta nyakon Robert Kirkman képregényének hitvallását, miszerint a zombi-apokalipszis túlzott vér és agyvelő nélkül is lehet magával ragadó, ha a történet elsősorban a karakterközpontúságra rendezkedik be. Szakmai szempontból nem is lehet kimondott játéknak aposztrofálni a címet, elvégre egy vizuális regénnyel van dolgunk, rengeteg interaktív lehetőséggel.


Ha ez lenne a kalandjátékok jövőre – mert nagyon úgy néz ki, hogy az – akkor erősen megosztja majd a közönséget. Ettől eltekintve a rajongók imádják a cel-shaded grafikával operáló, a játékos választásain és reflexein múló filmet. A kemény döntéseknek súlya van: még az első részben hozott választásaink is kihatnak a mostani epizódra. Nem mindegy, hogy melyik szereplővel szimpatizálunk, s az sem, hogy kinek a haláltusáját nézzük végig teljes nyugalommal. A játékhoz egyfajta egyedi pszichológiai állapot kell, érett és józan gondolkodás – s pont ez adja meg a markáns ízét. 


Miután csapatunk túlélte a St. Johns tejgazdaság borzalmait, a megmaradtakon kiütköztek a fáradság jelei. A letörtségen még a némi ellátmányt rejtő elhagyott autó sem segít. A kötelékek lazák, még a legszilárdabb jellemek is megtörtek. Lilly és Kenny a teljesítőképességük határán vannak, valamint minden jel arra utal, hogy egy áruló is van a társaságban. A fekete bárány keresése után nem sokkal banditák ütnek rajta a túlélőkön, a korábbi biztonságos hely mára csatatérré változott, s a helyzetet tovább rontja a járkálók mindennapos feltűnése is. Muszáj volt továbbállniuk és találtak is egy üres motelt. Persze semmi sem az, aminek látszik. 


Míg a korábbi epizódok narratívája számos váratlan csavart tartalmazott, addig a Long Road Ahead némileg kiszámítható fordulatokkal operál. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy ez az eddigi leggyengébb rész, ami természetesen nem fedi a valóságot. Az érzelmi szálakkal nincs gond, továbbra is teljes szívvel kötődik a szimpatikus szereplőkhöz – a játékmenet és sztori kéz a kézben jár. Még mindig rengeteget beszélgetünk, döntéseink pedig nagyban befolyásolják a történet alakulását. Az áruló kilétének felkutatása mellett sokkal fontosabb az, hogy megfontolt tetteket hajtsunk végre. Az elmélázgatásnak komoly súlya van úgy érezzük, mintha a Telltale ki szeretné húzni a játékidőt az igazán nagy dolgokig. Az Episode 3-at vihar előtti csendként aposztrofálhatjuk, nyilvánvalóan a túlélők sorsának irányítása ki fog esni a kezünkből. Már a játék elején egy szörnyű döntést hozunk, s így a csoport morálja radikálisan meg fog változni, a szomorú helyzetben az lesz az érzésünk, hogy az életben maradás mindennapos nehézsége még a halálnál is rosszabb megoldás. Ha a rutin elvész, annak katasztrofális következményei vannak – naná, hogy az emberi gyarlóság kerül előtérbe. Pont ez adja a The Walking Dead sava-borsát. Ha pedig azt hinnénk, hogy kézben tartjuk a gyeplőt, s logikus döntéseket hozzunk, akkor a valóság el fog keseríteni, hiszen tévedtünk. Hiába agyalunk a megoldáson, amikor a játék levegőnek nézi az értelmesnek tűnő következtetéseinket és másfelé viszi a történet fonalát. 


Ebben a részben új elem is bevezetésre került, nevezetesen a lövöldözéseknél már a célzásunkra is nagyobb szerep hárul. A lényeg annyi, hogy rámutatunk és célpontra, aztán durrbele. A játékos azt hiszi, hogy ezzel aktívan részt vesz a saját túlélésében. Az akció továbbra sem domináns tényező, az adrenalin-termelés ott mutatkozik meg, hogy a kényszerhelyzetekben nagyon szűkös idő áll rendelkezésre a választáshoz. Ami nem könnyű és olykor az őrületbe kerget - az ésszerű megoldás nyilván nem egyértelmű. Dühöngünk is persze, ha nem olyan megoldás születik, amit szerettünk volna. Ezzel mindig számolnunk kell.  


A Long Road Aheadben a puzzle feladványokon is szerettek volna javítani, de a fejtörők még mindig nem az igaziak. Továbbá szintén csalódást keltő, hogy a Telltale nyilvánvalóan időhúzásnak szánta ezt a részt, bár aki imád csevegni, az nem feltétlen negatívumként éli meg. Jó hír viszont, hogy a főszereplők ezúttal nagyobb figyelmet kaptak – különösképpen Clementine, a kislány. Sokkal jobban kötődünk majd hozzá, az eszmecserék nem arról szólnak, hogy „jól érzed magad?”, hanem komoly nevelési szándék is tetten érhető. Ő jelenti a fényt az alagút végén - Lee gondoskodási szándéka kiteljesedik, a legnagyobb borzalom közepette is igyekszik megvédeni a kisdedet. 


Félreértés ne essék: a harmadik epizód továbbra is egy nagyszerű fejezet, de nem olyan erőteljes, mint a korábbiak. Fogjuk fel úgy, hogy megágyazza a talajt a negyedik eljövetel előtt, hiszen a most hozott ítéletek erőteljesen kihatnak későbbiekre. Ebben a faramuci helyzetben komoly elvárásokat hiába is táplálnánk, elvégre az emberélet fogyóeszköz, érzelmeink hullámvasútja tovább robog a kilátástalan vég felé. Az uszkve három órás játékidő alatt több mentális hatás ér minket, mint sok más játékban együttvéve sem.  A zombik nem a zsigereinket, hanem az idegeinket rágják. Ha már eddig sem bírtad cérnával, akkor készülj, mert csak most jön a java.

14.
Scal
Még egy tipikus "gamekapocs" kritika. Lassan nem is kell degradáló tényező, elég azt mondani, nah ez is egy gamekapocs. Fasza :D idejárok tíz éve és most esett le, hogy ez egy szóvicc? gémkapocs :D

na jó, szóval EZ mint átvezető történet? amiben időhúzás van????? Meg nem olyan erős mint az eddigiek? Szerintem épp hogy a kezdet volt a legkevésbé meggyőző, a kemény másfél órás játékidejével, a kettes már sokkal jobb volt, ez meg olyan szintű narratívával bír, hogy simán lemossa a sorozatot, az eddigi legbrutálisabb dolgok itt történnek - és egyáltalán nem bántam, hogy a zombik visszaszorultak, csodálatos történtet kapunk hihetetlen drámai fordulatokkal (az író azt is mondja, hogy nem lesznek meglepetések... WTF???? szerintem éppen hogy ebben a részben volt belőle a legtöbb, amikor szöszmötöltem a vonattal Ben meg csendesen odaszólt: It was me totál lefagytam, fantasztikus időzítés, már szinte le is felejtettem, ki lehetett az áruló, és akkor nincsenek váratlan csavarok -mert eddig mi volt az? a klisé rendneck farmon történő emberfeldolgozás? :D)

azt továbbra se értem miért dicséri mindenki azt a játékot agyba főbe, ez tényleg egy interaktív film, DE semmire nincs befolyással akár köcsögök vagyunk, akár kedvesek, most az egyetlen nagyobb választás még az első rész végén volt, ahol vagy Carlyt, vagy Dougot menthettük meg, de ugye őket nagyon sokáig animálni kellett volna nem is csoda, hogy alig szerepeltek a második részben :/

NEM az a választás hogy 3 mondat közül kiválasztok egyet, és UGYANAZ történik, nagyon megvezette itt a TellTale a játékosokat ezzel a "úgy szabod össze a játék menetét ahogy akarod" meg ahogy a fejlesztők felajánlották, - a régi Kalandjáték Kockázat Játékkönyvekben nagyobb volt a választási szabadság pedig ott is egy irányba haladt a történet. Összességében csalódás a játékmenet és haragudnék is rá, ha nem lenne ennyire erős a történetet. Tényleg dühítő, hogy mindegy mit mondunk Carlynak haragoztak - bár ha azt vesszük, ő már nem él két rész óta :D

Szóval nem ez a játék lesz az ami a választási szabadságot megreformálja. Kíváncsi leszek legalább lesznek e másféle befejeződései. Mert ha még az sem, akkor a Blade Runner, Shadow of Memories és társai simán lelpipálják - mondjuk ez utóbbi egyébként is.
13.
KeXxX
milyen jó hogy a 6db képből, 5 a második epizódból van.
11.
PAtr0n
#8: SPOILER:
Igen, szerintem nagyjából mindenki azt szerette volna ha Carly megmenekül, mert már valami alakult Lee és közte. De pont emiatt zseniális a történetvezetés, mert fogták magukat a készítők, és jól tökön rúgtak mindenkit aki abban reménykedett, hogy lát valami szerelmet is végre. Megmondom őszintén én egyből visszatöltöttem, hogy nehogy már, inkább haljon meg Ben, tuti felé is lehet terelni a gyanút, de nem. És azzal, hogy bevalotta hogy tényleg ő volt a tolvaj, így még hangsúlyosabb az ami történt.
Lehet rossz szájízzel keseregni, de ez nem egy megszokott, kiszámítható történet, és emiatt nagyon egyedi, ezért is várjuk a köv. részt.
9.
Mr. Wagner
#8: SPOILER A való életben is vannak dolgok amiket nem tudunk megakadályozni. Azt nyilván nem tudod befolyásolni, hogy Lily hogy dönt. Csak a saját döntéseidet hozhatod meg.
8.
Lacee.
A képek fele amúgy a második részből van.
Szerintem nagyon jó játék, miatta kezdtem el nézni a sorozatot és az is nagyon jó, de ez a rész számomra nagy csalódás volt, mert
SPOLIER
Megkedveltem Carly-t (remélem jól írtam), de nem lehet megmenti, mindenképpen meghal és ez elég nagy csalódás(főleg úgy hogy azt mondták hogy el lehet dönteni, hogyan alakuljon a sztori).
7.
Killerbee
#5: Lesz dvd-s is, ha majd kint lesz mind az 5.
6.
Gu3sT2
Negatívumból kimaradt: Nem kell benne gondolkodni o.O amit kalandjátéktól elvárna az ember :/
5.
adam6751
#3: "Továbbra is magával ragadó történet, pattanásig feszült döntési helyzetekkel


Időhúzás szagú epizód, a patronok a következő részre maradtak"

xD
Amúgy nem tudjátok hogy lesz e CD-s változat? MS pontért nem fogom epizódonként megvásárolni.
3.
Zozzancs
Továbbra is magával ragadó történet, pattanásig feszült döntési helyzetekkel


Időhúzás szagú epizód, a patronok a következő részre maradtak


ez a kettő üti egymást......


2.
Yanez
Időhúzás szagú epizód,mint negativum?Ezzel nagyon nem értek egyett!Aki az első rész óta játsza és beleolvadt a történetbe,annak minden egyes pillanata élvezetes a stuffból,legyen akár zombizás vagy a szereplők kihangsúlyozása.Szerintem ez igy jó,ahogy van.Csillapitja idegeidet majd a következő epizódban meg jól tökönrúg,hogy el ne aludj :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...