Star Wars: Battlefront bétateszt

  • Írta: Shifty
  • 2015. október 14.
  • battlefront, bétateszt, Star Wars, xbox one
Link másolása
Kicsit több mint egy hónap van még hátra a Star Wars: Battlefront megjelenéséig, a DICE azonban nem akar zsákbamacskát ígérni, így egy publikus bétateszt jóvoltából mindenki megnézhette, mire fog befizetni.

Ha visszatekintünk az elmúlt évek során megjelent Star Wars-játékokra, nem sok oka volt örülni az univerzum rajongóinak. Hol vannak már az olyan klasszikusok, mint az X-Wing vs. TIE Fighter, a Knights of the Old Republic, a Rouge Squadron, a Battlefront, a Republic Commando vagy a Jedi Knight? Idén a mobilos Star Wars: Uprising, a múltban pedig olyan címek borzolták a rajongók kedélyeit, mint például a Kinect Star Wars. A Disney sem igyekezett változtatni a helyzeten, fogta és bezárta az értékelhetőt kétségkívül régóta nem produkáló LucasArtsot, a franchise jogait pedig a kétes hírű Electronic Artsnak adta el. A tíz évre szóló szerződés értelmében első körben három játékot fog szállítani a kiadó, amelyek közül az egyiket a Visceral fogja elkészíteni, míg a másik kettőt a BioWare és a DICE szállítja. A svéd stúdió természetesen a Star Wars: Battlefront feltámasztását kapta feladatául és bár azt hihetnénk, hogy a Battlefielddel a hátuk mögött ez sétamenet lesz - elég ha átszkinezik, ugye? -, nagyobbat nem is tévedhetnénk, már csak azért is, mert tíz éve már, hogy a rajongók a Pandemic Studios online shooterének új részére várnak.


A DICE viszont nem szeretne zsákbamacskát árulni, így mindenki számára kipróbálhatóvá tette a Star Wars: Battlefront bétáját, amiben három teljesen különböző helyszínre látogathattunk el. Itt volt A Birodalom visszavágból megismert havas, méretét tekintve tényleg elképesztően nagyra sikeredett Hoth, a sivatagos Tatooine, továbbá a barátságtalan atmoszférájú, hamuval, mérgező lávával borított Sullust. Mindhárom pályán különböző játékmódokat próbálhattunk ki, vagyis a béta összesen három választási lehetőséget kínált, de a végleges változat természetesen ennél több opcióval szolgál majd.

Az eddig soha nem látott Sulluston játszódik a Drop Zone, aminek a lényege, hogy a véletlenszerűen ledobott mentőkapszulákat kell elfoglalnia a csapatoknak, majd megvédeniük azokat. Ha ez sikerül, akkor a kapszulából felvehető bónuszok potyognak ki, amelyeket felszedve speciális kiegészítőkre tehetünk szert egyetlen használat erejéig, ilyen például a letelepíthető üteg vagy a rakétavető. Minden egyes ilyen megvédés időre történik, de ha ez nem jön össze, vagyis az ellenfél sikeresen visszafoglal egy kapszulát, akkor újrakezdődik a számlálás. A látszólag nem túl izgalmas kihívás azonban senkit ne tévesszen meg, a nyolc a nyolc elleni küzdelmet ígérő Drop Zone ugyanis iszonyatosan pergős akciót és komoly csapategységet kíván.

Kezdjük azzal, hogy a barátságtalan felszín változatos stratégiai lehetőségeket kínál. Akadnak majd olyan zónák, ahol a kapszulák védelme lényegében konkrét mészárszékbe megy át, köszönhetően a beszűkülő tereknek. Lesznek viszont olyan helyszínek is, ahol tágas, messziről is jól belátható terepek fogadnak minket, így sokszor egy-egy pod megvédése is teljesen eltérő taktikát igényel. Utóbbi esetében célszerű a csapatot két részre osztani és amíg az egyik fele a magaslati pontokat elfoglalva osztja távolról a lézernyalábokat, addig a többiek a pod közelében foglalják el pozícióikat. Így lényegében könnyedén satuba lehet fogni az ellenfelet, aki csakis a Star Carddal feloldható ionpajzsot bevetve, kamikazeként berobbanva tud esetleg zavart okozni a csapategységben. Ilyenkor nyer igazán értelmet a jetpack használata is, amivel könnyedén a védekező csapat háta mögé lehet kerülni. A fegyverek közül nekem a DH-17 és a DLT-19 vált be. Előbbi középtávolra is kellően hatékonynak bizonyult, utóbbi pedig elképesztő tűzereje miatt vált kedvenccé. Véleményem szerint a DLT-19 kicsit erősre is sikerült, bár az is igaz, hogy a küzdelmek egyensúlyát nem borította meg, mert hiába néhány DLT-19-es lázadó vagy birodalmi, ha nem képesek összedolgozni, erőből nem fognak nyerni.

Ezzel szemben a Survival mód hatalmas csalódás volt. Az egyedül vagy akár kooperatív módban is nyüstölhető játékmód lényege, hogy vissza kell vernünk a hullámokban érkező, különböző képességű és fegyverzetű birodalmi rohamosztagosokat, rosszabb esetben AT-ST-ket. Egyelőre a Tatooine-on, ráadásul csak normál nehézségi szinten lehetett kipróbálni a játékmódot (illetve a tizenöt hullámból csupán hatot játszhattunk végig), így nem igazán látni még, hogy a Survivalban lenne potenciál. A legidegesítőbb az, hogy a mesterséges intelligencia irányította birodalmiak elképesztően ostobák és konkrétan velünk szembe állva se képesek minket eltalálni, így ebben a formájában jelenleg nem sok kihívást rejt. Lehetnének kicsit összetettebbek a feladatok, esetleg jöhetne több és változatosabb hullám, ami talán taktikai mélységet is kölcsönözne a Survivalnak, és némi fejlődési rendszer is jól állna ennek a játékmódnak.

Végül pedig ízelítőt kaptunk a 40 fős összecsapásokat ígérő, most éppen a Hoth felszínén játszódó Walker Assault játékmódból is. Ennek megfelelően itt már járműveket is használhatunk - AT-ST, az AT-AT fegyverzete, Snowspeeder, X-Wing, TIE-Fighter is irányítható - , a letelepített ütegekbe is beleülhetünk, illetve a hősrendszerrel is megismerkedhetünk, aminek keretén belül Darth Vader és Luke Skywalker bőrébe is belebújhatunk. Szerencsére a hősök nem lettek túl erősek, így nem borítják meg az egyensúlyt se. Ez viszont azt jelenti, hogy inkább jópofa, egyszer-kétszer kipróbálandó kellékek lesznek, mintsem mérkőzés állását befolyásoló és megfordító szereplők. Mind a hősöket, mind a vezethető járműveket a pályákon jól elszórt, de elég nehezen kiszúrható tokenek felszedésével tudjuk aktiválni, hasonló módon, mint a Drop Zone-nál felvehető bónuszokat.

A DICE azonban valamiért nem igazán kommunikálja jól, hogy ezen a pályán mi is a teendő - a Lázadóknak a rádióállásokat kell tartaniuk, a Birodalmiaknak meg ezt kell megakadályoznia -, így leginkább mindenki csak saját szakállára rohangál és lövöldözik és az első egy-két napban ezért tűnt úgy, hogy mindig a Birodalom nyer. Az már most látszik, hogy a Walker Assaultban időigényesebb felmérni a lehetőségeket, a játékmenet se olyan feszes és izgalmas, mint a Drop Zone-ban, ráadásul az AT-AT-k komoly fejtörést fognak okozni, ha pedig nem iktatjuk ki őket, esélytelen mérkőzést nyerni a fehér sisakosokkal szemben. Hogy hosszú távon a publikus szervereken, ilyen csapatméretek mellett milyen élvezeti faktorral fog bírni ez a játékmód, illetve idővel teljesen más értelmet kap-e a monumentális háborúkat megidéző Walker Assault, azt csak később, esetleg más helyszíneket kipróbálva - állítólag az Endor játszható lesz - fogjuk megtudni. Jelen formájában ugyanis egy-egy mérkőzés többnyire egy hatalmas katyvasznak tűnik, és hiába törekednek néhányan a küldetésre, egy fecske ugye nem csinál nyarat.

A Star Wars: Battlefront abba se nagyon engedett betekintést, hogy milyen lehetőségeink lesznek a fegyverek személyre szabásával vagy a játszható karakterekkel. Utóbbi esetében teljesen mindegy, kit választunk, mert nincs eltérés. A gunplay eléggé le van csupaszítva, a Drop Zone-ban érezni igazán, hogy a DICE tényleg arra törekedett, hogy könnyen elsajátítható, élvezetes legyen a játékmenet. Nekem alapvetően tetszett, hogy tényleg csak mennem és lőnöm kellett, mert ennek ellenére is bőven van mélysége a játékmenetnek, köszönhetően a taktika felértékelődésének. A kaotikus Walker Assault ellenére egyelőre úgy tűnik, hogy a kisebb pályák és az ezzel járó feszesebb játékmenet elviheti a hátán a Star Wars: Battlefrontot.

A respawn-rendszeren se ártana még csiszolni. Nagyon nehéz megszokni, hogy elhalálozáskor kell a menüben kiválasztani, hogy partner mellé dobjon le a játék, ha pedig a küzdelem hevében kapkodsz, mert szeretnél azonnal visszatérni lövöldözni, szépen a pálya másik végén találod magad és rengeteg idő azzal megy el, hogy átérj a túloldalra. És párszor az is előfordult, hogy a parázs tűzpárbaj kellős közepébe csöppentünk, ami - mondanunk se kell - szinte azonnali halált jelentett.

Egyelőre azt is nehéz megjósolni, hogy hosszútávon a kreditrendszer mit képes hozzátenni a játékmenethez, illetve a testreszabás lehetősége képes lesz-e egyensúlyt hozni a küzdelmekbe?  A valuta segítségével oldhatunk fel különböző fegyvereket és kiegészítőket kínáló kártyákat, azonban ha érdemben nincs hatása a személyre szabásnak, akkor hosszú távon a motiváció is elvész. Ilyen kiegészítő egyébként a jetpack, a hődetonátor, az ionpajzs vagy a mesterlövészpuska: ezekből hármat rendelhetünk hozzá a karakterünkhöz, és ha elhasználjuk valamelyiket, akkor kicsit várni kell, míg újra aktiválni tudjuk őket - alternatív esetben érdemes a pályákon elhelyezett tokeneket keresni. 

Ami viszont játék audiovizuális megvalósítását illeti, azt abszolút nem érheti panasz. Egyrészt a Star Wars: Battlefront nagyon jól néz ki, másrészt a DICE tényleg véresen komolyan gondolta, hogy a lehető leghitelesebben szeretnék visszaadni a Star Wars-hangulatot. Ritka az olyan, hogy az ember csak azért időzik el az egyébként elképesztően letisztult - és ez a játék egészére is igaz - menüben, mert örömmel hallgatja a felcsendülő, John Williams komponálta dalokat, vagy azért bámészkodik a Hothon, mert ott A Birodalom visszavág nyitójeleneteinek legjobb pillanatai elevenednek meg előtte. Az autentikus ábrázolás tényleg nagyon jól sikerült, így ha a végleges változat érkeztéig orvosolják a Walker Assaultot jellemző balanszolási problémákat, a Survival módban felturbózzák az MI-t és a testreszabási lehetőségek bővítésével plusz mélységet adnak a játékmenetnek, akkor örömmel fogjuk várni a megjelenést, mert a látottak alapján azért bőven van potenciál a játékban.

A Star Wars: Battlefront november 17-én jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, még több játszható hőssel, új helyszínekkel és játékmódokkal.

Kapcsolódó cikkek

19.
19.
zozo76hun
unalmas volt, erdektelen...
17.
17.
delphijos
#16: Nem. Hacsak be nem hoznak valamit egy DLC-ben. De erre nem sok esély van.
16.
16.
h.jozsa
Lessz egyáltalán single play ebben a játékban?
Story mod vagy ilyesmi?
15.
15.
patka21991
Az EA-nek hol vannak az RTS-eket gyártó emberei? Jöhetne egy Star Wars-szos stratégiai játék is. :3 A Visceraltól és a Bioware-től RTS-t nem fogunk látni. Utóbbitól talán egy jó RPG-t, előbbitől, meg egy SW lövöldét...
14.
14.
makkandis
Nagyon hálás vagyok a nyílt bétának, hisz megerősítette bennem azt, amit amúgy is sejtettem, hogy ez a játék max akkor fog feltűnni az origin könyvtáramban, ha majd benne lesz egy 1 dolláros bundle-ben és lesz mellette valami értelmes játék is. Amúgy Buggy jelzőjével értek egyet a legjobban, hogy lelketlen. Nem tudnék igazi komoly hibát előhozni, de kb. két óra után haverokkal együtt játszva is meguntuk.
12.
12.
Solid Snake1984
#1: Teljesen egyetértek veled. Az a baj, hogy egyre több játéknál találom eddig ezt. Én most hagytam ott az új MGS-t mert ugyanez a bajom, meg a mozgás katasztrófális. Pár hete vettem PS4-et, de eddig csalódás ért csak .Valószínú, hogy adom el és inkább veszek egy új felnit a kocsimra... :D
11.
11.
Szerintem a játékkal nem nagyon van baj. Dropzone-t nagyon élveztem és idővel a Hoth is kezdett kifejezetten szórakoztató lenni, amikor már nem bénáztam annyit. Ellenben az ára, na az vérlázító. Nem vagyok egy nagy multis fan, szép lassan ráunnék a pályákra és nem hiszem, hogy hónapokig bírnám. Az utólag bejelentett játék-módok meg egyáltalán nem érdekelnek. Szóval kivitelezésileg teljesen rendben van ( pár apró zavaró momentumot leszámítva ), de tartalmilag harmatos, viszont árcédulában igen masszív lett a cucc. Szidni maximum a kiadót lehet, a többiek remek munkát végeztek... :)
10.
10.
Buggy
#3: Nem éppen a szereplőkre gondolok, hanem az érzésre, mint például a Battlefield-nél tényleg úgy érzem magam, mint egy háborús zónában, míg itt nem érzem úgy, hogy hú basszus megtámadtak minket az imperialista disznók és meg kell védenem a pajzsgenerátort.
9.
9.
Falcon
a call of duty-b részenként tőbb száz orákat beleteszek a multiba a battlefieldekbe szintén de zt 2 óra lat meguntam ..tul suvár az egész ....de nem is számit mert jőn a film és mindneki megveszi ezt
8.
8.
KopyAti
A pöcköm ki tud lenni, mikor egy látszólag jó játék, gyönyörű grafikával megáldva, s csak multi!

PIKÁCSUBA! :/
7.
7.
PAtr0n
#1: Tökéletesen érthető amit írsz, és egyáltalán nem hangzik hülyén. Akinek volt már valami régi cucca amit imádott, legyen az motor, autó, vagy akár egy régi játék, az tudja miről beszélsz.
Más néven az ilyen játékokat "tisztességes iparosmunka"-nak is szokták hívni, de semmi több. Technikailag csillagos ötös, de a lelke hiányzik. Ez a baj a mai autókkal is példának okáért. Látszik hogy a nagy piaci versenyben készülnek, nagyon meg akarnak felelni, de pont ez öli ki belőlük az alkotói vágyat, és ezért lesznek szürkék, egyformák. Kivételek persze mindenhol vannak, de sajnos egyre kevesebb.
A játékot ki fogom próbálni élesben, de nekem már a videókról is lejött, hogy nem lesz olyan mint amilyet sokan várnak.
6.
6.
markoci555
Szerintem ez a játék halott számomra. Ha a mesterséges intelligencia hülye, és mire tudok vele játszani addigra kihalt lesz az egész online, akkor minek nyomjam vele... Ha kedvem támad, nyomom a star wars battlefront 2-vel, azt jól van.
4.
4.
Zuzda18
#1: Szerintem nem lelketlen,csak egyszerűen kevés a pálya.Mindegyik módhoz lenne 4-5 pálya,a kutya nem szólna egy szót sem.Imádom a Star Wars világát,de sajnos 3-4 óra játék alatt meguntam.(Jah.... valami single történet sem lett volna rossz.)
Sajnos így bukik el minden nagy cím.Azt nem értem,hogy a DICE miért nem jön rá,hogy ha egy atom játékot csinálna,azt évekig játszanák,és fizetnének érte.(DLC-ért,és többi nyalánkságért.) Annyi lehetőség lett volna ebben a játékban,és kihagyják a ziccert.
3.
3.
RangerFox
#1: Értem hogy mire gondolsz, de ameddig szórakoztató, addig ez engem különösen ne m érdekel. Egy online multis játéknak meg nem hiszem hogy az lenne a legfőbb erénye, hogy lelke van, szerethető karakterekkel meg hasonlók.
2.
2.
Spectrum
"A legidegesítőbb az, hogy a mesterséges intelligencia irányította birodalmiak elképesztően ostobák és konkrétan velünk szembe állva se képesek minket eltalálni."

Ez nem hiba, hanem feature! :-D

Jó lett a cikk és lefedi az én véleményemet is.

Kiegészítésül, egy másik fórumról bevágnék némi érdemi infót:

"Játékmódok:

-Supremacy:
2 darab 20 fős csapat harcolhat egymás ellen, a mód lényege pedig roppant mód hasonlít a Battlefield korábbi részeiben látott Conquestre, itt is 5 pontot kell elfoglalni és megtartani.
-Fighter Squadron:
Ahogy a neve is mutatja, akik ezt a módot választják, azok a Star Wars világának híres űrhajóit vezethetik majd, gyalogos harcra nem lesz lehetőség.
-Droid Run:
Két 6 fős csapat küzd egymással, a cél a 3 Power Droid megtalálása és megtartása.
-Cargo:
Capture the Flag a Star Wars világában, annyi kitétellel, hogy itt nem zászlókat kell megszerezni, hanem különböző szállítmányokat.
-Walker Assault:
A bétában is látott játékmód, amelyben a birodalmi katonák csapnak össze a lázadókkal, akiknek az a feladata, hogy megtartsák a kommunikációs pontokat.
-Drop Zone:
A teszt időszak alatt ezt is kipróbálhatták a játékosok, ebben a módban a pályára érkező tárolókat kell megtartani mindkét csapatnak.
-Blast:
A klasszikus csapatharc, a cél az ellenséges csapattagok minél többszöri likvidálása.
-Heroes and Villains:
A klasszikus hősök és gonosztevők jelennek meg a csatatéren (Luke, Vader stb.), a csapatok célja az ellenséges karakterek levadászása.
-Hero Hunt:
A pályán egy híres karaktert irányíthat egy játékos, a másik 7 ellenfélnek őt kell levadásznia. Siker esetén a vadászok közül kerül ki az új hős.
-Training:
A szokásos egyjátékos mód, amelyben a program az alapokat tanítja meg a kezdőknek.
-Survival:
Azaz a horda mód, ezt láthattuk a bétában is, a lényege, hogy a hullámokban érkező gépi ellenfeleket minél rövidebb idő alatt likvidáljuk."
1.
1.
Buggy
Lehet hülyén hangzik, de ezt a játékot leginkább úgy tudnám jellemezni, hogy lelketlen. Pedig minden tökéletesre csiszolt. A grafika valami elképesztő a játékosok mozgása, a pálya kidolgozása és a hangok is. Lehet rajta látni, hogy komoly tervezés és kutató munka áll az egész mögött, de mégis csak azt érzem, hogy nekem hiányzik valami, amitől beszippantana az egész. Pedig szeretem a Star Wars univerzumot a Jedi outcast2-t sokszor végig vittem és imádtam is. Ebből a játékból hiányzik a művészet, egy mérnöki precizitással megtervezett játék, érzelmek nélkül. Olyan, mint amikor egy autót csak a funkciójának rendelve terveznek meg, teljesen kihagyva az iparművészeket, akik gondoskodnak arról, hogy az ember az első pillanattól fogva beleszeressen az autóba. Remélem értitek miről beszélek :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...