Cloudberry Kingdom villámteszt

  • Írta: Daks
  • 2013. május 20.
A jók meghalnak. A vég egyszer mindenkit utolér, sorsát Bob se kerülheti el, hamarosan megkezdi nyugdíjas éveit. Előbb azonban még vár rá egy utolsó, nagy kaland. Vissza kell térnie a Törpemálna Királyságba.

Véget nem érő küldetésre vállalkozott. Több millió pálya vár rá, csapdákkal és kelepcékkel teletömve. A hercegnőt megmenteni sose lesz képes, a Föld ez még, vagy tán a Pokol, maga se tudja. A Pwnee Studios legújabb játékaként bemutatkozott Cloudberry Kingdom lehetetlen feladat elé állít minket; egy kijáratok nélküli világból kell kijutnunk, büszkén, dicsőn, ahogyan azt a hősöktől elvárják. Vajon te képes leszel rá?


Borostás, rosszarcú harcosunkat oldalnézetből irányítva kell megküzdenünk a Törpemálna Királyságban ránk váró akadályokkal. Földből előbújó tüskék, mozgó falak, eltűnő padlók, forgó buzogányok, szörnyek, szakadékok, lézerek. Ami csak kiolthatja az életünket, az itt megtalálható, döbbenetes számban, a feladat egyszerűen hangzik, néha mégis közel lehetetlen. Balról jobbra haladva el kell jutnunk a pálya kezdetétől a végéig, fél percnél nem hosszabb egyik sem, a cél a túlélés, semmi más.


A pályák végeztével a játék pontozza teljesítményünket. Elismerésünk attól függ, hányszor haltunk meg, mennyi idő alatt jutottunk el a kijáratig, illetve hány gyémántot gyűjtöttünk össze. Kalandjaink során különböző tematikájú, és eltérő nehézségű pályák végtelen halmazával fogunk találkozni, nekivághatunk a kalandoknak arcade, story és free játékmódokban, variálhatjuk hősünk ruházatát és fizimiskáját, illetve az egyes helyszíneken különböző képességekre is szert tehetünk. Van dupla ugrás, jetpack, és még száz hasonló könnyítés, vagy éppen nehezítés, az én kedvencem pedig, mikor Bob egy kerékhez van kötözve. Nem elég, hogy szegény kisember gyomra liftezik a forgástól, de még nekünk is nagyon kell figyelnünk, a kereket nem egyszerű irányítani, időben kell vele fékezni. Ha pedig teljesen felgyorsul, szinte semmi se állíthatja meg, megyünk a levesbe. 


Minimálbéren tartott programozórabszolgák ezrei gondoskodtak róla, hogy felépüljön a birodalom - tudtuk meg a Cloudberry Kingdom bemutatóján Jordan Fisher vezető fejlesztőtől, aki saját bevallása szerint 3 éve nem aludt - mindez persze hazugság. Indiában nincs annyi ember, aki olcsón meg tud rajzolni, majd letesztelni több millió pályát, helyette a dolgot a technikára bízták. Gyermekkori barátja, TJ Lutz segítségével Jordan megalkotott egy algoritmust, ami végtelen számú, tökéletesen élvezhető, és hibátlan pályát tud létrehozni, a dolgot pedig annyira komolyan veszi, hogy még a megjelenés előtt hivatalos felhívást intézett rajongóihoz. Aki elsőként kifog a játékon, az 1000 dollárt kap tőle, töltse fel a YouTube-ra a videóját, és már megy is a pénz.


A kihívásra egy szavunk nem lehet. A különböző nehézségű pályáknak köszönhetően a gyerekektől kezdve egészen a hardcore techno playerig mindenki élvezni fogja az öreg Bob kalandjait, a rajzolt látvány szép és színes, van benne 4 játékos co-op móka, mi kellhet még a teljes boldogságunkhoz? Jobb történet? Fogyaszthatóbb zene? Változatosabb csapdák? Igen, igen és igen, a játék nem lett tökéletes, vannak hiányosságai, lehetőségeit és műfaját tekintve mégis kiemelkedő produktummal van dolgunk, melyet mindenkinek ajánlunk, aki szereti az ugrálós, ügyességi platformjátékokat. 


A Cloudberry Kingdom a UbiSoft szárnyai alatt május végén jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra, és Playstation 3-ra, de heteken belül lesz Vita és Wii U verzió is. Egy maréknyi srác 4 évnyi munkája van benne, hobbiprojektként kezdtek hozzá, aztán főállású munka vált belőle, több ilyen sikersztorit akarunk, le a futószalagos, lelketlen játéktervezőkkel!

2.
Yanez
Vita-ra jó lesz ez nekem:)
1.
Dontrip
Ebből 100% hogy vétel lesz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...